1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MS HDMI kabel? Absoluut NIET nodig.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigKabuto, 16 mei 2008.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik heb het ook, en vind het vervelend, denk omdat je nu 2 kabels hebt, hdmi + vga/component/scart. en dan de xbox dan de verkeerde pakt, ik zou het niet weten
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar met die hdmi kabel van ms heb je ook een aparte adapter die in de sleuf van component moet,en toen gebeurde er niks.Maar ik vraag me af wat die persoon bedoelt met het zwarte stekkdertje...
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ja maar die pakt het video signaal niet op ;) Die adapter pakt alleen optisch en stereo geluid. De rest vd draadjes is niet verbonden.

    Ik heb er ook last van.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    vind dit echt zwaar vervelend. wil je met die helicoptertour in gta iv gaan, denk je ow ff tv kijken, wil je terug, reboot je 360 :mad:
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    PiP ftw :D
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    kan dat helaas niet, volgens mij.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    nou boeit het voor mij weinig want tv kijken doe ik al helemaal nooit, en zeker niet wanneer ik ga gamen. Echter wat ik wel eens doe is als ik even stop met gamen , GTA IV bijvoorbeeld laat ik dan gewoon aanstaan. Maar ik zet mijn plasma vaak wel ff op standby, want ik wil geowon de kans op inbranding zo veel mogelijk voorkomen, en hij hoeft niet onnodig aan te staan als ik even iets ga eten,met hond weg ga, of langer wegga. Dan reboot ie dus ook.
     
  8. boatfreak

    boatfreak Guest

    Voor dat truckje waar ik het over had moet je het ijzeren omhulsel ook nog open halen. Als je dat open hebt dan kom je bij de bedrading van de stekker naar de kabel zegmaar. Als je dan goed kijkt zie je een zwart klein draadje wat terug naar de stekker lust. Die moet dood.

    Ik zal ff een plaatje proberen te zoeken.

    edit:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    en op dat laatste plaatje kan je dat zwarte lusje zien. Hij zit bij de onderste "brij" draden.

    Suc6! Het is vrij simpel dus dat zal wel lukken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2008
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Daar wordt je connector wel wat gammel van ( bij mij iig:+, maar ik heb de optische uitgang vervangen door digitale coax)
     
  10. boatfreak

    boatfreak Guest

    Gelukkig hoef je je kabel niet als slinger touw te gebruiken. Mijne doet et nog prima :D
     
  11. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik deze truck uithalen, en dan ipv de optische geluidspoort gewoon die Witte en rode draad van de component gebruiken?
    Die heb ik namelijk in een 5.1 (oud PC) setje zitten. Hierin zit geen optische geluidsingang..
    Dus kan echt alleen met die witte en rode, maar ik wil het beeld het liefst wel over HDMI.

    En wat bedoel je met het 'switchen' van kanalen op je Xbox? Hij starte élke keer opnieuw op?
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja dat kan ook.

    360 start opnieuw op als je van av input switched.
     
  13. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    En krijg ik dan het geluid door die boxenset, én door mn TV (aangezien hij daar nu door loopt met alleen HDMI erin)?

    Ah oke dus niet snel even naar tv switchen onder het wachten..
    Ach, als ik een baan krijg deze zomer koop ik een home cinema set met HDMI en is alles opgelost ;)
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja door allebei, dus even volume van de tv muten.
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hier was ik al een tijdje achter ja, had het een tijd terug al uitgedacht voordat ik opnieuw een 360 moest kopen, had geen zin om te betalen voor een zwarte of die kabel. Meteen dat ding eraf gesloopt en de kabel eraf geknipt... En dat werkte ook nog :+

    Wel bedankt voor dat trucje met het zwarte kabeltje, ga het meteen proberen :D
     
  16. Bier

    Bier Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen beeld met HDMI kabel

    Ik heb een xbox falcon premium met een hdmi aansluiting.
    Als ik de xbox aansluit via een hdmi kabel(geen MS) op mijn TV of op mijn PC monitor. Dan krijg ik geen beeld.|:-
    Het lijkt of de xbox blijft hangen bij het opstarten. Maar geen rode ring.

    Als ik de xbox aansluit via component of VGA kabel, doet ie het goed.

    Heeft iemand dit probleem ook ?

    Kan het opgelost worden via een MS hdmi kabel ?

    Of is er een ander oplossing ?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    1. De HDMI setting van de Xbox360 staat in een te hoge resolutie.
    Deze wordt door de tv of monitor niet ondersteund.

    2. Zou kunnen zijn dat de HDCP beveiliging in werking treed !!
    HDCP= High-Bandwidth Digital Content Protection.

    Oplossing.
    Zoek iemand of winkel met een FullHD LCD/Plasma en vraag of je daar jouw Xbox360 even mag aansluiten.
    Vermoed dat de Xbox360 in 1080p staat !!
     
  18. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf mn tv aangesloten met een goedkope HDMI kabel. Daarnaast wou ik mijn logitech soround set aansluiten zonder daarvoor die dure set van Microsoft te hoeven kopen. Ik heb toen de kap van mn component kabel eraf gehaald waarna ik beide kabels kon aansluiten, HDMI + optische kabel.
     
  19. Bier

    Bier Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van alles gebrobeerd.
    Ook de kap van de component kabel afhalen en samen met de HDMI kabel aansluiten.
    De video settings proberen te reseten (http://support.microsoft.com/kb/911059)
    Niets hielp.
    Ik ben toch maar gezwicht en de dure kabel van MS aangeschaft.
    En jawel het werkte meteen.
    De goedkope HDMI kabels die ik samen met de xbox werden geleverd werken helaas niet bij mij.
     
  20. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    En dat noemt Microsoft verkooptechniek |:-
     

Deel Deze Pagina