1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Bottas gaat gewoon vol op het gas midden in de apex (je ziet hem gewoon versnellen) wetende dat er geen ruimte meer is en dat RIC hem heeft, maar dat er genoeg run off ligt om te doen wat hij doet. Met grind daar had hij 100% eieren voor z'n geld gekozen.

    En die andere was met Ocon, excuses:

    [​IMG]
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat leidde (daar) niet direct tot een inhaalactie. 'Gaining an advantage' is twijfelachtig dus.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Als dat er voor zorgde dat het 2 bochten later wel gebeurde, of dat hij daardoor binnen DRS bleef, of wat dan ook, dan is dit gaining an advantage.

    Punt is: ik vind de straf voor Max terecht. Maar ik vind dat de FIA mega hard verzaakt heeft dit weekend (alweer) en dat er zeker reden tot klagen is over de inconsistentie omtrent Max z'n straf. De pole position is note bene gereden met 4 wielen naast de baan.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Sterker nog, dat heeft helemaal niet geleid tot een inhaalactie. Sainz is achter Ocon geëindigd.

    Bottas zou tot een eindeloze discussie leiden denk ik, want ik zie die versnelling niet. Als je bij de apex precies naast elkaar rijdt moet je naar mijn mening ook ruimte aan de buitenkant laten. Dat heeft RIC totaal niet gedaan, hij rijdt zelf nota bene bijna buiten de track limits.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik denk dat de we elkaar wel begrijpen. Max zat fout. Echter, het wordt gefaciliteerd door A) het design van de baan (op een baan met gras aan de binnenkant had een dergelijke actie nooit tot een geslaagde inhaalpoging geleid) en B) de totale inconsistentie van de FIA. Waarbij punt B wordt gevoed door punt A. Anders gezegd; de FIA wil niet alles bestraffen want dat snapt de kijker niet. Dan moet je ergens een arbitraire grens trekken en daar is al dit gezeik over ontstaan.
     
    Yellow 13, Beltoni, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Laten we ook even van dit moment gebruik maken om Bottas af te zeiken. Wat is die kerel dit seizoen door de mand gevallen zeg. Hoe kan zo'n kerel de kampioens-auto onder zijn reet krijgen. Snap ook wel dat Hamilton geen goede coureur naast hem wil, zometeen moet hij nog zijn best gaan doen... Vorig jaar had hij een beetje pech en hij finishte gelijk laatste in het Mercedes F1 kampioenschap. Bottas moet gewoon naar Sauber, kan Ocon eindelijk naar Mercedes!

    *Geplaatst vanaf klein toetsenbord met een korreltje zout.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Met wat XBW'ers hier (ehmmm ik meen dit keer met @Kimi NL @asjemenou75 @hillss ) laatst wezen RL-Lighten. Ging er soms ruig aan toe, maar blijft heel leuk. Héél leuke toevoeging aan PC2 als je het mij vraagt.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rossi46 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Bottas is wel opmerkelijk. Gedurende het begin van het seizoen was hij bij vlagen echt sterk, maar daar is nu weinig meer van over.

    Wat betreft Ocon, zijn tijd komt nog wel :) Nog een jaartje Force India en dan in 2019 in de Mercedes.
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Quizvraag:

    Luister naar dit geluid: https://soundcloud.com/jimpaul-hertroijs/clio-iii-rs-grinding
    En vertel me wat het schavende geluid is :p

    Hints:
    Het geluid is er met:
    - Half gas, tussen de 3000 en 5000 toeren, terwijl de auto rechtdoor of naar rechts gaat
    Het geluid verdwijnt wanneer:
    - De koppeling wordt ingetrapt
    - Er van het gas gegaan wordt gegaan
    - Er vol gas wordt gegeven
    - Er naar links gestuurd wordt
    Het is niet snelheid, maar toerental afhankelijk, maar ik kan het NIET opwekken als de auto stilstaand in de vrij en 4000 rpm maakt (wat het echt kut maakt het te lokaliseren). Het geluid wordt erger naarmate er naar rechts gestuurd wordt en het lijkt van rechtsvoor af te komen.

    Meest gekke wat ik ooit gehad heb aan een auto… It’s driving me nuts en halfgas uitaccelereren uit een rechter bocht (lees: afritjes) is gewoon kut omdat je het idee hebt dat er een lager of een distributieriem op ontploffen staat. Lange leven Franse auto's. @Kimi NL een idee wellicht?

    Ik kan nog geen koelkast uitdelen aan de winnende deelnemer want ik weet zelf ook nog niet wat het is :p
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik kan het geluid niet beluisteren zonder dat mijn collega's op zullen kijken en zich zullen afvragen waarom dat rot-zoontje van de baas niet zit te werken. Dus ik doe het even op basis van je beschreven symptomen.

    Het zit dus waarschijnlijk in je draaiende delen van de versnellingsbak naar het voorwiel.
    Dus aslagers, homokineten, remschijven, hubs etc is allemaal mogelijk. Kan zelfs nog een defecte schokbreker zijn (ook wel eens gelezen dat mensen daarmee rare geluiden kregen in hun voortrein)

    Lagers lijkt mij het meest logische, gezien het geluid ook lastafhankelijk is bij sturen etc.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Uhu, maar het gekke is dus dat als ik naar rechts ga met 70 km/h in de 3 ik het hoor, maar dezelfde bocht met 70 km/h in de 6 heb ik nergens last van. Dus dat zou in mijn ogen de schokbreker e.d. uit moeten sluiten maar het is zó kut te lokaliseren. Je kunt wel lukraak alles gaan vervangen maar het kan zoveel zijn dat je net zo goed een nieuwe auto kan halen :'-(
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Of gewoon een auto kopen die niet uit Frankrijk komt.


    Is het in alle versnellingen?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ocon komt er wel ja!
    En weet je wat het denk ik met Bottas is.. Ik denk niet dat hij (heel veel) slechter is gaan rijden, maar dat de Ferrari's, de Red Bulls maar vooral Hamilton beter zijn geworden. Vooral Hamilton is na de zomerstop haast op geen foutje meer te betrappen. Bottas rijdt nog altijd degelijk rond, maar dat is niet (meer) genoeg.

    Mooi voorbeeld dat stilstand inderdaad achteruitgang is?

    Ik kan niet luisteren op het werk @Jimmy J. maar ik verwacht ook niet de kennis te hebben om je te kunnen helpen.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Met jouw financiële kennis kun je iedereen hier wel helpen @B Tender
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik moet zeggen dat mijn 106 GTI vroeger echt een leuk en degelijk bakje was. Kreeg na 20 jaar wat last van roest en de koppakking vliegt er standaard bij 150k tussenuit, maar verder... :)

    Maar in elke versnelling heb ik het ja. Bij 30 in de 1 of bij 120 in de 6, geluid is hetzelfde (al vind ik het moeilijk om te horen of het geschaaf nog mee gaat met de snelheid of niet)
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het jeukt mij ook wel eens om gewoon een 106 Rallye te kopen. Lijkt mij heerlijk trappen met zo'n ding.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, de gaten erin trappen. Die zijn toch allemaal gaar zo langzamerhand?
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jup.

    Maar als ik de verhalen van Dex/Jimmy/Jeepee lees, dan kun je beter gaten in je vloer fixen dan zo'n moderne clio.
    Al weet ik gewoon echt niet wil. Ik heb zoveel ideeën en zoveel redenen om bepaalde auto's wel of niet te kopen dat ik er gewoon niet uit kom.

    Hoe groter mn budget wordt, hoe moeilijker het wordt om te kiezen.
     
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    De Rallye's zijn van de 1ste generatie en die zijn gaar inderdaad. Of heel duur als je een goede vindt. De GTI'tjes (zwaarder (maar nog steeds licht), maar wel meer vermogen) zijn fase 2, en kun je nog wel in degelijke staat vinden.

    Was altijd heerlijk smijten met die wagen en oprecht meer 'fun' dan zo'n OPC of mijn huidige RS. Elk opritje en afritje was plezier en spelen met de kont. Even liften en hij kwam al opzij kijken. Met die huidige hot hatches kun je dusdanig hard door de bocht dat wanneer je wilt dat de kont komt wiebelen, je echt heel, heel, héél erg hard moet rijden. Dat maakt het minder "hahaaaa, lachen dit!" maar meer "... holy shit WAT EEN GRIP, dit slaat he-le-maal nergens op." Ook leuk :p Met de 106 kon je dus 'spelen' binnen de marge. Als je met zo'n Clio RS op de openbare weg je kont kwijt raakt betekent het dus dat je al tantu hard ging en je dus niet alleen je kont maar met een beetje pech je hele auto kwijt bent. Al kan dat laatste ook gebeuren als je hem gewoon voor je deur in Arnhem parkeert.
     

Deel Deze Pagina