Met het oog op de toekomst is HDMI waarschijnlijk een betere keuze. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook per definitie een betere kwaliteit levert. Het is nou eenmaal een feit dat de technisch inhoudelijke kennis van die verkopers discutabel is. Als ik een verkoper was en ik kan meer verdienen op een apparaat met HDMI dan had ik jou dat ook aanbevolen.
Zie boven. Tsja, verkopers. Ik had kortgeleden nog een discussie met een verkoper bij Dynabyte die bij hoog en laag beweerde dat een xbox 360 scart kabel ook geschikt was voor een HD signaal.
Bescherming van intellectuele eigendommen. Waarom kent een dvd film beveiliging? Waarom kennen PC games van die vervelende beveiligingen (starforce). Waarom zijn sommige muziek CD's zo lastig te rippen? Het maakt een product er niet beter op en toch zit het erop. Zelfde verhaal als met HDMI.
Dan heb je niet goed het door mij aangehaalde artikel gelezen. Het analoog / digitaal verschil kan en mag niet aangehaald worden als argument om de keuze voor een bepaalde kabel te ondersteunen.
Nogmaals ..
"Consequently, there are always conversions going on, and these conversions aren't always easy going. "Digital to digital" conversion is no more a guarantee of signal quality than "digital to analog," and in practice may be substantially worse"
Een onderbouwing met 'ofzo iets' neem ik niet serieus.
Omdat men er automatisch vanuit gaat dat alles wat nieuw is ook automatisch beter is. Aard van het beestje.
Heb je een bron? Want ik lees dit wel vaker maar ik heb nog niet een inhoudelijke onderbouwing gezien.
Dan mag je mij vertellen waarom men bij een spel als Oblivion voor de xbox 360 na 80 uur nog niet uitgespeeld is. CGI zal je juist steeds minder aantreffen. Veel vaker zullen filmpjes door de in-game engine weergegeven worden. Zie als bijvoorbeeld de Halo3 'trailer'.
Laatst bewerkt: 31 mei 2006