1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond Thor eigenlijk verassend okay. Thor is in de comics al een niet passend personage. Zelfs daar is hij al een beetje de vreemde eend in de bijt en ik had niet verwacht dat ze daar een redelijke film van zouden kunnen maken.

    Maar ze hebben het lekker klein gehouden, lekker plat vermaak en niet te complex en dat past prima. Qua comic verfilming is het absoluut een topper. Qua film in het algemeen ... niets bijzonders.

    Misschien dat hij me ook erg meeviel omdat ze er weinig dingen aan toe hebben gevoegd die in strijd zijn met de comics.

    Daar kan ik me als ex comic-nerd zo aan ergeren. X-men first class bijvoorbeeld. Dan doen ze aan de ene kant hun huiswerk door wat characters uit de juiste peridode te pakken (Shaw, Moira mc taggart, Banshee) maar gooien ze aan de andere kant er maar zomaar wat totaal niet kloppende onzin doorheen.

    Vertel OF je eigen verhaal OF hou je aan de comic. Maar niet van allebei een beetje
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    that would be me. Vette film idd!

    @ rest: kijken, zo zie je Cage niet vaak (nooit) :cool:
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Toen leek het inderdaad nog wel wat te worden met Cage,.. vraag me af waar het is mis gegaan :+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Goldfinger (1964)

    Goldfinger is weer een logische stap in de 8 verfilmingen van de Fleming boeken. Eon productions besluit echter om een nieuwe regisseur te nemen in de persoon van Guy Hamilton. Dit is een redelijk aparte keuze aangezien hij hiervoor nog geen noemenswaardige films heeft geregisseerd en zijn voorganger, Terence Young, toch alles behalve een slechte prestatie afleverde. Echter, Young was al bezig aan een andere film en was dus niet meer beschikbaar. Dit gaf wel weer een nieuwe mogelijkheid tot een frisse wind binnen de 007 films. Dat men wel vertrouwen in het script en Hamilton had blijkt wel uit het feit dat men het budget nog eventjes verhoogd. In de 3e films wordt net zoveel uitgegeven als in de eerste 2 films samen. Goldfinger verteld het verhaal van een falafide goudsmokkelaar (Auric Goldfinger) die met een genius plan met als hoofdstage Fort Knox probeert de goudmarkt in handen te krijgen.
    Of het aan het boek/script lag of aan de verandering in de regisseurs stoel (boeken nooit gelezen dus ik weet het niet), maar Goldfinger is een een andere film dan zijn voorgangers. Uiteraard zijn er de vaste 007 dingen die zowel in de boeken als de eerste 2 films zaten, zoals teveel knappe vrouwen, de martini, het geflirt met Moneypenny, de heerlijke openingscredits en het 'Bond, James Bond' zegje. Maar daarnaast biedt Goldfinger nog wat meer. Dit maakt Goldfinger iets meer karakteristiek dan het ietwat oppervlakkige Dr. No bijvoorbeeld. Er zit wat meer humor in om mee te beginnen. Connery is als 007 wat meer gewiekst en heeft meer droge punchlines. Daarnaast komt de Q-Branche wat meer naar voren (nu ook verpersoonlijkt met Desmond Llewelyn) en krijgen de gadgets een wat meer prominente plek. Waar we in From Russia With Love een simpele briefcase krijgen, zien we hier een dikke DB7 met allerlei vernuften zoals smokescreen, mitrailleurs en een heuse flight seat. Het zijn zulke dingetjes die het tot een echte James Bond film maken: niet een willekeurige advonturieren film, maar een film naar de boeken. Dat men wel van zulke dingetjes hield blijkt bijvoorbeeld ook uit de ranch van Goldfinger, met de biljarttafel die transformeert in een controlekamer etc. Het voegt misschien niet heel veel toe, maar ziet er wel vet uit.
    Iets wat ook aan het karakter van de film meewerkt zijn de bizarre personages. Het zijn bijna typetjes te noemen, maar toch zijn ze ook weer geloofwaardig. Oddjob als Zuid-Koreaanse handlanger, de chick met de bizarre naam Pussy Galore en als grappigste voorbeeld de oma met een machinegeweer. En daarnaast is er natuurlijk Goldfinger zelf. In de lijn van traditie speelt de badguy een net zo belangrijke rol als Bond zelf, en Gert Fröbe speelt het echt geweldig, heerlijke badguy. Wat ik ook altijd tof vind, is dat het niet zomaar dommekrachten zijn zoals in meeste films, maar echt geniale gasten. Meestal compleet gek, maar geniaal. In deze film komt SPECTRE niet aan bod, maar Auric had voor hetzelfde geld ook in deze criminele organisatie met schaakmeesters en legercommandanten kunnen zitten. Naast de gekke personages zijn ook de bizarre sterfgevallen iets wat Goldfinger een eigen smoelwerk geeft: een elektrocutie in bad, iemand volledig met goud verven waardoor ze sterft, het kan allemaal.
    Uiteraard komen ook de meest schitterende exotische locaties aan bod, alhoewel Goldfinger meer is gericht op het Amerikaanse publiek en daarom ook grotendeels in Amerika afspeelt. Op zich jammer, want de achtervolging in Zwitserland vond ik echt toffe beelden opleveren. En natuurlijk de besluiping van de fabriek van Auric Enterprises was heerlijk stealthy en typisch Bond. Bond moet namelijk niet gunblazing te werk gaan, maar een sluwe vos blijven. Dat blijkt ook wel hoe hij bijvoorbeeld uit de gevangenis ontsnapt. Gewoon met je brains en niet met je krachten. Ook weer lachwekkend dat er vervolgens allemaal Aziaten blijken te werken :lol:. Gelukkig komt Bond nog wel een keertje terug in de Alpen :D.
    De muziek is ook allemaal wat groter aangepakt. Shirley Bassey, een heuse popster, verzorgd nu een echte titelsong met zang, iets wat ook helemaal nieuw was. Ook kunnen we voordat de film uberhaupt is begonnen genieten van een losstaande actiescene met 007 die verder losstaat van het verhaal. Ondertussen zijn ook die 007 openingen legendarisch. Barry mengt de muziek perfect in de film. Een mooi voorbeeld is als Leiter Oddjob en Solo achtervolgen. Op de achtergrond horen we een instrumentale interpretatie van Goldfinger met saxo's en trompetten, heel vet.
    Al met al een échte Bond film die de serie meer en meer vorm begint te geven. Naast de vaste dingetjes uit eerdere 2 films komen er nog wat typische Bond dingen bij, waardoor ook Goldfinger heerlijk is om naar te kijken. Helaas gaat het soms net eventjes wat de luchtige kant op met de flauwe grapjes en bizarre personages. From Russia With Love was weer wat serieuzer en had daarnaast ook wat meer spanning en betere spionagescenes, iets wat ik beter bij Bond vind passen! Daarom komt deze net onder From Russia With Love.
    Ik vond het btw ook maf dat Leiter opeens 20 jaar ouder was, maar dat is ze vergeven.​

    7,5

    Ranglijst:
    Code:
    1. From Russia With Love (7.6)
    2. Goldfinger (7.5)
    3. Dr. No (7.2)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    veel slechte films idd en ook in Kick-Ass vond ik hem redelijk matig. In 'Bad Lt, Port of Call New Orleans' was ie best ok overigens. Lekkere zwarte politiefilm trouwens! :cool:
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zal dan ook maar eens Dr. No gaan kijken :+. Denk dat ik eigenlijk geen enkel van die oude bond filmen heb gezien. Misschien heel heel vroeger een paar, maar daar weet ik niets meer van. Oudste die ik me kan herinneren is GoldenEye, misschien als ik de oudere terug zie dat het weer in me op komt.
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom net terug van een sneak-preview van Conan the Barbarian in 3D. Wat een ruk film :+ Simpeler dan dit wordt hollywood niet: overbodig 3D, slechte acteurs (met name de bad guys), een script zonder logica maar toch door de hoeveelheid bloed en actie wel vermakelijk. Overigens wel verassend is dat er af en toe 'fouten' in de CGI te zien waren zoals vervormende achtergrond objecten. Misschien ligt het aan het 3D, maar storend was het zeker. 5/10
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Thor

    Hartstikke leuk!

    Ik vind het erg goed van de filmmakers dat ze er voor gekozen hebben om het aantal locaties beperkt te houden. Juist omdat er zoveel personages geïntroduceerd worden, die heel vernuftig verweven zijn met de andere Marvel films, vind ik het slim dat het verhaal klein en simpel is. Nergens is de film érg goed of bijzonder, maar ik vind de film ook nergens te kort komen.

    Met name over de cast ben ik erg te spreken. Thor en Odin worden als de klassieke personages vertolkt die ze zijn. Loki vind ik briljant gespeeld, de acteur weet niet alleen over te brengen wie Loki is, maar ook waar hij symbolisch voor staat. Verder vind ik Heimdall ontzettend stoer is.

    Natalie Portman en Chris Hemsworth hebben een bepaalde chemie, die gelukkig niet te geforceerd is. Persoonlijk had daarom één moment uit de film gelaten mogen worden:

    De zoen!
    Verder heb ik niet zo veel aan te merken op de film. De kostuums en decors (voor zover er daar sprake van is) zien er top uit en de verschillende werelden worden op een goede manier tot leven gewekt, terwijl we er maar weinig van zien.

    De film wist mij van begin tot eind te boeien, wat ik van bijvoorbeeld Iron Man 2 niet kan zeggen. Thor heeft mij, op de één of andere manier, een geloofwaardig verhaal over de mythes verteld. En dat is gewoon gaaf!

    Uiteindelijk blijft de film - puur als film - niet echt bijzonder, maar het is een gave comicverfilming. Daarom een 7,3!

    [​IMG]
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    My Neighbour Totoro
    Ik vind het typerend dat de film weinig houvast geeft aan de kijker. Je hebt gedurende anderhalf uur geen idee waar het verhaal naartoe gaat. Bij Spirited Away had ik dat gevoel ook sterk, ondanks dat daar de hoofdpersoon in het begin wel heel duidelijk wordt opgezadeld met een probleem dat opgelost moet worden. My Neighbour Totoro heeft zelfs die houvast niet en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat trekt.
    Als je daar echter aan voorbij kunt kijken, is het van begin tot eind opgaan in alweer een wereld vol passie en magie. De stijl, afgemaakt met de inmiddels legendarische soundtrack, heeft zo een oprecht hartverwarmende sfeer, dat kan je gewoon niet ongeroerd laten.

    Een dezer dagen staat Howl's Moving Castle op de planning.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Móet je zeker doen, echt leuk om alles eens im chronologische volgorde te kijken.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Josh Brolin heeft de hoofdrol in de Amerikaanse remake van Oldboy. De remake vind ik slecht nieuws, Josh Brolin vind ik goed nieuws!

    http://screenrant.com/josh-brolin-oldboy-spike-lee-sandy-129610/

    Jonah Hex was dan wel über kut, maar in bijvoorbeeld No Country for Old Men heeft Brolin wat mij betreft wel laten zien dat hij goed kan acteren.
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2011
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    The Pianist

    Een twee uur lang durende nachtmerrie. De Duitse bezetting van Polen in WOII is enorm gruwelijk en gedetailleerd in beeld gebracht. Ik kan gewoon niet geloven dat het zo erg en onmenselijk was destijds. Bizar. Film heeft wel diepe indruk op me gemaakt, zal hem niet zo snel terugkijken echter, een dergelijk vreselijke ervaring hoef ik niet nog een keer mee te maken. Ook fantastisch geacteerd door de hoofdpersonage(de pianist) zeg. Die scene op het einde met die Duitse officier en de piano was ook prachtig.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik las van de week op Nu.nl dat Christian Bale ook benaderd is voor een rol (volgens mij als de bad guy)

    zit ook niet te wachten op een remake maar als het dan toch moet dan in ieder geval maar met goede acteurs.

    En Jonah Hex is inderdaad niet het beste wat Brolin ooit gedaan heeft :+ Ik vond hem in American Gangster bijvoorbeeld best aardig als stereotype corrupte agent
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Thunderball (1965)

    De vierde Bond film al. We zien de bekende gunbarrel scene (dit keer wél met Sean Connery), en de film trapt gelijk af met 007 die een badguy te slim af is en vervolgens ontsnapt met een heuse jetpack. Bond is back! Na het heerlijke introotje rollen de credits over het scherm in een toffe opening van wederom Maurice Binder. Het is duidelijk dat water het thema is van deze opening, en dat is ook precies waar Thunderball om zal draaien. Verder rollen er de bekende namen over het scherm, Connery, Lee, etc. Echter zien we Saltzman en Broccoli opeens niet meer als producers, want dat is Kevin McClory geworden. Er was een probleempje met de rechten, en pas in 1963 wordt er uitspraak gedaan. McClory krijgt de rechten, maar gelukkig vinden beide partijen een overeenkomst en zullen ze samen de film gaan produceren. Daarnaast is McClory nog een fervent duiker/snorkelaar, iets wat ook weer terug te zien is in de film (op positieve wijze). De regisseur is echter weer Terence Young geworden, omdat Hamilton schijnbaar geen zin had in deze film. Prima, ik vond From Russia With Love toch beter dan Goldfinger, dus ik hoop op een herhaling van zet. Thunderball heeft een redelijk simpel script. SPECTRE heeft middels een slim plotje een tweetal atoombommen gejat en eist nu 100 miljoen pond losgeld. Uiteraard wordt de complete CIA en MI6 er op afgestuurd, maar is het 007 die het dichtst bij het vuur zit.
    Dat we focus onderwater ligt zien we meteen als we met mooie beelden beginnen van de Caribische zee. Alhoewel de titelsong van Tom Jones maar saai en slecht was, is de verdere score in de film echt geweldig. Men is met een nieuw 007-achtig riedeltje gekomen dat een soort underwater thema heeft, klinkt heel spannend en sluit perfect aan bij de geweldige beelden. Wat me echter ook direct opviel was die schijt irritante overgangen, een soort wipe die ook vaak door digibeten wordt gebruikt in Powerpoint enzo. Verschrikkelijk! Ik weet niet of het ook in de eerdere Young films zat, maar nu viel het me pas echt op.
    Thunderball zit qua sfeer een beetje tussen Goldfinger en From Russia With Love in. Bond is niet meer zo over the top als in Goldfinger, maar lijkt wel ietsjes leuker de hoek uit te komen zo af en toe. Er zitten dan ook veel meer grappige dialogen in dan in From Russia With Love, zonder vervelend te worden. De typische Bond dialogen met Domino bijvoorbeeld, het geflirt met Moneypenny (the old man... :lol:) of de geniale ontmoeting van 007 en Q. En in dit deel komt SPECTRE ook weer naar voren, samen met de mysterieuze Blofeld aan top. Het leuke is dat Bond en SPECTRE (in de vorm van Largo) al snel hun troeven uitspelen. Met de zin 'Your spectre versus mine' verklapt Bond eigenlijk al direct dat hij alles van Largo afweet, en door te zeggen dat hij zelf naar de naam James Bond luistert weet ook de badguy wat voor een vlees hij in de kuip heeft. Dit zorgt voor een leuke spanning in de ontmoetingen tussen de twee, maar Bond zou Bond niet zijn als hij ook deze dialogen weet om te vormen met wat grappige en scherpe opmerkingen. Gelukkig zit er in Thunderball ook weer een hele vette nachtelijke sluipscene in, en de scene met de haaien in het zwembad is voor mij 1 van de spannendste die ik ken. Thunderball had ik ook gekeken als klein jongetje, en ik weet nog wel dat ik de 2 dagen daarna niet meer in het plaatselijke zwembad durfde te komen. En on top of that krijgen we ook nog een geniale eindbattle, onderwater en al. Knap hoe men dit zo tof in beeld heeft weten te brengen.
    De cast zelf doet het weer goed. Connery speelt een van zijn beste films als Bond (oefening baart kunst zullen we maar zeggen) en Auger als Domino is niet alleen de lekkerste Bond babe in mijn ogen, maar kan zowaar ook nog wel acteren. Helaas is ontbreekt de chemie tussen Bond en babe een beetje, en ik had stiekem nog wel verwacht dat er wat zou gebeuren in het vlot, maar helaas. Beetje raar einde.
    Sowieso had men die scene met de boot wel over mogen doen, want dat zag er wel érg nep uit met dat doorspoelen. Maar door de supermooie onderwater scenes en de constante spanning afgewisseld door de goede dialogen blijft deze Bond film 1 van mijn favoriete uit de reeks.

    7.8

    Ranglijst:
    Code:
    Ranglijst:
    Code:
    1. Thunderball (7.8)
    2. From Russia With Love (7.6)
    3. Goldfinger (7.5)
    4. Dr. No (7.2)
    
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel films maakt elke James Bond-acteur eigenlijk? Of verschilt dat?
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Veschilt,

    George Lazenby heeft er bij.v maar 1 gemaakt.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Nice! Mind = blown.

    Zookeeper gezien. Meh. Wel een paar keer hardop gelachen, maar het is wel echt een zaadfilm. Echt.

    Nee maar echt.
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Een remake van oldboy :emo:
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ach ja, was te verwachten..... Gelukkig isnhet niet verplicht om hem te kijken :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina