1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ati radeon 9800 XXL probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door godzilla123, 30 jul 2004.

  1. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een medion pc
    Maar ik heb problemen met de videokaart.
    Het beeldscherm wordt zomaar zwart tijdens het spelen van een game en met opstarten krijg ik soms de meest vreemde kleuren. Mijn pc geeft ook aan dat de problemen door de videokaart komen. Nou heb ik wat op internet gezocht en dan zeiden ze meestal dat het aan de koeling van de kaart lag. Dus ik mijn pc open doen en kijken wat de ventilator doet en de ventilator op de videokaart. Nou blijkt dat de ventilator op de videokaart helemaal niet draait. Hoe kan ik dit oplossen??
    (Kan er wat teveel stof in de ventilator zitten, dus effe schoonmaken)
    (Of is kaart gewoon stuk :mad: )
     
  2. gerjan

    gerjan Guest

    kaart niet, want je hebt nog beeld.

    fan wellicht... Zit het draadje van de fan goed aangesloten?
     
  3. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    beeld valt iedere keer weg bij het opstarten van de computer na ongeveer 5 minuten
     
  4. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is een ''fan'' precies? Wat voor kleur heeft het draadje van de fan??
     
  5. Lionhard

    Lionhard Guest

    aangezien je hem nieuw hebt zou ik er niet zelf aan gaan knutselen maar even naar de winkel brengen waar je hem hebt gehaald...
     
  6. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    kan de ventilator smerig zijn en kan dat het draaien van de ventilator belemmeren
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    bij een nieuwe pc? dan moeten ze die kaart toch uit een erg gore plek hebben getrokken wil het stof de ventilator stoppen..
     
  8. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    ventilator draait alweer. Heb met mijn vinger er een paar rondjes mee gedraaid en dat bleek te helpen. Ik startte de computer opnieuw op en hij draaide op volle toeren
     
  9. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoek op www.tweakers.net eens de omega catalyst drivers op en installeer de niewste versie eens. Het kan namelijk ook aan je drivers liggen. Of dat je kaart te warm wordt. Dan ligt het aan je koeler.
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ja hoor, zijn koeler stopt, dan denk je natuurlijk meteen aan de drivers..
     
  11. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Klinkt als een warmteprobleem (artifacts :)). Koop een betere koeler van bijvoorbeeld Zalman of Thermaltake, die zijn vaak het beste :).

    Let wel op dat je een ATI compatible koeler neemt :D
     
  12. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou inderdaad aan de warmte kunnen liggen.

    Je hebt ook best kans dat je te maken hebt met een stervende kaart.

    Als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk naar de winkel brengen, mits je nog garantie hebt.

    Mocht het toch aan de koeling liggen, schaf dan gelijk een mooie Zalman aan. :cool:
     
  13. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...die drivers kunnen een beetje moeilijk liggen bij die Aldi pc's.
    Als ik het goed heb gaat het om deze videokaart:

    "9800XL geen officiƫle chip van ATI. Als we de drivers van Medion induiken wordt de kaart aangeduid met device id 4E48. In de officiƫle ATI drivers vinden we 4E48 weer terug onder het kopje 'ATI Radeon 9800 Pro'. De videokaart in de Aldi PC is overigens wel wat langzamer geklokt dan een normale 9800 Pro: de 3D-chip werkt op 350 MHz (normaal: 380 MHz) en het geheugen draait op 620 MHz (normaal: 700 MHz). Deze lagere kloksnelheden zorgen er overigens voor dat de videokaart geen extra powerkabel nodig heeft."

    De laatste drivers voor die Medion pc's kun je makkelijk hier vinden:
    http://www1.medion.com/nl/ klik even op "service center" en dan op "downloads".

    Succes met je kaart! _0/
     
  14. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Idd :cool:

    Deze dus:

    Zalman ZM80D-HP

    Let wel op dat je ook meteen die fan erbij koopt, de ZM-OP1.

    Ik heb bovenstaande combinatie ook en maakt geen geluid _O_

    Btw Je hebt idd geen powerkabel nodig voor dit kaartje door de lagere kloksnelheden, maar ik zou em gewoon lekker klokken (beter flashen) naar een 9800 Pro en die Zalman koeling erop zetten. Let wel op dat je dus een molex connector overhebt voor de kaart ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2004
  15. Quarke

    Quarke mja erm sjur

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij zegt het zelf al,

    de koeler werkt niet dus de drivers zijn niet het probleem.

    (Ik heb sinds kort een medion pc)
    dus waarom gelijk een nieuwe koeler erop zette, kost hem weer meer als het goed is heb je gewoon gerantie en moeten hun het regellen.
     
  16. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Een "Fan" is gewoon engels voor "ventilator". :+
     
  17. fangreon

    fangreon Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ook die pc
    cooler graka was ook kapot, heb nu nieuwe cooler eropgestopt (iceberq)
    nu krijg ik een heel vervormd beeld als ik wil gamen, verticale strepen door mijn scherm en lijnen die doorlopen (enorm raar)
    wat kan ik daar aan doen?
    komt dit door de warmte ook?
     
  18. godzilla123

    godzilla123 expert

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ventilator onder de videokaart was stuk. Dus nieuwe kaart erin. Ik had nog garantie, dus medion kwam al snel langs met een videokaart, goede service moet ik zeggen.
     
  19. fangreon

    fangreon Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    kdenk ni dat ik nu nog garantie zal krijgen
    heb al alles in een nieuwe case gestopt, ram bijgesteken, diskette speler en een hd erbij.
    dan nog een andere fan op mijn graka
     
  20. Geo

    Geo Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik driver wil instaleren herkent hij de hardware niet ??

    ik heb op een andere pc van mij een medion radeon 9800 xxl kaart erin, als ik nu de driver download via de ati site en probeer te instaleren geeft hij de volgende melding " Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configuration. Please make sure you have the required hardware or software. " :confused: hij geeft dat aan terwijl ik de juiste driver kies op internet. Kan iemand mij aub helpen :'-(
     

Deel Deze Pagina