1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Detroit: Become Human

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 27 okt 2015.

  1. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ik lees genoeg reviews waaruit gewoon al is op te maken dat men dit genre niet beoordeelt op hetgeen wat het is, maar negatief belicht doormiddel van argumenten die juist inherent zijn aan dit genre.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als dit soort games je niet bevallen, gewoon laten liggen dan. Ik denk echter wel: Hoeveel simpeler wil je het hebben qua gameplay en besturing?

    Het is een ervaring door middel van verhaal en puzzels, eenvoudiger kan haast niet en dat is wat mij aantrekt aan dit soort games.

    Er zijn echt mensen bij die sites die volgens mij nog met hun kop in de reet van ontwikkelaars als Activision zitten. Nee, alsof hun games altijd zo geweldig zijn!? 8)

    Het blijkt maar weer dat er niet veel mensen zijn die echt kunnen reviewen of door middel van toegiften hun meningen en cijfers aanpassen. :F::+
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    "Niet kunnen reviewen". Los van fatsoenlijk kunnen schrijven is het puur gebaseerd op een mening die gebaseerd is op het eigen referentiekader. Ik kan een review goed vinden, ondanks dat ik het totaal niet eens ben met de punten. Daarnaast kan iemand met een bekrompen referentiekader voor mijn gevoel een onwijs slechte review afleveren, terwijl het puur een subjectieve afspiegeling is van zijn of haar mening. Ik ben het wel met je eens verder, maar blijf me verbazen hoeveel mensen waarden hechten aan reviews. Ik hecht meer waarde aan input van jullie in dit forum.

    Cijfers is ook zo'n mooi voorbeeld, dat gezeik omdat het ene spel hoger scoort dan het andere, boeie, lees de inhoud en conformeer je daar mee, of niet. Of het nou een 8.5 of 9.5 is. En dan nog dat eeuwige gezeik over "een 10 geven kan niet, want niks is perfect".

    Dat is eruit
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Of dat gejank wanneer die nieuwste Zelda een 9 krijgt, wat natuurlijk een 10 moest zijn. Wat een verschrikkelijk gejank was dat van die fanboys 8) (en zo goed is die game nou ook weer niet)
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Als het nu louter invectief was. Ik denk dat je schrikt als alle doodverwensingen en scheld cannonades in jouw mail terecht komen omdat je een 9 gaf ipv een 10.

    Zelfde paupers die het fijn vinden dat Xbox geen exclusives heeft die booming zijn, zodat "hun" PlayStation beter is/blijft op dat vlak. Die snappen geen reet van marktwerking, de voordelen van concurrentie, en dat een goed presterende Xbox goed is voor de ontwikkeling van de PlayStation

    Oja, nog even on topic: leuk spel :+
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ben het dan weer redelijk eens met wat jij zegt, maar reviewers en meningen worden wel enorm beïnvloed door hoe ontwikkelaars en reviewers hun producten en artikelen naar buiten brengen.

    Wat jij zegt, een afspiegeling, maar ik kijk liever wat meer naar de feiten en dan is, wat jij ook zegt, de input van anderen heel belangrijk. Eigenlijks zou je helemaal niet naar de bedrijven en recensies van anderen moeten luisteren, juist omdat die mening door beïnvloeding niet helemaal onafhankelijk is.

    Je krijgt dan niet echt de juist input ook, maar op YT is er gelukkig wel een kanaal dit het allemaal zonder sponsor en reclame bullshit doet of zonder reviews van nog geen 2 minuten. Digital Foundry meende ik? Naja, check vooral die video even van die gozer met een Schots accent over zijn mening over de game Kingdom Come - Deliverance.

    Dat is waardevolle input die hij geeft, filmpje duurt een kwartier of iets langer, maar ik weet niet meer hoe dat kanaal heet wat het fimpje gepost heeft, was Digital Foundry volgens mij. Dan kunnen jij @WorkingTitle en ik het inderdaad wel op één lijn krijgen.

    Gozer geeft heel duidelijk aan wat er goed is aan de game en waarom, dat ga je echt tof vinden en redelijke kans dat je de game misschien wilt spelen op basis van zijn mening.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Grootste nadeel voor mij aan het doorlezen van reviews is dat ik mij van te voren lijk te conformeren met de negatieve punten. Het "ik rijd een fiat panda, en opeens zie ik overal een fiat panda" idee. Allicht zou ik een hoop negatieve punten minder storend ervaren als ik er niet van te voren van op de hoogte was. Misschien een leuke testcase.

    On topic: deze game gaat er hoe dan ook komen. Goed vermaakt met de demo, heb nog 130E tegoed bij CeX dus dat komt mooi uit. Hou wel van dit soort games, until dawn was Nice, al vind ik Life is Strange wel te traag.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    LiS vind ik nog een van de leukste games die ik heb gespeeld deze generatie, gewoon puur omdat het een mooi, weinig gebruikt thema is.

    Oh en mij bevalt Detroit ook prima, al ben ik nog niet zo ver :+
     
  9. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Game ook maar digitaal gekocht. Kan het nog niet spelen want mijn vrouw wil, na het zien van de trailer, mee kijken.
     
    ArtificialFaith en WorkingTitle vinden dit leuk.
  10. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Dat had ik toen met Heavy Rain kon het alleen spelen als ze erbij was. Ze wou het gewoon zien en vooral het verhaal vond ze tof.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Hmmm, misschien kan ik mijn vriendin ook wel overtuigen. Zij is geen gamer, maar leest wel graag thrillers en fantasy.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Poeh wat een game. Ben nu al benieuwd naar een volgende Playthrough om de andere opties te zien. Keuzes voelen natuurlijk aan en hebben tot dusver ook best wel een flinke impact. Sommige scènes hebben 4-6 verschillende uitkomsten

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  13. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Een paar Chapters gedaan. Wat een game :). Mijn vrouw mocht de keuzes maken en die wil alles op een normale "lieve" manier doen. De tweede playthrough ga ik wel de eikel, als dat kan?, uithangen.
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Uiteraard kan dat. 2 verschillende Playthroughs ga ik ook doen. Eerste doe ik puur wat er in mij opkomt, vervolgens eentje met tegenovergestelde keuzes en daarna ga ik denk gebruik maken van de replay functie om alle uitkomsten te zien

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel het ook gewoon door, foute beslissing of niet. Ik doe wat er in me opkomt, wat ik zelf zou doen en niet wat ik denk dat de game van me verwacht. Ik zit me toch een partij te prutsen en foute beslissingen te nemen, wat een drama. Wat een heerlijk spel :)
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En ook eindelijk (weer) een game met keuzes waarbij er echte consequenties zijn. Door iets niet te vinden kan je zo ineens hele delen van een chapter missen. Dat je de hoofdpersonages ook nog eens kan verliezen, maakt alles ook een stuk spannender.

    Wat ik wel altijd lastig blijf vinden is de precieze reactie die je geeft in dit soort spellen. Soms wordt er best wat anders gezegd dan dat ik anticipeerde.

    Gisteren overigens de acteur van Connor op Twitch gezien. Zijn vrouw en hij zitten beide in de game en doen elke zondag een stuk van de game samen met uitleg. Vooral bizar hoe goed die kop van die gozer in het spel is over gebracht. Was echt een exacte kopie.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Uitgespeeld. Heerlijke game _O_

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  18. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Gisteren de eerste 3 uurtjes gespeeld.
    Wat een geweldige game is dit weer zeg! Ik weet niet of het door de fantastische graphics of de geweldige gezichtsanimaties komt maar ik vind hem nu al beter als Heavy rain. Op de een of andere manier grijpt deze game me meer.
    Het geluid is ook echt awesome. Het was gisteravond heerlijk weer buiten maar ik had echt het idee dat ik middenin een flinke regenbui zat.

    Ik heb gister al wel een van de hoofdpersonages gesloopt:
    Tijdens de ondervraging van de android door de politie android ging het mis aan het einde. Ik dacht de android nog even te pushen om te bekennen waarna hij zichzelf en vervolgens mij door de kop schoot :eek:
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    User ervaringen zijn net zo subjectief en potentieel niet informerend. Uiteindelijk is het 1 pot nat. Ik geloof niet dat er 1 catch-all benadering hiervoor is. Zoek de juiste reviewer en gebruikers uit voor hun mening. Vaak weet je al op basis van eerdere ervaringen wie goed bij jouw gaming wensen aansluit.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Eens. Game is echt een evolutie. Die dode zal zeer waarschijnlijk "One of many" zijn. Ik had aardig wat "casualties" in mijn eerste playthrough :+ Daarom is het voor mij ook wel de beste game in zijn genre. Je hebt echt hele delen die je gewoon kan missen door jouw keuzes. Belangrijke characters kunnen dood. Verhaal was af en toe een beetje cliche, maar verder wel een heel tof thema.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina