Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zegt hij toch niet? ;)
    Hij zegt alleen dat de 360 geen HDMI heeft, wat mensen daar zelf van vinden moeten hún weten, geen zorgen knul :): ;)
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Lees Meneer Stefan zijn bericht hierboven...

    En kerel, jij stelt je echt wel serieus vijandelijk op. Als je zo blijft door gaan...:eek:
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens! Ik zie dat aardig wat mensen zich hier blind staren op HDMI. Wat heeft HDMI ons nou eigenlijk extra te bieden? Wat mij betreft het gemak dat video en audio door een kabeltje kan. Maar velen maken gebruik van een afzonderlijke versterker, dan valt dit voordeel al weer af.

    DRM dan? Dan kan niemand natuurlijk zien als een voordeel.

    Video kwaliteit dan? HDMI is nieuw en boven alles digitaal. Dan moet de video kwaliteit toch wel beter zijn als component? Toch?

    De waarheid ligt in het midden ..

    Het volledige artikel.

    Zie hier.

    HDMI geeft dus niet per definitie een betere video kwaliteit. De term 'HDMI kwaliteit' gaat dus niet op.

    Waarom mensen dan ook vallen over het feit dat de xbox 360 geen HDMI heeft is mij een raadsel. Vergeet niet dat het implementeren van zoiets ook extra kosten met zich mee brengt. Niet alleen wat betreft de hardware maar ook op het gebied van licenties waar JIJ voor zal betalen.

    Een belangrijke reden dat de PS3 HDMI heeft is DRM. Dit om het HD video signaal van Blu Ray films te beschermen. Ze zijn namelijk als de dood voor piraterij.

    Zo, hebben we dat ook weer uit de wereld. Terug naar de orde van de dag.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is beter dan component.
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat betekent beter? 720p is 720p. Je moet het je voorstellen als een pijp met water. HDMI is een grotere pijp waar meer water door pas, 1080p of 720p. Dus je moet je voorstellen dat beide pijpen genoeg data kunnen vervoeren om 720p perfect te weergeven. Doe je echter meer data door de pijp, water, dan komt de data, water, aan het einde niet goed uit.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap mensen als Leze niet. Zij willen alleen maar slechte dingen over ps3 horen en alleen maar goede dingen over xbox 360. Dat is pas fanboy, ik zie de slechte eigenschappen van ps3 ook hoor. Zoals de goedkopere versie geen HDMI heeft. Of zo heb ik nog steeds een kritische kijk op de sensor in de controller. Maarja, ik ga nu wel niet achteruit gaan voor mensen die zeggen dat HDMI gewoon niet beter is, want het is gewoon beter, zo simpel is het. Vroeger was het altijd, ja xbox heeft mooiere graphics, en blabla. Toen werd niet over de line up van ps2 gesproken, over de originele games,... Tja, nu is ps3 de krachtigste console,maar zelfs dat gunnen velen hier Sony niet. Het is gewoon een feit dat de processor van de ps3 een veel grotere massabereking aankan, het is gewoon een feit dat ps3 veel meer terraflops heeft. Maar er komt veel meer bij kijken en bij andere zaken liggen xbox 360 en ps3 dichter bij elkaar. Dus zoveel verschil zal er niet zijn grafisch, buiten het einde van de generatie, en het hangt natuurlijk van de ontwikkelaars zelf af...(wie de beste voor hun console heeft). Dus ik ga daar niet over lullen,maar ik zag het onder ogen dat xbox sterker dan ps2 was, nu doe ik hetzelfde met ps3 ten opzichte van xbox 360. Trouwens, wie de nieuwste opm heeft gekocht(en nee, die mensen vertellen geen bullshit, baseren zich alleen op feiten) kan ook zien dat blu-ray gewoon enorm goed is voor ontwikkelaars. Ubisoft is onder andere superblij met blu-ray en maakt er ook volledig gebruik van voor hun Assassin's creed. Net hetzelfde geldt voor Heavenly Sword. Ook gebruiken ze de HDD standaard. Ubisoft is zelfs iets geheims van plan daarmee. Iets waardoor je je game dat je gespeeld hebt(Assassin's creed) kan opnemen en achteraf terug kan bekijken op een speciale manier,maar hier wilde men verder nog over zwijgen. Maar dit zijn allemaal zaken(blu-ray, HDD standaard, 8 kleine processoren van de Cell waar men meer en meer positief over is(iedere processor kan je instellen voor een bepaald iets, de één berekend bijvoorbeeld al de bewegingen, zo focust die processor zich volledig op de haren ,de beweging van de wapens,... eens men de cell door heeft is het naar het schijnt de bom(bron: Ubisoft). Dus ik wil maar zeggen, de mensen die denken dat het niet goed zit met ps3 zitten er dik naast, ik word er gewoon soms ellendig van, van de rare dingen die ik hier soms lees:confused: .

    Bye the way, om een paar voordelen van HDMI te geven:
    -Niets kwaliteitsverlies(met DVI ook)
    -Geen Analoge - Digitale en Digitale - Analoge conversie nodig(geen verlies dus)
    -Hoge Bandbreedte-verwerkt alle Digitale formaten
    Dus HDMI zorgt voor de mogelijkheid om een willekeurige audio/video bron, zoals een sateliet tuner, videorecorder of DVD-speler in de hoogste kwaliteit aan te sluiten op een monitor zoals een digitale televisie (DTV) met maar één enkele kabel
    -Snelle overdrachtsnelheid: 5 GB per seconde ==> Dit wil zeggen als het er supersnel aan toe gaat in een game heb je geen stotteringen meer. Met sommige games heb je heel lichtjes stotteringen als het er te snel aan toe gaat. Niet dat het ooit stoort, maar nu zal het zeker niet meer storen...
    -...
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit is nou typisch. Het gaat even over HDMI en je komt met heel verhaal om je argumenten te onderstrepen maar wat helemaal niks te maken heeft met de HDMI wel/niet discussie dus daar ga ik ook niet op in.

    Zie mijn vorige post. Qua video kwaliteit hoeft component niet onder te doen voor HDMI.

    Zie het artikel waar ik naar verwees in mijn vorige post.

    "First, there is no reason why any perceptible degradation of an analog component video signal should occur even over rather substantial distances"

    "Second, it is a flawed assumption to suppose that digital signal handling is always error-free. DVI and HDMI signals aren't subject to error correction; once information is lost, it's lost for good."

    En de mooiste ..

    "Consequently, there are always conversions going on, and these conversions aren't always easy going. "Digital to digital" conversion is no more a guarantee of signal quality than "digital to analog," and in practice may be substantially worse." _0/

    Component kent ook een hoge bandbreedte.

    Stotteringen die veroorzaakt worden door de gebruikte video verbinding? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord .. Stotteringen in games zijn een eeuwenoud verschijnsel. Dus als een PC game met veel actie op het scherm begint te stotteren ligt het aan de vga kabel? Wat een kolder.
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was niet alleen over HDMI bezig, maar over het algemeen qua posten de laatste maanden op dit forum...

    Ja idd, maar wat ik zei kan dus ook wel...

    En voor de rest, is het jou woord tegen het mijne. Tja, ik zeg dat HDMI gewoon het beste is(net zoals holywood films,... een tijdje terug alleen HDMI wilden). Men gaat niet voor de lol zeggen dat HDMI gewoon beter is, het word gewoon als een feit beschouwd...
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is nu net het probleem. Men neemt te makkelijk dingen voor waar aan. Veelal gevoed door de industrie die je zo nodig een 'geweldige' nieuwe techniek moet aansmeren.

    Om het verhaal compleet te maken, enkele nadelen van HDMI:

    • Trekt langere afstanden niet lekker.
    • Beveiligd, DRM, HDCP, etc.
    • Consument betaalt mee aan HDMI gerelateerde licenties.
    • Nog niet gerijpt, ik lees aardig wat problemen met op HDMI gebaseerde verbindingen veroorzaakt door het DRM verhaal.
    Ik ben absoluut geen component fanboy maar het kan geen kwaad als men op de hoogte is van de daadwerkelijke feiten.
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Onderbouw je mening is. Waarom is het dan beter. |:- :'-(

    btw Boss, je zet altijd de voordelen van iets in je post maar nooit de nadelen. Doe dat in de toekomst aub.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2006

  11. Die kunnen ook gewoon zeggen dat HDMI beter is en HDMI willen omdat het voor hun beter is wat betreft het beveiligen. :emo:
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Een paar zeer goede (duidelijke) posts :)

    Boss, lees zijn post aub en zeg niet dat het zijn woord tegen het jouwe is want hij komt met goede heldere bron vermelden en FEITEN.....

    HDMI is gewoon een veredelde versie van DVI voor de Hollywood bozo's. Makkelijker te beveiligen en dat is DE belangrijkste reden om HDMI in de Sony (Blu Ray speler) te bouwen, Sony pusht BR voor de films, NIET voor de games!
    Dat ze dat iedereen willen laten geloven mogen ze proberen maar wederom gaan er straks mensen belazerd worden en met een te goedkope Blu Ray speler naar huis en een te dure game console omdat BR ALLEEN meerwaarde heeft voor de Hollywood bazen.... (die dus meer kunnen beveiligen en bepalen wat we straks wel of niet kunnen zien.... :x
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Eerst @ Macdennis: Goeie posts van jou indeed:D. Maar elk ding heeft nadelen, en idd HDMI ook, en(@supahmaster) ik zal in de toekomst ook de nadelen vermelden. Maarja, toch vind ik het raar, als ik in de mediamarkt(echt gedaan) aan éénder welke verkoper(aan de tv's, dvd's, spelers...) vraag, wat het beste is, zeggen ze allemaal HDMI:{ (3 kerels hebben dit tegen mij gezegd). Zij hebben er ook een uitleg bij gegeven,maarja, ze kenden op dat vlak meer dan mij. Dan moet je mij toch eens uitleggen waarom HDMI niet beter is? Waarom doet Sony al die moeite daarvoor, waarom willen zoveel bedrijven HDMI? Toch niet alleen voor beveiliging en stuff, want dan is het niet beter... Verklaar me dat eens please...
    Oké, nu Xwon post: Tja, ik probeer ook zoveel mogelijk feiten te geven, het is feiten tegen feiten, tja, maar het feit is wel dat HDMI audio EN vidiosignaal is, en DVI alleen vidiosignaal... DAT is een feit. En component is zeker niet beter! Waarom niet, omdat HDMI en DVI het signaal digitaal overbrengt en component niet, ook een FEIT. Wat ook een feit is, is dat met component echt wel verlies is. Daar heb je een error correctie ofzo iets. Met HDMI/DVI niet. Wel een nadeel van HDMI/DVI is idd als de kabel lang is. Dat kan slechter beeld geven(heeft Macdennis,...al gezegd enzo). Dus ja misschien van mij een fout om te zeggen dat HDMI het beste is, maar waarom zeggen zoveel bedrijven(mensen) het?

    En inverband met blu-ray, ik ben het niet eens dat je zegt dat Sony het alleen voor de films doet. Blu-ray heeft veel voordelen. En dat is voor Sony toch echt wel mooi meegenomen voor games. En niet alleen voor Sony, Ubisoft, Konami,... zijn allemaal enthousiast over blu-ray voor ps3. Zo is de data streaming véél hoger(feit). En dit vinden veel echt wel bijlangrijk voor next gen... En blu-ray is zowizo al beter voor grotere Rpg games met veel CGI,... Het heeft nog voordelen, er staan er zowat in de opm, maar vanbuiten ken ik het allemaal niet...
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Met het oog op de toekomst is HDMI waarschijnlijk een betere keuze. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook per definitie een betere kwaliteit levert. Het is nou eenmaal een feit dat de technisch inhoudelijke kennis van die verkopers discutabel is. Als ik een verkoper was en ik kan meer verdienen op een apparaat met HDMI dan had ik jou dat ook aanbevolen.

    Zie boven. Tsja, verkopers. Ik had kortgeleden nog een discussie met een verkoper bij Dynabyte die bij hoog en laag beweerde dat een xbox 360 scart kabel ook geschikt was voor een HD signaal. :lol:

    Bescherming van intellectuele eigendommen. Waarom kent een dvd film beveiliging? Waarom kennen PC games van die vervelende beveiligingen (starforce). Waarom zijn sommige muziek CD's zo lastig te rippen? Het maakt een product er niet beter op en toch zit het erop. Zelfde verhaal als met HDMI.

    Dan heb je niet goed het door mij aangehaalde artikel gelezen. Het analoog / digitaal verschil kan en mag niet aangehaald worden als argument om de keuze voor een bepaalde kabel te ondersteunen.

    Nogmaals ..

    "Consequently, there are always conversions going on, and these conversions aren't always easy going. "Digital to digital" conversion is no more a guarantee of signal quality than "digital to analog," and in practice may be substantially worse"

    Een onderbouwing met 'ofzo iets' neem ik niet serieus.

    Omdat men er automatisch vanuit gaat dat alles wat nieuw is ook automatisch beter is. Aard van het beestje.

    Heb je een bron? Want ik lees dit wel vaker maar ik heb nog niet een inhoudelijke onderbouwing gezien.

    Dan mag je mij vertellen waarom men bij een spel als Oblivion voor de xbox 360 na 80 uur nog niet uitgespeeld is. CGI zal je juist steeds minder aantreffen. Veel vaker zullen filmpjes door de in-game engine weergegeven worden. Zie als bijvoorbeeld de Halo3 'trailer'.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke,waar
    Dan was dat toch een serieus dom persoon. Maarja, begrijp wel wat je bedoelt, toen ik voor mij HD tv ging zien, toen beweerde iemand dat je voor xbox 360(was toen nog niet uit) zowizo HDMI nodig hebt:D . Ik zo, wtf? Dat toestel heeft niet eens HDMI, en hij van, jawel joh, en dit en dat, yeah component kende die kerel precies niet...
    Ook wel waar waarschijnlijk
    Mag misschien niet aangehaald worden,maar ik hou er rekening mee...


    Die "ofzo iets" doelde op ik op de woorden "error correctie"(omdat ik niet zeker was of het juist geschreven is). En dat heb je dus wel met component, en dat is dus wel verlies! Dus daar is component dik onderuit gehaald door HDMI...

    Opm2(officieel playstation magazine).


    Ja, meest typische en logische om te zeggen. Ik heb het over de Rpg's met veel CGI zoals Final fantasy. Final fantasy 13 versus zal al zowizo vol CGI zitten...
    En idd, CGI zal je veel minder aantreffen omdat het gewoon niet meer nodig is zeg maar(kijk bijvoorbeeld deze generatie al maar naar mgs). Maar met games als final fantasy is het er nog steeds. Is ook al aangegeven. Maar ooit zullen ook Quare?... stoppen met CGI tussenfilmpjes, is ook logisch natuurlijk...
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Merk je van dat 'verlies' in de praktijk iets? Stoere praat echter zonder onderbouwing, nogmaals ..

    "Second, it is a flawed assumption to suppose that digital signal handling is always error-free. DVI and HDMI signals aren't subject to error correction; once information is lost, it's lost for good."

    Dus bij HDMI is er ook sprake van 'verlies'. Maar ik heb nu het idee gekregen dat je niet openstaat voor het idee dat component in de praktijk hetzelfde kan presteren als HDMI. Halsstarrigheid is de term geloof ik.

    Zal best, geen ervaring mee. Die reeks is totaal niet mijn ding. Snap echt niet waarom men graag naar uren en uren aan CGI wil kijken. Ik game liever. En vergeet niet, juist met de nieuwere generatie consoles zijn veel krachtigere compressie algoritmes mogelijk zoals bijvoorbeeld mpeg4 in plaatst van het nu gangbare mpeg2 waardoor automatisch veel meer ruimte vrijkomt.
     
  17. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Wel leuk die discussie over HDMI. Volgens mij begeef je je hier echter grotendeels op het subjectieve vlak.

    Ik bedoel hiermee dat je er eindeloos over door kan gaan. Het lijkt een beetje op: A: "Ik vind rood de beste kleur" B: "Ik vind blauw de beste kleur".

    Ik denk dat MacDennis een goed punt aanhaalt in het artikel. Namelijk dat digitaal/analoog/ wat voor stekkertjes niet veel zegt. Het gaat erom wat de gebruiker het mooiste beeld/geluid vindt. Hier kom je dus op een subjectief vlak. Wat ik bedoel is dat de ene persoon zijn tv heel "warm" afsteld (veel kleuren) en de ander dit onrealistisch vindt en het veel grauwer maakt en dat mooier vindt.

    De ene persoon kan volgens mij dan het beeld/ geluid met de ene aansluiting het mooist vinden, terwijl een ander persoon met dezelfde aparatuur voor een andere aansluiting/ instellingen kiest.

    Ik heb geen idee wat beter is qua kabels. Ik had me xbox 360 eerst met gewone Scart aangesloten (heb geen component aansluiting op me lcd tv). Nu heb ik het via een hd-vga kabel met DVI tussenstekkertje naar me lcd tv, en dit is veel beter vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik het officieel playstation magazine nou echt een betrouwbare neutrale bron kan noemen. Alles wat ze melden is meteen een feit? Toch ben ik wel benieuwd naar het volledige artikel.

    In de tussentijd ..
    Men gaat er momenteel vanuit dat de PS3 een 2x drive zal bevatten ..

    Bronnetje met leuk grafiekje ..
    Het is maar net wat je waar leest ..
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zal de PS3 voor Blu ray hebben? 8x??????????????
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, tja idd, misschien nutteloze discussie. Maar hoe zit het met de blu-ray spelers. Denk je dat je met blu-ray spelers(dus voor films) 1080p kan zien met component? Ik denk het eerlijk gezegd niet... Maarja, daar ben ik niet zeker van...
    En @ macdennis: Games als final fantasy heeft heel veel fans. Ook al zitten er 10tallen uren cgi in, en speel je niet. Het geeft gewoon een immense ervaring. Net hetzelfde geld voor mij met mgs. Dat zijn namelijk mijn lievelingsgames...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina