[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dit valt terug op het script, niet de regie.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja weet ik ook wel...
     
  3. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Amadeus (1984) Top 250 #83
    Film over het leven (nouja zal wel gebaseerd zijn op) van Mozart. Mozart is een soort clown met een briljante lach en een bizar talent voor muziek. Salieri ziet Mozart als vijand aangezien hij stikjaloers is op zijn talent. De kostuums zijn erg mooi en de muziek tilt de film natuurlijk wel naar grotere hoogte. Je moet klassieke muziek wel enigszins kunnen waarderen als je deze film wil kijken aangezien hij vol zit met piano/opera ;)
    8/10
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nu There Will Be Blood kijken. Heb de film al een aantal keer gezien, maar voor het laatste ruim een jaar terug. Was eigenlijk al wat vergeten, maar nu ik het weer zie: _O_ Wat een fantastische film. Daniel-Day Lewis speelt briljant.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Nog ff een vraagje over The Book of Eli..
    waarom was dat boek nou zo belangrijk?
    [SPOILER1]Gewoon om de bijbel opnieuw te definieren en daarmee zo een nieuwe samenleving op te bouwen right?[/SPOILER1]
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [SPOILER1]Als jij als enige een bijbel in handen hebt in een tijd waar mensen nergens meer hoop in hebben, ben jij zowat God. Mensen klampen zich namelijk aan alles wat hoop geeft.[/SPOILER1]
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    There Will Be Blood

    Vind hem nog genialer dan eerst. Het verhaal is super, het is geweldig in beeld gebracht, de muziek die er bijna niet bij past maakt het nog intenser, en dan heb ik het met name over het acteerwerk van Daniel-Day Lewis. Wat een fantastische rol. Echt intens. Gewoon rillingen over m'n rug. Iedereen die een beetje kwaliteitsfilms zoekt en deze nog niet gezien heeft, zoek niet verder. 9,2/10

    [yt]ml2Ae2SIXac[/yt]
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb 'm nog nooit gezien, dus dat komt goed uit!
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    [SPOILER1]Dus eigenlijk als je dat boek hebt, ben je de machtigste person on earth?[/SPOILER1]
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [SPOILER1]Als je het een beetje goed speelt wel[/SPOILER1]
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Echt doen. Film heeft bij mij een blijvende indruk achter gelaten.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Collega had 'm ook van de week gezien, die vond het een goede maar ook aparte film. 1 die hij sowieso nog een keer ging zien.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    I Saw The Devil
    Jezus wat een film,een dikke 9
    Vond je Oldboy vet,gaat deze zien!
    Zelfde dude speelt hier ook een hoofdrol in!

    _O_
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik vond de intro van There Will Be Blood echt geweldig.. Maar verder viel het een beetje tegen IMHO, ben dan ook geen PTA fan.
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Pizza Maffia
    [yt]RkuEU11DtBE[/yt]
    Vandaag weer naar een Sneak Preview geweest. Het was al te verwachten dat deze kwam want scheen al te zijn uitgelekt, dus ik waagde het er maar op. Helaas kan hij niet tippen aan 'het Schnitzelparadijs' en het acteerwerk was echt heel beroerd! Sommige momenten wel kunnen lachen gelukkig maar er zijn betere van dit soort films!

    6/10
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Pff heb zo'n hekel aan die knuffelmarokkanen films , puur omdat het altijd gewoon echt zulke slechte films zijn. Vond Schnitzelparadijs dan zelf ook vreselijk.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    127 Hours (2010)
    Vorige week zag ik aan tafel bij Pauw en Witte man een sukkel bergbeklimmer deze film (helaas) helemaal spoilen. Ondanks dat ben ik 'm vanochtend gaan kijken ik vond hem echt super. Strak camerawerk, vooral tegen het einde. Verder veel mooie fragmenten van de omgeving. Gewoon kijken!

    4/5*
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Mocht je 127 hours leuk vinden, ga dan alsjeblieft Touching The Void kijken, geweldige filmdocu over een bergbeklimdrama in de Andes! Echt onwijs goed.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Goodfellas

    Weer eens Goodfellas gekeken maar nu in 720P. Heerlijke kwaliteit btw.

    Vind het een van de betere Mafia films. Maar het einde weerhoudt me er altijd van om het een van de beste te vinden. Het voelt altijd afgeraffeld en het gaat allemaal veel te makkelijk op het einde, bijna zonder emotie. Dat blijf ik altijd jammer vinden.
    Verder maken de heerlijke conversaties de film waarbij ik soms met tranen in me ogen zat te lachen. Zeker Pesci is geweldig. Die hele "funny" scene is de beste van de film.
    Verder is het altijd mooi om grote acteurs in hun jonge jaren te zien. Zelfs Samuel L Jackson. ;)

    8.5/10


     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wat toevallig, Pesci is vandaag jarig!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina