[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Precies, kan me nog herinneren dat het een tijd geleden Shark Week was op Animal Planet. Zender stond constant op als ik me verveelde, brute beesten :cool:.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik mocht voorheen altijd erg graag naar Discovery channel kijken maar tegenwoordig is het 24 uur per dag programma's over auto's / motoren bouwen lijkt het wel.

    Beetje leuke natuurfilm hoef je op Animal Planet/ Discovery niet meer te verwachten (behalve dan die ene keer per jaar dat Planet Earth / Blue Planet herhaald word)
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ook dat inderdaad, soms zit er nog wel wat leuks tussen maar ik hoef niet de hele dag 'How it's made' te kijken..

    National Geographic Wild ftw.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Salt
    Simpele actie film. Had er meer van verwacht. Is al eerder gezegd maar Angelina Jolie is echt dun, ze lijkt anorexia te hebben echt niet nice. Ook totaal ongeloofwaardig dat ze even paar grote gasten in elkaar slaat, die klapjes van haar zou je niet eens voelen zo licht is ze geworden 8)
    6/10
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Net The Good, The Bad And The Ugly afgekeken. Hij was vet. Maar ik moet zeggen dat ik For A Few Dollars More toch wel vetter vond.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Haha dit is precies de reden waarom er gisteren een gijzeling was op het Discovery Channel HQ (geen geintje!) :D.
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Straks naar Toy Story 3D! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Memento

    Volgens mij kijk ik deze film wel 1x op een jaarbasis. Gewoon echt een origineel verhaal, maar vooral de manier van vertellen is natuurlijk wat Memento zo goed maakt. Het leuke is dat de kijker eigenlijk evenveel weet als de hoofdpersonage, doordat zowel de kijker als Leonard aan het begin niet weet wat er allemaal daarvoor is gebeurd. Echt heel origineel, maar de film gaat nog best diep. Je kan er over blijven nadenken, maar Nolan geeft je nooit 1 vast antwoord.
    Beter dan The Prestige en Inception IMO.

    Cijfer: 9.2/10
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.703
    Leuk Bevonden:
    17.919
    King Kong

    Mooie film, duurt alleen veel te lang in mijn ogen..special effects ook niet heel spectaculair, behalve Kong zelf. Acteurs vond ik ook niet zo boeiend.

    6/10
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmmm, vreemd dit juist zijn enige film van Nolan die ik niet nog een keer kan kijken.

    Vanwege: Als ik hem 2x heb gezien, heb ik het gevoel dat ik hem 15x heb gekeken.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Je ontdekt onwijs veel als je voor de 2e keer kijkt.
    Zelf dacht ik bv na de eerste keer dat Sammy en Leonard een en dezelfde persoon waren, later keek ik hier weer anders tegenaan
    Als je deze film na 1x compleet begrijpt vind ik het knap.. Plus het is leuk omdat je de 2e keer kijken precies weet wat de rol van Teddy is!
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Salt

    Verhaal is nog best wel verrassend eigenlijk en de actie is prima.
    Einde was een beetje raar. Ik zeg sequel. ;)

    7,7/10
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Grown Ups

    Gewoon een uur een drie kwartier lachen. Gasten passen allemaal goed bij elkaar en is echt zo typische feel good movie.

    8/10
     
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Heb m naar aanleiding van je post meteen op mn tv gegooid.

    Fantastische film! Tnx :b:

    Dan ff wat anders. Ik lees hier een hoop goede dingen of die old-school spaghetti westerns. Welke raden jullie me aan om mee te beginnen?

    Om vast een beetje in de stemming te komen zet ik vast To Yuma op :)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Plan is veranderd. Ik ben naar The Expendables geweest. Volgende week woendsag ga ik ws naar Toy Story 3D. Het was wel een vette film. Man man man die scene met die shotgun voor het eerst. :D
     
  16. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb alleen het begin van die film gezien, maar toen afgezet. Hij wist me helemaal niet te pakken. Al kwam dat ook wel een beetje omdat ik verwachtte dat het een klassieke western zou zijn met een vette opening enzo.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ja je moet echt de schakel overzetten, vooral als je net als Hybrid pas wat klassieke spaghettiwesterns heb gekeken.

    Where The Wild Things Are
    Hele interessante film over de fantasie van een kereltje waarin je je best makkelijk kan herkennen.
    Ik in ieder geval wel. Veel fantasie, dagenlang op je kamer spelen, buiten spelen.. En natuurlijk een oudere zus. Op een gegeven moment komt de dag dat je zus met haar vriendinnen gaat spelen en jij blijft alleen achter. Je voelt je opeens wat eenzamer. Vervolgens uit je je frustaties naar je moeder toe, tot een punt waar jij echt zelf gelooft dat jouw onrecht is toegedaan (als je later terugdenkt blijkt maar eens hoe fout je het had: net als Max in deze film uiteraard). Vervolgens dan keihard wegrennen. Enige verschil was dat ik na een kwartiertje altijd wel met de staart tussen de benen terug kwam (iets wat nog leuk is verwerkt in het pakje van Max).

    Jonze grijpt zo'n situatie juist aan om een hele nieuwe fantasiewereld te creeëren. Op het eerste gezicht lijkt alles vlot te lopen. Maar Max leert wat belangrijke lessen. Je kunt nooit iedereen te vriend houden. Er zijn altijd wel essentiële verschillen tussen mensen. Maar belangrijker, er zijn ook grote overeenkomsten (de pile waarin ze slapen). Sterker nog, de karakters uit de fictieve wereld vormen allemaal een deel van Max. Zo is Max ook zeker een stier, stilletjes op de achtergrond (terwijl z'n zus alle aandacht krijgt). Maar uiteraard is Max ook de brutale leeuw, lekker tegen de schenen schoppen en doen wat je wilt. En ook is vooral de geit te herkennen: niet worden begrepen door de omgeving (m.n. zijn moeder). Zo is geen enkele persoon te beschrijven in een handvol karaktereigenschappen. Dat lijkt een beetje de belangrijkste les te zijn. Probeer niet aan je voorbeelden te voldoen, want dit zal nooit lukken. Max wilde de perfecte koning worden, alleen bleek dit gewoon onmogelijk. Uit de geschiedenis bleek dat eigenlijk geen van de beesten een perfecte koning was (allemaal opgegeten :p).
    Uiteindelijk is het dus doel hoe je eigenlijk je eigen karaktereigenschappen (in de vorm van de beestjes) een eigen plek geeft en ook zeker luistert ernaar.

    Visueel vond ik het erg prettig om naar te kijken. Vooral de scenes waar Max door de natuur rent, brede glimlach en de zonnestralen schijnen de camera in. Op de achtergrond zie je z'n grote vrienden precies hetzelfde doen. Ideaal.

    Echter, het allersterkste van de film vind ik echt de muziek. De lekkere folk/indie past echt perfect bij de sfeer. Ik zou bijna zeggen dat de muziek op sommige momenten belangrijker is dan de film. Stiekem komt dit ook omdat er niet altijd teveel gebeurd in de fantasy world, maar ook vooral omdat de Scandinavisch-achtige folk het gevoel van de film perfect weergeeft.

    Cijfer: 7.5
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kom net terug van The Expendables.

    Precies wat ik verwacht had. Toffe actiefilm, weinig verhaal.
    Heb me goed vermaakt.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Grown Ups
    Best vermakelijk met een aantal grappige momenten en voelt als totaalplaatje wel goed aan. Zeker een film die je een goed gevoel geeft iig, en Pedo mijn schildpad zat erin. Yeah! :cool:
    7
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zojuist El laberinto del fauno (Pan's Labyrinth) gezien. Wat een mooie film! Echt fantastisch. Weinig meer over te zeggen, ik raad deze film iedereen aan. Voor de mensen die de film al gezien hebben:
    Ik ga er vanuit dat je het verhaal en met name het einde op verschillende manieren kan opvatten. Wat ik zelf het liefst geloof is dat de Faun door het portaal gegaan is, omdat Ofelia dood ging én het portaal opende. Dat was altijd al de bedoeling van de Faun, hij wilde ontsnappen aan de mensenwereld en terug keren naar zijn eigen wereld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina