1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    Last Train Home

    Gisteren deze erg mooie docu gezien over de grootste (jaarlijkse) mensenmigratie die deze wereld kent. Elk jaar vertrekken in China 200 miljoen mensen met Chinees nieuwjaar vanuit de industriesteden richting huis. De enige keer dat ze naar huis gaan. Vanuit het perspectief van 1 famillie wordt de kijker getoond hoe bizar de werkomstandigheden daar zijn, welke gevolgen dit heeft voor de famillie en wat de consequenties zijn voor het alsmaar groeiende China

    8

    [​IMG]

    Rango

    Eergisteren deze maffe tekenfilm gezien met als hoofdpersonage een Kameleon die duidelijk gebaseerd is op Depp in Fear and Loathing (vette verwijzing in de film zelf overigens). De animaties verdienen echt een 10+ maar het verhaal blijft redelijk op de vlakte. Ergens rond 2/3 van de film lijkt het iets beter te worden, maar als snel wordt het verhaal weer zo voorspelbaar als wat. Echter het is iig niet de zoveelste Disney of Pixar en is daarmee nog redelijk origineel. Prima kijkvoer voor met kids of gewoon als gemakkelijk vermaak

    6,5
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    The Man With The Golden Gun (1974)

    Laten we maar niet teveel op de bezetting ingaan. Roger Moore is terug naar een zeer sterk debuut, Hamilton neemt de regie weer voor z’n rekening en daarnaast is een beetje het vaste team van de partij (aangevuld weer met John Barry). Weinig nieuws onder de zon. Als script is men uitgegaan van het laatste boek van Fleming (1959), alhoewel nu wel duidelijk is dat de overeenkomsten tussen de boeken en de films erg vaak miniem zijn (zo ook in dit geval).

    De hand van Hamilton wordt vrij snel duidelijk in de intro. We zien een bizarre personages (Nick Nack als een soort mini-Oddjob en Scaramanga met drie tepels) in een bijna even bizarre scéne. Het is een beetje die speelse stijl die ook duidelijk in Goldfinger naar voren komt, maar zeker niet altijd slecht hoeft uit te pakken. Scaramanga heeft zeker wel potentie om een goede Bondvillain te worden.
    De title song is dit keer ook erg lekker, maar dikke gitaren en een ruwe stem. Is weer wat anders dan de Bassey openingen. Tempootje en melodie zijn ook goed voor elkaar. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het werk van Maurice Binder zo nu en dan wel in de herhaling valt. Veel van de gebruikte effecten zijn al in een of meerdere films naar voren gekomen, niet echt uniek meer dus.

    Al vrij snel leren we in de film dat de eerdere Scaramanga een koelbloedige hitman is die het dit keer op zijn held heeft gemunt; James Bond. Het is een mysterieuze vent, en hoewel MI6 geen verbijfplaats of foto heeft, hebben ze wel z’n vingerafdruk en weet men van z’n derde tepel. Aparte intelligence! Al snel wordt 007 naar Macau gestuurd, toch wel een hele vette locatie waar ik zelf ook nog wel eens heen wil. Het is goed om Barry weer terug te horen met een leuke oriëntaalse versie van de title song. Het is eigenlijk allemaal zo simpel maar toch effectief. Hij gebruikt gewoon simpel dezelfde akkoorden maar komt weer met een hele sterke score deze film, een goede terugkomer. Ook vind ik de screenplay en dialogen weer goed, met wat geinige grapjes (oooo a suplise :lol:). En natuurlijk ook belangrijk: een goede Bondgirl! Met Maud Adams als de chick van Scaramanga vallen we ook daarmee met onze neus in de boter. Helaas verpest Mary Goodnight een hoop als irritant sidekick.

    Na Hong Kong gaan we nog even langs Bangkok. Er zijn al meerdere films geweest die zich in het oosten hebben afgespeeld, maar het sfeertje van deze is zoveel beter dan bijvoorbeeld in You Only Live Twice. De speedbootscène is erg leuk gedaan in de Klongs, al had het misschien nóg wat spectaculairder gekunt. Maar voor mij is dit wel een scene die ik kan herinneren als kind, terwijl je het meeste toch vergeet. En nu we het toch over legendarische scènes hebben: de barrel roll is natuurlijk helemaal geweldig. De auto achtervolging was al een feest op zich, maar die stunt over de brug: ongekend! Wel eeuwig jammer van dat belachelijke geluidseffectje. Hoe kun je zo een spectaculaire scène zo makkelijk verpesten? Ongelofelijk! Wel jammer dat JW Pepper zijn return maakt. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het een leuk personage, maar nu krijgt hij veel en veel te veel screentime waardoor het effect een beetje verloren gaat en hij net wat teveel op de zenuwen werkt. Wat meer op de achtergrond was leuker geweest. Screentime die Scaramanga wat beter had kunnen gebruiken, want het is lastig om een goed beeld van hem te vormen. De obsessie voor 007 komt niet duidelijk genoeg naar voren.

    Het uiteindelijke eindduel wordt mooi ingeleid met een schitterende beelden van de Chinese Zee en vliegtuig. Complimenten voor de piloot voor de landing en het slingeren door de rotsen. Eiland van Scaramanga is helemaal geniaal. Het valt me op dat er bijna nooit een normale deur in de sets van Ken Adam zit. Altijd wel een schuifdeur ofzo. Gelukkig gebruikt Bond weer z’n koppie (moeten ze in de huidige Bonds ook vaker doen) en heeft hij weer een mooi plan. De allerlaatste scene met Nick Nack is een beetje overbodig (misschien speciaal gedaan voor de scene in de mast?) en het gedoe met M is ook een beetje irritant. Wat een zeurpiet is het geworden!

    Uiteindelijk is The Man With The Golden Gun als film/verhaal an sich niet echt memorabel, maar heeft wel genoeg memorabele scènes, waardoor het toch eigenlijk best een leuke Bond is om zo nu en dan eens op te zetten!

    7.1


    Ranglijst:
    1. On Her Majesty's Secret Service (8.1) 1969
    2. Thunderball (7.8) 1965
    3. From Russia With Love (7.6) 1963
    4. Goldfinger (7.5) 1964
    5. Dr. No (7.2) 1962
    6. The Man With The Golden Gun (7.1) 1974
    7. Live and Let Die (7.1) 197:cool:
    8. You Only Live Twice (6.8) 1967
    9. Diamonds Are Forever (6.4) 1971
     
  3. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Dope handtekening! :D

    "Do I look like I carry a pencil?"

    :cool:
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Babylon A.D

    Zette hem net op toen die begon en had hem eigenlijk nog nooit gezien.
    Vind altijd de post-apocalyptisch wereld + nieuwe techniek wel vet. En Vin Diesel is ook wel tof.
    Helaas bleef het daarbij. Begin was nog wel goed. Maar als de film verder gaat veranderen de personages veel te snel en het verhaal richting het einde begon me ook minder te boeien. Dus bleef de actie over. Helaas was ook niet echt super. Veel te moeilijk om te volgen. Jammer, had gewoon toffer kunnen zijn.

    5/10
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het verhaal is echt hilarisch, tenminste... hetgeen ik me kan herinneren. Ik herinner me dat er richting het einde opeens een heel stuk verhaal miste, naar mijn gevoel. :+
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha ja, paar toffe quotes in die film van Statham. :cool:
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ging opeens heel snel. Daarom is er misschien ook wel een Extented Cut versie uitgekomen. Maar daar doen ze op RTL 7 niet aan denk ik. :D
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [yt]vfwA2B1t0JQ[/yt]

    Exorcismus
    Aardige film, te lang alleen en een en al drama en ellende. Acteer prestaties zijn so-so...
    cijfer: 6/10
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Voor de liefhebber. :p
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Super (2010) gezien gisternacht.


    Vond hem echt nice, lijkt absoluut veel op Kick-Ass maar ik denk dat Super veel realistischer te noemen is. Waar je in Kick-Ass dat meisje had die allerlei dingen uithaalde die nooit mogelijk zijn voor haar, gebeurd dit eigenlijk niet in Super. Ook echt behoorlijk hard weer.

    Niet verwacht dat Boltie eraan zou gaan, en vooral op die manier. Ook die scene tussen Boltie en Crimson Bolt...dat zij even lekker wilt vrijen met hem, hilarisch.

    Begrijp alleen niet 100% waarom zijn vriendin niet bij hem is gebleven op het eind...is me even ontgaan.
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb vandaag (op school) drie korte films gekeken van de Poolse regisseur Zbigniew Rybczyński. Allereerst Tango, een bijzonder ingenieus in elkaar gezet filmpje waarin verschillende figuren continu dezelfde acties herhalen in een ruimte. Door het ritme en de opbouw ziet het er erg bijzonder uit.

    Waar Tango over verschillende tijden op een plaats gaat, gaat Nowa ksiazka juist over dezelfde tijd op verschillende plaatsen. In het beeld zijn 9 verschillende schermen te zien, als een soort van beveiligingscamera's, waarbij verschillende personages bezig zijn met alledaagse handelingen. Wederom een fascinerend schouwspel doordat er zoveel te zien is, maar inhoudelijk wel minder sterk dan Tango.

    Als laatste keken we Oj! Nie moge sie zatrzymac!. Een analoge stopmotion door het Poolse landschap. Veel meer kan ik er niet over zeggen. Ook erg knap gemaakt, alleen wel een beetje irritant om te kijken door de scohkkerige beelden. Deze vond ik inhoudelijk ook het minst interessant.

    Volgens mij zijn ze allemaal wel op Youtube te vinden, zeker aan te raden. :)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatst Walk The Line gezien. Best aardige film over Cash. Gevangenis scenee had van mij wel wat langer gemogen.

    Zojuist Snatch gekeken. Damn, geweldige film. Tijdje terug dat een film me van begin tot eind kon boeien en met deze film heb ik me prima vermaakt.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Waarom is what i watch toch altijd zo t-h-íefus traag?!

    Shiiit, naar raiders ga ik zeker. Godfather denk ik niet.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Raiders in de bios :eek: ....
    ... Hmm , dat is me het autoritje denk ik wel waard, kijken of ik wat medestanders kan vinden
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Mensen al naar Devil's Double geweest? Ik ga er morgen naar toe, Eindhoven Pathé 13:30. Net besteld, zin in!

    Trailer ziet er gruwelijk uit _O_!
    [yt]auE1FAGP1Kc[/yt]
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    [​IMG]

    Een stonermovie in 3D, benieuwd hoe dat zal uitwerken. :+
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    [​IMG]

    :cool:
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    The Devil's Double

    Het is een hele toffe film, heb echt genoten van de 108 minuten en baalde dat hij uiteindelijk afgelopen was. Het was een spannende, sfeervolle en interessante film, maar had nog iets langer gemogen (of gemoeten?), want het einde was iets te snel. Iets te snel vergeleken bij de rest van het verhaal.

    De acteurs speelden een geweldige rol IMO. Het werd geniaal goed gespeeld en door de warme sfeer (groot paleis met palmbomen, zwembad, etc) zag het totale plaatje er ook goed uit. Het was 'stoer', spannend, sfeervol, echt top!

    + Goed acteerwerk
    + Sfeervol
    + Goed verhaal (interessant)
    + Spannend
    + Goede muziek
    - Einde

    8.5/10

    Heerlijke film, genoten!

    [yt]auE1FAGP1Kc[/yt]
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    On Her Majesty's Secret Service (1969)

    Een mindere Bond, een betere Bondfilm. De film begint echter geweldig met de introductie van de nieuwe Bond. Hij wordt in de schaduw gehouden, dus is het nog steeds Sean Connery? Uiteindelijk krijgen we dus het gezicht te zien van de nieuwe Bond, die het uiteindelijk slechts 1 film mag proberen, George Lazenby. Hoewel hij natuurlijk niet kan tippen aan eerdergenoemde Connery, kon ik Lazenby hoe verder de film vorderde steeds meer waarderen. Eigenlijk vind ik het zelfs jammer dat hij nooit een tweede keer in de huid van Bond mocht kruipen.

    We krijgen weer wat geweldige locaties en shots voorgeschoteld. Ondertussen is Bond de hele wereld al over geweest, van Jamaica tot Japan, maar we misten nog een sneeuwlocatie. Die kan bij deze dus ook van het lijstje worden gehaald. Hoewel mijn topper qua sfeer en locaties nog altijd Thunderball is, volgt OHMSS die film op de voet als een enorm goede tweede. Hoewel ik niet echt de persoon van wintersport ben kreeg ik er na deze film zelfs spontaan zin in ook de bergen te willen opzoeken. Geweldig detail vond ik nog de scene waarbij Bond zijn koffer inpakt en allerlei aandenkens aan eerdere avonturen erbij pakt. De bijbehorende tunes op de achtergrond maakten dit geheel af.

    Over de muziek ben ik helemaal te spreken. De title song was ondanks het gemis van zang geweldig. Barry heeft hier voortreffelijk werk afgeleverd. Ook de terugkerende momenten in de film zijn weer zorgvuldig uitgekozen en de eerdergenoemde voorgaande tunes tijdens de kofferscene zijn werkelijk de kers op de zeer smakelijke taart. Op de een of andere manier doet de theme me enorm denken aan de theme van Rambo, waarvoor hier misschien wel inspiratie vandaan is gehaald. Niet de beste title song (die titel gaat denk ik naar Goldfinger), maar wel de beste terugkerende 'riedel' tijdens de film tot nu toe.

    De sfeer was in tegenstelling tot de tegenvallende "You Only Live Twice" juist weer totaal Bond. Hoewel Lazenby in het begin wat wennen was brengt hij uiteindelijk toch het Bond charme. Ook de Bondgirls zijn in deze film talrijk en ik kon genieten van de geweldige gezichten van Diana Rigg terwijl ze achter het stuur zat. Daarnaast is er veel schietactie, sluipactie en zijn er zelfs nog meer achtervolgingen. Die achtervolgingen zijn in deze Bondfilm misschien zelfs dé attractie. Er is zoveel variatie dat ze gewoon niet vervelen. Eigenlijk is het enige missende Bondelement de gadgets, maar deze heb ik eigenlijk op geen enkel moment gemist.

    Al met al een topper. Ik durf hem echter niet een hoger cijfer te geven dan mijn huidige favoriet "Thunderball". Maar dat komt puur omdat ik van wateractie hou, zowel in films als in games. Toch krijg je met OHMSS als pure Bondfilm het meeste waar voor je geld. Voor mij krijgt de film dus een mooie gedeelde eerste plek met Thunderball.

    8/10

    Code:
    [B]Ranglijst:[/B]
    1. Thunderball
    1. On Her Majesty's Secret Service
    2. Goldfinger 
    3. Dr. No
    4. From Russia With Love
    5. You Only Live Twice
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En dan moet je die met Timothy Dalton nog. ;):+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina