1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Forza Motorsport 7

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 12 jun 2017.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Forza Motorsport heeft voor mij eigenlijk sinds deel 5 geen plek meer. Een game moet voor mij echt 100% sim zijn zoals rFactor 2, iRacing en Assetto (en pcars 2 hoop ik voor jullie) of 100% arcade zijn zoals een Horizon of een Blur. Iets wat er tussenin zit gaat gewoon nevernooit werken. Zelfde reden dat een Raceroom, NFS Shift en in iets mindere mate pCars gewoon niet werken bij mij. Het komt in de buurt, maar er is altijd wel iets waardoor het verkeerd voelt. Soort uncanny valley van het simracen waardoor het extra raar is.
     
    Dex, Yellow 13 en SPELVERZIEKER vinden dit leuk.
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Bijna helemaal mee eens. Er mag op dit soort grote titels best een 'mainstream-sausje' overheen zitten. Ik heb me erg vermaakt met Gran Turismo en Forza vroeger, die nooit full blown sims zijn geweest, altijd simcade om het gangbaar te houden. Maar toch klopte de gameplay van bijvoorbeeld Forza 2 wel. Prima te spelen met stuur ook. Maar van Forza 7 klopt gewoon geen bal (met stuur in ieder geval dan), en dat heeft weinig met arcade of sim te maken.

    Het lijkt me erg leuk om een filmpje te zien van Dan Greenawalt die met een stuurtje de Porsche probeert rond te rijden. En dat iemand dan achteraf vraagt 'wat vind je er zelf van?'
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vind het juist leuker om gewoon casual te racen met controller. Ik kijk dan ook erg uit naar deze game. Maar ik heb gehoord dat de demo op PC (net zoals Horizon 3 in het begin) niet goed geoptimaliseerd voor PC. Dat hij maar gebruik maakt van één cpu core. Dat is wel heel slecht. Hopelijk is dat bij launch of zsm verholpen. 60fps max zou jammer zijn.
     
  4. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Want met meer FPS kan je hoger springen en sneller rennen net als in de vroegere Call of Duty games toen ik nog competitief heb ge gamed????

    Je wilt toch casual gamen met een controller maar dan zijn 60FPS niet genoeg?
    Ik word echt zo moe van dat markering geneuzel over FPS, zodra je je centjes gaat verdienen met E-Sports mag je gaan vragen voor meer FPS.
    Tot die tijd heb je aan die "lage" constante framerate van 60 frames meer dan genoeg.
     
    Dex vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met een 144hz scherm wil je niet op 60fps gaan spelen. Verschil boven 60fps merk je weldegelijk namelijk op een 144hz scherm.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Volgens mij onderschatten veel mensen toch echt de meerwaarde van een hoge framerate voor gaming...
    4K en HDR dat is pas marketing geneuzel, maar daar lijkt elke casual/console gamer momenteel wel helemaal voor te vallen. :F:
     
    Alexknl, Racerblade01 en Flavourlicious vinden dit leuk.
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik wou zeggen, heb een 165hz scherm en als ik 60fps zie bij welke game dan ook, vind ik dat een stuk minder vloeiend. Vooral als je weet dat het beter/vloeiender kan. In een racegame merk je dat zeker weten ook. Denk bijvoorbeeld aan het voorbijflitsende landschap en voorbij vliegende auto’s.
    Was een wereld van verschil toen voor en na die patch van Horizon 3.

    Maar het is ook een kwestie van gewenning. Als je 60+ fps nooit gezien hebt is 60 mooi vloeiend.
     
    Zumpelvelder en RO3Li vinden dit leuk.
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    60 fps IS een hoge framerate. Er werd 'vroeger' professioneel geraced op 30 fps (met framedrops) en dat ging prima. Je bent een drama queen als dat niet soepel genoeg voor je is. Helemaal als de serieusheid verder ontbreekt en je het lekker casual met een controller wil spelen.

    Je brein leert zich inderdaad aanpassen de 'missende' frames op te vullen. Als je eerst even op 30fps speelt en dan naar 60 gaat, dan is 60 mega soepel (goed te merken in Gears of War 4 met een SP in 30fps en een MP in 60fps). Best wel zinloos eigenlijk dus, zo'n 166hz scherm :lol:
     
    Kimi NL en Dave 130R vinden dit leuk.
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nou, ik merk met simracen dat mijn rondetijden gewoon constanter zijn geworden met een framerate boven de 60fps. Noem me een drama queen, als dat me sneller maakt is het all good. :)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dit inderdaad.

    Oh nee is goed, ik verkoop mijn 1080Ti en 1440p/165hz wel omdat 60 fps genoeg is. OK hojeeee.

    Ik probeer geen console vs. pc discussie aan te wakkeren, maar om te zeggen dat een 144/165hz scherm zinloos is dat is natuurlijk dikke onzin. Volgens mij heb je zelf nog nooit een 144hz scherm gezien als je dit zegt. De muis en het scrollen alleen al is veel soepeler, dan ben je nog niet eens aan het gamen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2017
    RO3Li en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Een hogere framerate trekt mij toch echt veel meer in de game omdat het zo heerlijk vloeiend, direct en natuurlijker oogt. Durf zelfs te stellen dat ik in Project Cars veel beter diepte kan inschatten dankzij de 100fps optie die ik nu tot mijn beschikking heb, schakel ik terug op 60fps lijkt het ineens allemaal een stuk waziger en soms zelfs schokkend. Tijden dat 30fps nog acceptabel waren liggen al jaren achter ons, en heden ten dagen is 60fps zelfs het absolute minimum voor een prettige game ervaring bij games met 'snelle' beelden.
    Al wil ik hiermee nu niet direct zeggen dat 60fps slecht is, maar het kan dus nog wel vele malen beter!

    Wanneer de hersenen zich moeten aanpassen aan de framerate raak je onnodig vermoeid wat ten kostte gaat van het speelplezier... :p
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  12. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Ieder zijn ding, de een gaat "lekker casual" zijn simcade racing game met zijn controller op zijn bureau stoel zitten te turen naar een 1440P/165hz scherm en de ander ploft lekker casual onderuit op de bank.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dit. Heerlijk toch.

    Kortom, hopen dat FM7 een optimalisatie-patch voor pc gaat krijgen. Kan hem vanavond miss nog even testen als mijn videokaart vandaag terug binnen komt.
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Het is ongeveer 15 jaar geleden dat ik voor het laatst op een PC gegamed heb, dus nee. Nooit gezien. Ik vind beeldkwaliteit veel belangrijker dan beeldsoepelheid, dus heb daar weinig behoefte aan ook. Ik kijk ook altijd naar hetgeen ik op wil klikken. De muis zelf volg ik niet echt...
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ahhh kijk daar hebben we 'm. Ik vind framerate belangrijker. Geef mij maar 1080p/240fps vs 4K/30 fps. 1440p/165hz is op dit moment voor mij de sweetspot :)
     
    RO3Li vindt dit leuk.
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Maar heb je al ooit op een 200 Hz gegamed? Dan is 165 echt niet meer te doen joh
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Begin het nu wel een beetje moe te worden pffff. 60-144 is een wereld van verschil. 144-240 niet zo. Ik bedoel maar, voor mij is framerate belangrijker. Ik speel namelijk ook veel shooters en daar merk je het heel goed. En dan wen je automatisch eraan dat racegames ook vloeiender lopen, wat ik persoonlijk ook een voordeel vind.
    Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren dus ik snap niet waarom je hier op blijft door hameren.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @Dex, ik vind je eigenwijsheid heerlijk. Maar zij hebben hier echt wel gelijk.
     
    Dex vindt dit leuk.
  19. RO3Li

    RO3Li KUTFORUM

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    402
    Klopt helemaal, merk zelf ook duidelijk het verschil tussen een 60hz monitor en 144hz die er nu staat.
    Uiteraard moet je wel 144fps halen, maar met 1080Ti idd geen probleem.
    [​IMG] [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Ontopic :

    Op de pc moet de game toch zeker nog worden geoptimaliseerd. 3 cores van de cpu staan gewoon lucht te happen inplaats aan t werk.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599

Deel Deze Pagina