1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Van 150 mb na 80 mb met kabel game

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Suleyman, 26 feb 2017.

  1. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Is dit te doen, of gaat ie dan telkens haperen?
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Niet echt duidelijke vraag, je gebruikte eerst een kabel en nu, wireless?

    80 Mbps is op zich meer dan voldoende, is natuurlijk wel gewoon theoretische snelheid, je zou het verschil met 150 Mbps kunnen merken in het downloaden, en niet bij het spelen, van games.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Van kabel naar wifi is het met name stabiliteit die in het geding kan komen, niet zozeer snelheid tegenwoordig.
     
  4. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Sorry, ik zal het nog een keer vertellen.

    Ik game nu met een kabel en 150mbs, binnekort ga ik over na 80 mbs en ik vroeg mij af of ik met 80mbs last ga hebben van lag.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kort antwoord: 80 is meer dan genoeg.

    Boring antwoord: games vragen best weinig van je netwerk wat betreft bandbreedte. Zolang de latency/ping goed is kan je met 10mbps ook prima gamen. Games sturen namelijk maar heel weinig data naar de server en of andere gamers toe (eigenlijk alleen maar variabele getallen zoals je ammo, health, positie, rotatie, snelheid etc). Grote data heeft iedere gamer op z'n console of pc staan en heeft dus geen effect op het netwerk. Het is dus belangrijker dat dat kleine beetje data zonder teveel vertraging snel aankomt bij de server dan dat je heel veel data kan sturen. Liever 10mbps met lage ping dan 100mbps met hoge ping. (ofwel, liever een stabiele kabel van de muur naar je console dan wifi op je zolder)

    Voor downloaden is het idd een ander verhaal. Al heb je met downloaden wel te maken met de bandbreedte van de server zelf als je een game download. Als hun bandbreedte 40mbps is dan kan jij wel 150 of 80 hebben, je download snelheid is dan 40mbps want sneller wordt de data niet uit hun server gepoept.
     
    Suleyman en B Tender vinden dit leuk.
  6. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Duidelijk. Bedankt voor je reactie.
     

Deel Deze Pagina