[Halo 2 Live] Matchmaking

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door HanTheMan, 14 nov 2004.

  1. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Na de auto update is het echt wel beter geworden vind ik, het feit dat het wat langer duurde daarvoor klopte volgens bungie. Ikzelf vind matchmaking perfect qua systeem, dit komt mede dankzij het feit dat je tegen mensen van hetzelfde kaliber komt, dus nooit meer dan 5 levels verschil. wat dat betreft wordt ikzelf gelukkig niet meer van het veld afgeblazen, maar kan ik ook nog wat terug doen.

    Enige wat ik niet begrijp is dat je soms op die big team battles nog wel eens lag hebt, en dat terwijl diegene met de snelste verbinding als het ware (ook al ziet hij dat zelf niet) dat makkelijk zouden moeten aankunnen. Soms dan kappen mensen ermee, en dan blijkt dat de connection wegvalt, en dan begint de game gelijk te reconnecten, maar dan met een ander als host kennelijk. die mensen die dan weggaan weten dan niet dat ze host waren, zo komt het wel over, maar dat gebeurt gelukkig niet vaak. Bij custom games heb je dat niet, want daar is de partyleader de host.

    Over het algemeen dus een goed oordeel over het matchmaking, en zoals al eerder aangegeven, bij meerdere mensen in een party, dus maximaal 8 voor Big Team battles, en 4 voor Team skirmish kom jhe heel snel in een andere game terrecht, en met de zelfde mensen....da's wel prettig

    Greetz
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  2. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ook bij een custom game kan de connectie weg vallen.
    als de partyleader weg gaat ... dan gaat ie ook re-connecten en wordt iemand anders partyleader.

    Greetz
     
  3. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Er komen nieuwe Playlists! Over niet al te lange tijd kun je dus ook voor alleen Team Slayer kiezen, maar ook Unranked Slayer spelen en ik geloof dat er zelfs een Various list komt!
     
  4. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb zelf ook een probleem met het joinen van mijn vriend...
    Als ik hem join zegtie dat er netwerk problemen zijn. Zo kan hij mij en ik hem niet joinen terwijl hij verder alle anderen wel kan joinen en ik ook anderen (en anderen mij)...
    Miss dat het wat te vaag overkomt :p

    Maare wat is dit precies en wat kan ik eraan doen om dit goed te maken?
     
  5. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dat MatchMaking zwaar kut.
    Je kan niet bepalen welke game mode je PRECIES gaat spelen en op welke map etc.
    Normaal join ik iemand uit m'n friends list in een open game maar er was niemand :|Ik vind gewoon dat ze er ook gewoon een optimatich list in hadden moeten stoppen....
     
  6. FabianNL

    FabianNL Guest

    je moet dan gewoon custom game doen, kan je zelf alles bepalen
     
  7. sven1989

    sven1989 Modern Warfare 2!!!!

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook in niveau zakken?
     
  8. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    ja, en je kan op bungie.net kijken hoever je op je huidige niveau zit.
     
  9. sven1989

    sven1989 Modern Warfare 2!!!!

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    jah dat weet ik wel.. maar kan je ook zakken in niveau???
     
  10. Xilvero

    Xilvero Flaming Ninja

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei toch ja.
     
  11. FabianNL

    FabianNL Guest

    lijkt me wel zo logisch ja...dit systeem geeft namelijk een beetje betrouwbaar beeld van je kwalititeiten als het goed is (ipv bij PGR2 waar ik me echt dood aan erger :p ) en dit kan dus ook zakken als je slechter word
     
  12. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Maare kan iemand me miss helpen hierbij???
    of denk je van, nee laat maar lekker lullen en gewoon straal negeren
     
  13. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien laten ze je lullen omdat niemand het antwoord weet ;)

    Het gebeurd wel eens dat sommige providers minder goed samen werken. Ik speel ook vaak met een vriend en als hij host kunnen sommige mensen niet joinen. Als ik vervolgens ga hosten dan lukt het wel.

    Misschien moet jij een keer hosten en hem laten joinen... als het goed is lukt het dan wel.
     
  14. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komt het eigenlijk dat heletijd dat blauwe scherm komt als je net aan het spelen bent. De map enzo worden dan opnieuw geladen maar hoe komt dit eigenlijk?
     
  15. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als ze het niet weten kunnen ze dat ook wel even zeggen... is wel zo redelijk
    maar dit heb ik ook al geprobeerd en lukt ook niet... is echt wel raar...
    maar weet iemand, anders waar ik een mail naar toen kan sturen van bungie ofzo, want op hun site kan ik niet een mail adres vinden
     
  16. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad... Als elke lezer nu even zegt dat ie het niet weet |:-
    Maar dan zijn we wel beleefd... ;)

    Anyway, om alvast het goede voorbeeld te geven... ik kan je niet helpen
     
  17. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat er geen gekozen host is. Laat ik het even uitleggen. De persoon in het spel met de beste verbinding is automatisch de host. Dit kun je niet instellen, maar dat wordt door Halo zelf bepaalt.

    Op het moment dat de huidige host z'n verbinding verslechterd, dan wisselt Halo 2 naar een betere host waardoor je het blauwe scherm krijgt.

    Is je vraag zo beantwoord? :)

    /BTW

    @Nielsje_8 : Zou jij je sig een beetje kunnen inkorten? Alvast bedankt! :)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2004
  18. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan... maar mag ik vragen waarom? Ben lastig ik weet het ;)
    En dat met die gekozen host zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, daarom heb ik zeker meestal geen last van re-connecting (omdat ik denk ik de host meestal ben, kheb kabel internet dus die is wel redelijk snel :D)
     
  19. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het aanpassen van je sig! :)

    Of je zelf de host bent kun je niet zien. Degene die bepaalt welke map er wordt gespeeld en wanneer er gestart wordt hoeft niet de host te zijn.

    Het is best wel een slim systeem. Hier is een reactie van Bungie over de slechte hosts na de update, hieruit blijkt ook direct hoe het systeem werkt:
     
  20. FabianNL

    FabianNL Guest

    o, opzich is dat systeem best wel heel goed dan :)
    want idd, heb regelmatig bij andere spellen dat ze aangeven dat de speed perfect is van de host en toch dikke lag hebt en dan speel je bij een mindere en heb je geen lag (ook niet altijd hoor)...
     

Deel Deze Pagina