Jammer genoeg stond Vista in het NL pre-installed. Prefereer Engels. Dus dan wacht ik maar op de SP1.
Je kan toch gewoon die talen downloaden? Of is dat alleen bij de Ultimate versie het geval? Ik heb iig ontzettend veel talen staan bij windows update
Naar mijn weten heeft alleen Windows Vista Ultimate de beschikking over alle talen (extra voordeeltje boven anderen). Zelf heb ik inmiddels een 'native' Engelse Ultimate, maar het was in de eerste maanden wel relaxed om van NL > ENG te switchen free of charge.
De Nederlandstalige versie van Service Pack 1 voor Windows Vista komt volgende week beschikbaar. Microsoft schat dat er sinds de introductie 2,5 miljoen licenties in Nederland zijn verkocht voor het besturingssysteem. SP1 zal vanaf volgende week in 36 talen te downloaden zijn via Windows Update. Een maand later zal de bundeling van 65MB ook via de automatische update verstuurd worden naar Vista-gebruikers, die vervolgens zelf kunnen kiezen of ze SP1 installeren. Als losse versie is het service pack 550MB groot terwijl deze 700MB in beslag neemt voor 64-bit-systemen. http://core.tweakers.net/nieuws/528...rlandse-sp1-voor-vista-volgende-week-uit.html
Iemand die hier mischien meer vanaf weet? Want zelfs mijn nieuwe externe harde schijf wordt niet geaccepteerd
Eindelijk, het is al opgelost \o/ Het heeft me heel wat moeite gekost. Maar hier komt de oplossing (met name voor *360*, want die het hetzelfde probleem las ik 2 pagina's terug). Ga naar C:\Windows\Inf en kontroleer of je de 2 bestandjes USBSTOR en USBSTOR.PNF bezit. Waarschijnlijk bezit je deze niet en moet je ze dus toevoegen. Deze bestanden kun je vinden als je naar USBSTOR zoekt in de map Windows. (d.m.v. de zoekfunctie). Als je de bestanden gevonden hebt kopier je deze gewoon naar de map C:\Windows\Inf. Als het goed is zal nu weer alles zonder problemen gaan. Ik hoop dat je dit nog leest en dat je er wat aan hebt.
Goed, ook maar eens hier wat posten Heb sinds een week Vista, en ben natuurlijk tevreden. However, als ik de prestatietest (geen idee hoe het echt heet) doe, klopt er iets duidelijk niet. Ik krijg 5.6 bij mijn CPU, klopt ook wel, ding is 1,5 jaar oud. Rest is 5,9 op mijn ram na (5,2) Nu denk je, dat valt toch wel mee. Maar neen, ik vind van niet Heb er vorige week 4gb GEIL DDR26400 ingesmeten, dus kan ik me niet voorstellen dat het geen maximale score is. Merk overigens niks in de prestaties hoor, dingetje loopt als een trein Iemand zelfde "probleem" gehad?
Vind de Windows Prestatie-index de grootste onzin. Donderdag een 2e externe HDD erbij gekocht , speciaal voor Muziek/Video/Foto's maar het kopieëren van HDD naar HDD duurde héél lang. Had op een gegeven moment zelfs 24 uur in beeld staan. Verder loopt hier Vista met 2GB als een tierelier.
Een 10 krijg je nooit in de Prestatie-Index. Eens in de zoveel tijd upgraden ze die getallen zodat de waardes hoger worden. In het begin van Vista hadden de snelste PC's een score van 5. Nu is dat steeds wat hoger geworden. Maar een 10 krijg je nooit.
Ja of 5.9. Maar de score wordt niet berekend aan de hand van de snelheid van je pc, maar wordt gewoon uit een chart gehaald met onderdelen. Is er cpu met betere specs dan haal je niet de maximale score zeg maar.
Iemand ook al een tijdje problemen met de USB hostcontroller onder Vista home premium? Allen wat ik tussen mijn schijven wil uitwisselen gaat maar met max 100 kb/sec. Vista geeft ook steeds in het ballontje aan dat ik deze apparaten sneller kan maken door ze op een snellere usb poort aan te sluiten. Het gaat om 2 verschillende externe discs, maar ook tussen de 2 interne schijven (fysiek, geen partities) gaat het erg traag. Heb al wat gegoogled, maar wordt er niet wijs uit. Is deze software universeel, of model en merk gebonden? Mijn laptop is een HP DV9055, op de site van HP zelf vind ik niets wat er ook maar op lijkt. Ook alle windows updates zijn geinstalleerd. Iemand die hulp kan bieden of zeggen in welke richting ik moet zoeken? Mvg, Sjoerd
Het SP1 is officieel nu uitgegeven via de Windows Update. Alleen is dit wel normaal vraag ik me af... En dan bedoel ik heb Vista in classic stand gezet, DreamScene staat uit, updates zijn geinstalleerd, geen andere programma's staan aan alleen Norton maar 938mb ( het schommeld tussen de 750 en 950) is wel extreem veel volgens mij. Ik weet dat Vista veel van je geheugen vraagt maar dit is wel erg veel.
Je hebt Windows Update draaien, geen wonder dat hij veel ram verbruikt (en processor btw). Standaard na opstarten bij mij: