1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja lekker. Mod gekocht op 8,57 geloof ik
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    WaBi gaat ook alweer omhoog, was dus maar een klein dipje. Kwam net abrupt een einde aan de dalende trend.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    VEN eindelijk los? Sub is denk ik ook een goede om nu in te stappen/bij te kopen. Als je de grafiek checkt zit hij als het goed is nu op resistance

    Edit: VEN! WaBi! F de correctie!
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2018
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Heren, ik heb voordat ik wil instappen nog een aantal (beginners) vragen en ff een stappenplan voor mezelf opgezet, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
    Om het topic niet met een lap tekst te vervuilen heb ik ze maar even in een spoiler gezet. :)

    Stap 1: welke coins wil ik graag kopen?
    Hierbij ga ik, naast zelf wat gelezen en onderzocht te hebben, voornamelijk af op wat ik in dit topic voorbij zie komen als 'verstandige' coins waarin ik ook een hoop van jullie zie zitten: VeChain, Stellar, Ethereum, RaiBlocks en Modum. Ik wil graag beginnen met een totaal bedrag van 1000 euro.

    Stap 2: waar deze coins kopen?
    Ik weet dat ik via o.a. de websites Bitonic, Coinbase, BtcDirect en Litebit verscheidene coins zoals Ethereum en Bitcoin kan kopen (via iDeal lijkt me het makkelijkste?). Maar zo zag ik dat bijvoorbeeld op Litebit er een tijdelijke stop was op het kopen van Ethereum. En ook de rest van de 'alt coins' zoals VeChain, Stellar, RaiBlocks en Modum zie ik op deze sites niet staan.

    Dus nu rest de vraag, hoe kom ik aan deze alt coins op een snelle en betrouwbare manier? Of is het bij deze alt coins juist vaak de bedoeling dat je deze voor een coin als Ethereum of Bitcoin exchanged?

    Stap 3: waar deze coins opslaan?
    Als wallet lijkt Coinbase prima, maar kan ik in deze wallet alle coins zoals VeChain, Stellar, Ethereum, RaiBlocks en Modum bewaren, of hebben deze coins eigen wallets? Als ik bijvoorbeeld kijk naar RaiBlocks kom ik wallets zoals RaiWallet en Mercatox voorbij. Maar het liefst heb ik 1 wallet waar alles instaat, of hoe pakken jullie dit aan?

    Stap 4: overige informatie
    Welke website gebruiken jullie om de koersen in de gaten te houden, is Coinmarketcap.com hier een goede voor?
    En o.a. Binance en Kucoin kan ik dus gebruiken om coins te exchangen.
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  5. xeros

    xeros Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik als mede newb heb de zelfde vragen als AntraXxX :)
    Beetje overweldigend allemaal.
     
    X-Junk en AntraXxX vinden dit leuk.
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Stap 2:
    Meeste sites die je benoemt hebben inderdaad maar een beperkt aantal coins. Zelf koop ik mijn bitcoin en ethereum in via Coinbase maar verplaatst ze vervolgens wel naar binance en bittrex aangezien de meeste altcoins alleen kunnen worden aangeschaft middels ETH en/of BTC. Eerder genoemde namen zijn Exchange sites met een zeer groot aanbod aan coins (maar ook hier staan niet alle coins op).

    Stap 3:
    Ligt eraan of je veel wilt handelen of voor de lange termijn.
    Veiligste opties zijn hardware wallets als nano ledger, daarnaast heb je desktops wallets en webbased wallets. Zelf heb ik op dit moment alles op de exchanges sites zelf staan aangezien ik laatste dagen redelijk wat gehandeld heb. Op moment dat ik ze voor lange termijn wil aanhouden ga ik sowieso voor een hardware wallet.

    Stap 4:
    Zelf gebruik ik idd coinmarketcap.
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Nooit alles op een exchange laten staan. Dit is geen wallet en als er iets mee gebeurd ben je het 100% kwijt en heb je geen poot om op te staan. Mt. Gox is bijv. ooit gehacked en daar is voor miljoenen aan BTC verdwenen.

    Sowieso zou ik niet starten met veel geld, maar ga eerst is met 50 euro kijken of je de basics snapt. Begrijp goed dat aangezien dit niet gereguleerd is, er een hoop mis kan gaan en je al je geld kan kwijt raken.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar als je trade... Waar moet je het dan zetten? Of zetten jullie constant alles van ledger naar exchange enzo.

    Ik trade op dit moment alles behalve WaBi en Sub. Die zou ik op een ledger kunnen zetten eventueel. En VeChain straks in hun eigen wallet
     
  9. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Nee, trade geld staat gewoon op de Exchange :)
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Gaan we nu iedere ochtend een crash zien? :lol:
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gvd. Sub iets goedkoper kunnen krijgen. Xrb kan ik nog kopen en hopelijk trx ook ff 9ct.

    Oh. Die koreanen gaan de Chinezen opvolgen
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2018
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ethereum/Bitcoin kopen, bijvoorbeeld op btcdirect.nl, naar de exchange sturen (ik zou Binance doen, is een van de grootste, beste en met de meeste coins). Wellicht moet je je verifiƫren, ik heb in elk geval Satoshi level en daarvoor moest ik flink wat documenten overhandigen. Maar tot 2500 euro per dag is alleen een ID selfie en een kopie van je ID, dus valt mee!

    Als je munten koopt kun je die direct naar het, bijvoorbeeld Bitcoin, adres sturen van de Binance, dat hoeft niet via je eigen wallet ofzo.
    Op de exchange wissel je het voor andere munten. Raiblocks kun je niet op Binance kopen, alleen op Bitgrail en Kucoin meen ik. Ik stel uit die 2 Kucoin voor, maar alleen voor Raiblocks!
    Gewoon lekker Binance gebruiken, is een prima exchange! Poloniex en Bittrex gebruik ik eigenlijk niet meer omdat deze gewoon minder aanbod hebben.

    Wallet is afhankelijk van wat je wilt. Vanaf 1000 euro zou ik persoonlijk een hardware wallet kopen (ik heb een Ledger nano S). Op de exchange staat het in principe prima, in principe.
    Je kan gehackt worden, de exchange kan gehackt worden etc. en je hebt niet je eigen private key! De private key is wat je toegang geeft tot je coins op de blockchain. Bij de hardware wallet staat deze bv op het apparaatje, bij een desktop wallet creƫert het programma er eentje en kun je er een backup van maken.

    Ik zou dus sowieso software wallet gebruiken, tenzij je veel trade, dan kun je je "trade" coins en/of money op de exchange laten staan natuurlijk. Maar voor HODL --> eigen wallet!
    Welke je het beste kan gebruiken weet ik niet echt, ik heb een hardware wallet en veel coins zijn ERC20 tokens (Op het ethereum netwerk), en die kunnen gewoon op de Ledger in elk geval op de ethereum wallet. Weet niet of dit hetzelfde werkt op een non-dedicated software wallet. Maar... Er zijn genoeg software wallets die meerdere munten ondersteunen! Is een kwestie van googlen denk ik.

    Ik gebruik coinmarketcap voor een algemene indruk inderdaad, deze geeft de gemiddelde waarde van de coins weer op alle verschillende exchanges.
     
    UpInSmoke0611, AntraXxX en xeros vinden dit leuk.
  13. xeros

    xeros Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de uitleg :thumbs:
     
  14. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    We zijn net uit een flinke dip aan het krabbelen, dus in mijn ogen is dit wel een goed moment om in te stappen.

    Ik denk, maar dat is mijn mening, de sneller de beter op dit moment.
    Het kan zijn dat hij nog wat dipt, maar het dieptepunt kan ook geweest zijn.

    Your call!
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik snap echt geen reet van erc20 op eth wallet. Maar had begrepen dat ik m'n WaBi daarop kan gooien dus. En dan staat het onder ETH ofzo? Of wat

    Deze crash is wel pijnlijk als je ripple hebt geFOMOd
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ja :'-(
     
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Is niet moeilijk hoor.

    Op de Ledger nano S is het zo dat je gewoon je WaBi naar je ethereum adres kunt sturen. Op MyEtherWallet (waaraan je de Ledger hangt) showt dan naast je ETH op je ETH adress, ook alle andere tokens.

    Dus in kort (voor de ledger nano S): je stuurt erc20 tokens gewoon naar je ETH adres.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    VEN blijft ook vandaag lekker gaan
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik ben zooooo blij met mijn VEN
     
    Tim vindt dit leuk.
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Dit. Is inmiddels 53% van mijn portfolio.
     

Deel Deze Pagina