1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Sign-up] EU Megane Trophy AM cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 24 nov 2017.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771

    FINISHED


    Eindstand :

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    "Beginners/AM" Cup Start 6 december a.s.!

    Altijd al eens "competitie" willen uitproberen. Ben je de openbare lobbies zat? Dit is je kans!!

    Woensdagavond starttijd om 20:15 uur. Bekende, maar met name nieuwe "coureurs" zijn welkom! Kan je een keer een week niet, of kan je maar 1 of 2 heats mee rijden, geen probleem. Meld het alleen eventjes van te voren in het topic.

    In deze competitie komt bijna alles aan bod, staande start, vliegende start, verplichte pitstops etc. etc. Er wordt gereden met de FWD Renault Megane RS SMS-R Touring. Deze is voorzien van een goede standaard tune. Deze "vergevings gezinde" volbloed racer waarmee je (met of zonder hulpmiddelen) op de limiet kan rijden en competitief kan racen. De competitie en heats zijn bedoeld om te leren, foutjes maken mag en worden niet meteen door de wedstrijdleiding berispt. Over het algemeen zal het weertype clear zijn. Alleen Hockenheim Heat 2 en Heat 3 worden in de regen gereden. Er wordt zowel overdag als 's avonds ingame gereden.

    Racelijn mag aan
    Competitive Racing License staat uit
    Penalties staan aan. De game bepaalt wanneer het "teveel" wordt.
    TCS, STM, ABS mag aan
    Schade staat op visual
    Mechanische schade staat uit
    Tuning staat uit, je rijdt met de standaard setup bij default via de lobby.
    Bandenslijtage staat aan
    Brandstofverbruik staat uit

    20:15 - Lobby Open
    20:30 - Start Kwalificatie (15 min)
    20:45 - Start ENDURANCE (45 min), startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie. Staande start.


    ** Pitstop verplicht, je moet in het aangegeven pitwindow 1 verplichte pitstop maken. Aangezien benzine verbruik uit staat moet je in je pitstop strategie aangeven dat je alleen de banden wilt wisselen. Let op dat je aangeeft welk type band en de druk in de banden!

    Iedere week, meestal vrijdags, volgt er een rijdersbriefing met specifieke info (o.a. aantal rondes, pitwindow 3e heat, safteycar) voor de woensdagavond eropvolgend.
    Puntentelling wordt tevens iedere week bijgewerkt.
    Per heat ontvangt diegene die als laatste gefinist is 1, punt. De nr voorlaatst 2 etc etc.



    Pitstop heat 3: LET OP dat je een juiste bandenstrategie aanmaakt. Alle 4 de banden moeten gewisseld worden, de pitstop duurt bij allen rond de 25 seconden! Tijdens de pre-race scherm heb je 2 minuten de tijd om nogmaals je pitstop strategie te checken. Die wil nog wel eens verspringen in de strategie zelf!



    Safetycar
    . Mocht het nodig zijn dan kan de wedstijdleiding een “safetycar inroepen” Als dat door de wedstrijdleiding geroepen wordt dan gaat de nr1 langzaamaan rijden. Max 1e versnelling en vangt het veld verder op. Als iedereen weer is aangesloten volgt een reguliere “vliegende start”zoals hieronder beschreven. Mocht de safetycar vallen in heat 3 tijdens de pitwindow kan je daar gebruik van maken. Maar je neemt de positie in die je bij het uikomen van de pits hebt. Verder houdt de wedstridjleiding dan geen rekening of je al dan niet al aangesloten bent in het veld.


    Eén Verplichte pitstop met bandenwissel
    in ronde 8,9, 10... t/m 16 . Let op dat je niet in ronde 7 dus al de pit in duikt! Bij de pitstop MOET je alle 4 de banden wisselen. Je moet dit zelf aanmaken in de pitstop strategy!! Als je default laat staan of als je het overlaat aan je crew om wel of niet te wisselen heb je kans dat je met de oude banden door gaat. Als geconstateerd wordt dat de pitstop niet regelmentair is zal de "gewonnentijd + 10 sec" bij de eindtijd worden opgeteld.

    Heren het is een "BEGINNERS-CUP" fouten kunnen door de "nieuwkomers" gemaakt worden. Daar gaan wij sportief mee om. Let ook op bij inhalen!
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2018
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    gereserveerd
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @asjemenou75
    Erg gaaf en tof idee.

    Is het een idee om dit buiten XBW te promoten? (Tweakers bijvoorbeeld). De aanwas van nieuwe racers is op XBW zelf wel een beetje beperkt en hoe meer nieuwe aanwas, hoe meer mensen misschien doorstromen naar de Zondag cup. (dus winst voor iedereen).

    O.v.b wil ik mij graag aanmelden! Sta mijn plek uiteraard graag af aan een nieuwkomer, maar als er plek is in de lobby doe ik graag mee!
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ja zeker doen kimi!! Nieuwe aanwas is de bedoeling!!
     
  5. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Leuk hoor! Lekker makkelijk instappen deze cup. Vooral dat iedereen met de standaard setup rijdt vind ik fijn. Bij deze schrijf ik mij graag in, livery volgt zsm. Ik zal op Tweakers ook een post plaatsen met doorverwijzing naar hier.
     
  6. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Leuk idee voor de woensdagen. Sluit me hier graag bij aan. Idem als het te vol wordt maak ik ook wel ruimte voor de nieuwe mensen.
     
  7. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Leuke cup Asjemenou! Ik zal ook even kijken of ik nieuwe mensen kan regelen!

    Livery nummertje #2!
     
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik doe ook mee!! . #?? zoek ik nog wel uit

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    #54 voor mij
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    #66 B tender
    #12 United
    #5 Hills
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    #86 Wiethok
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb het ff gemeld op Xbox one Nederland Facebook

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    GoldPwnageNL en DutchOwnage vinden dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Blijkbaar mag ik het op de Facebook groep van Xbox one Nederland niet vragen.. Zie net dat me post daar verwijderd is.. Beetje jammer want ze hebben daar 8000+ leden

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  16. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ja beetje jammer ik zag een half uurtje geleden je post nog.
     
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wat gedraag je je netjes op tweakers @Kimi NL, of ken ik je helemaal niet:+
     
  18. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Vindt het maar sneu eerlijk gezegt.. Zie zoveel onzin daar voorbij komen waar ze niets aan doen.. Maar zal wel komen omdat er een link na XBW bij zat

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ben super netjes hoor, alleen hoor ik hier bij het meubilair inmiddels op dit forum. terwijl ik daar nog maar een broekie ben :p
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dat kan dat je dat jammer vindt. Je mag rustig praten over gamen en met elkaar gamen kan ook. Maar reclame maken is niet toegestaan tenzij in overleg. Binnenkort kunnen deze toernamenten ook via onze eigen site in gang worden gezet.

    Dus pas je bericht even wat aan en dan kan ie gewoon blijven staan. Zonder link dus en "meld je aan". En dan is het prima.

    Dit is het antwoord wat ik van hun krijg


    Ik heb me best gedaan

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2017

Deel Deze Pagina