[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Drag me to hell

    Als je een echt enge horror film verwacht is dit geen goede film IMO.
    Al wist ik wat op het einde gebeurde, viel dit echt niet te voorspellen.

    6.8/10
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Logisch. Wanneer je Brad Pitt in je film hebt, moet je hem overvloedig in de trailer stoppen. Hij trekt mensen naar de bioscoop toe ;)
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond dit echt een slechte film.. ik haat het dat horrors geen goede schrik effecten meer kunnen produceren.
     
  4. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Drag me to Hell was epic man, vooral om half 1 's nachts in de bios _O_ En dit is het op één na gruwelijkste einde die ik ooit in een film gezien heb (1 gaat naar The Mist) Echt wtf wat lullig xD

    Geen goede schrikeffecten? :eek: Ik ben me minstens 10 keer kapotgeschrokken! Helft van de keren zag je het ook wel dik aankomen, maar daar schrik je niet minder van.

    Maar dus Drag Me To Hell 8,5/10

    Overigens gisteravond beide Kill Bill's weer eens gekeken, achter elkaar _O_ Blijven echte topfilms.

    Vol. 1: 9,5/10
    Vol. 2: 9,4/10
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Gisteren Inglorious Basterds gekeken in Tuschinski..
    Vette ervaring!
    Ik vond Hans Landa (Christopher Waltz) echt geniaal... Erg sterk. De Basterds zelf vond ik maar matig, en Pitt vond ik niet goed. Sowieso doet half Nederland alsof Tarantino de beste dialogen schrijft, maar dit valt mij maar vies tegen. De humor is niet altijd even sterk, laat ik het daar maar op houden. Ik vond Diane Kruger (die actrice Hammerstedt) echt goed acteren btw! Ze sprak een aardig woordje Duits :D.
    Al met al was het een spektakel, maar ik moet zeggen dat Tarantino gehyped wordt. Ik zou dan ook nooit het woord 'geniaal' of 'briljant' in m'n mond nemen, want dat is het gewoon niet. Het is goed, leuk uitgebouwd, en een paar goede rollen (met Landa in het speciaal).
    Ik kan hem zeker aanraden, maar alsjeblieft, verwacht geen nieuwe Pulp Fiction of Reservoir Dogs.

    Cijfertje: 7.8/10
     
  6. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Hahahaha... Diane Kruger is ook een mof_O_
     
  7. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    The Wrestler
    http://www.imdb.com/title/tt1125849/

    oke net deze film gekeken, maar viel me enorm tegen.
    Ik was verrast dat hij een 8.3 kreeg op imdb en daarom wilde ik hem toch zien.
    Ik wist niet dat het van de regisseur van Pi & Requim for a Dream was (topfilms)
    maar deze vond ik eigenlijk doodsaai. Helemaal geen bijzonder verhaal, beetje simpel..wist eigenlijk na een half uur al hoe die film ging lopen. Gebeurt eigenlijk verder ook niks: topsporter, drama drama drama, laatste wedstrijd.

    iemand een andere mening?
     
  9. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de afgelopen dagen alle 10 de afleveringen van Band of Brothers gezien. Ik weet het, geen film maar ik denk dat ik hier mijn ei wel kwijt kan.

    Wat een toffe serie! Het klinkt vast allemaal heel standaard, maar ik vind het echt een van de vetste series die ik ooit heb gezien. Saving private ryan was al goed, en dit is meer van hetzelfde.. maar dan in 10 afleveringen van een uur. Amazing. Mooi is dat de kleuren altijd erg grim en ruw zijn, nooit echt felle kleuren en altijd een beetje deprimerend. Dat past precies in de serie: alles is fucked up, er gaan mensen dood en er is veel te veel leed.

    Een minpuntje vind ik wel dat er te veel namen en gezichten zijn in het begin die je moet onthouden. Tuurlijk, het is nodig als kennismaking, maar de eerste paar afleveringen vond ik het soms een beetje onduidelijk. Maar zo rond aflevering 3/4 krijg je het allemaal in de gaten, en het helpt ook wel dat er menig wat gasten dood gaan waardoor je minder hoeft te onthouden :+

    Al met al een prachtige mini-serie en ik kan nu al niet meer wachten tot The Pacific van dezelfde makers.

    10/10


    Enne, heb Generation kill seizoen 1 hier ook nog liggen. Ik vrees dat ik hetzelfde probleem ga krijgen met de namen als Band of brothers, maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je bent niet de enige hoor ;) 10/10 voor mij ook. Heb hem nu zeker al 6 keer gezien. Half jaar niet meer kijken, en dan begin je weer overnieuw zo goed is de serie.

    Generation Kill is wel minder, meer wel een goede serie. :)
     
  11. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Miller's crossing gezien van de Coen broers. Film speelt zich af in een Amerikaans stadje in de jaren '30, waar een maffiabaas het aan de stok krijgt met een andere gangster. De raadgever van de maffiabaas is het niet met zijn baas eens en door ruzie met hem vertrekt hij bij de bende, hij besluit te gaan werken voor de andere gangster, maar werkt hij ook echt voor hem. Er zitten een paar toffe scenes in de film, zoals Leo (de maffiabaas) die met een tommygun losgaat bij zijn villa en de scene waarin Tom (de raadgever) iemand in het bos moet vermoorden voor degene waar hij later voor werkt.
    De film is zeker de moeite van het kijken waard, verhaal is goed en verloopt vlot.
    8,5/10
     
  12. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0

    Heb precies hetzelfde gevoel. De trailer geeft echt een totaal andere indruk van de film. De titel is dan wel Inglourious Basterds, maar eigenlijk is dat clubje maar een gimmicky toevoeging wat mij betreft. Er zit 1 scene in waarin duidelijk wordt wat ze daar aan het doen zijn en voor de rest moeten we maar aannemen dat heel Duitsland van ze heeft gehoord. En zelfs met dat gegeven wordt verder bar weinig gedaan.
    Er had net zogoed een random clubje kunnen worden gevolgd die dan de finale in gaat. Ik had gewoon het gevoel alsof ik naar twee incomplete films heb zitten kijken. Een minifilmpje over de inglourious basterds en dan het overgrote merendeel over de rest van de cast. Ze hadden de film beter Operation Kino kunnen noemen o.i.d.

    Maargoed, al met al vond ik het wel een vermakelijke film. Soms toch echt iets te langdradig. De dialogen waren goed, maar van mij hadden ze ook 5 minuten uit elke scene kunnen knippen. Ik moest tussen de film door echt ongelofelijk nodig pissen dus was even een paar minuutjes weg, en ik heb echt helemaal niets gemist.

    Klinkt allemaal heel zuur, maar wel gewoon een vette film met een heel goede finale.

    8/10
     
  13. Daan03

    Daan03 Cry Before You Die

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Drag Me to Hell

    Als echte filmliefhebber ging ik gisteravond eens goed zitten voor deze, volgens de NRC, verfrissende horrorfilm.

    Lichten uit,
    popcorn klaar,
    drankje ingeschonken
    en een oersaaie dag op school,
    kortom ik was er helemaal klaar voor...
    3, 2, 1 en play!

    Heerlijk altijd z'n scène voor de titel die je later in het verhaal pas echt gaat begrijpen, maar deze keer niet. Er wordt vaak gezegd dat je aan de eerste scène kunt zien of een het een goede film is of niet; in dit geval ben ik het daar helemaal mee eens.

    Regisseur : Wat voor goedkope manieren hebben we om het "spannend" te maken?
    Scriptschrijver: Een paar schaduwen op het dak, een schizofreen jongetje, wat wierook, een lekker briesje door de ramen en een scène waar we het monster weglaten. En als dat niet werkt dan maar nog een paar special effects eroverheen gooien!
    Regisseur : Als ze nu niet bang zijn weet ik het ook niet meer.

    Bijna had ik de film al afgezet voor de titel, maar ik wist mezelf ervan te overtuigen om het toch nog even wat langer aan te zien. Even leek het alsof ik me dan toch vergist had. De film begon sterk, de omgeving werd o.a. door Justin Long en Alison Lohman mooi neergezet. Erg leuk om Justin ook 'n ander genre te zien proberen, ik was erg benieuwd wat voor prestatie hij neer ging zetten.

    De popcorn stond nog onaangeroerd op tafel terwijl ik wanhopig aan 't wachten was op het moment dat de spanning begon. En ja hoor, daar was het!!!

    Vanaf het moment dat je deze smerige nagels op het bureau hoorde tikken kwam ik erachter dat je enorme hoeveelheden popcorn nodig hebt om deze film interessant te houden. Noem me een pessimist of een cynicus, maar sorry geesten op hoeven, heksen en 'n bloedneus van vijf liter doen het gewoon niet meer. Maar dit was het dieptepunt nog niet, nee bij lange na niet, we krijgen nog pratende geiten, zwevende zigeuners en 'n levend oog in je taartje...

    Één grote neerwaartse spiraal was deze film, het werd met de minuut erger. Even kreeg ik zelfs het idee (althans dat probeerde de regisseur mij te laten denken) dat deze horror goed af ging lopen, wat natuurlijk niet getolereerd kan worden. Gelukkig heeft de regisseur, Sam Raimi, nog net genoeg gezond verstand om dit niet te doen. Achteraf was het misschien slimmer geweest om toch na de openingsscène te stoppen...

    6-
    Na de hele film te hebben afgekraakt toch nog een 6-? Ja, laat ik mezelf even nader uitleggen hier.
    Het acteerwerk van zowel Justin als Alison was erg goed en ik heb ervan genoten om Justin wat anders te zien doen.
    De zwarte humor was een aantal keer erg leuk geplaats. Zoals bijvoorbeeld op de begrafenis van Mrs Ganush.
    En er waren een aantal goede "adrenaline-momenten", die jammer genoeg weer slecht getimede waren en vaak de druk grotendeels van het verhaal afhaalden.

    Sorry Sam, meer kan ik er niet van maken. Ik stel voor dat jij maar verder gaat met Spiderman 4 en dit genre aan iemand anders overlaat.


    Gr Daan_0/

    *Edit, misschien is het een een leuk idee als we 'n top50 voor films gaan maken. Dat iedereen hier op xboxworld kan stemmen, ik weet niet of dit er al is/mogelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  14. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    The Horsemen (2009)
    http://www.moviemeter.nl/film/54658/

    vandaag gezien...film verraste me aardig, begint goed maar het einde is heel zwak helaas. Zat aardig verhaal in, maar niet goed uitgewerkt (je kunt de film klein beetje qua verhaal vergelijken met Seven, zelfde soort insteek)

    toch een 6,5
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Man From Earth (Richard Schenkman, 2007)

    [​IMG]

    Pfoeh! Ik kende de film vantevoren niet, wist alleen van een korte tagline wat ik er van moest verwachten, maar ik ben eigenlijk zeer aangenaam verrast. De film is zeer simplistisch en is eigenlijk niets meer dan een man die een verhaal vertelt in het bijzijn van z'n vrienden, namelijk dat hij als holenmens ter wereld is gekomen en sindsdien geleefd heeft, en dus feitelijk 14000 jaar oud is. Veel meer details van zijn verhaal geef ik niet prijs, want dat zou afbreuk doen aan de film, maar het komt er op neer dat hij op 'n gegeven moment zo overtuigend overkomt dat z'n 'publiek' daadwerkelijk begint te twijfelen.

    Helaas kan het einde maar enkele kanten op en is het daarom tamelijk voorspelbaar, maar dat maakt 'm niet minder boeiend. Volgens mij een vrij onbekende titel, maar zéér de moeite waard :)
     
  16. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister
    Green Street Hooligans 2 http://www.moviemeter.nl/film/55528
    lekker matten in de gevangenis met engelse hooligans

    vandaag
    Fast & Furious (2009) http://www.moviemeter.nl/film/51028
    lekker racen

    naja allemaal te eenvoudige films om een cijfer te geven
    zit in beide een matig verhaal maar vooral actie
    vond green street hooligans 2 nog wel aardig om te zien, gewoon 1,5 uur lekker simpel vermaak. Fast & Furious viel me best wel tegen, racen was wel aardig maar verder heb ik meer op mn iPhone gekeken dan naar mn tv :9
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Ik ken de film en wilde hem eens gaan kijken, maar ben deze na verloop van tijd helemaal vergeten. Mooi dat jij m'n geheugen eens opfrist zodat ik deze binnenkort toch nog eens een kijkbeurt zal geven.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Into The Wild (Sean Penn, 2007)

    [​IMG]

    Aardige film met zo nu en dan een prachtig oog voor natuurlijke schoonheid. Weet wel te boeien, maar afgezet tegen de lyrische recensies en meningen rondom de release was ik toch ietwat teleurgesteld. Voelde qua sfeer en vrijheidsgevoel als een mix van Easy Rider, Motorcycle Diaries en Paris, Texas, wat positief is, maar miste voor m'n gevoel toch wat inhoud en diepte.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Ik vond Into The Wild toch echt de beste film van 2008 _O_
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt uit 2007. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina