1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Oud collega die liep een gebroken neus en kaak op.
    Enkel omdat hij verkeerd keek naar een verstandelijk gehandicapte ;) Zo zijn ze niet allemaal.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Net Marokkanen
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mwa, zijn niet allemaal gehandicapt.
    Denk echter wel dat de bloedcirculatie niet goed is met die petjes.
     
    RO3Li vindt dit leuk.
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Eeeh, jullie weten dat het stuk niet alleen over geestelijk beperkten gaat? Nu gaat het ineens vooral om mensen met een geestelijke beperking en die worden meteen gehandicapten genoemd, onder 1 noemer met mensen die een lichamelijke beperking hebben. Dat kan niet hoor. Even duidelijk maken boys.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    True.
    Wat vind jij dan van mensen met een beperking?
    Vind het nogal een breed begrip in het artikel...
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Fred is wel ok
     
    RO3Li en Modder-Eter vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nee hoor, ben zelf ook totaal niet agressief hoor.

    Ik heb echter ook wel een verhaal gehoord van iemand op mijn werk, wiens zwager echt gepest werd met zijn beperking. Die ging helemaal los op 4 man. Alle vier naar het ziekenhuis, 1 met een gebroken kaak, de ander met een kapotte oogkas, de twee die nog overbleven met lichtere verwondingen.

    Maar goed, er moet gewoon veel meer erkenning en lezing komen over de ''onzichtbare'' dingen waar mensen met worstelen. Als mensen dat meer zien, dan kan er gewerkt worden aan verbetering. Maar zoals jij al aangeeft, 100% integreren zal niet voor iedereen lukken, ook niet voor mij overigens.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het ook nogal ruim en kan er niet goed uithalen waar ze op doelen. Net als jouw vraag, dat is een vraag die mij niet geheel duidelijk is, omdat ik vind dat er nogal een verschil is tussen iemand met een geestelijke beperking en iemand met een lichamelijke beperking :). En ook in diezelfde groep is er enorm verschil in gradaties natuurlijk. Kortom, het is nogal ruim genomen.

    Dus om op jouw vraag terug te komen, ik vind dat er voor een ieder plek moet zijn (ik lijk Fredje wel :)) en ik denk ook dat er te weinig wordt gedaan voor mensen met een beperking, zeker voor zo'n grote groep. Ik heb in mijn prive leven ook te maken met mensen met een geestelijke beperking en ik heb daar zelf echt geen enkele moeite mee.

    Een kennis van de familie heeft een geestelijke beperking, is 26 jaar, maar gedraagt zich als een tienjarige en zo moet je hem ook echt behandelen. Hij woont sinds een paar jaar onder begeleiding, dat gaat goed. Hij is verslaafd aan Batman vooral de Joker, loopt de hele dag in dat soort T-shirts in de rondte en als je hem meeneemt naar de Efteling, dan raakt hij over zijn toeren van blijdschap. Hij kent daar de weg beter dan Langnek. Ik vind het een prachtig joch, zijn enthousiasme over de kleinste dingen is heerlijk om te zien. Echter, ik zeg expres dat hij zich gedraagt als een 10-jarige en niet dat hij het niveau van een 10-jarige heeft. Dat is een wezenlijk verschil. Hij kan emotioneel op sommige onderdelen 16 zijn, en op andere momenten weer 8. Dat blijft altijd een beetje zoeken en oppassen.

    Mijn ex-vriendin werkt(e) met geestelijk gehandicapten, de " zwaardere" gevallen. En dat is echt extreem. Dat gaat heel ver zelfs, ik schrok vaak van haar verhalen. Seksuele intimidatie, mishandeling, bij sommigen zit geen rem. En dan waren die meiden van de begeleiding onderbezet en dat is dus levensgevaarlijk. Ik weet van een geval dat 1 zijn kleren uit deed en een stuk of 10 deden mee en dat ging volledig mis. Daar sta je dan met 3 vrouwelijke begeleiders. Dat zijn volwassen mannen en vrouwen, de bewoners en die kunnen in een oogwenk out of control gaan. Ik vind dat absoluut gevaarlijk.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vind dat alle invaliden terug naar Instanbul moeten.
     
    L.A., Rampage en Cyrax vinden dit leuk.
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. In al die jaren, is dit met afstand je meest correcte reactie. Wat zal het lekker rustig zijn in Nederland, kan ik eindelijk op die invalideplekken parkeren!
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik hoorde laatst ook in een bushokje iemand vertellen dat de moeder van zijn buurman een zus had met 6 kinderen en de ex van het 4e kind had een stiefmoeder met een beperking, die was helemaal gek.

    Echt gevaarlijk als die gehandicapte.
     
    RO3Li en Cyrax vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Reinout Oerlemans met verlof na aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag


    De reeks bekende magnaten die moeten terugtreden vanwege grensoverschrijdend seksueel gedrag blijft zich maar uitbreiden. Donderdag schreef Reinout Oerlemans, bekend van Eyeworks maar tegenwoordig directeur van productiebedrijf Fabiola, aan zijn personeel dat hij 'misstappen' heeft begaan en zes maanden verlof neemt om zich te bezinnen.

    Vrouwelijke werknemers beschuldigen hem anoniem van ongewenste omhelzingen, kusjes of het leggen van een hand op hun bovenbeen, melden diverse bronnen aan de Volkskrant.

    'Ik wil in het bijzonder mijn excuses aanbieden aan iedereen die ik ooit een ongewenste omhelzing heb gegeven of op een andere manier heb benaderd die zij als grensoverschrijdend hebben ervaren', schrijft Oerlemans.

    De Eyeworks-oprichter werd een landelijke bekendheid als Arnie Alberts in de Nederlandse soapserie Goede tijden, slechte tijden, een rol die hij zes jaar lang (van 1990 tot 1996) vertolkte. Na zes jaar Goede Tijden stopte hij met acteren en legde zich toe op presenteren om vervolgens in 2001 zijn eigen productiebedrijf op te richten: Eyeworks. De Bauers, So You Wanna Be a Popstar en de IQ-test zijn populaire programma's van het productiebedrijf. Voor Talpa en Versatel produceerde Oerlemans de voetbalwedstrijden. In 2014 maakte Oerlemans bekend Eyeworks voor 200 miljoen te verkopen aan Time Warner voor naar verluidt 200 miljoen dollar. Een bedrag waarvan hij naar het schijnt 95 miljoen zelf toucheerde. In 2017 richtte Oerlemans samen met de twee grootste tv-producenten van Vlaanderen een nieuw bedrijf op, Fabiola.

    Maar het opperhoofd van Fabiola staat ook al jaren bekend om het overdreven lang vastpakken van vrouwelijke collega's. De 46-jarige Oerlemans moest de excuusbrief schrijven op een pijnlijk moment voor het Vlaams-Nederlandse productie, dat begin volgend jaar het eerste tv-format wil lanceren.

    Handtastelijke Baas

    Tegelijkertijd met zijn reputatie als productiegenie groeide binnen Eyeworks en Fabiola ook zijn naam als handtastelijke baas. In 2009 had Oerlemans in een toespraak over leiderschap zijn mond nog vol over het grote belang van een veilige werkomgeving. Maar anonieme bronnen vertellen nu aan De Volkskrant dat vrouwelijke werknemers van Eyeworks al sinds de vroege jaren van het bedrijf voor Oerlemans werden gewaarschuwd. Het management van Fabiola laat weten dat het blij is met de beslissing van Oerlemans tijdelijk terug te treden.

    Oerlemans heeft samen met zijn echtgenote Daniëlle Overgaag vier kinderen: twee zoons en twee dochters.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Grappig.

    De volgende met veel geld die nu z'n "slachtoffers" moet betalen.

    Ik ga m'n baas hier ook maar aanklagen ... die gaf mij net nog 'n schouderklopje.

    #kansloos.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Is dat wat jij hieruit meeneemt? Het gegeven dat Oerlemans zelf terugtreedt en in zijn uitleg erkent dat hij gedrag heeft vertoond dat als grensoverschrijdend kan zijn ervaren, doet mij denken dat er weleens wat meer aan de hand zou kunnen zijn.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Vluchtelingen in Nederland opgepakt om verdenking terrorisme in Syrië

    Gepubliceerd: 01-12-17 16:17
    Laatste update: 01-12-17 16:23

    Twee Syrische vluchtelingen zijn in Nederland opgepakt voor verdenking van betrokkenheid bij terroristische misdrijven in Syrië.

    De politie heeft de twee mannen van 23 en 26 jaar dinsdag opgepakt, laat het Openbaar Ministerie vrijdag weten.

    Ze worden samen met een derde man er oko van verdacht een vierde man Nederland te hebben binnengesmokkeld.

    Deze man, die inmiddels in Wageningen verblijft, wordt verdacht van valsheid in geschrift.

    De verdachten uit Bergen op Zoom en Arnhem zouden tussen 2012-2015 hebben gevochten bij Jabhat al-Nusra, een terroristische organisatie die gelinkt is aan Al Qaida. De twee zijn in 2015 gezamenlijk naar Nederland gereisd.

    Bij de verdachte in Arnhem is deze week vier kilo hennep in beslag genomen

    Bron: nu.nl
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Een hand op iemand zn been?
    Een kusje voor een gewaardeerd collega?
    En dit is grensoverschrijdend gedrag? Echt... heeft hij zn secretaresse geneukt? Bij een mannelijke collega een duim in zn hol gedrukt? Een vrouwelijke collega genomen op de printer? Nee.

    Het KAN gezien worden als ongewenste intimiteit ja. Oerlemans wil het gezeik gewoon voor zijn en voelt de bui gewoon al hangen.

    Wel grappig dat dit samenvalt onder dat hele #metoo gezeik en komt nadat hij zo rijk als een bitch is geworden. Je zou er bijna wat van gaan denken.

    Jankers. Stuk voor stuk.

    O. Weekend.
    Doei
     
  20. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind het wel ongepast hoor.. Gewoon je poten thuis houden, vooral als baas zijnde op de werkvloer.
     
    L.A. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina