Hé Goiz, waarom deze reactie nou weer? Het was over 12'en, ik wil ook nog een beetje nachtrust hoor, in een fatsoenlijk ritme als het kan!
Wat Darkwing hier noemt is gisteren dus gebeurd en leidde bij mij tot nog meer frustraties. Ik ergerde me ergens aan, ik bracht dat naarbuiten en vervolgens word het doodleuk onzichtbaar voor het oog van niet-crew. Dat vind ik een kwalijke zaak. Dat is echter niet mijn grootste irritatie, die volgt nog. Het zomaar verwijderen van die posts is een bijkomende zaak.
Ook iets waar ik het volmondig mee eens ben. Een topic als Goiz' speelkwartier vind ik op zich niet slecht, maar omdat het niveau van de GM al zo laag was/is én omdat ik wat Goiz de laatste tijd allemal uitspookt maar niks vind, vond ik het wel erg ver gaan. Over wat jij allemaal 'uitspookt', zoals ik dat daar noem, dat volgt.
En ook hier ben ik het mee eens. Ik heb ergens een probleem mee en uitte dat simpelweg via een - in het +/- topic, waar dat volgens mij nog altijd voor bedoeld is. Daar ontstond een discussie rond die hier verder gezet word. Dat dan juist de mod die zich, naar mijn mening, de laatste tijd 'misdraagt' zo moet reageren vind ik jammer.
Dan volgt nu mijn kritiek op jou, Goiz.
Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden en zo overzichtelijk en duidelijk mogen naar buiten te brengen, mocht dat niet lukken, excuseer als er iets mis gaat.
- Ik vind dat Goiz zichzelf als moderator te vaak verheerlijkt. Daarmee bedoel ik dat hij bepaalde acties heeft waardoor de leden hem helemaal geweldig vinden. Posts van laag niveau, gespam, lol trappen en het posten van avatars vol blote tieten en billen (geen woord over de figuurtjes, die zijn leuk) zorgen er voor dat Goiz een soort goddelijke status verwerft. Vervolgens kan Goiz doen en laten wat hij wilt, van wat voor laag niveau dan ook, want de leden die dat niveau delen liggen toch aan zijn voeten en zullen met plezier met hem mee gaan.
- Hieruit volgt logischerwijs dat het nivau in, bijvoorbeeld, de Green Mile daalt. Goiz pakt topics van een laag niveau niet aan en word verheerlijkt door andere leden. Combineer deze en dat betekent dat veel leden denken in de GM alle soorten topics aan te kunnen maken, want Goiz vind het toch goed en lacht lekker mee. Kwalijke zaak.
- Ik vind dat moderators deels het gezicht van een forum zijn, samen met bijvoorbeeld de VIP's, Star Members, ex-crew en erg actieve of bekende leden. Goiz is een actieve moderator en te vinden in veel discussies. Ik vind het echter jammer dat Goiz, als een van de bekendsten op dit forum (ja, echt) zich zo vaak triestig gedraagt. Topics als Goiz' speelkwartier FTW, hoe hij blote tieten en billen avatars plaatste, hoe hij posts over-over-over-edit in /Mod modtaal en daar lekker flauw grapt en grolt vind ik XBW een slecht gezicht geven. Als een van de gezichten van XBW zijn je posts dan vaak representatief voor hoe andere leden zich zouden moeten gedragen of een algemeen postniveau dat verwacht word. Dat is in ieder geval de bedoeling. Ook hier vind ik datd Goiz de plank flink misslaat. Blijkbaar is het spammen met avatars vol spastische tieten en billen heel normaal.
- Een mooi voorbeeld, het Show je avatar [Deel 3370,3]. Het topic is niks mis mee natuurlijk, en om de naam kon ik ook lachen. Maar vervolgens zie ik hoe triestig ELKE moderator of admin die daar tot nu toe gepost heeft daar post. Bekijk de eerste twee pagina's en je ziet direct waar ik over val. Je kan zeggen dat niemand meer tegen een geintje kan of dat geintjes niet meer gewaardeerd worden, maar als drie moderators het lage niveau nog verder verspreiden en dat zelfs in een Avatar topic moeten doen krab ik toch even aan mijn hoofd hoor.
- Ook kan ik niet begrijpen dat juist Goiz, die het alsmaar over geintjes heeft, Timmeh zijn topics niet snapt. Er worden allerhande loze topics gemaakt, zelfs Goiz maakt er een (of deze na 15/20 minuten sluit of niet), vind je het gek dat Timmeh dan expres zulke topics aanmaakt? Hij probeert aan te geven, zonder het EXACT te moeten zeggen dat de GM nergens meer over gaat. Hij zoekt de grenzen op. Wanneer word een topic welgesloten en wanneer niet? Waarom kan Goiz wel een spelkwartier openen en ik niet een sokkentopic?
Zo, dat was het wel zo'n beetje denk ik. Als er meer is volgt dat ongewtijfeld.
En een mooie quote van Timmeh, Goiz weet waar dit over gaat. Ben het dus eens met Timmeh en vind dat hij goede dingen noemt. Dit vind ik het belangrijkst:
Timmeh noemt hier mooi wat ik Goiz fout vind doen. Ik, en ben blijkbaar dus niet de enige, heb het idee dat Goiz zichzelf helemaal de shit voelt en zich als moderator alles kan permitteren. Dat ik 'het idee heb' is natuurlijk mooi te weerleggen met 'ja, het idee, maar het is niet zo, zo voel ik me niet', maar ik vind dat er genoeg voorbeelden zijn waaruit blijkt dat Goiz zichzelf verheerlijkt.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2008