1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik zit zelf ook vast bij ROM. Ook technieken bekeken op YT hoe je.dat het beste moet aanpakken, maar lukte me gewoon niet lekker, en na een poosje ben je er dan wel klaar mee...
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dark Souls wordt over het algemeen wel gezien als 'makkelijker' dan Bloodborne. BB is veel sneller en veel meer gefocust op continu dodge rollen. Alhoewel dit ook wel nodig is in Dark Souls, is deze game toch wat tactischer in zijn opzet. De shield is in een groot deel van DS ook gewoon zeer goed bruikbaar, wat een defensive playthrough mogelijk maakt.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Je moet inderdaad tegen de uitdaging kunnen, anders wordt het spel zeker irritant. :thumbs:
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Interssant. Ik heb BB niet als veel lastiger ervaren dan DS. Het is wel zo dat DS in mijn herinnering veel meer doet met zijn omgevingen. Veel met richels en afgronden bijvoorbeeld, om de gevechten extra spannend te maken.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416


    Nieuwe horrorgame?
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Was DS jouw eerste Souls game? Dat kan namelijk wel invloed hebben.

    De game kwam me bekend voor. Het is blijkbaar een kickstarter uit 2016. Ik wist dat ik ergens al beelden heb gezien. Zag er toen al best tof uit.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Demon's Souls was mijn eerste Souls game.
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Bloodborne heb ik in een opwelling op day one gekocht (digitaal ook nog).
    En heb hem denk ik in totaal 4-6 uurtjes gespeeld.

    Eerst keer was op day 1. Maar kon er totaal niet inkomen, had er destijds ook geen geduld voor. Dus na 1-2 uurtjes maar weer gestopt.

    Laatste playthrough was een paar maanden terug. Hier ging het wat beter. En ik kwam ook wat verder (tot de 1e baas :+). Maar op de één of ander manier kreeg ik hem niet neer.
    Aantal keren had ik hem echt bijnaaaa. Maar dan ga je lopen rushen als een kip zonder kop. En ga je toch dood.

    Dus ja, ik wil Dark Souls heel graag proberen. Maar ik wil eerst Bloodborne uitspelen (of in ieder geval een stuk verder komen dan nu het geval is).

    Ik weet nog steeds niet of dit soort games voor mij bestemd zijn. Wat ik wel weet, is dat ik bij Bloodborne een gevoel kreeg dat ik bijna nooit bij een ander game heb gehad (en dat bedoel ik positief). Kan het eerlijk niet zo goed omschrijven. Maar op sommige momenten kreeg ik een soort van adreline rush.

    De laatste keer dat ik dat kreeg. Was toen ik PES 2018 op legend speelde (voor een trophy). En in de blessure tijd van de blessure tijd de winnende maakte. Voor de rest heb ik dat eigenlijk vrijwel nooit.

    Ik weet 100% zeker dat als ik Bloodborne 1 of 2 weken non stop speel. Dat ik aardig ver kan komen.
    Helaas heb ik mijn 2e playthrough nooit een vervolg gegeven (ook vanwege mijn huge ass backlog).

    Het is zeker een pittige game. Maar de sleutel tot succes is geduld. En sommige mensen kunnen dat geduld helaas niet opbrengen.

    Denk dat ik hem ooit nog zeker ga proberen. En ik ben ervan overtuigd dat ik die Cleric Beast dan wel ga verslaan. Maar eerst even mijn backlog verkleinen. En hopelijk heeft Bloodborne tegen die tijd een Pro Patch gekregen (al ga ik daar niet vanuit).
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik snap helemaal wat je bedoelt. Tip: farm eerst een aantal keren het begin gebied voor souls en level wat voordat je aan de baas begint.

    En cheesen met molotovs mag ook best :+ als je hem eenmaal neerkrijgt, geeft dat zo'n kick. Dan wil je alleen maar doorgaan. Uiteindelijk ga je de flow van het spel kennen en voel je je een god. Unstoppable. Totdat je ergens in een ambush dood gaat of een ledge niet gezien hebt en weer op je plaats gezet wordt :+

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Had een zelfde soort iets. Toen ik eenmaal Cleric neer had damn voelde goed. Uiteindelijk dus tot ROM gekomen en toen duurde het echt te lang en was ik er klaar mee.

    2 weken terug bloodborne een uur gespeeld en haalde toen net niet tot de 1e boss. Heb nu ook minder vrije tijd en een aardige backlog waardoor ik er denk ik gewoon geen zin meer in had. Nadat je dood gaat ga je daarna inderdaad vaak rushen.

    Overigens ook nooit eerder een game gespeeld dat ook maar iets weg heeft van bloodborne
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dit doet me eraan herinneren dat ik Dark Souls 3 nog moet uitspelen!

    *Herinstalleert game
     
    NuclearGoat, Zifnap en Maddmonkey vinden dit leuk.
  12. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Het zijn ook echt de enige spellen die mij nog interesseren eigenlijk. Dark Souls 3 was mijn eerste (:oops:) en daarna was ik meteen hooked. Bloodborne en Demon's Souls ook uitgespeeld. Dark Souls en DS2 moet ik nog, maar wil er niet te snel doorheen.
     
  13. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Vind alleen Martyr Logarius en de DLC bosses echt moeilijk in BB. Voor de rest best een easy game, best veel bosses 1e keer dood. Zelfs een blood starved beast, je kan hem gewoon weglokken met die blood vials gooien etc.

    DS 3 vond ik persoonlijk veel moeilijker, totdat ik ook een soort BB manier van spelen deed :+. Dat dodgen en visceral attacks doen etc. ligt mij veel beter, dan met een shield blocken en verdedigend denken.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416

    Je bedoelt het feit dat je iets hebt bereikt, echt iets *speciaals* hebt bereikt? Daarom zijn de Souls games ook zo goed. In de meeste games hoef je helemaal niet meer zo'n goede speler te zijn om tot het einde te komen. Deze casual games verbeteren je speelstijl ook totaal niet, wat ik zeker een nadeel vind. Casual games zijn zeker leuk, maar in zeker zin word je in slaap gesukkeld. De meeste mensen hebben uitdaging nodig om hun skills te verbeteren of zelfs maar op niveau te houden.

    En soms moet je ook gewoon koppig/trots genoeg voor een Souls game zijn. Ik ben zeker niets meer dan een gemiddelde speler. Maar toch win ik uiteindelijk wel, omdat ik simpelweg te koppig/trots ben om het op te geven.

    Samengevat: versla een Souls game en je zult oprecht merken dat je als een betere speler uit die games komt. Het is niet alleen een ego boost, ook je gaming skills (reactiesnelheid, tactisch en positioneel inzicht) worden flink aangescherpt.
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Doe je de PR bij Bandai?
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Nee, ik bedoelde een Souls game uitgespeeld hebbend. Heb jij dat gedaan?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Neuh, ga er niet aan beginnen ook.

    Enige wat ik momenteel speel is Dungeon Hunter 5 op m'n mobo.

    Lol wat een fag ben ik toch ook.
     
  19. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb BB tot de helft gespeeld, toen was ik er klaar mee,....... Heb wel alle Souls games uitgespeeld met veel liefde, maar BB is geen DS.

    Dus ook al vind je BB niet wat, dan kan DS games je nog wel liggen...

    Succes!!
     
    Zifnap en ExquisiteSteez vinden dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416

Deel Deze Pagina