1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS V8SC - V8 Supercars Cup | #2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 23 nov 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb het nagekeken op het Pcars forum, maar het is een inmiddels beruchte bug die ze hadden gefixt in Patch 3.0.
    Maar niet heus dus.

    We moeten dus helaas retourneren naar het Fixed Weather rijden.
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Een daarvan was ik natuurlijk :D

    Baan zag er bij mij overigens precies hetzelfde uit. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2017
    B Tender vindt dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    "A little bit of oversteer never hurt anyone"



     
    sv3nnie en Kimi NL vinden dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    NIET MIJN FOUT!!!!!!!
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Zeer terechte diskwalificatie.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik probeer er zondag als nog bij te zijn.. De komende avonden maar ff met abs aan rondjes rijden in de V8 ( hopelijk gaat het dan weer een stuk beter)

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Racebriefing:
    Zondag 17 December - Willow Springs!
    [​IMG]


    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (15 min)
    20:15 - Start Race 1
    - Staande start
    - +- 30 minuten
    20:55 - Einde Race
    - 5 min pauze -
    21:00 - Start Kwalificatie (5 min)
    21:05 - Start race 2
    - Staande start
    - +- 40 minuten
    21:45 - Einde Race 2.

    Weer:
    Omdat Willowsprings in een woestijn ligt, rijden wij beide heats in het droge. Beide heats zullen in z'n totaliteit op "Clear" verreden worden.

    Baan:
    Willowsprings is geen moeilijke baan qua layout, maar qua rempunten en clippingzones is hij vrij tricky. Oefen dus een paar rondjes, want verkeerde clippings betekend van de baan. En zeker met de nieuwe slowdown-maatregelen, kan dit een goede achterstand opleveren.

    Banden:
    De banden gaan het hier super zwaar krijgen, vooral de linker voorband heeft het door de vele lange doordraaiers zwaar. Het kan dus slim zijn om een pitsbezoek te maken in heat 2.
     
    DutchOwnage vindt dit leuk.
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Komt niet vaak voor........maar ik ben er waarschijnlijk niet zondag a.s.
    Zullen jullie lief zijn voor elkaar en van elkaar afblijven als ik er niet ben !
    Als ik weer terug ben en het is goed gegaan mogen jullie allemaal een lolly.
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  10. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    @Kimi NL wat wordt de ingame datum? Als het een woestijnbaan is? Dan zal dat behoorlijk verschil kunnen maken kwa temp?
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik moet me helaas afmelden voor vanavond. Gaat me niet lukken om op tijd thuis te zijn. Zou race 2 net kunnen halen maar dan zou ik met 0,0 voorbereiding aan de race moeten beginnen, dat kan ik jullie ook niet aan doen :p
     
  12. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Jullie jaarlijkse kart uitje?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     
  13. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    4k screenshots!!
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    ColdzeroNL, ruud_p, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Om nog even terug te komen op @HRT WietHoK NL's rant tijdens Snetterton dat zijn gameplay online anders voelde dan offline... ik denk dat je gelijk had man, en hetzelfde had als wat ik op de Nurburgring had vanavond met de Renaults.

    Vergeleken met de rest had ik tijdens de kwali en race 0,0 grip, wat je vooral merkte in de hairpin (die ik gewoon niet doorkwam). Xbox gehard-reset, timetrail doen toen de rest nog met de race bezig was, alles voelde weer oke, race 2 begint en bam, alle pace weg. Sloeg echt nergens op.

    Ik vermoed een soort weather bug waarbij er temperatuurverschil tussen rijders is. In het droog iets minder waarneembaar dan in het nat, maar je gaat mij niet vertellen dat ik 'even' 8 seconden langzamer ben dan de pole tijd zonder een fout te maken die ronde.

    Serieuze issue van het spel dit.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik 'vind het niet leuk' maar wel goed dat je dit hier met ons deelt. Klinkt inderdaad niet al te best.
     
  16. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Even onthouden dit, heb ik iig een mooi excuus voortaan als ik weer eens 5 seconden off the pace rijd:+ Nee maar is wel minder dit, ik heb het bij PC1 ook wel eens gemerkt. Bij PC2 vooralsnog niet meegemaakt(denk ik).
     
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    In mijn optiek 3 zaken:

    1:
    Time trial; altijd volledig ideale omstandigheden....daar zit echt serieus verschil in. Timetrial doe ik alleen om het circuit een beetje te leren kennen met versnellingen.


    2:
    online versus offline: Verschil merkte ik al in PC1, alle weer/time settings hetzelfde maar dan voelde ik offline veel meer grip dan online, vandaar ook dat ik vanaf PC1, als ik een circuit ging oefenen, altijd een online lobby aanmaak.

    3:
    weather bugg of misschien wel gripp bugg: Dit is in mijn optiek niet hetzelfde als hierboven, als dit echt zo is, dat (random? of waarom jij dan 3 x, jij bent toch ook in en uit de lobby gegaan) mensen meer of minder grip in een online lobby ervaren, en dus ook bij fixed weather zoals gisteren, is er een serieuze opgave voor SMS. Wellicht als je een keer online bent even dezelfde instellingen als gisteravond proberen en dan kijken of je wel in 1 keer een snellere pace hebt. Toen ik achter je reed gisteren zag ik met name de achterkant van jouw auto snel uitbreken, daar had ik wel de eerste 2 rondes last van, maar als mijn achterbanden een beetje op temperatuur kwamen werd dat minder, maar kreeg ik weer meer onderstuur......
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2017
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    No offence @asjemenou75, maar ik ken de klappen van de zweep omtrent time trial vs. online lobby. Ik oefen voor het gemak altijd in TT en weet dat er (afhankelijk van het weer) minder grip is in de lobby, maar gisteren sloeg alles. Die quali werd in de kou + mist verreden en @GoldPwnageNL knalde er gewoon een 1.34'er uit. Dat is zelfs in TT een best lekkere tijd, wat mij doet vermoeden dat zijn graphics wel mistig waren, maar zijn physics gewoon een lekker zonnetje. Met regen is het duidelijk merkbaar, want dan zit er gewoon 15 seconden tempo verschil tussen mensen, maar ik vermoed dat gisteren hetzelfde gebeurde, alleen wat minder opvallend.

    Overigens had ik niet echt overstuur (1x pakte ik wat gras mee bij het insturen toen je achter me reed) maar vooral onderstuur. Hairpin, laatste chicane e.d. moest ik 20 km/h langzamer nemen dan de rest omdat ik er anders gewoon uit onderstuurde. Ik hoefde verder niet te wachten tot mijn achterbanden op temperatuur kwamen, want die bleven fel blauw. Na sector 1 in de opwarmronde van race 2 was ik alle temperatuur ook al kwijt overigens.

    Ik zal misschien vanavond even zelf een lobby opzetten om te kijken wat er dan gebeurt. Maar dat het verschil gisteren verder ging dan het normale verschil tussen TT en online race is mij sowieso wel duidelijk.
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Er moet sprake zijn geweest van een bug bij Jimmy, geen twijfel mogelijk. Ik ken hem als iemand die heel goed snap wat circuit rijden inhoudt en binnen no-time een goede pace te pakken heeft. Daar was gisteren alles behalve sprake van.
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik snap ook niet hoe gold een 1.34 laag kan rijden in de mist in qualificatie. Dat was gewoon de snelste ronde tijdens alle drie races met beter weer. Ik was zelf ruim een seconde trager dan tijdens online omstandigheden met light cloud dus dat moet dan toch een bug zijn of is 1.33.5 mogelijk op dit circuit?
     

Deel Deze Pagina