1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik behoor inmiddels helaas ook alweer een tijdje tot de 30'ers... =(

    Ja, die de-brief was mooi! :):thumbs:

    Waar is de vind-ik-niet-leuk-knop als 'em nodig hebt... :'-(
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Banochbrae moet ik nog een hoop tijd in steken heb ik gemerkt, maar ik heb zin om er wat moois van te maken! Zodra je een baan een beetje beter leert kennen ontstaat vaak vanzelf ook wat meer waardering voor de omloop :)
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Kan niet wachten op de eerste race met schade aan.



    :x
     
    asjemenou75, Rossi46 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  4. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Je hebt toch een achteruitkijkspiegel bovenin je scherm :whistle:
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daar zijn die achterliggers zo klein in :p
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Endurance Bannochbrae
    DIT IS EEN DLC, IEDEREEN MOET EEN SETUP AANMAKEN VOOR DIT CIRCUIT. ZOALS OOK OP DE NORDSCHLEIFE COMBINED.

    Qualificatie:
    15 minuten:
    Weersverwachting tijdens de kwalificatie: Light Cloud
    Ingame datum racetijd: 31 Augustus 2016; startijd kwalificatie 14:00 uur
    Weather progression: Sync to Race : Time Progressions: Real
    Bandenslijtage: REAL
    Schade: VISUAL

    Bijzonderheden:
    Let op na de kwalificatie is er nog 1 verplichte ronde: Na die ronde gaan we terug naar de lobby en is er 5 min pauze.


    Endurance Race:
    40 ronden (incl. formation lap).
    Weersverwachting tijdens de race: Rain, Overcast, Medium Cloud, Heavy Fog (allen ongeveer 25%)
    Ingame datum racetijd: 1 September 2016; startijd 05:00 uur ; finish ongeveer 10:00 uur
    Weather progression: Sync to Race : Time Progressions: 10X
    Bandenslijtage: REAL
    Schade: VISUAL
    Verplichte pitstops: 2
    Pit window: TBC


    Bijzonderheden Race:
    Formationlap: Je wordt 1 voor 1 afgeroepen. Je rijdt rustig naar het dorp. De polesitter vangt het veld op op de brug na het dorp. Als de laatste coureur is aangesloten rijdt het veld in lijn (nr 1 voorop, daarachter nr 2, etc etc. Let op dat je niet te grote gaten laat vallen, MAX 1 autolengte) met 90 km/hr naar de laatste bocht. Bij uitkomen laatste bocht t/m start fnishlijn mag de polesitter de start bepalen.

    Plaatje:volgt

    Iedereen start automatisch op Rain Tires.

    De regen zal naar verwachting ergens ophouden in ronde 8/9/10/11

    Pitstops: Je moet dus min 2 keer de pit in. Pit window wordt nog bevestigd (maar naar alle waarschijnlijkheid van rond 8 t/m 39).

    Aanbeveling: Maak 1 pitstrategie aan, ikzelf heb alle andere verwijderd (incl de default, want anders wordt die vaak geladen in een lobby met force default setups.). In deze situatie b.v. krijg ik altijd nieuwe slicks, ookal zijn mijn banden maar 5 % versleten. Als je bandenwissel uit zet krijg je geen nieuwe banden van je team, tenzij min. 1 band meer dan versleten is ( >75%).
    http://xboxclips.com/asjemenou75/screenshots/78b65a12-25e3-4bec-81c2-00890e1cd451
    http://xboxclips.com/asjemenou75/screenshots/4d8c45c5-f73d-4f4c-878c-b14ef8d21c04
    Let op: Maak je geen pitstrategie aan, dan laat je aan de game over of je banden worden vervangen (min 1 band 75% versleten) en heb je geen invloed op wat er voor sloffen gemonteerd worden. M.a.w. Regent het nog dan monteren ze opnieuw raintires.
    Maak je wel een pitstopstrategie aan, dan kan je via je strategie al voor slicks kiezen, maar pit je dan te vroeg (nog tijdens de regen), monteren ze de slicks en dan zal je moeite hebben om de auto op de baan te houden.

    Succes met jullie keuze en tactiek!

    Let op de pit ingang en excit ! Let op achterop komend verkeer bij uitgang pit.

    Mocht je een RESET knop aan je stuur of controler hebben toegewezen, mag je die alleen gebruiken als je auto op zijn kop ligt en volledig tot stilstand is gekomen. M.a.w. spin je door wat voor een oorzaak en moet je eerst 3 keer steken voordat je weer verder kan heb je pech en dat kost je dus gewoon tijd. Tevens moet je dan opletten op achteropkomend verkeer wat voorrang heeft.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    ARRGGG ZO VET! KUT INDY! :mad:
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    "I have a cunning plan".
    [​IMG]
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2016
    B Tender, HRT WietHoK NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De optelling klopt niet in het totaal. Althans, niet bij Sur, Jimmy, Tender en mij.

    Het lijkt erop dat een DNS de formule verstoort.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
  11. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Offtopic

    Wie kopt m in?

    [​IMG]

    /offtopic
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Wordt tzt aangepast
     
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Nog mensen die zin hebben om vanavond weer een paar racejes te doen??
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heel misschien dat ik vanavond nog even pcars opstart. Vrees dat zondag voor mij een verloren zaak is. Ik ben er alleen voor de gezelligheid en rijd rustig mijn rondjes achteraan. Binnenkort maar even oefenen op Spa, alhoewel de BMW toch wat snelheid te kort komt maak ik op die baan wat meer kans.
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Man, jank niet zo :)

    Ik zie niet in waarom je direct kansloos bent met de Z4, 'tis toch een behoorlijke bochtig baantje. Ook niet zo moeilijk om te masteren, zo lang is' ie nou ook weer niet.

    Gewoon meesturen! Net als @Dex trouwens... :whistle:
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Net wakker.
    Nog maar 1 nachtdienstje en dan kan ik daarna in de avond ook ff gezellig een oefenraceje meepakken.
    Moet nu nog ff voorslapen inde avond anders trek ik die nachtdienst niet meer.
    Gister nog om 04.30 uur een e-learning cursus gedaan. Nou dat is niet echt lekker. Daarna ben je klaarwakker en einde dienst kan je niet meer slapen.
    Ben brak. Ga wel ff free practice 1 Monaco kijken. En daarna wat toeristische rondjes rijden op Bannochbrae.
    Ik vermoed dat de een aantal skilled drivers supersnel zullen zijn in de regen.
    Ik heb in ieder geval verse nieuwe ruitenwisserbladen gemonteerd en de TOM TOM van Rossi weer gesaboteerd.:+ Was maar 1 zinnetje: "Keer om ..... keer om... keer om..."

    Voor KIMI heb ik een schaapsherder omgekocht om bij het weiland vlak voor het dorp, om het hek open te zetten als KIMI eraan komt. "Beeh beeh beeh... " Een schaap in zijn radiator zal toch wel voldoende zijn om KIMI kansloos te maken.
    Ik kan kan natuurlijk voor zekerheid gaan bij die andere boer met Schotse Hooglanders.
    [​IMG]
    Als je bij die bocht stilstaat hoor je echt die schapen of geiten blaten.
    Nooit eerder gehoord eigenlijk daarvoor.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
    Kimi NL vindt dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha nee het ligt zeker niet aan de auto, bedankt dat je dat even erin wrijft. Qua auto maak ik een betere kans op Bannochbrae dan op Spa vermoed ik. Een regenrace op een circuit waar ik slechts een paar rondjes op heb gereden met een kater die zijn weerga niet kent... Daar heb je geen glazen bol voor nodig.
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    De kater is altijd afwachten! Soms valt het mee (en soms tegen) :p

    Ik kijk wel even hoe mijn zondag verloopt. Misschien is de Indy snel afgelopen/saai of regent het en is het sowieso een no-go daar. Ik ga in ieder geval niet oefenen en heb nog geen centimeter op nat wegdek gereden met de M3, dus ALS ik erbij ben belooft dat wat :+
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dan ben ik hopelijk niet de enige die vaker naast de baan staat dan er op.

    Kater hier is overigens een zekerheid. Ons jaarlijkse mojito festijn loopt gegarandeerd uit de hand. Tegenwoordig heb ik af en toe een kater die meerdere dagen duren, ik vrees dat deze ook in die categorie gaat belanden.
     
  20. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Vanavond ben ik er bij!
     

Deel Deze Pagina