1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Ik twijfelde tussen de Sony KD-55xe9005 €1150 maar ik ga voor de LG OLED 55c7v , heb een deal voor €1450 met 5 jr garantie bij Foka

    Nu snel sparen voor de Xbox X :D
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Laat even weten wat je ervan vindt! Ik zit met hetzelfde dillemma en ga over een paar weken waarschijnlijk ook gewoon voor de LG C7V. :p

    Kwa betaalbare OLEDs is er helaas nog te weinig keus.
     
  3. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik kan jou ook wel vertellen wat ik er van vind, aangezien ik deze oled tv al vanaf vorig jaar juli in huis heb. Hij is echt fantastisch. Ik zou je wel aanraden om hem heel goed af te stellen als je deze wilt halen, dan haal je namelijk het beste uit de tv. Heel gebruiksvriendelijk en OLED is gewoon mooi met HDR erbij.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De C7 is awesome.

    Grootste nadeel van deze TV is het reflecterende scherm; heb je ramen achter je TV dan zul je deze (vaak) moeten verduisteren. Verder is er geen reet op aan te merken :thumbs: De beeldkwaliteit ga je niet terugvinden in een LCD.
     
  5. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Ik heb hem nu een paar weken en als ik dan 's-avonds naar mijn LCD boven gaat kijken dan zie je pas echt goed het verschil hoeveel beter het OLED scherm is ,
    zeker icm Netflix zie je hoe mooi het kan zijn.
     
    BrAsKe vindt dit leuk.
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja, ik. Maar de input lag is flink slechter dan de C7 en aangezien er bij mij best wat op gegamed werd ben ik voor de LG gegaan. WebOS werkt ook beter dan Android. Het paneel is verder hetzelfde.

    Overigens de C7 niet bij de grote ketens als Coolblue of Media Markt halen. Check even het oled prijswatch topic op Tweakers. Heb mijn C7 in november al voor 1599 kunnen kopen, die zal nu ook wel voor minder te krijgen zijn :)
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Sowieso Philips TV's, kom op man...
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik had je eerdere advies al gezien, ja:

    :lol:
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, echt. Philips is wel goed met bepaalde dingen zoals licht en in de medische wereld. Maar TV's...
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Philips maakt die dingen niet eens man. Panelen zijn van LG en TP Vision doet de rest.
     
    DutchOwnage vindt dit leuk.
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja daarom juist... Philips is al heel lang Philips niet meer.
     
  13. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heb zelf ook de C7V staan en ben erg tevreden over. Het zwart is ook echt zwart en het laat fantastische beelden zien. Wat wel een nadeel is, als je Netflix hebt gekeken met alles in superscherpe kwaliteit en je keer terug naar normale TV dan denk je echt van; ' fuckly'.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Liever die 55pos9002 dan welke Sony LCD dan ook ;)
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Is ook echt te vergelijken. 8) Sony heeft ook OLED en zo hè, maar ik heb zelf een Bravia en zwart is ook gewoon echt zwart. Niet zo intens als OLED (duh!), maar komt zeker in de buurt. :)
     
  16. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Weet niet of dit het juiste topic is, maar zit al een tijdje te googlen en zag die topic op de homepage staan.

    Ik wil mijn Harman Kardon Soundsticks aansluiten op mijn TV.
    Nu heb ik twee vraagjes:

    1. Hoe is de kwaliteit? Is het al die moeite waard? Computer vs. TV speakers..

    2. Hoe regel ik dit?

    Ben benieuwd! Good old xbw :)
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Los van of je het moet willen (2001 wil z'n design terug) zijn PC speakers over het algemeen ontworpen voor korte afstand tot de luisteraar. Voor ruimte vullende audio zijn ze niet bijzonder geschikt. Of ze beter zijn dan jouw TV speakers hangt vooral van je TV af. Maar uitproberen is gratis natuurlijk. Die HK set heeft gewoon een 3,5mm jack aansluiting dus als je TV een hoofdtelefoon aansluiting heeft kun je hem daar inprikken. Vanwege de sub zal het geluid al snel voller klinken dan wat de TV zelf produceert.
     
  18. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ik heb zelf een Samsung KS8000 uit 2016, wat in dat jaar een high-end LCD was en goede reviews kreeg overal. En het is ook een hele goede tv, en zwart is in mijn beleving ook zwart. Echter, het probleem met deze (en alle overige edge-lit lcd's) is de local dimming. Bij een edge-lit is dat gewoon niet zo heel fijn. En dan met name bij HDR content op bijv. Netflix. Als er bij een donkere scene witte ondertitels in beeld verschijnen, verpest dat voor een groot deel je beeld want het beeld wat normaal lekker zwart is, ligt in zones op door die ondertitels met als gevolg dat die donkere scene helemaal niet zo donker meer is.

    Dat is voor mij hét grote nadeel van deze tv, voor de rest ben ik prima tevreden. Ik wilde dit jaar eigenlijk ook naar bijv. een c7 gaan kijken, maar zie daar van af mede door bepaalde eigenschappen van OLED die ik niet zo zie zitten. Ik ga het daarom nog een jaar of 2 met deze tv doen in afwachting van wat bijv. Samsung gaat doen met Micro-LED, of ik ga op zoek naar een mooie Full-Array LCD tzt.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2018
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoppa, LG55C7V voor 1511 euro bij Makro. Helaas nu uitverkocht, maar wel voor deze prijs mogen reserveren. :)
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  20. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Toch ff me vraag hier stellen, misschien achterlijk maar ik snap hem niet haha.. Ik heb al een jaar of 2 een 4k tv van Lg.. Nu heb ik natuurlijk weleens wat 4k filmpjes op youtube bekeken, maar dit is me nog nooit opgevallen tot vandaag.
    En dat is dat ik via de youtube app op mijn tv helemaal geen 4k stream kan aanklikken. Het hoogst selecteerbaar is een 1080 stream. Dus ik heb altijd naar 1080 filmpjes lopen kijken die 4k horen te zijn! Kijk ik via mijn laptop die absoluut geen 4k scherm heeft kan ik met hetzelfde filmpje wél een 4k stream aanklikken... Rarara, hoe kan dit? Iemand een verklaring?
     

Deel Deze Pagina