Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    LoL, nog steeds geen nieuwe pc gekocht?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=1225

Alles op eigen risico! Dus als je overmorgen komt posten dat je ineens artifacts of een dode kaart hebt: bij deze vast het antwoord dat je waarschijnlijk je kaart gesloopt hebt.

*edit*
    Het kan ook anders maar dan moet je je BIOS van je vga-kaart flashen met een manufacturer-compatible 6600-BIOS (als je deze zin al niet begrijpt, dan ook niet aan beginnen).

Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoelt met ermee als men zegt: "Een X1800XT neemt twee sloten in beslag"? Een PCI-slot voor koeling of iets dergelijks? Of is de kaart zo groot dat het slot ernaast wordt overlapt.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Overlapping... Dus, als je de kaart in je bovenste PCI-E slot (dichtst bij je CPU), zal het slot naast dat PCI-E slot (dus dan verder van je CPU af) in gebruikt kunnen worden omdat daar de koeler van de kaart boven hangt.

*edit*
    Verduidelijking: als het met een AGP-slot zou zijn, dan is je eerste PCI-slot niet bruikbaar omdat daar de koeling overheen hangt...

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee joh, anders kan ik geen Windows Vista draaien volgende week ofzo:+. Is specifiek 128mb geheugen.

6. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komen 2 "WD Caviar WD1200JS 120 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300" in Raid-0 Opstelling in de buurt van de snelheid van een Raptor 36gb, 10k rpm?

En Raid-0, ik weet wat het wil zeggen, maar een duidelijke uitleg hoe je het installeert/'activeert' kan ik niet vinden. De 1 zegt dat je een 'raid-controller' moet kopen? En de ander heeft het weer over een SATA-Raid diskette die ze bij het moederbord kregen, en de laastte doet het gewoon vanuit windows in partition manager 8...

Als cpu cooler voor mijn AM2 4400+, moet ik de Thermaltake Big Typhoon, een Zalman, of een ander merk namen? En nergens staan AM2 als gesupporte socket, maar ik neem aan dat 939 ook gaat passen?

Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Snelheid: ja, ze gaan er waarschijnlijk overheen.

RAID0: kijk eerst eens in de handleiding van je moederbord of er een RAID-SATA controller op zit. Zo niet, dan moet je een controller kopen. In alle gevallen is "hoe installeer ik het" een kwestie van lezen in je eigen documentatie van de PC / controller.

Cooler: AM2 is net uit; mail de betreffende cooler-fabrikanten of het gaat passen? Of wacht tot er reviews verschijnen?

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dit lijkt me een handig lijstje ;).

9. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnx, maar pff, wat weinig coolers kunnen am2 aan, 18 van de 115 8)

Eventjes opzoeken welke van die het beste is..

10. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0

weet niemand hier een antwoord op??

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Programma "kapot"? Maar, ik zal mijn glazen bol even opnieuw installeren en misschien dat er vanmiddag nog een ingeving boven komt drijven...

Of je geeft wat meer info dat mensen zonder glazen bol ook mee kunnen denken?

12. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Prijsdoorbraak!!!!

19 inch breedbeeld scherm bij de MediaMarkt voor 199€ !!! 8)

Verscheidene Notebooks voor uiterst scherpe prijzen!!! o.a.:Fujitsu Siemens met Pentium M processor 1024MB geh. 100GB HD 128MBvideokaart 999€ en een Acer notebook voor 999€ met 17 inch breedbeeld scherm met dezelfde specificaties!! Niet normaal hoe goedkoop gewoon! Ik wou dat ik gewacht had met kopen van mijn telefoon, camera, desktop+monitor en notebook!

Zie dan die camera's bij de MM: 150 euro heb je 5 megapixel en 3xopt. zoom en een leuk LCD schermpje. Ik weet nog heel goed, 2 jaar geleden nog maar, dat ik een Konica C2 met 1.3 megapixel en 4x digitale zoom kocht voor 150 euro.

Die Nikon D50 DSLR ook, nog maar 670 euro (ofzo)! Bij de mm...

Dat zijn allemaal bijna internet prijzen! Sterker nog, die Nikon D50 vind je op internet niet goedkoper! Niet te geloven, dat een winkel kan concurerren met internet prijzen waar geen personeel en winkel bij is!

13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Morpheuß: no offence maar die Nikon D50 kan je voor $580 aanschaffen op internet... En als je zekerheid wil, kan je 'm in NL gewoon in een andere winkel ophalen voor rond de 570 Euro...

Ow, over dat beeldscherm: geen idee welk merk het is maar houdt men er rekening mee dat een dergelijk scherm vaak "backlight" verschijnselen heeft aan de randen en dat de respons-tijd ook niet altijd even goed is.

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet alleen bij oblivion uit hoor.

Games in voordeel van Nvidia:Doom 3, Quake 4, serious sam, splinter cell
    Games in voordeel van Ati: Call of duty 2, Oblivion, Half-life 2, Far Cry, Fear

(dit maak ik op uit een vergelijking tussen de x1800xt en de 7900gt)

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: :confused: Tegen wie heb je het? _0/

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja, dan kun je niks kopen:+. Over 2 maanden kost dat scherm nog maar 150.

...Aanbiedingsprijs van vandaag is de prijs van morgen.

17. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    580dollar, komt nog invoer bovenop en weetikveel wat, bovendien heb je geen Nederlandse handleiding wat noodzakelijk is bij een DSLR. Én je hebt geen Nederlandstalige camera, wat die van Nikon altijd zijn.

enne ik zie nu dat me vergist had, het is €577,- incl. objectief bij de MM :)

Respons tijd maakt me geen ruk uit, zoveel games speel ik niet ;)

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, ik zweer dat ik een post zag staan over de 7900GT en de x1800xt...scary

19. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb die ook gezien hoor!

20. SupahMaster

SupahMaster Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina