1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo Switch

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Hybrid, 20 okt 2016.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Hoewel er best wat minpunten zijn aan de Switch op dit moment, zijn reclames als deze wel echt veel beter dan wat Nintendo voorheen bracht:

     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah ok, my bad dan. Dan weet ik niet meer waar ik dat vandaan had.

    Ik heb deze video net gekeken en ik ben het helaas met vrijwel alles eens.

     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    329 [​IMG]
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vind het prijskaartje voor een console met "matige" hardware maar hoog? Kan aan mij liggen.
    Zit overigens geen één game bij ...

    Dat is dus 329,- + 59,- + 59,- (joystick?) ... duur geintje :eek:
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De tech is wel nice en zal wel een prijskaartje hebben. Maar denk dat Nintendo misschien iets te veel gefocused is om ook gelijk winst te maken of in ieder geval geen verlies willen maken.
    Dat is imo een verkeerde keuze. Ze hebben belachelijk veel geld in de kast en kunnen het heus wel veroorloven om in het begin een beetje verlies te maken op de hardware. De focus moet zijn om de spelers terug te halen naar hun systeem. En met 329 euro gebeurd dat gewoon niet. De hardcore base of een groot gedeelte daarvan doet het toch wel. Maar het gaat om de casual markt. De markt die pas instapt als een console onder 300 komt. Hele extra reden dat de Wii zo populair was.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik heb hem in de pre-order staan bij Bol.com ...

    De Switch + Zelda + Mario Kart + extra controller ... dat doet wel ff zeer. Echter zie ik nu de prijs heen-en-weer schommelen.
    Dan nog vind ik het prijskaartje bizar hoog. Het zou de "normale" markt aan moeten spreken en de concurrentie is moordend. Voor hetzelfde geld heb je een XBOX One S of PS4 Slim ...
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Met Third Party support. Iets wat totaal niet onderschat moet worden. Exclusives zijn top maar de meeste casual gamers spelen third party. Laatst verscheen er een lijst met top selling games in UK in 2016. 3 exclusives in de top 20. Best bizar.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Rampage vindt dit leuk.
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Hybrid ... damn. Da's niet slecht ... maar dan nog.

    De Switch komt er bij mij sowieso. Weer een Zelda spelen, Mario of Mario Kart. Puur genieten van zulke games.
    De Wii-U heb ik nooit gehad, dat concept trok mij totaal niet.

    Doelde overigens meer op de casual die "hardware" kracht prefereert. Denk dat de gemiddelde ook liever een goed uitziende game speelt dan de sprong in het diepe neemt met Nintendo en hun gewaagde concept(en).
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De "casual" markt kijkt niet echt naar kracht. Grootste factor is prijs. En de meeste mensen stappen pas in als iets 200 euro is.
    En daar heeft Nintendo een beetje een probleem. De PS4 en Xbox gingen al een beetje richting die prijs deze vakantie. Dus helemaal volgend jaar.
    En laten we zeggen dat de Switch dan naar 275 gaat voor de vakantie, En dat is nog aardige drop. Hij is dan nog steeds 75 euro duurder dan de andere consoles. En die persoon vraagt dan ook in de winkel. Kan ik op die Switch COD 2018, Battlefront 2 en FIFA 2018 spelen? Zie het probleem.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Exact. Was vrij verbaasd over de prijs toen deze eenmaal bekend gemaakt werd.
    Vind het behoorlijk gortig ... maar als ik zie dat deze nu overal is uitverkocht denk ik niet dat het mensen weerhoud.

    We zullen zien. Als de prijs voor de release nog zakt (waar het wel op lijkt) ... dan denk ik dat ik m'n pre-order bij Bol annuleer :+
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Prijzig zeker, maar om toch een klein beetje nuance te bieden mbt de prijs, je moet niet vergeten dat het hier ook nog om een ''tablet'' etc gaat. Dus het is meer dan gewoon een console, iets wat ervoor zorgt dat de prijs ietsje hoger ligt. De HD Rumble schijnt ook een factor te zijn waarom de controller en joycons ietsje duurder zijn dan de rest.

    Ik heb een pre-order staan, maar ik kijk eind feb wel ff of ik hem ga annuleren. (heb wel de 309,- mm pre-order :D)
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De tablet "down-scaled" de games die je gaat spelen.. dus vind dat niet echt iets wat de hogere prijs rechtvaardigt. Tuurlijk is het leuk dat je onderweg je games verder kan spelen ... maar de prijs is gewoon aan de hoge kan. Zeker zonder een game.

    299 had wat rendabeler geweest. 299 excl. een game. Nintendo maakt hier toch wel winst op ...
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat weet ik, bedoel meer omdat het een tablet is dat dat ook extra kosten met zich mee brengt.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nintendo hoopt gewoon wéér wat Wii publiek aan te zetten tot kopen, helaas zijn die allang verder gegaan op telefoon en/of tablet, maar ze proberen het nu wéér.
    Daarvoor is de prijs/aanbod gewoon niet te snappen dat ze weer met die 1-2 switch meuk komen (hoe leuk het ook kán zijn).....die potentiele kopers is Nintendo allang kwijt.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nintendo is achterop geraakt door het "geweld" van Sony en Microsoft. Ze hopen nog zieltjes te winnen met Mario, Zelda en Mario Kart maar de echte gamer zal voor een next-gen/current-gen setup gaan. Logisch ook. Wie wil er nou een game spelen die op "oude" hardware draait? Daarom hadden ze onder de 300,- moeten zitten. Had het een stuk rendabeler gemaakt.
     
  18. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Hoevaak gaat dit hier nog verteld worden? :+

    De "echte gamer" haalt juist de nintendo voor de pure nintendo games.
    Zelf heb ik ook nooit gehoopt of verwacht dat alle third party games van ps4/xbone op een nintendo console zouden komen.
    Ik ga toch geen Nintendo halen om Destiny of COD op te spelen... Nee ik koop een Nintendo voor Zelda en Mario.
    Casual gamers zullen eerder een ps/xbox halen en geen Nintendo imo.

    En is de prijs van de Switch niet juist duurder uitgekomen door de koers van de Yen nu?
    Dacht zoiets gehoord/gelezen te hebben laatst.
     
  19. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Lullo, net of dat 10tje verschil dan nog wat uit maakt.. 309 of 299 :+
    Verrekte krent dat je bent!
    Als ik je verhaal zo lees, had je hem beter niet kunnen pre-orderen want het is niks anders dan dat het duur is en de prijs/kwaliteit verhouding niet goed is.
    Ik voel een Marktplaats advertentie binnen 3 weken na release aan komen :+

    Ik ben van mening dat je een Nintendo apparaat koopt voor de echte Nintendo games en niet, zoals @bulletproof010 zegt, voor Destiny of COD of FIFA.
    Zelda, Mario en Mario Kart zijn de games waarvoor ook ik een Switch ga kopen. Met name Zelda!
    Voor een nieuw geproduceerde console, met de mogelijkheid van meenemen op locatie, is een prijs van 309 euro zo gek nog niet..

    Een beetje normale (geen topraded) Samsung Tablet kost ook zo'n 150 euro.
    Hier heb je dan geen controllers, TV dock en dergelijke bij.

    Think about it.
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar om een console succesvol te maken in deze tijd heb je third party support nodig.
    Mensen die een Nintendo apparaat kopen voor de Nintendo games zijn de "hardcore" fans. Maar die put droogt redelijk snel op. Een console valt of staat in deze tijd met "casuals" en pas instappen als een console 200 euro. En die casuals vinden misschien Zelda leuk en andere exclusives maar grootste deel wil FIFA/COD etc spelen. Zie mijn lijst wat ik hierboven heb geplaatst. Exclusives zijn niet de grootste games. En helpt een console maar tot zover
     

Deel Deze Pagina