1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat dan? Is dat tether gedoe niet gewoon fud. Ze hebben 2 weken geleden weer bijgeprint toch?
     
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Nee bedoel meer dat ik het niet naar fiat omzet (of tether, om binnen de coins te blijven), omdat ik denk dat het vanaf hier gaat stijgen.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok...wtf???
     
  4. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Bedoelden die technische analyses niet 50k? :+
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zijn nog steeds in een bearmarket he... Maar hopelijk zien we 5k niet meer. Ben het zat in de min te staan.

    Maar 35k eind vh jaar?. En dan gaat iedereen en z'n moeder wensen dat ze afgelopen maanden hadden gekocht
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Zoek voor de grap es naar technical analysis based performance in efficiënte kapitaalmarkten en vraag jezelf af of hoeveel waarde dit toevoegt in een markt waar geen touw aan vast te knopen is.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dan niet toch. Dan blijf maar gokken wanneer een goed inkoop en verkoop moment is... Terwijl alle algoritmes de markt maken, gebaseerd op TA. Ik zeg nergens dat het een 100% voorspelling is, maar het is zoveel beter om daarmee te traden dan gokken
     
  9. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Het is toch superlogisch dat mensen een fibonacci reeks toepassen die honderden jaren geleden is bedacht voor het inschatten van koop of verkoop momenten in crypto's.

    Ik vind dat heel logisch.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Sarcastisch? Fibonacci is toch niet alleen een toepassing in Crypto.. architecten gebruiken het toch ook voor ontwerp ingebouwen en zo zijn er meer toepassingen.

    Nogmaals het is geen 100% voorspelling maar de grote spelers met tradebots staan erop ingesteld. Mensen op bijvoorbeeld bitfinex shorten toch niet random. Als je het traden wat minder gokken wilt maken zou ik me in TA verdiepen. Vooral als je wilt weten wanneer een goed koop en verkoop moment is. En ja fomo en panic in deze markt zal altijd de boventoon zijn
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  11. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik heb me er in verdiept en ik heb niemand gevonden die structureel de koersen heeft kunnen voorspellen dmv TA. En dan bedoel ik ook echt niemand.

    Mensen lullen maar wat en als de koers ineens wat anders doet dan lullen ze weer wat anders en pakken ze weer een ander grafiekje erbij om dat te verklaren en vervolgens verzinnen ze weer wat nieuws op basis van een ander grafiekje.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    En alle mensen die longen en shorten dan? Die doen maar wat? Algoritmes? Als je zoekt naar 100% correctie lange termijn voorspellingen kan je blijven zoeken ja, ze reageren op de markt. En raden ook altijd stoplosses aan voor als de markt wat anders dicteert. Trade Devil en Philakone op YouTube zijn de betere.

    Maar he, van mij mogen jullie doen wat jullie willen. Ik ben er klaar mee om niet te verkopen op hoogtepunten en te hodlen. 4 maanden met -50% portefuporte
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  13. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Kijk, ik snap wat je bedoelt, echt wel. Ik zit al sinds 2013 in het spelletje dus ik heb wat meegemaakt.

    in een "normale" crypto-situatie kun je gerust jezelf baseren op TA. Maar die momenten van "normaal" zijn er niet veel.
    Deze markt wordt, zoals je zelf ook aangeeft, geleid door FOMO & FUD, maar ook door announcements, reveals, deadlines die wel/niet gehaald worden. Het is zo'n opkomende markt, dat "traditionale" TA niet valide zijn voor de uitkomst. Ja, wel als er geen gekke dingen gebeuren, maar er gebeuren constant gekke dingen. Daarnaast als coin X populair wordt, heeft dat (in welke mate dan ook), mate op andere coins. Je kan een TA niet op 1 enkele munt toepassen, want deze bevindt zich in de maalstorm van andere coins.

    Iedereen is daar natuurlijk klaar mee, iedereen wil max profits en minimaal verlies. Daarover zijn we het eens, of je nou TA volgt, of je onderbuik. Maar als TA's zo nauwkeurig waren, hadden veel meer mensen op de top winst gepakt en op de bodem ingekocht (bij wijze van).

    En over de mensen die shorten en longen; dat is puur gokken man. Gister was er een ATH aan shorts op bitcoin, nou, al die mensen zijn hun geld kwijt. Bitmex bot tweette dat iemand 10 miljoen verloren had op 100x leverage. Als die gast een expert was op shorten/TA's, dan had hij dat niet verloren, net zoals de andere 40k shorts die liepen.


    Ik snap je frustratie. Je bent klaar met verliezen en wilt houvast, en in sommige gevallen zullen TA's daar echt wel bij helpen voor je. Voor mij niet, ik lees me veel in en ga op mijn onderbuik af; intuïtie is belangrijk voor mij in crypto's. En als de crypto-space popt, dan popt alles. Tja, je had kunnen tetheren op ATH, klopt. Dat heb ik gedurende de afgelopen bear market niet gedaan. Wellicht bij de volgende, als ik meer ervaring heb, kan ik dit beter timen en doe ik het wel.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zeg ook niet dat je er blind op moet vertrouwen. Maar ik merk dat je er beter op kunt vertrouwen dan zomaar erin stappen terwijl coin X bezig is met een correctie. Als je de charts dan had bekeken had je dat gezien. Of andersom, als coin X toe is aan een correctie en macd/RSI indicatoren e.d. wijzen erop weet je dat je moet verkopen. Ben dat hodlen gewoon zat en ik vind TA een goede tool om geld te maken. Heb dmv TA al aardig wat coins (ada/nano/xlm) op een "bodem" punt bijgekocht laatste tijd

    Ik hoop voor die gasten met hun shorts dat ze stoplosses hadden anders zijn ze fuckedddd
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  15. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja precies, het werkt voor jou en voor jou is het een tool. Voor mij is veel inlezen en intuïtie (aan de hand van het inlezen), mijn tool.

    Beide niet 100% betrouwbaar in deze markt, zullen beide er ongetwijfeld eens langs zitten.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Als jullie nu allebei je conclusies hier neerzetten, vaar ik wel op een combi van jullie.
     
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Een paar pagina's terug heb ik mijn portfolio gezet, daar is weinig aan veranderd.

    Ik HODL voornamelijk, tenzij ik écht sterk ergens een indicatie voor krijg (mijn laatste major shift was 1/3e van mijn portfolio naar VET omzetten, welke kunstmatig onderdrukt werd zoals te zien was aan de sell walls op Binance).
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Was ook maar semi serieus. Ik doe hetzelfde. Soms trap ik in FUD en verander ik wat dingetjes. Eigenlijk heb ik veel te veel verschillende munten, maar echt voor een aantal munten gaan vind ik te lastig. Ik geloof wel in alle munten die ik heb, behalve misschien WTC, dus dat scheelt wel.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe dan ook. Hoop dat dit geen beartrap is maar begin van de bullmarktet.

    En baal nog van m'n beslissing om geen NCASH te kopen
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Verge dump incoming
     

Deel Deze Pagina