1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Running] Zondag-cup: RUF RGT-8 GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 4 feb 2016.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heerlijk om weer lekker te scheuren met mijn stuurtje. Het is allemaal weer even wennen maar volgens mij rijdt de auto heerlijk. Oppassen met het gas maar voor de rest kan je hem lekker in de bochten gooien. Als ik wat uitgeruster ben ga ik eens kijken wat voor tijd ik kan neerzetten op Catalunya.

    #58 voor mij.

    Viel me trouwens op dat er een aantal (in ieder geval 1 ;)) livery nummers dubbel zijn. Bijvoorbeeld 16 heeft twee livery's. Maakt op zich niet zoveel uit, denk dat het handiger is als er van elk nummer slechts 1 auto meedoet om verwarring te voorkomen.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Met een stuurtje is het gewoon zoveel fijner rijden. Vind ik persoonlijk. :)
     
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    #16 die ik had gekozen.. ff een foto er van dan maar [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja dat sowieso. Heb pCARS ook niet aangeraakt toen mijn stuurtje kapot was. Heb me altijd prima vermaakt met de controller maar ben nu gewoon verwend.

    Ging er ook wel vanuit dat je die livery had gekozen. Vind hem vooral van de achterkant erg gaaf. Die ga ik deze cup ongetwijfeld vaak zien dus dat is dan weer wel goed nieuws.
     
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha indd, pas ook nog gereden met controller omdat ik te lui was om het stuur aan te sluiten. Maar dat vind ik echt niks.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We hadden het er vanavond nog over, of er net als forza, voordeel is voor de controllergebruikers. want volgens mij zijn alle snelle jongens, diegene met een controller in plaats van een stuurtje.

    Maar net zoals hierboven wordt aangegeven, ik heb ook geen racegames gespeeld totdat ik een Thrustmaster had voor mijn XOne, na mijn Fanatec op de 360 wil ik niet meer zonder stuur spelen..
     
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat het wel meevalt hoor. Bij de M3 cup deed ik prima bovenin mee met mijn stuurtje en won Loyal. Hoeveel tijd je erin steekt blijft bijna altijd wel de belangrijkste factor. Vorige cup deed ik alleen mee met de races op woensdag en oefende ik bijna niet. Dan moet ik genoegen nemen met de middenmoot. Bij de M3 cup stak ik er wat meer tijd in en reed ik vaak podium. Oefening baart kunst. :D
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  8. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Klopt helemaal.
     
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Nog mensen die zin hebben om vanavond een paar laps te doen??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik race puur met controller omdat er in mijn huidige woonsituatie echt geen plek is voor een stuurtje, maar ik weet zeker dat ik in PCars sneller zou zijn met stuur. Misschien niet qua 'ultieme pole tijd' maar zeker in een race qua consistentie.

    Enige game waar ik iets langzamer was met stuur (maar dan praat je misschien maar over 0,1 of 0,2 seconde per ronde) was PGR3. In Forza lagen de tijden voor mijzelf aardig gelijk.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is goed om te horen! ik zal wel gewoon niet zo goed zijn :p

    Ben veel aan het oefenen met de Ruf, en hoe meer ik afstel, hoe fijner ik hem vind.
    Sakitto GP rijdt ik redelijk safe een 1.45.891, dus daar zit wel wat mogelijkheden in. zeker als ik wat meer grip op de voorkant krijg.
    Catalunya is een 1.46.0 al meerdere keren geklokt, dus volgens mij zit mijn tempo wel redelijk goed voor top 5/6.

    dat stuiteren op de achterkant krijg ik alleen nog maar met moeite onder controle.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met het zoeken naar een goede basis tune. Heb pas 5 rondjes gereden op Catalunya waarvan 4 met de standaard tune. Ben benieuwd wat voor tijden ik kan rijden. Bakkie ligt in ieder geval heerlijk op de weg.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vanavond heb ik een 1.45.788 gereden met mijn tune, met de volgende dingen aangepast
    Bumpstops voor/achter - Op laagste stand gezet, om meer veerweg vrij te maken op het hobbelige catalunya
    Brakepressure - 100%, balans op 55% voor
    Veren en dempers - Voor iets zachter gezet, zodat ik minder onderstuur heb. Achter heb ik ze gelijk gelaten omdat hij daar al genoeg grip heeft
    Swaybars - Voor en achter iets zachter, voor iets meer bodyroll
    Rijdhoogte - Voor op 73mm staat en achter op 75mm (tip van ColdZero, zo kun je makkelijker over de curbs/bumps in de laatste bochten.
    Downforce - Hoogste stand, vanwege de extra grip
    Bandendruk - 2.05 voor, 1.95 achter
    Steeringratio - 1 : 12.0, met stuurtje op 240 graden rotatie geeft dit een goed gevoel voor mij

    Ik ben ook nog aan het finetunen (vooral de dempers en veren omdat ik nog niet heel comfortabel lage 1.46s kan rijden en ik bij het raken van de curbstones nog redelijk vaak spin.

    hopelijk heb je er iets aan!
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Nog mensen die zin hebben om vanavond een beetje te racen??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ben er wel rond 19.30 ongeveer
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  16. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Misschien heeft iemand hier wat aan.. dit is mijn setup.. alleen de achterbanden staan denk ik iets te zacht voor de race van 45 min.. ze willen nogal warm worden[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]
    WEER; Cataluna : Medium Bewolkt
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2016
    Beltoni, Crookk, Kimi NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik ga proberen er bij te zijn!
     
  19. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Iemand nog zin om vanaaf een beetje te racen??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik haak zo wel even aan.
     

Deel Deze Pagina