1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[project cars2] Toyota GT86 RB GT4 am cup [woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 22 jan 2018.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Wat een heerlijke avond!

    Niet verwacht dat we zulke gevechten om de leiding gingen hebben op deze baan! Race 3 was er één om snel te vergeten maar race 1 en 2 waren awesome.

    Ik kon geen tijd neerzetten in de kwalificatie en mocht van achteren beginnen. Er werden weinig fouten gemaakt voorin dus ik moest aanvallend rijden, maar wat is dat gevaarlijk op deze baan haha. Ik heb 2x geprobeerd @asjemenou75 in te halen wat 2x resulteerde in een spin (zonder schade). En toen ik daar eenmaal voorbij was spinde ik weer toen ik @Kimi NL wou inhalen. Telkens dacht ik 'fuck, dit was het' maar gek genoeg reed ik vaak in dezelfde ronde als de spin het gat weer dicht. Uiteindelijk in de slotfase in 1 actie Asjemenou en Kimi kunnen pakken die met elkaar aan het vechten waren en mij een beetje vergeten waren :D

    Race 2 was preciiiieeees lang genoeg. Door gevechten in het middenveld kon @GoldPwnageNL flink uitlopen. Toen ik er eenmaal 'doorheen' was kon ik de aanval inzetten. Volgens mij dacht Gold dat hij 'm al had en ging rustig aan doen... oeps O-) (laatste 2 minuten van race 2:)



    Race 3 zat ik in ronde 2 in Kimi's achterklep en kon met de mist en spray het instuurpunt van de kerkjes-chicane niet zien. Game Over.
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja was een mooite actie Jimmy. Ik heb ook genoten, 3 heats in gevechten gezeten, erg leuk. Heeft iemand nog de uitslag van Heat 2 voor mij? Ik heb m helaas niet.

    Thansk, grt P.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  3. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Mooie baan om foto's te maken!
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    asjemenou75, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren genoten! Het was boven verwachting close en spannend op Banochbrae. Vooral in heat 1 héél lang met de to mee kunnen komen. Een moment van concentratieverlies liet me wat terugvallen, waarna ik me in het restant van de eerste race heb teruggeknokt naar de top-3 (Kimi/Asjemenou/Jeremy). Daarbij was het vooral mooi om te zien hoe Jimmy zich meermaals naar voren knokte, om weer tijdelijk een stukje terug te vallen. In de laatste ronde belandde ik weer aan de staart van het groepje. Gevoelsmatig ging ik hier sneller dan Asjemenou, en met een ruime voorsrong op de coureurs achter me, vond ik het een goed idee om nog eens de aanval in te gaan. Het gaatje waar ik indook werd echter kleiner en kleiner. Dood of de gladiolen dacht ik, veel te verliezen had ik niet, maar de actie eindigde met een behoorlijke klapper. Denk dat Pieke m'n snelheid een beetje onderschat had, en niet helemaal in de gaten had dat ik langszij was gekomen. (zie laatste 30 sec van onderstaand filmpje). Laten we het op een race-incident houden :) Het gaatje waar ik indook was wel érg krap.


    EDIT: in filimpje is ook een beetje te zien hoe @Jimmy J. Kimi en Asjemenou verschalkt in (ongeveer) 1 bocht in de laatste ronde!

    Heat 2 was matig.. M'n auto vrij vroeg in puin gereden en redelijk kansloos ongeveer achteraan gefinisht. Nog wel toffe gevechten met vooral Hills meegemaakt :)

    Heat 3... Wederom vrij vroeg een beetje schade gereden maar niet dusdanig dat de auto onrijdbaar werd. In de slotfase kunnen profiteren van de gevechten voor me. Wederom in de allerlaatste ronde, op hetzelfde punt als heat 1, Asjemenou die voor me reed. Met heat 1 nog in gedachten nam ik me voor me niet tweemaal af te laten troeven. Vol in de aanval dus weer, maar ditmaal niet via rechts maar via links! Ditmaal kwam ik wel het best uit de strijd, met Pieke die verrast werd door mijn naar verluid wat vroege remmen (hing samen met schade aan m'n auto icm dat het gewoon superspannend was). Heb daar ook nog een filmpje van maar die is nog niet geupload, volgt vanavond!
     
    asjemenou75, hillss en Jimmy J. vinden dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Heb je hem al? Anders heb je de top 6 in de laatste secondes van mijn filmpje nog linksboven in beeld.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    En zoals beloofd hierbij duel tussen @asjemenou75 en mijzelf in de laatste ronde van heat 3 :) Skip ongeveer naar halverwege.

    Ditmaal niet via rechts, maar via links.. Ditmaal was het asjemenou die er wat minder lekker uitkwam ipv ikzelf.
    Onder deze omstandigheden, met een auto die niet helemaal fris meer was, en met al twee spins in de bocht die volgde, wilde ik niet heel laat gaan remmen voor de bocht die eraan kwam.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Boven de stand. Kimi nogmaals dank voor het hosten afgelopen woensdag en op de woensdag daarvoor :)

    Stijn mooie beelden. In Heat 1 dacht ik echt dat je achter mij zat en dat ik niet verder meer naar rechts kon. In heat 3 zie je dat ik verder wel duidelijk meteen de rechterkant kies, waarna jij links kon inhalen. Inderdaad jou aangetikt! Excuus daarvoor.

    Wel echt leuke races gehad, in die mist leek het wel zwart/wit tv ?

    Mooi foto's Gold!

    Wel gek inderdaad met deze auto, ik heb met dezelfde settings in een eigen lobby gereden, toen 100% grip en nu tijdens de echte raceavond veel mindern, blijft apart. Nou volgende week weer knallen!
     
  9. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    HAHA Hekkie##:+O-):whistle:
     
  10. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    #Raceday!
     
    hillss vindt dit leuk.
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik had op Monza gisteren erg veel moeite met aanremmen, dat moet echt gedoseerd afgebouwd worden!!
     
  12. Victor-J

    Victor-J New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik trek me helaas terug uit deze cup. Beleef niet heel veel plezier door mijn incapabele rijkunsten. Slip net te vaak om en loop net te vaak schade op. Wederom, als ik straks het stuur aangesloten heb ga ik het een nieuwe poging geven!
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vooral Chicane nr.2 is een probleemgevalletje.
    Mijn timetrial tijd kan nog zeker 1,5 seconden sneller, maar die rondes vernaggelde ik consequent door de laatste bocht met een reverse entry te beginnen.
     
  14. Flying potatoo

    Flying potatoo New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan er niet bij zijn vanavond helaas
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    -moppermopper-
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2018
  16. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Heren bedankt,
    Leuke races gehad. Nu alleen de kwali pace, nog eens om zetten naar een fatsoenlijke race pace:whistle::whistle:
     
    DutchOwnage, Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Race 1 en Race 2 waren leuk. Race 3 draaide uit op een blamage van mijn kant.

    Frustratiemoment na jullie finish vond ik zelf een enorme domper. Maar waarom dat achterlijke crashen na afloop van een Race?

    Maar goed. Ik heb genoten en zin in volgende week.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor mij het omgekeerde :) Race 1 geen fijne start, maar gelukkig met een SC een 2e kans gekregen, en van achteren toch nog redelijk naar voren kunnen rijden. Race 2 was na bocht 1 ook al helemaal klaar, auto volledig in de poeier en iedereen reed me op het rechte stuk simpel voorbij. Race 3 gelukkig wel lekker geraced. Achteraan startend, met United vlak voor me, wisten we ons samen naar voren te knokken, hierbij ook wel profiterend van de ellende van anderen. United en ik waren de hele race in elkaars kielzog te vinden. Ik tike United halverwege de race in bocht een nog een keer om, maar na op hem gewacht te hebben samen de race vervolgd, en uiteindelijk op P2/P3 gefinisht :)
    Toch had ik het gevoel dat er deze races meer in had gezeten. Race 3 maakte gelukkig veel goed.

    En dat crashen na de race.. Het is bijna traditie toch!? Nationaal erfgoed :p Ik vind het zelf gewoon lekker om me na een uur van netjes rijden en op m'n auto passen deze finaal in de poeier te rijden en denk dat dat voor meer mensen geldt. Was alleen niet heel handig om dat ditmaal op jou te doen.
     
    GoldPwnageNL en DutchOwnage vinden dit leuk.
  19. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Was idd niet echt slim als er een achterblijver tussen rijdt.. Maar omdat gelijk weer met het K woord te gaan gooien gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.

    Race 1 was voor mij ook 3x nix.. Daar ben ik maar lekker gaan cruisen.. Race 2 tussen de chaos van andere door gekropen en ruime winst gepakt... Race 3 een lekker begin en daarna paar keer met aanremmen eerste bocht me auto in de muur gezet en alle snelheid kwijt

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    GoldPwnageNL en DutchOwnage vinden dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Na de practice en kwalificatie dacht ik dat de kat in het bakkie zat. Was ruim de snelste maar mijn hemel wat een kut race volgde er toen.

    Was met de staande start prima weg en had een klein gaatje, maar dankzij de SC situatie kon ik opgeslokt worden in de slipstream van de jongens achter me. Reed te voorzichtig/verstijfd en kreeg gekke penalties, rare spins, een lange pitstop terwijl ik geen schade had en kwam kerbstones tegen die me naar de Tesla van Elon Musk wilden sturen. Als 6de over de streep maar dankzij de penalty van @asjemenou75 toch nog de pole voor Race 2 kunnen bemachtigen.

    "Mooi", dacht ik. Als enige geen spray in die beroerde omstandigheden... moet goed komen! Nope. Nope nope nope. De drama van race 2 zette zich voort doordat ik mijn auto in de formatieronde al finaal in de kreukels reed. Achteraan begonnen daardoor maar gek genoeg ging ongeveer iedereen eraf in Curva Grande. Lag alweer 3de in de 2de chicane. Uiteindelijk bijna de hele race 2de gereden, maar in de laatste ronde mij nog verslikt op dezelfde plek als de formatie ronde. Auto in prak en Kimi kon er nog langs. Desalniettemin toch nog een podium.

    Race 3 was leuk verder. Lang gevochten met @HRT WietHoK NL en @GoldPwnageNL, waarbij ik met laatst genoemde helaas een keer contact had waardoor voorkant, achterkant en stuurinrichting in de poeier lag. Gelukkig had praktisch iedereen achter me net zoveel schade en kon zo als een kreeft naar P1 rijden.

    @Kimi NL Sorry voor de finish man. Mijn stuur stond scheef en ik liet hem los om al spinnend over de finish te komen. Ik wist dat je achter me reed maar had niet gedacht dat ik je hierin zou meenemen (ik was ook iets te vroeg met de spin inzetten... finish lijn lag verder naar achter dan ik dacht)

    En ohja: Props voor @asjemenou75 om alles zo goed te regelen gisteravond! Netjes en snel opgelost met de openingsfase-crashes van @B Tender en mij!
     
    GoldPwnageNL en DutchOwnage vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina