1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Call of Duty: WWII

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 21 apr 2017.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.434
    Leuk Bevonden:
    17.527
    00:28 wtf zijn dat voor Mass Effect animaties?

    'Over 2 years in the making?' Dat is ook geen reet. Ik heb dus serieus nog nooit een CoD gespeeld. #TROTS
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    • The game release on November 3rd, 2017 for PC, PS4, and XB1. It's made by Sledgehammer Games, who last did Advanced Warfare.
    • There's your regular 30 day exclusivity map window on the PS4 version.
    • There will be a private beta that you can get into by pre-ordering. It will be at least three days long.
    • There's a regular $60 edition, or a $100 edition that comes with a bunch of bonuses and the season pass.
    • The game takes place in World War II, which you may have inferred from the title.
    • The campaign primarily focuses on the European theater and follows the actions of a U.S. 1st Infantry Division squad from the perspective of rookie private Ronald “Red” Daniels as they fight from France, through Belgium, and into Germany between 1944 to 1945. You will play as other characters during the campaign.
    • However, the campaign also features missions taking place between 1940 and 1944 to "help set the stage for the narrative and establish the characters".
    • It's worth noting that the official blog repeatedly mentions things like "global perspective", "diverse ensemble cast", and "men and women", so if you were hoping for minority or female presence within the campaign, you're in luck. The French Resistance is listed as one such group you encounter.
    • If you specifically want to know all the game's diversity (feel free to discuss this without using spoiler tags in the thread): "Other characters appear including female resistance fighters, a soldier in an African-American unit (the U.S. Army was still segregated in WWII), a British officer and even a child."
    • Two campaign missions were detailed during the livestream. While I'm spoiler tagging these in the OP, feel free to talk at them at length without using spoiler tags. This is your primary warning for people concerned about knowing campaign mission details.
    • The game doesn't have regenerating health, though they're not saying what is replacing it yet. You will be much more vulnerable in the game in general, and this is also reflected in the story.
    • Mission 1: Hürtgen Forest: An old-growth forest on the German border where Allied forces engage in devastating encounters. In the heat of battle, the German Army uses tree burst bombs that detonate at treetop level, showering soldiers with wooden shrapnel. When your unit is zeroed-in-on by hostile artillery, the forest explodes around you as debris rains down.
    • Mission 2: Normandy: From inside a Higgins landing boat, your squad will storm Omaha Beach in a visceral audiovisual experience unlike any D-Day landing experienced in a game to date. You and your fellow soldiers must overcome the enemy defenses to serve as the tip of the spear for the Allied invasion.
    • Josh Duhamel will be in the campaign as part of your Squad.
    • There's also a separate cooperative campaign that they're not talking about yet. It sounds like this is separate from the below note, but I'm not 100% sure.
    • Seemingly in addition to the co-op campaign, the game will have Zombies mode. Specifically, "Nazi Zombies, an all-new cooperative mode featuring a unique standalone storyline set during World War II that’s full of unexpected, adrenaline-pumping action."
    • The game's multiplayer will be revealed at E3 between June 13th and June 15th, but we know a few starting details:
    • The game features "boots on the ground" gameplay. If you didn't like the new movement stuff introduced with Advanced Warfare, this one is for you.
    • There is now a social hub called "Headquarters" where you can hang out and meet up with friends. Think The Tower in Destiny or a town in World of Warcraft. There's a screenshot of this below.
    • There's a mode called Divisions where you choose to join the Infantry, Airborne, or Armored division, create your own class, and then "progress through the ranks". Presumably this has something to do with unlocks.
    • In multiplayer, beyond American G.I.s, you can play as "women resistance fighters, Brits, African-American GIs and others to be announced". You can also play as German.
    • There is another mode called War. "War is the name given to objective-based team contests between axis and allies that are all about taking ground, so there will be missions that task one side with defense and the other with attack."
    • In case that "Headquarters" note sounded bizarre, Sledgehammer's explanation is "Headquarters is a "social space" for players to hang out between matches, to "be rewarded and have fun."
    • I will try to update this as more info comes out today.
     
    Defanatic, bulletproof010 en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nu nog een bevestiging dat er ook een Carentan map in de MP zit en ik ben geneigd direct een pre order te plaatsen.
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Oh god, pls dont fuck this up. Kom a.u.b. niet weer met zo een korte TTK.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Gelijk weer hyped, maarja, heb nu eenmaal een zwak voor WWII. :oops:
    Voor de MP zal ik waarschijnlijk wel bij BF1 blijven, maar de singleplayer van deze nieuwe COD moet ik direct kunnen spelen!
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Neem aan dat dit SP only is
     
  7. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Als je daadwerkelijk nog sneller dood gaat dan voorheen dan bestaat er geen enkele mogelijkheid dat de MP goed kan worden.

    Tevens heb ik het idee dat de beelden zwaar zijn opgepoetst. Gebruiken ze nog steeds dezelfde engine, weet iemand dat?

    Ik wacht het zeer en zeer kritisch af.
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Meestal zijn het wel gewoon ingame/in-engine beelden, alleen dan geschoten vanuit perspectieven die je nooit ingame zo zult ervaren. Hetzelfde wanneer je bijvoorbeeld de spectatormode in BF1 gebruikt en vervolgens de opnames handig weet te monteren, dan lijken de graphics opeens ook 'opgepoets' ;)

    Nieuwe engine zou natuurlijk geweldig zijn, maar wat ik zo uit de trailer kan opmaken heb ik een sterk vermoeden van niet. De characters + uitrustingen ogen nou niet bepaald 'next-gen', maar daarnaast zag ik wel hele mooie grasvelden en bosgebieden die erg natuurgetrouw oogden. :thumbs: Bomen en gebouwen die ik zag sneuvelen zullen ingame nog steeds wel scripted zijn, helaas...
     
  9. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Heerlijk nu al zin in deze game. Doet me denken aan Medal of Honor waar je ook zo het strand op rende. Wat waren dat trouwens ook geweldige games.
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dat waren zeker toffe games. Dat gevoel van totale chaos op dat strand..
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  11. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Krijg juist heel erg het gevoel van "been there, done that"
    Word totaal niet warm van deze "trailer" of aankondiging.
     
  12. Peter Bijl

    Peter Bijl Peter Eindredacteur

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    77
    Als dit spel het goed weet te doen, kan het zich wellicht meten met spellen als Allied Assault, Pacific Assault en Road to Hill 30. Dat WWII shooters solide gameplay kunnen combineren met een goed verhaal hebben deze spellen in het verleden al bewezen, dus van mij mag Sledgehammer zich gaan bewijzen.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Jezus man, wel van al die moderne en futuristische shooters dan? Geef mij dit maar of Battlefield 1, misschien leer je er nog wat van of wekt de tijdsperiode in elk geval je interesse.

    Been there, done that vind ik een beetje te ver gaan. Er kan nog zoveel verteld worden, zelfs kleine details wat betreft de landing op Omaha Beah. Bovendien is de landing op Omaha Beach maar één keer gedaan bij mijn weten, in Medal of Honor Allied Assault op de PC.

    De andere D-Day landing die goed gedaan is in een game wat COD 2 met Pointe du Hoc, wat minstens zo briljant gedaan was als Omaha Beach in MOHAA. Nee, kan me nog niet echt vinden in het been there, done that gevoel van je, zeker niet met de games van de laatste jaren in het achterhoofd.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Wat is trouwens niet 'been there, done that' tegenwoordig :+
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nou in de trailer zie je al weer typische call of duty momenten voorbij komen hoor. Dat mensen die SP überhaupt nog spelen... Laat mij raden. Een paar missies in voertuigen, waaronder 1tje als machine gunner, een d-day bestorming, wat 'sluipen' en verder weer 30 levels waard aan marathonrennen.

    Die reactie van Geel ook weer echt :') die fapt volgens mij op alles uit de tweede wereldoorlog.
     
    Reckuuza en Korkss vinden dit leuk.
  16. Peter Bijl

    Peter Bijl Peter Eindredacteur

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    77
    @Tiberius

    Omaha Beach (de landing) is onder andere gedaan in:

    Medal of Honor: Allied Assault
    Medal of Honor: Frontline
    Company of Heroes

    Wat dat betreft valt het aanbod nog mee, maar er zijn veel meer games, te veel om op te noemen, die Normandië als scenario gebruiken. Als men daar kritiek op heeft, kan ik dat prima begrijpen, maar kennelijk zijn er nog enkele andere scenario's in de campagne, dus ik ben benieuwd.
     
  17. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    De landing op Omaha beach is nog een x gedaan in een game. Dit was de game return tot Castle Wolfenstein op de pc. In de multiplayer bestond deze map. Erg tof!
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  18. Peter Bijl

    Peter Bijl Peter Eindredacteur

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    77
    @rubenpol007 Als we multiplayer games ook mee rekenen, dan is Omaha Beach in nog veel meer games gedaan :p
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit wordt gewoon weer kut
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Ik hoop dat als je online als de duitsers speelt dat je dan ook alleen duitse wapens kan selecteren. En Russische wanneer je als de russen speelt enz. Ik vind het altijd een beetje nep als je als duitser speelt met een M1 Garand of Mosin Nagant
     

Deel Deze Pagina