1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Gehele shows? Wat wil je zien dan? De conferences zijn al geweest, dus live kan niet meer :+

    oh, en weer een nieuwe video van de geweldige game:

    [gt]21649[/gt]

    Developer walkthrough van Super Mario Galaxy

    Ziet er echt geweldig uit.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  2. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er toch wel leuk uit mario galaxy :D ben wel benieuwd of je meer kan worden dan alleen een bij
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  5. Metsada

    Metsada Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    1
    voor mij had sony de mooiste games, maar dat kwam alleen maar doordat MS zijn kruid al heeft verschoten. Als Mass effect/Alan Wake etc nu waren aangekondigd lagen de zaken anders. Neemt niet weg dat als Haze/Uncharted/MGS4 allemaal exclusive blijven, ik een ps3 ga aanschaffen. En anders ook, voor killzone :p

    Heb nu toch een mooie baan, dus waarom niet. Op beide consoles komen games uit die ik niet wil missen. Die hele console war slaat toch nergens op. Tot nu toe vond ik de xbox360 als enige games hebben en eigenlijk iedere doorsnee gamer is het daar wel mee eens. Ik kan niet begrijpen waarom je nu een PS3 zou aanschaffen, resistance is leuk maar niet meer dan dat imho. Ik koop de PS3 na kerst wel, de eerste prijsdrop is iig achter de rug.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn mening over de 3 persconferenties

    Nintendo:

    Slechtste perconferentie die ik ooit gezien heb. Eerst had je filmpjes van hoe goed de Wii wel niet is, en bla bla dan cijfertjes, dan terug filmpjes dat de Wii fantastisch is, terug cijfertjes, af en toe games, maar fuck, wat was me dat...
    En qua nieuwe dingen zeg ik ook fuck...

    Microsoft:

    Cool dat ze met de halo sounttrack begonnen. Had ik ook verspeld. De presentatie was ook niet slecht. Maar ook zeker niet goed te noemen. Vorig jaar was 5x beter. Nu, ze stonden wel goed in hun schoenen, veel games enzo. Maar niets nieuws(buiten pinata,...). En ook wat gezever over cijfertjes,... maar dat hoort erbij. Dan de halo 3 trailer. Tja, wat kan ik zeggen. Die trailer wordt gewoon dik in de schaduw gezet door Killzone 2, laten we eerlijk zijn. De ondergrond in Halo 3 is zo low textures. De textures lijken er te dik op te liggen. Met Killzone zijn precies 20x meer polygonen gebruikt. Alles tot in de diepste details, heel mooi. En met halo zag je helemaal niets vernieuwend, terwijl sommigen mensen zeveren dat er niets vernieuwend was met killzone2. Komaan he, het zijn shooters ,moet ook niet... Anyways, denk wel dat halo 3 goed gaat zijn. Maar ik had echt verwacht dat halo 3 killzone 2 ging overtreffen, het was duidelijk andersom...
    Hoogtepunten van Microsoft persc: Mass Effect en Lost Oddyssee, zeer mooie games. En Assassin's creed, call of duty 4...

    Sony:
    Goede structuur in hun voorstelling, weinig cijfers. Home ziet er echt vet uit. Veel games, timed exclusive aankondigingen, mgs4 ps3 exclusief, gedaan met het gezeik. GT5 bom, nieuwe games. PSN neemt Sony heel serieus, echt vette dingen hierop. mistte ook wel veel zaken als Afrika, Eight-Days, FFXIII. Maarja, binnenkort TGS. Ik mistte ook de nieuwe projecten van de makers van ICO. Al bij al, ook niet de beste presentatie, maar toch de beste van de 3 dit jaar. GT5 kwam enorm hard aan. PSN heeft meer innovatie, meer gemaakte games door Sony zelf, en niet van die oude classic bullshit. Killzone 2 was duidelijk het hoogtepunt van de E3. En dit is goed voor Sony. uncharted blijft er fantastisch uitzien, net zoals Lair. Dit jaar komen er nog een paar enorme toppers. En dan nog de multiplatform games. Nu, xbox 360 heeft iets meer games dit jaar. Maar, al de toppers komen in 2 maanden tijd uit. Lijkt mij niet slim. Met Sony is het een beetje verdeeld over september tot december. En volgend jaar zo vette games. En tja, die trailer van mgs, wow! Die graphics, realtime. Kan niet wachten op volgende week...
     
  7. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er voglende week dan aan de hand ivm mgs?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Wordt er een gameplay demo geshowed in Tokyo
     
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Idereen praat over de shows die ze gezien hebben, zoals Boss. Waar kan ik die bekijken? Of is het alleen in stukjes?

    Zijn er trouwens nog extra afleveringen van gamekings? Wanneer?
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Op IGN kan je de shows/conferences bekijken. Ik zal zo ff links plaatsen:

    http://www.ign.com/index/e3/2007/videos/

    Daar staan 3 plaatjes naast elkaar met links naar de MS, Nintendo en Sony conferences.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou eigenlijk met die prijsverlaging van de ps3? Geldt die ook in europa?

    En hoe zit het nou met MGS4. Er waren toch interne ruzies over de exclusiviteit?
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Prijsverlaging is ook voor Europa. MGS4 is exclusief op ps3. Hideo Kojima heeft het zelf gezegd...
    En het ziet er bom uit he*)
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vanavond word er meer bekend gemaakt. Er schijnt inderdaad een prijsverlaging aan te komen. Er gaan ook geruchten over een PS3 basispack: PS3 + 2 controllers, Resistance en MotorStorm voor 599 euro. Even afwachten dus.

    Gisteravond is door zowel Tretton als Kojima nogmaals bevestigd dat hij PS3 exclusive is.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron van de prijsverlaging? Er is volgens mij nog niks bevestigd.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die cijfertjes zijn anders erg belangrijk. Het bepaalt mede welke console de meeste exclusives zal krijgen. Juist die cijfertjes hebben ervoor gezorgd dat Capcom en Namco weinig exclusiefs meer te melden hebben voor de PS3.

    Er zijn natuurlijk meer games dan Halo3 om Killzone2 mee te vergelijken qua graphics. Ik noem een COD4, RE5 en Mass Effect. Iemand al die HD trailer van RE5 gezien? :eek: Natuurlijk mag je nu al vroeg een oordeel vellen maar de games zijn natuurlijk nog niet af.

    Killzone 2 kent anders ook zo zijn low-res textures. Zie de volgende shot waar tevens de 'diepste details' ver te zoeken zijn:

    [​IMG]

    Verder lijken ze een soort van blur / filter effect te gebruiken wat de low-res textures op een (knappe) manier weet te verbergen. Een goed voorbeeld is de ondergrond van o.a. de dropship in de HD trailer. Haarscherpe textures? Sorry, ik heb ze niet gezien. Als het totaal plaatje maar klopt!

    Niet? Gears of War bracht toch wel enige vernieuwing en een game als COD4 zie ik ook vernieuwing brengen. De huidige beelden van Killzone2 tonen net zo weinig vernieuwing in het genre. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat er helemaal geen sprake zal zijn van vernieuwing! Duurt nog wel even voordat deze game op de markt is.

    Het 'nieuws' omtrent deze timed exclusives was eigenlijk al enige tijd bekend. Het was voor mij in ieder geval niet nieuw!

    Vroeger was je de stoerste van de klas met vette exclusieve aankondigingen, tegenwoordig moet je genoegen nemen met 'timed exclusives' van een paar maanden waarvan de exacte reden zich laat raden. Hoe tijden veranderen ..

    Men zou eens verder moeten kijken dan deze 'aankondigingen'. Misschien willen de uitgevers deze titels helemaal niet uitgeven tijdens de overvolle 360 vakantie periode? Het is veel logischer om ze in een rustigere periode uit te brengen, 1e kwartaal 2008. De PS3 kan echter eind dit jaar wel wat meer games gebruiken, waaronder shooters.

    Zeg nooit nooit en zie ook de berichten van Konami van de afgelopen week.

    "Capcom does not comment on rumors. Devil May Cry 4 is exclusive to PS3. No other announcements have been made."

    En verder Lair, GTA4, Eye of Judgement, Getaway, games van Namco waaronder Tekken 6, meer games van Capcom en inderdaad geen Final Fantasy. Al met al weinig tot geen nieuws van Japanse developers.

    Ik snap niet wat er zo innovatief aan is. Het is gewoon een platform van waar je zooi kunt downloaden.

    Die 'oude classic bullshit' waar je op doelt is trouwens flink in de minderheid. Sony krijgt net zo goed 'oude classic bullshit'.

    Mee eens.

    De eerste topper verschijnt anders al in september. Het een en ander zal verspreid zijn over een kleine 4 maanden.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Verwacht dat je meer Japanse PS3 games zal zien op de TGS. Alledrie hebben ze maar een beperkt aantal games laten zien.
    Van Lair staat trouwens een trailer op de PSN Store.

    Voor de liefhebber, Killzone 2 on-stage demo, de game van E3 2007.
    [gt]21637[/gt]
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Daar hebben mensen die geen PS3 hebben lekker veel aan... Niet slim van Sony als ze dit alleen daar releasen, hoe wil je anders zieltjes winnen?

    Ik verwacht die trailer binnenkort wel op gametrailers.
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Verwacht dat je meer Japanse PS 3 / Xbox 360 games zal zien op de TGS, etc enz. :)
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Trailers komen inderdaad straks gewoon op het internet te staan. De PS3 bezitters hebben hem alleen iets eerder. ;)
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Killzone is echt erg mooi om te zien! Wat dat betreft mag mijn 360 best overlijden, dan haal ik mooi een ps3 :+

    Gelukkig komen er op de 360 ook zat vette games. Ik verbaas me trouwens vooral over Mass Effect. Komt deze game op 1 disc? Want wat ik begreep heeft deze game erg veel rpg elementen en moet dus goed zijn voor tientallen uren speelplezier. Echter als ik graphics en textures ed bekijk heb ik het idee dat ik qua kwaliteit naar een lineaire game zit te kijken a la Graw 2 en die game is natuurlijk niet voor niks lineair. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina