Call Of Duty 3
Angriff! Läßt sie in Angriff nehmen!Betrachten Sie heraus der Frontseite, sie kommend läßt sie erhalten! Nee we zijn hier niet bij een Duitse Les, dit is oorlog. Dit is Call Of Duty 3!
Call Of Duty 2 was een van de top games bij de Launch van de 360, CoD is terug maar nu is het de beurt aan Treyarch en zal ik bespreken of CoD3 net zo vet zal zijn als deeltje 2. Wanneer je bij het Menu aankomt begint de Oorlog, de muziek die je hoort past perfect bij de game. Je begint met de Campaign bij het trainingskamp, ikzelf dacht meteen aan films als; Saving Private Ryan en A Bridge Too Far. Bij het trainingskamp krijg je een paar opdrachtjes om de speler kennis te laten maken met de controlls, na een paar minuten hoorde ik het Achievement geluidje al dat de Training missie geslaagd was; Nu begint de oorlog pas echt!
Je stapt met je mede soldaten in een truck en wacht tot je vertrekt. Als de truck eenmaal is vertrokken zie je een Amerikaanse Soldaat die graag bij je in de truck wilt, een mede soldaat probeert z'n hand vast te houden maar het is te laat; een granaat valt precies op hem en het beeld begint te trillen. Je wordt meegetrokken door je medesoldaten en wordt rustig wakker. De Sergeant geeft de orders en geeft je de melding dat je over een muurtje moet klimmen waar de Duitsers op de Amerikanen staan te wachten. Eenmaal over het muurtje is de hel los, Duitsers die aan het schreeuwen zijn, explosies op het hele begraafplaats en kogels die naast je oren vliegen. Deze actie zorgt ervoor dat Call Of Duty 3 zo goed is, helaas gebeuren dit soort mooie momenten minder dan bij Call Of Duty 2, vond ik zelf.
De besturing is soepel en de mensen die CoD al is hebben gespeeld zijn er zo gewend aan. Ook mensen die nieuw zijn zullen binnen no-time gewend aan de controlls zijn. Onder andere granaten gooien voelt goed aan, met de rechter schouderknop gooi je een handgranaat recht op een Duitser af terwijl je met de linker schouderknop een Rookgranaat gooit om de Duitsers hun zicht te verminderen. Wat nieuw is in CoD3 is een soort van Minigame, op sommige plekken staat er wel is een Duitser achter een hoekje wachtend op z'n prooi zodat hij op je kan springen en je proberen te wurgen. Door met de rechter en linker trigers in te bashen zal je de Duitser van je afdrukken waardoor je daarna met de A of B button een einde aan het leven van je tegenstander zal maken. Ook zal je soms een bom op een luchtafweergeschut moeten plaatsen waarbij je de linkerstick in de juiste richting moet draaien waardoor je de pin er uiteindelijk uit trekt met de A, B, X of Y button. Ze probeerden wat nieuws maar dat is niet gelukt, voor de 2de keer een Duitser van je afdrukken voelt niet meer leuk en een pin uit een bom trekken is ook niet echt interessant.
Misschien wel de grootste verandering is dat de Levensbalk weg is, dit zagen we onder andere ook al bij Games als Gears Of War en Rainbow Six Vegas. Wanneer je geraakt wordt, zal het beeld rood worden, dat betekent dus dat je zo snel mogelijk dekking moet zoeken, doe je dat niet en je wordt meer geraakt dan ben je dood. Wat ook een grotere rol krijgt zijn de voertuigen in zoal de Singleplayer als de Multiplayer. Zo heb je onder andere motoren en jeeps die goed aanvoelen en erg handig zijn. Ook heb je natuurlijk een tank want was in nou een WO2 Game zonder tanks? De tank voelt goed aan en is goed te bedienen. Vooral in de Multiplayer zijn voertuigen handig, een iemand die rijd en een iemand die zit en schiet. Dit is bijvoorbeeld optimaal voor een Capture The Flag Mode waardoor jij met je motor je ergens verstopt en je medespeler de vlag jat en dan met jou terug in de motor vertrekt richting je eigen basis.
Wat je ook misschien wel opgevallen hebt, is dat de game Grafisch veel beter is geworden vergeleken met Call Of Duty 2, maar dat zou je op zich ook wel moeten verwachten van een opvolger. Alles ziet er echt en realistisch uit, er is niks mooiers dan de granaat en bom-inslagen. Zo is er een level waar het regent, overal liggen plassen water, medesoldaten die nat zijn het ziet er gewoon heel tof uit. Huizen die in brand staan zijn verschrikkelijk mooi, helaas kan je niet blijven staan kijken naar de huizen want voor je het weet heb je een kogel in je hoofd. Wapens die er identiek en strak uit zien, medesoldaten die er gewoon tof uitzien. Ik heb niks te klagen over de Grafische stijl van de game!
En wat is nou een WO2 Shooter zonder Multiplayer op een Next Gen Console dat voornamelijk het moet hebben van Online Gameplay ? Niks, en ik kan je verzekeren dat hier een vette Multiplayer in zit. Je kan Online knallen tot 12 tegen 12 man wat het totaal maakt van 24 spelers dus. De modes zijn tof, van 'Capture The Flag' tot en met Team 'Deathmatch'. De Levels zijn ontzettend vet, al hoor ik vaak dat mensen het wat te klein vinden. Dat hangt natuurlijk van jezelf af, vind je het te weinig? Er staan genoeg nieuwe maps op Marketplace die wachten tot jij ze koopt! Wat ook geheel nieuw is dat je nu kan kiezen uit maar liefst zeven karakter klassen! Zo heb je de standaard Rifleman, heb je een Heavy Assault, heb je een Medic en heb je onder andere een Anti-Armor die voor de explosies met z'n bazooka voor zorgt. Dit zijn maar 4 klassen die ik heb opgenoemd, maar er zijn meer.
Alle klassen zijn goed uitgebalanceerd, je zal nooit een match winnen met alleen maar Riflemans, je hebt Medics nodig, je hebt Snipers nodig en meer, dit zorgt ervoor dat het altijd een ander match wordt.
Call Of Duty 3 is voor mij de beste van de reeks en zal je rond de 12 uur vasthouden voor de Singleplayer. Eenmaal de Singleplayer uitgespeeld is het gamen geblazen met de Multiplayer! Echte vernieuwing moet je niet verwachten van Call Of Duty 3, maar als je net zoals ik geïnteresseerd bent in een game die terug gaat naar de 2de Wereldoorlog en het je echt mee laat maken op je TV en er een dikke multiplayer bij plakt ben je dagen zoet!
Score 8
Klik om te vergroten...