1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

  1. Mijn Xbox360 werkt prima!

    70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

    3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

    8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

    17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou erg zijn als er weer iets mis zou zijn met je xbox360, ik hoop het niet voor jou, veel succes nog.
     
  2. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje,ik zal zo eens evkes bellen om eens te vragen,maar ik vrees dat ik hem weer moet meej geven aan UPS en weer een nieuwe krijg.:'-(
     
  3. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik voor het eerst ook, maar toen ik de SCART adapter erin deed, deed ie het weer, nu nooit meer die 3 rode lampjes gehad.

    Dus die SCART adapter MOET erin.
     
  4. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Top service !!!

    Net gebeld naar Microsoft en ze komen hem woensdag ophalen en nemen gelijk een nieuwe meej,omdat dit de 2de kapotte xbox is,want als er 3 rode lampjes branden dan is er iets niet pluis in je Xbox360 zei de mevrouw van Microsoft 8) .Mijn complimentjes voor MS voor de goede service.

    Ik hoop dat die nieuwe wel goed doet,

    Want me nieuwe xbox360 die ik van MS kreeg had toen bij de eerste keer dat ik hem aansloot gelijk al 3 Rode lampjes.Want als er 2 of 4 zijn dat is een bepaalde kabel niet goed aangesloten maar bij 3 is het een intern probleem en blijft dat voordoen,ook al zit er weken tussen is me verteld.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  5. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    echt puike service van microsoft, wacht nu al twee weken voordat ze het ding eens komen ophalen. Volgens de servicelijn kan ik maar beter UPS bellen, maar bij UPS kom ik er niet door.
     
  6. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik ben de 360 al 6 dagen kwijt dus ik ben niet zo tevreden over de service ha hem vorigeweek donderdag al verwacht :mad:
     
  7. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm,ik was ehm in totaal maar 3 dagen kwijt.En iedereen heeft het wel er over,dat je dan een nieuwe kijgt,maar je krijgt volgens mij alleen een andere,reeds gerepareerde 360.
    Wel een toppie servirce trouwens,alleen de UPS chauffeur zei,dat die dingen nooit uitgevonden hadden mogen worden(blijkbaar moest ie veel 360's ophalen,brengen)


    Mijn eigen was van 1-12-2005,de vervangende was van November 2005,het lijkt me sterk,dat ik dan een compleet nieuwe heb gekregen

    En in totaal 22%,van de 360 is wel wat mee aan de,vind dat percentage wel erg veel trouwens
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  8. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad is dat erg veel,ik zelf ben wel blij dat ik tot nu toe goed te woord ben gestaan door Microsoft en alle beloftes tot nu toe zijn nagekomen.Woensdag komen ze de nieuwe brengen,en nemen gelijk de kapotte meej terug;) .Ik hoop dat iedereen kan genieten van zijn Xbox360 zonder mankementen,dus als er iets meej is,neem gewoon contact met MS.
     
  9. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik denk ook egt dat dit niet de laatste keer is dat ik contact heb met ms :9
     
  10. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je hebt hem wel aangesloten met een SCART adapter?
     
  11. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik namelijk een HDTV,dus scart hebt ik niet nodig.Dit probleem met deze xbox ligt echt aan het apparaat zelf heeft Microsoft me verteld.;)Het probleem met die 3 rode lampjes doet maar af en toe voor,en volgens MS service is er dan gewoon iets van binnen aan de hand in het apparaat.Want met de eerste die ik had,heb ik geen enkel probleem gehad van die 3 rode lampjes,maar toen meej een error namelijk: E67,ook wel dat de HDD iets mis meej is.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  12. PR Skywalker

    PR Skywalker klaar voor 360

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    het ligt waarschijnlijk niet aan de xbox en ook niet aan je vorige.
    je moet zorgen dat e voedings kabel in de muur zit en niet in een verlengsnoer en helemaal niet als in die verleng snoer andere apparaten in zitten.
    1. koop een goeie kwaliteit verlengsnoer of verdeler
    2. stop in de muur
    3. breng em terug

    was bij mij het geval ik had er een die het niet deed dus heb ik omgeruild en toen had ik een nieuwe hetzelfde probleem en toen heb ik em in het gewone stopcontact gestopt en ik heb sinds dien geen last meer daarvan.*)
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuw schatje zojuist in me handen gedrukt gekregen van een UPC meneer :cool: \o/

    *blij't
     
  14. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft raped me !

    Hoi , ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn chronologische ervaringen met de Xbox 360 tot nu toe te willen lezen:

    2 december: aankoop 360 Premium met Perfect Dark/Project Gotham 3. Aangeschaft in Mediamarkt Herzogenrath (Dtl.) Ondanks mijn leeftijd van 28 jaar als een blij kind naar huis gereden_O_ Yippiieeee ik heb er lekker eentje :9 !!!

    3 december: Uiteraard niet meteen begonnen met de handleiding doorlezen maar zoals iedere echte gamer zou doen meteen begonnen met gamen , instellingen op de xbox etc. !!! Hoe zou die xbox eigenlijk uitzien als ie rechtop staat ? Rechtop gezet met Project Gotham 3 erin en terwijl het apparaat aanstond hoorde ik iets "slijpen". Ik haal mijn PG 3 eruit, de game was dieper dan diep ingekrast alsof ik er met een schuurmachine over heb zitten slijpen. MS servicelijn gebeld , "niets aan te doen" Dit staat duidelijk in de handleiding. Eerste ervaringen met Microsofts servicelijn niet bepaald positief. kort samengevat: Eigen schuld Dikke Bult! Flikker maar op dacht ik bij mezelf ik haal me wel een nieuwe Pg3.

    4 december:Terug naar Mediamarkt om een nieuwe Pg3 te halen , wat is dat spel toch gruwelijk cool !!

    22 december: Xbox 360 loopt nog altijd perfect. Ben aan het Pg3-en en mijn 360 staat verticaal omdat ik ergens had gelezen dat ie dan wat beter de warmte af kan voeren. Mijn kat schrikt van een strijker die buiten voor mijn huis ontploft en rent van schrik zo tegen mijn 360 aan en het apparaat valt om op mijn laminaatvloer. Slijp, Schuur, Slijp Slijp , en ja hoor , weer godverdomme de disk van PG3 gewoon compleet naar de klote !!! (sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben PISSED !) Weer een beetje boos naar de servicelijn gebeld , om aan te geven dat het nu al de tweede keer is dat mijn Pg3 - DVD kapot is gegaan door overmacht. Weer hetzelfde "lees-handleiding"-verhaaltje te horen gekregen, en besloten om WEER Pg3 aan te schaffen. Wat ben je toch een "sulletje" dacht ik nog , schrijf eens een brief naar de Consumentenbond (nog niet gedaan)

    23 december: Weer een nieuwe Pg3 aangeschaft in verband met de komende feestdagen en dus veel vrije tijd om te gamen! Onderhand al 3x59 euro = 180 euro aan dat spel uitgegeven maja ik heb een goede baan dus het "kan er wel van af", dacht ik nog bij mezelf. Jammer voor die kinderen die keihard moeten sparen voor zo'n spelletje, die moeten toch al helemaal balen als hun zoiets gebeurd. Maar de rest van mijn ellende moet nog gaan beginnen.

    8 januari: Het is vandaag zondag, de hele dag vrij, geen gezeik aan mijn kop. Tijd om de hele dag eens lekker te gaan racen om mijn ranking op Live wat te verbeteren. Apparaat viel vandaag maar liefst 7 keer uit, alsof het scherm bevroor. De TV lag het niet aan. Ik kreeg achtereenvolgens verschillende "freeze-schermen" in de kleuren blauw , rood en zwart. Echter geen foutmeldingen van mijn xbox. Dit gebeurde gewoon tijdens de races op Live maar ook offline gebeurde dit. De enige methode om het apparaat weer lopende te krijgen was hem uitzetten en vervolgens weer aan. Ik kon weer een uurtje gamen maar het probleem bleef terug komen.

    9 januari:Servicelijn gebeld. UPS komt hem morgen (10 januari) ophalen werd mij beloofd en donderdag 12 januari heb je hem voor 17 uur terug ! Goeie service dacht ik nog. Toch maar weer wat gegamed en ik merkte dat het freezeprobleem zich nu frequenter voordeed, namelijk niet meer 1 keer per uur maar zo ongeveer ieder kwartier. Balen ...

    10 januari:Servicelijn weer gebeld omdat UPS nog steeds niet is langsgeweest. Gevraagd hoe het voor microsoft haalbaar is om mij nog een xbox voor donderdag 17:00 te bezorgen? Meneer dat kan zeker een week gaan duren werd mij verteld ... Huh ? donderdag 17 uur is mij gegarandeerd door de telefoon. "Wij mogen geen garanties aan de telefoon doen meneer" .... Owwwwww dat gaat dus langer duren .... Mijn savegame op Gotham 3 is alles behaald op "Gold", wat gebeurt daar pcies mee ? Ik zou maar een memorycard aanschaffen meneer, want die savegame bent u kwijt ! WTF !!!

    Al met al een grote ellende dus bij mij ...

    - Is het apparaat te vroeg om de markt gebracht en zijn wij beta-testers?
    - Is het normaal om 3 keer hetzelfde spel aan te moeten schaffen?
    - Heb ik al die tijd voor niks medailles zitten halen op Pg3?
    - Vinden jullie het normaal dat ik nu ook nog een memorycard moet aanschaffen van 30 euro, die ik daarna toch nooit meer gebruik?
    - Wie betaalt mijn Xbox Live abonnement gedurende de tijd dat het apparaat dadelijk weg is?
    - Ik ben lid van de Consumentenbond , zou ik daar iets mee kunnen bereiken?

    Al met al lees ik teveel negatieve berichten over het apparaat. Service ben ik NIET over te spreken. Dat ze eerst maar eens nederlands leren daar op die servicelijn,ik kon die verschillende personen (duitser en engelsman) niet eens verstaan !!!

    Balen man ! Eigen schuld dikke bult _0/ had je maar op de ps3 moeten wachten denk ik nu bij mezelf ... Kheb nu ruim 900 euro aan het apparaat uitgegeven ,zodra ik een nieuw exemplaar terug heb van MS hoop ik dat er nog een gek te vinden is die er de helft voor wil teruggeven op Ebay of Marktplaats ...
     
  15. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de Playstation 3 ook fouten zal kennen,denk ALLEEN MAAR AAN DE complexe onderdelen die in het apparaat zelf zitten.Ik denk dat Sony ook veel klachten zal gaan krijgen,en heus niet alleen Microsoft.Ik ben zelf ook van plan om de Playstation 3 te kopen,maar niet in het begin.Het is natuurlijk niet leuk dat een xbox360 kapot gaat(heb veel ervaring),maar je kunt er wel over gaan klagen en doen,maar zolang je xbox360 in de garantie zit,horen zei jouw te helpen tot de laatste dag van de Garantie.

    Natuurlijk moet je zelf niet gaan prutsen aan de console zelf,want dan vervalt de garantie.Ik hoop dat ze voortaan wel beter de consoles testen voordat ze hen uitbregen.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  16. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kan het natuurlijk afdoen als klagen wat ik doe , maar iemand die mij beter kent weet dat ik vrijwel nooit ergens over klaag. Ik wil gewoon kunnen gamen op mijn 360 , ik heb geen zin om iedere 3 maanden mijn 360 weer te moeten opsturen, servicelijnen bellen, thuis moeten zitten wachten tot UPS komt en vervolgens weer een week te moeten wachten totdat ik een nieuwe heb. Nee de mijne gaat meteen weer tweedehands de verkoop in. En wat betreft die Ps3 problemen die jij misschien nu al ziet aankomen ... Microsoft heeft haar kansen bij mij al verspeeld, Sony heeft mijn credits nu nog dus zij hebben nog kansen genoeg ...
     
  17. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg natuurlijk niet dat je klaagt.Ik vind het ook erg irritant dat ze morgen weer me 2de xbox360 komen halen,en dan krijg ik me 3de.Het is je gegunt of niet en volgens mijn zitten wij in het zelfde schuitje;) .
     
  18. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op man. Dat je eerste PGR3 kapot is gegaan is volledig je eigen schuld. Ik wil niet als een oude zeur klinken, maar je had echt eerst de handleiding moeten lezen, die zit er echt niet voor niets bij. Dat je tweede PGR3 kapot is gegaan is misschien niet jouw schuld, maar je kunt onmogelijk van Microsoft verwachten dat ze zomaar apparaten gaan vervangen terwijl zij er niets (!) aan kunnen doen. Zou niet erg winstgevend zijn, en dat zal Sony al helemaal niet doen met hun gebrekkege service t.o.v Microsoft. En ooit aan gedacht dat die klap van het vallen van jouw xbox consequenties zou hebben voor de werking van je 360? En van je memorycard: dat is toch zo. Je krijgt (wat ik heb opgevat) een nieuwe xbox. Dan weet je toch dat je savegames daar niet opstaan, kon je van tevoren ook weten, dus denk niet dat je dat je met dit alles succes zal halen bij de Consumentenbond.

    Trouwens, € 900 ? ca. 650 kom ik op ongeveer, of heb je nog meerdere games gekocht ?

    Ik vind het wel sneu voor je dat je 18- euro aan 1 game hebt besteed, maar ik geef microsoft geen ongelijk.
     
  19. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste als je je de moeite neemt om mijn verhaal te lezen , lees het dan ook goed. Net alsof ik de consumentenbond in ga schakelen om een savegame te redden. Duhhh ik wil mijn verhaal gewoon kwijt aan de grote massa om andere mensen te behoeden voor dit probleem.

    Ten tweede: je koopt ook geen auto om vervolgens in de handleiding te lezen dat je tijdens het rijden vooral niet mag sturen omdat dan je motorblok eruit kan vallen. Als het bij de ps2 en de gewone Xbox wel kon , waarom zou het dan opeens bij een NextGen console niet meer kunnen? Maar goed , zoals ik zelf ook al zei "Eigen schuld Dikke bult". Pech hebben voor mij dus ... Nee ik loop absoluut niet te huilen, check het volgende artikel maar eens en kijk vooral naar het filmpje (how to scratch a 360 gamedisc) in het artikel van 1,5mb. Daar ga je dus echt wel van huilen! http://www.llamma.com/xbox360/news/Xbox-360-Game-Disc-Scratched.htm

    Ten derde: Jij bent duidelijk een geval van een Microsoft-fanboy. Hoezo heeft Sony een gebrekkige service? Ervaringen mee ? Ikke namelijk wel , met de PSP en mijn Sony HD-tv onder andere; daar kreeg ik dezelfde dag nog gewoon een nieuwe van in de winkel waar ik hem gekocht had. Wat nou wachten op een nieuwe???

    Ten vierde: Aangezien jij ook vast over een 360 beschikt onthoud maar goed de volgende zin: "sooner or later every first generation xbox 360 will be confronted with the crashing-issue". Als ik al even op wat buitenlandse sites kijk dan zie ik duidelijk een massaal aantal mensen met dezelfde problemen als ik nu heb. En het worden er alleen maar meer en meer...

    Ten vijfde: stoort het mij enorm dat sommige xbox360's zijn opgebouwd met goedkopere onderdelen om er met Kerst maar zoveel mogelijk op voorraad te kunnen hebben. Je leest verhalen over verouderde chips, goedkopere DVD-rom drives en ga maar door. Beschamend gewoon...
    http://www.hkmod.com/index.php?t=news_edit&action=load&news_id=146


    Ten zesde: Waarom worden de Discs in de USA dan wel vervangen als ze bekrast zijn en in Europa niet? Je krijgt misschien niet je eigen spel ervoor terug maar wel Perfect Dark Zero. Iets waar ik op de servicelijn een ??? op te horen krijg. Kan er beter zelf gaan werken geloof ik want die lui lezen volgens mij gewoon netjes wat procedures op vanaf hun pc'tje zonder ook maar enige inhoudelijke kennis te hebben.
    http://www.gameshout.com/news/122005/article1785.htm

    Nummer 7: als ik dit onderdeel onder mijn 360 had gehad was ie niet eens omgevallen maar op zulke inventieve oplossingen kan MS blijkbaar niet zelf komen:
    http://www.xbox360fanboy.com/2005/12/08/360-cooling-stand-but-what-about-the-psu/

    Wat betreft je rekensommetje van 650 euro:

    Premium Pakket 400 euro
    2e controller 40 euro
    2e extra harde schijf 100 euro
    Project Gotham 3 59 euro x 3 = 177 euro
    Perfect Dark Zero 59 euro
    Call of Duty 2 59 euro
    PGotham 3 Faceplate 45 euro (via bieden op marktplaats)
    X05 faceplate 70 euro (via bieden op marktplaats)
    VGA HD DVD kabel 30 euro
    Dr.loze Netwerkadapter 80 euro

    Vat dit verhaal van me niet als persoonlijke kritiek op , dat is mijn manier van schrijven nu eenmaal als ik me genaaid voel. Ook ik was ooit een fanboy maar als je zoveel geld uitgeeft aan iets dan verwacht je naast super kwaliteit ook gewoon een goede service.... En dat ik nu teleurgesteld ben over hetgeen ik eraan heb uitgegeven mag duidelijk zijn. Er zijn nu al 4 personen in mijn omgeving met dezelfde problemen als ik dus mij lijkt niet meer dat het hier om uitzonderlijke gevallen gaat maar goed ... daar kom je zelf ook nog wel achter zodra die van jou kapot gaat. _0/
     
  20. ikliegniet

    ikliegniet Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gratis game, en snel een beetje

    Gezien het te hoge percentage probleemgevallen, ben ik van mening dat microsoft nu over de brug moet komen met een of meerdere gratis games voor alle klanten waarbij er sprake is van een reparatie, danwel omwisseling. Tenslotte zijn dit de gamers van het eerste uur die vertrouwen hadden in de xbox360. (ik had er trouwens geen gekocht omdat ik niet in een eerste oplage geloof, maar ja dat is een ander verhaal)

    Microsoft is in het verleden bij de oude xbox ook over de brug gekomen met gratis games e.d. ivm een onverwachte prijsverlaging voor de gamers van het 1e uur. Het zou microsoft opnieuw sieren. En daar hebben al de gedupeerde gamers naar mijn mening recht op. Een petitie, anyone?? wellicht kan xboxworld een handje helpen? zou mooi zijn. }:]

    Microsoft maakt zich nu veel te gemakkelijk hiervan af. Als je al die topics eens doorneemt krijg ik een heel vervelend gevoel. Dat wij dat zomaar van die amerikanen pikken zeg. Meteen terug met die handel, je geld terug en wachten op betere tijden.

    Die grote leveringstekorten zijn er volgens mij nu, omdat microsoft intern heeft besloten om uitlevering -vanwege de technische mankementen- gewoon te staken. Men is haastig op zoek naar technische oplossingen. Het apparaat is te vroeg op de markt gezet. Maar ja, het fijne hiervan zullen wij toch niet te weten komen. En nu microsoft, hier met die game en snel. :cool: O ja en de garantietermijn voor de reeds geleverde xboxen verlengen met een of meerdere jaren. Want die boxen die het nu nog goed doen, is dat ook na 1 of 2 jaar?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina