1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Gelukkig wel. Nu moet hij er ook nog iets mee doen.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Gelukkig doet Gasly het niet veel beter:+
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Waarschijnlijk niet. Altijd wel iets met die kerel.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    [​IMG]
     
    Jorrie, Smok3y en RaouLioo vinden dit leuk.
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben wel benieuwd of Vettel dezelfde straf (hij was terecht hoor) had gekregen als het andersom was geweest.
     
  6. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Oorzaak van de crash met Vettel is volgens mij het gevolg van zijn uitstapje van toen hij Hamilton probeerde in te halen. Hij zag toen Ricciardo voorbij gaan en dacht toen waarschijnlijk 'shit nu moet ik zo snel mogelijk iedereen inhalen om Ricciardo nog bij en misschien nog in te halen' o.i.d. Maar die actie op Hamilton was ook dom. Iedereen die het daar eerder probeerde ging terug omdat ze zagen dat het daar niet kon en Max had het weer niet in de gaten.

    Positief is dat hij nu eindelijk zijn fout heeft toegegeven. Alleen wel weer jammer dat hij er gelijk achteraan gezegd heeft dat hij niets aan zijn rijstijl gaat veranderen. Hij moet echt geduldiger worden. Ricciardo kiest gewoon de simpele oplossingen. Hamilton heeft in zijn beginjaren ook van die wilde dingen gehad, dus er is nog hoop dat het goedkomt met Max. In principe is hij sneller dan Ricciardo.

    Die Ricciardo doet me ook een beetje aan Button denken. Die won ook vaak op dit soort manieren zijn wedstrijden.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Laatst bewerkt: 15 apr 2018
    Tyrant vindt dit leuk.
  10. pesxbox

    pesxbox Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Pijnlijk Max.. Als hij zo doorgaat is hij echt wel het ettertje fan de F1. Hopelijk leert hij nu eens van zijn fout en kan hij concentreren op een goed resultaat.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2018
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    GP China 2007? Ik meende mij ook te herinneren dat die toen wat te wild had gereden. Hij viel toen stil bij de ingang van de pits en de enige reden dat ik dat nog weet is door die memorabele reactie van Olav Mol: ''Je gaat toch niet hier stilvallen!? Nee, nee, nee, nee! Nooit heb ik hem een fout zien te maken.'' Hij stond toen ook flink onder druk, maar dat staan ze allemaal en kan niet het enige zijn geweest.

    Godver, kan dat moment niet terugvinden. In Max zijn geval is een het soort van puberaal ongeduld nog. Hamilton was een stuk rustiger in zijn eerste jaar dan Verstappen was, maar ik geef ruiterlijk toe dat Verstappen het nu onderhand ook wel eens mag weten. Anders zijn vader even aanspreken, want ook die kon in zijn jaren nog wel eens roekeloos rijden, zeker toen die bij Arrows reed. Ideetje?
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    China 2007 was niet helemaal Lewis z'n schuld. Z'n achterbanden waren letterlijk tot op het canvas afgesleten; Mclaren haalde hem veel te laat naar binnen.

    @Fisichella doelt denk ik op 2011, toen Hamilton elke race tegen iedereen (maar vooral tegen Massa) aanreed.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Doelde inderdaad meer op 2011, ook in 2009 had ie een keer bij de start van een wedstrijd een aanvaring die hij had kunnen voorkomen. Is toen ook gestraft als ik het me goed herinner. Vettel heeft ook domme dingen gehad. Wat dachten we van Australië 2009 toen hij samen met Kubica laat in de race crashte, terwijl ze 2de en 3de lagen. Vorig jaar in Singapore zelfs nog. Ik hoop dat Max ervan kan leren. Als dit gewoon de aard van het beestje is dan zal hij misschien net als Montoya eindigen, veel te vroeg. Als hij de rust had, zoals Button en Ricciardo dan was hij compleet geweest. Maar ben bang dat hij die eigenschap gewoon niet heeft, gezien de loopbaan van zijn vader. Die leerde het ook nooit...
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    De rust van een Button is net zo vaak een slechte eigenschap in de formule 1 als de coureurs die voor de gaatjes gaan.
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Maar het probleem bij Max is op dit moment dat hij voor gaatjes gaat die er eigenlijk niet zijn. Zo ging hij in China bij Hamilton op een plek buitenom proberen in te halen, waar 2 andere coureurs eerder in de race teruggingen omdat ze zagen dat het daar niet kon. Max bleef doorgaan met de bekende gevolgen van dien. Button is trouwens wel een keer WK geworden, iets wat we toch wel van Max minimaal 1x verwachten.

    Straks maakt RBR dit jaar weer een groei door gedurende het seizoen en dat Max wedstrijden gaat winnen en dan net tekort komt voor het WK. Dan weten we waar hij het laten liggen heeft.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het gaan voor gaatjes die er niet zijn is puur gebaseerd op de race in China waar hij inderdaad 2 keer de mist in gaat. Verder wordt het allemaal uitvergroot en wordt gedaan alsof dit hem routinematig overkomt.
    De gewaagde acties zijn de mooiste in de F1 en dat maakt Max juist een spectaculaire rijder. Je bent echter ook afhankelijk van je tegenstander. Zie de actie van Alonso bv op Vettel. Vele male agressiever en risicovoller dan de actie van Max op Hamilton in Bahrein. Enige verschil is dat Vettel eieren voor zijn geld kiest en Hamilton dat niet deed.
    Ricciardo wordt nu helemaal de hemel in geprezen maar zijn actie op Bottas in china was ook zeer risicovol en het is dat Bottas niet vol de deur dicht gooit.
    Randje van Hero to zero is in de F1 erg klein maar als ik zie hoe Max de laatste weken in de media wordt weggezet, zelfs door Liberty Media is zwaar overdreven.

    Voor mij was het voldoende dat hij meteen zijn fout toegaf en zoals Jos al zei; ik hoop dat Max zijn rijgedrag niet gaat aanpassen, hij moet soms alleen wat slimmer handelen.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Hongarije vorig jaar kon ook niet. En Monza vond ik ook vrij dubieus en ongeduldig vooral. Voor de rest hoop ik dat je gelijk hebt, maar voor mijn gevoel is hij van de top 6 coureurs het vaakst bij incidenten betrokken. Of het nou zijn schuld is of niet, als je altijd maar incidenten blijft houden zal je nooit WK kunnen worden. Max heeft in het verleden ook inhaal/verdedigingsacties gedaan, waarbij hij geluk had dat zijn rivaal voor hem uitweek. Die rivalen voorkwamen dus een ongeluk. Bij Max lijkt het net alsof hij nooit wil toegeven. Dan hoeft hij niet per se de schuldige te zijn, maar soms kan het ook wel wat slimmer volgens mij.
     
    Racerblade01 en Rossi46 vinden dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Max begint ook in Baku lekker:

     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Nieuwe halo graphics:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina