1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    was ook cynisch bedoeld. grootste uitdaging voor de mensheid is klimaat.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha ik vind het terecht dat de objectiviteit wordt aangekaart van Westerse media maar in dit geval is die discussie toch vrij misplaatst maar neigt het meer naar conspiracy theories en shit. Tenzij dat de kant is waar we in dit topic heen willen, maar berichten als "laat mij raden de verdachte is een bekende van de politie"... Dat zie je inderdaad wel vaker. Om dat 'toeval' (goh hoe zou dat komen) toe te wijden aan een geperfectioneerd plan waar de Westerse wereld de schuld van een aanslag in de schoenen van IS probeert te schuiven...

    Tja.

    Dan past wellicht bij op iets als Niburu ofzo en in mijn ogen is het vrij terecht dat je daar op wordt aangesproken.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Om hier nog even op terug te komen, in moslimlanden doen ze dit dus veel rigoreuzer. Daar zijn ze echt onthutst over het feit dat we elke terroristen al kennen maar we ze laten lopen totdat ze zichzelf opblazen. Dubai treedt keihard op tegen extremisten, daar krijg je bizarre straffen als je lid bent van extremistische groepen (groepen die in t Westen legaal zijn!).

    Nu zeg ik niet dat we alle verdachten moeten stenigen maar dit valt mij wel op dat wij redelijk mak optreden tegen extremisme.
     
    L.A. en Rampage vinden dit leuk.
  4. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ik ben van mening dat wij in Nederland inderdaad veel te soepel hiermee om gaan.

    En ik maak dan geen onderscheid in de behandeling van rechtsextremisten en/of geradicaliseerde moslims.

    Dergelijke uitersten in onze maatschappij moeten op een andere manier dan de huidige behandeld worden om ongewenste situaties te voorkomen.

    Niemand zit te wachten op demonstraties die compleet uit de hand lopen of (nog veel erger) aanslagen met dodelijke slachtoffers.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dan ga jij er dus al vanuit welke media ik belangrijk vind? :)
    Een RTL?

    Bah, die zijn enkel nuttig in het melden van roddels onder de BN'ers. Geef mij maar gewoon grote sites zoals BBC, CNN of weet ik 'et. Verder snap ik je post ... maar het ligt voor de hand in zaken zoals deze.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2017
    L.A. vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    CNN? Hahaha gast dat is niveautje Telegraaf, te slecht voor woorden.
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Bij wijze van ;) T'is niet dat ik er dagelijks naartoe ga want het is 99% ver-van-m'n-bed-nieuws.
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  8. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik kijk altijd op Al jazeera news :+
     
    CrazY vindt dit leuk.
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Amaq jongens, voor hoor en wederhoor heel belangrijk.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    RussiaToday hiero, lekker objectief!
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558


    Ik plaatst deze nog even.
    Hypocriete kutbende.

    En wat doet de Westerse wereld? We verkopen ze voor 300 miljoen aan wapens en gaan een WK voetbal daar organiseren.
    Echt van de gekke.
     
    Reckuuza en fredfenster vinden dit leuk.
  12. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Over Westerse media gesproken.

     
    L.A., fredfenster en Tyrant vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Rebels is niet echt een complimentje. Technisch gezien rebelleerde ze ook.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    klopt er wordt in die landen keihard opgetreden. sinds de stijgende invloed van ikhwan muslimun in de tijd van sayyid qutb en de opkomst van takfir wa al-hijra gedachtegoed zijn de 'ancien regimes' van die staten ook vogelvrij verklaard en primaire vijanden van terroristen - en dus ook vice versa. (geldt ook in ksa overigens, denk aan de controversiële gevangenneming van safar al hawali, salman al awdah en volgelingen in de jaren 90).

    wel vraag ik me af, hier in het westen, hoeveel mensen er wel niet in het vizier zijn maar vrij rondlopen. dat al die uiteindelijke terroristen bekend zijn, zegt net wat minder als er nog 30.000 mensen zijn bij wie inlichtingendiensten een zelfde level van verdenking/dreiging zien. van hen pleegt uiteindelijk maar 0,02% een aanslag ofzo... onder het bewind van fascistische heersers verdwijnen die 30.000 in donkere cellen of erger, maar hoeveel onschuldigen zouden daartussen zitten? de ironie is om te janken, maar de doden in manchester en parijs en londen en madrid zijn gestorven, juist in verdediging van deze rechtsbeginselen te verdedigen. het zijn letterlijke martelaren van onze vrijheden. en dan spreken mensen misschien over buigen voor terreur door slap optreden, maar m.i. zou het opgeven van dit soort kernwaarden de echte knieval zijn.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    staat in recente stuk wel "designated by us", dus ze gebruiken een classificatie van verenigde staten die (denk ik) pas later is gegeven aan die beweging. laat wat mij betreft vooral zien hoe hypocriet "het westen" met dit soort situaties omgaat. ben het wel eens dat het jammer is dat guardian die hypocrisie in deze vergelijking erg makkelijk volgt.

    maar in de context van dat artikel en het western point of view destijds (rebelleren tegen khaddafi) heeft het imo eerder een positieve dan negatieve connotatie.

    gvd te gek voor woorden :')

    en euh 100 miljard arms deal is het toch? :'-(
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2017
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is maar wat je onschuldig vindt, die 99% uit jouw stuk die geen aanslag pleegt is wel een kweekvijver voor die ene %, zal steun bieden aan die 1%, zal staan te juichen als die 1% zich opblaast en zal nooit en ten nimmer integreren. Het is aan Nederland om die 99% niet te laten groeien in absolute aantallen en daar doen we imo niet hard genoeg ons best voor.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    je zou die fictieve 30.000 willen vastzetten wegens hun gedachten? of uit europa verbannen terwijl zij (deels) hier staatsburgers zijn, hier geboren zijn? of hoe zie je dat voor ogen?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind dat het aan Nederland is om die groep niet te laten groeien. Je kan en mag mensen niet vast zetten vanwege hun overtuigingen (behalve als ze aanzetten tot haat en geweld), maar de regering kan er genoeg aan doen om die groep niet verder te laten groeien. Strenger beleid voor migranten uit landen die toch geen asiel krijgen: het gros verdwijnt nu de illegaliteit in, direct vast zetten en terugsturen naar eigen land, minder vluchtelingen opnemen, geen enkele subsidie voor islamitisch onderwijs, geen moskeeën bouwen, integreren beter belonen en simpelweg eens een keer toegeven dat de integratie van mensen met een islamitische achtergrond keihard mislukt. Maar zelfs dat is Nederland teveel, sterker nog Nederland wil niks van die cijfers weten. Twee voorbeelden: ontkennen dat er statistieken worden bijgehouden over incidenten bij AZC's. Opschorten van de 2e nationaliteit bij het GBA als 1 van de nationaliteiten de Nederlandse is, gevolg de CBS statistieken laten straks niks meer zien over arbeidsparticipatie, integratie etc van mensen met een niet westerse achtergrond.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ah helder, je had het ook over niet laten groeien natuurlijk. (het is nog vroeg)
     
    Kevf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina