1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] God of War

Discussie in 'Games' gestart door Lijpe Mocro, 14 jun 2016.

  1. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik las dat aangezien het een Sony game is, ze niet zo lang hoeven wachten op het goedkeuringsproces voor een update, kunnen dus heel snel dingen tweaken op deze manier.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Paar uur gespeeld nu. Geweldige graphics, tof verhaal (tot zover ik gespeeld heb tenminste), goede characters (deze Kratos is een mooie evolutie van de voorgaande spellen) en een erg toffe wereld.
    Alleen heb ik ook meerdere malen nu het spel uit frustratie uit gezet omdat het combat systeem wat mij betreft belabberd is. Schade krijgen uit richtingen die je niet kan zien en ook niet worden aangegeven waren 15 jaar geleden al beroerd en dat zijn ze nu nog steeds. Het camera standpunt is geweldig om je in de wereld en bij de characters te betrekken, maar niet voor dit soort combat. Het is niet voor niets dat bij vrijwel alle hack&slashers de camera wat verder af staat.
    Op heel veel fronten tof spel, maar voor mij stelt de combat teleur. Vind het dan ook echt geen 9/10 spel.
     
    Zifnap en allstyles vinden dit leuk.
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Met pijltje (onder) kun je snel omdraaien. En dodgen is easy. Vind het camera standpunt juist beter zo. Maakt de combat een stuk intenser.
    Daarnaast zie je ook een rood pijltje als er een enemy te dicht op je staat.
     
    tim91 en Jorrie vinden dit leuk.
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat weet ik, ik vind het alleen niet goed werken. Pijltje naar beneden terwijl je voornaamste bewegen met de linkerstick is, vind ik niet handig.
    Het probleem met dodgen is niet de knop indrukken, het probleem is waar de schade vandaan komt. Rond dodgen om de vijand in beeld te krijgen of om op de gok schade te ontwijken vind ik dus geen goed systeem. Het moet een reactieve systeem zijn, niet pro-actief.
    Daarnaast heb ik nu al te vaak gehad dat een vijand onder een hoek achter mij staat, of in een blinde hoek (b.v.achter een muurtje) en dat het rode, witte of paarse pijltje dus niet wordt getoond. Terwijl ze mij wel kunnen raken.
    Dat je ook niet de controller kan aanpassen vind ik ook een beetje een gemiste kans.

    Maar goed, het is geen slecht spel, ik vind alleen de gemiddelde score te hoog. imo zijn we te snel tevreden tegenwoordig met games. Gezien de meuk die veelal dit en vorig jaar zijn uitgekomen is het misschien niet gek dat dit spel zo hoog scoort. Ik vind het alleen niet terecht.
     
    allstyles vindt dit leuk.
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is persoonlijk hé. Wat echter voor jou zo is, hoeven anderen niet zo te ervaren. Combat is juist een van de pluspunten voor mij weer en vind de score daardoor niet meer dan terecht.

    Ik dacht overigens dat je dat 180 graden draaien wel ergens anders op kan zetten dan dat pijltje. Maar blijkbaar verkeerd gelezen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    tim91 vindt dit leuk.
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Oh natuurlijk is het persoonlijk, daarom zeg ik ook dat ik het niet terecht vind. Alleen blijf ik wel van mening dat ‘wij’ als gamers tegenwoordig te snel tevreden zijn.
    Ik vertaal dat alleen dan ook naar deze GOW. Ik ga ook niet beweren dat het een 6/10 spel is, want dat zou imo onzinnig zijn. Er is heel veel goed, alleen imo schiet de combat tekort. Zeker als ik het met oudere GOW’s vergelijk of andere soortgelijke spellen uit die era. Maar ook als ik het meer met een Nioh of Bloodborne vergelijk en dan bedoel ik niet de combo’s, maar hoe het targetten werkt, de camera, dodgen, e.d. Maar goed, het verhaal, de setting en characters zijn gewoon enorm goed.

    Niet dat ik heb kunnen vinden in ieder geval, voor zover ik heb kunnen zien valt de controller op geen enkele manier aan te passen.
     
  7. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Zeker te remappen. Krijg je zelfs een melding van bij het ‘krijgen’ van de skill.
     
    tim91 vindt dit leuk.
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Er is een geheime schat ontdekt door de hints na te gaan die in de Stone Mason Edition zitten. De tekst en de video waarin staat hoe het moet staan hieronder:



     
  9. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Jij bent een van de weinigen die ervoor uitkomt,..... ben het helemaal met je eens!!
    Geweldige game; story wise, op visueel gebied enz.. maar de combat is voor mij geen gow, voelt als totaal wat anders.

    Snap dat deze game hoog gewaardeerd word, maar het aantal veren wat men in Kratos zijn reet gedrukt heeft zijn er wel veel.

    (Angry mofo die monsters en goden tot puin slaat mis ik tot nu toe,... intro uit deel 3 was zo episch :cool:)

    Misschien dat Kratos met luke skywalker oud geworden is, beide zijn ouder geworden en wat knorriger :rolleyes:
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb hem gisteren bij een vriend gespeeld en ben het eens met bovenstaande. Totaal anders dan de vorige GOW's, wel een stuk beter verhaal maar het is allemaal niet zo intens als de vorige GOW's. Het is allemaal wat 'liever' en minder die setting van vorige delen met allemaal badass goden. De FOV is ook zooo klein, niet fijn. Maar ik snap wel dat deze game bij veel mensen hoog scoort. Anyway ik wil hem zeker zelf nog een keer spelen vanaf het begin, want het is volgens mij wel een sterk verhaal.
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik vind het juist goed dat ze met wat nieuws zijn gekomen. En aan de massa te zien heeft het ook goed uitgepakt. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Er zullen altijd mensen zijn die de hype niet begrijpen. Ken ook zelf mensen die The Last of Us of Zelda bijv geen ene reet aan vinden.

    Maar ja, ik heb het spel ook gisteren uitgespeeld.
    Als er één minpunt is, dan is het voor mij toch wel het
    gerecycle
    van bazen.

    Daarnaast zijn de bazen in God of War 3 bijv een stuk epischer.

    Maar voor de rest is het gewoon een topgame. God of War doet me in veel opzichten denken aan Resident Evil 4. Voelt ook aan als dé Resident Evil 4 van deze generatie. Alleen jammer van die bazen.

    Had ook niet verwacht dat
    de eerste baas
    ook de eindbaas zou zijn. En die
    trolls
    kom je ook erg vaak tegen. Het is geen fucking Efteling ofzo

    uhhhhh een 9.4/10 voor mij. Hadden ze meer gedaan met de bazen. Dan sowieso een 10. Gameplay en story wise is het verder een topgame. Speelduur is ook goed. Side-content is van goede kwaliteit (geen ubisoft shit). Bijna een perfecte game. Met een zeer goede pacing.
     
  12. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Volgens mij ben ik bijna bij het einde...

    Ja, vette game hoor en het doet mij een beetje denken aan de LOTR trilogie (heb het over de films nu). Waar deel 1 voornamelijk vehaal gedreven is en redelijk ingetogen blijft qua
    grote monsters enzo
    verwacht ik dat de volgende delen meer explosief gaan worden op dat gebied. Deel 1 voelt echt aan als een journey en het kennis maken met de caracters.
    Hoop dat het einde mij nog wegblaast maar denk het niet eerlijk gezegd.. hoeft ook niet.

    Zou de game zelf een 9/10 geven. Met name de combat en het verhaal zijn koning hier. Wereld zelf kan mij niet altijd evenveel boeien.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik ben het helemaal met Peter eens. Tenminste op het gebied van de HUD elementen (pijltjes) in combinatie met FOV. Als een vuurbalgast een projectiel gooit wordt de pijl paars, maar wanneer gooit ie die vuurbal precies en hoeveel meter moet de vuurbal afleggen om bij jou te komen? Allemaal niet duidelijk. Hetzelfde bij de melee gasten: pijl wordt rood, dus je hebt kans geraakt te worden... ja wie wat waar wanneer? Ik vind de informatie niet precies genoeg en de nauwe FOV beperkt je overzicht in het gevecht. Daardoor voelt de combat voor mij soms erg "slordig" aan; de cinematische ervaring krijgt voorkeur boven de functionele ervaring. Dat is natuurlijk ook niet erg (Cratos is eerder een beuker dan een finesse mannetje), maar hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe belangrijker die HUD elementen worden omdat Cratos veel health verliest bij elke klap. Ik heb op dit punt betere (nauwkeurigere) combat systemen gezien, terwijl juist de animaties en de brute actie in deze game top zijn.

    Verder erg mooie game (ben nu net uit het gebied van de Dark Elves).
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  14. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Uitgespeeld. Einde was dope, de opzet naar het tweede deel hebben ze geweldig gedaan, en een coole verrassing op het einde.. verhoog 'm met een halve punt. 9.5/10 is een heel mooi cijfer voor deze game. Een van de beste verhalen in een game die ik ooit gespeeld heb.
    Toch, TLOU en TLG blijven de beste verhalen die ik ooit gespeeld heb :)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Ik ben het met Peter eens dat de combat echt het enige minpunt is aan de game. De game doet iets waar ik daadwerkelijk een enorme hekel aan heb, en dat is het artificieel moeilijk maken van voornamelijk boss fights door ook nog eens een leger andere tegenstanders open te trekken. Je moet je als speler op de patronen van de baas richten, maar wordt ondertussen van 8 verschillende kanten belaagd door van alles en nog wat. Dit is slecht design. Op dit gebied hadden ze nog beter naar de Dark Souls serie mogen kijken, iets dat ze al duidelijk hebben gedaan voor deze game. In Dark Souls gebeurt dit grapje ook af en toe, maar over het algemeen zijn de boss fights daar moeilijk omdat de baas daadwerkelijk moeilijk is en een patroon heeft dat je moet doorgronden, niet door maar een leger andere enemies je kant op te sturen tijdens het gevecht.

    Voor de rest nog steeds een geniale game!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Heb zelf heel veel plezier gehad aan de combat en bossfights eigenlijk. Vond het nergens slecht design ook maar juist wel verfrissend. Op een gegeven moment had ik het zo goed onder de knie dat ik er doorheen danste net als Bloodborne. Klap hier en daar, weg deinsen, runic attacks om de door de zwerm heen te ploegen of ze juist weg te slaan, tijdens het beuken R2 spammen om mannetjes te stunnen en vervolgens iedereen neer te maaien. Chaos mode pas gebruiken als het echt te druk werd of wanneer ik bijna dood ging om health te gainen.
    Vooral projectiles of mannetjes die op afstand naar je spammen zijn goed te killen met Atreus.
    Ging vaak dood dat zeker, vooral op hard, maar iedere volgende try na het doodgaan ging beter..
     
    Nol en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    check ook
    de valkyries
    als je klaar bent met de game. Die zijn echt verdomde pittig zeg, maar wel leuk als laatste challenge :+
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Hebben jullie die
    Thor
    tease gezien op het einde van de game ?

     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Geen idee hoe ver ik met de game ben maar tot nu toe nog steeds enorm onder de indruj. Ik hoop wel dat je verder kan spelen als je het spel hebt uitgespeeld.
     

Deel Deze Pagina