Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zie dat de uitspraak om de vrouwen van DOA anders in beeld te brengen dan de voorgaande titels het raam uit is gegooid... Had liever dat ze hun energie in wat meer volwaardige costumes staken dan de zoveelste bikini geport uit DOAX. Oh en heb niets tegen fanservice... vind de manier waarop het gedaan is gewoon ongeïnspireerd.
    Graag meer costumes voor de hele cast.

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik zag net een filmpje (op YouTube) van de Story Mode, maar dat is volgens mij vergelijkbaar met Mortal Kombat. Er wordt gewoon een verhaal verteld en af en toe speel je met een character een gevecht.

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Naja...verhaal...kan het me haast niet voorstellen...

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Verhaal zal inderdaad wel een groot woord zijn. Maar in het kleine stukje dat ik zag was Kasumi op zoek naar haar kloon. Daarvoor was ze bij Helena, want die is de baas van DOATEC. Het is natuurlijk een slap excuus om te knokken, maar zo'n story mode vind ik een stuk interessanter. Met Mortal Kombat zag dat er erg goed uit. Hoewel Mortal Kombat wel een leuker verhaal te vertellen heeft.

5. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    DOA 5 Guide nu te bestellen bij bol.com, moet nu wel 21 euro kosten :mad:
    http://www.bol.com/nl/p/dead-or-alive-5/9200000005571296/

ONLINE MODE
    ===========
    Ik heb nog wat info gelezen over de DOA 5 online mode.. en het ziet er niet zo goed uit, kan wel zeggen een flinke teleurstelling wat mij betreft.

DOA4 lobby zit er niet in, was te verwachten en dit is ook niet echt een probleem.

* Je begint op F rank (was C in DOA4), specators kunnen text-chat gebruiken tijdens match, Kick optie in lobby. Ik hoop niet dat ze dezelfde ranking gebruiken als in Dimensions want daar snapte niemand hoe de puntentelling werkt.. Ik heb vaak matches gewonnen om dan punten te verliezen, flink veel punten ook nog. Je verloor punten omdat je van iemand gewonnen had? heel vaag, hopelijk gewoon een bug die ze op de 3DS niet konden patchen.

* ranked mode = 1 match, geen rematch en terug naar online menu. Echt waardeloos dit, ik heb dit een tijdje geprobeerd in DOA Dimensions maar je bent meer bezig met matches zoeken dan het spelen ervan.. op een gegeven moment heb ik het gewoon opgegeven, het werd saai. De matches waren vaak wel speelbaar, beter dan DOA4 vaak maar je was soms 3-5 minuten aan het zoeken naar een match. En als je eenmaal een goeie matchup heb kan je geen rematch doen, echt dom opgezet. In Dimensions was dat ook de enigste manier om online te spelen, niks lobbies.

* lobby match: tot 16 spelers en (bijna) alles wat er in DOA4 ook mogelijk is. Team match is er niet meer. Geen ranking in lobby :mad: Kans is dat de betere spelers in ranked zitten en als je wat aan je ranking wilt doen dan moet je dus die crappy ranked mode gaan spelen.

* simple matches (quick match) : zelfde opzet als ranked match maar zonder ranking, 2 bars ipv 3. Geen settings die je kan wijzigen, geen rematch.

Maar hier is nog wel mee te leven, alhoewel ranked matches zonder rematch/lobby voor mij wel gaat tegen vallen.

Het ergste is dat de DOA5 netcode gewoon laggy dogshit lijkt te zijn, dit althans op basis van spelers van FreeStepDodge en die weten normaal wel dat je niet wireless online moet gaan (ivm ping/latency) en ervaring hebben met andere fighting games online.

Laggy online ? Uh tsja dat had ik gewoon niet verwacht! DOA 4 heeft blijkbaar betere online. Getest door mensen (in de VS) die BEIDE games hebben, tegen dezelfde mensen, hetzelfde land (wel erg groot land). Dus zelfs zonder de lobby van DOA4, waarvan iedereen altijd zei dat het lag oplevert, is DOA5 nauwelijks/niet speelbaar. Af en toe hebben mensen wel een goeie online ervaring (binnen California bv) maar dat is meer de uitzondering op de regel.

Ninja Gaiden 3 is online ook een lag-feest dus dit belooft niet veel.

Misschien dat de server nog niet goed werken ofzo (pre-release) of dat er een day 1 patch komt van Team Ninja.. of dat het in Europa beter werkt.. Of..? naja ik weet het ook niet meer, flinke teleurstelling als dit blijkt te kloppen.

Weet ook ff niet meer of ik DOA nog dag 1 haal, zonder (speelbare) online kan ik ook wel wachten op flinke prijsdaling. Die 2-4 uur storymode ben ik snel klaar mee. VF5 FS heb ik dan meer aan maar die is al bijna dood online.. Misschien Tekken Tag 2 maar eens halen, die moet vrij goeie netcode hebben.
    En anders blijf ik DOA4 maar spelen als daar genoeg mensen blijven hangen.

Naja, ik lees het wel komende vrijdag, ik heb nog hoop op een wonder! Gelukkig heb ik Borderlands 2 om me af te leiden, die valt in elk geval niet tegen.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jij bent ook een doemdenker zeg. Als het met de release nog niet 100 procent loopt, dan zullen er heus wel snel patches komen. Jij noemt online al een teleurstelling, terwijl het uitgebreider is dan elke andere fighter. Persoonlijk boeit ranked me helemaal niets. Je kan nog steeds met 16 man in een lobby. Er is tenminste een lobby (had Street Fighter 4 niet eens), je kan tenminste spectaten (had Marvel vs Capcom 3 niet eens). Jij maakt je nu al druk over een beetje lag. Zelfs DOA Ultimate op de oude Xbox liep goed. Ik maak me niet druk. Met de release hebben de meeste spellen problemen, dat fixen ze wel.

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vraag niet om 100% netcode, ik vraag voor minimaal DOA4 netcode en dat staat echt niet bekend als soepele lag free netcode zoals SC5/VF5FS/TTT2 dus ik ben al tevreden met minder.

En al die online dingen die je opnoemt had DOA4 al, dus het zou helemaal idioot zijn als ze features eruit halen bij een nieuw deel (en dan nog hebben ze een aantal zaken eruit gehaald, team match en ranked lobby maar goed)

TeamNinja had al aangegeven dat ze geen patches willen doen, het moest in 1x goed. Patchen kost geld (10.000$) vandaar waarschijnlijk. Zelfs EA probeert daar onderuit te komen met BF3 bv (patchen proberen ze zoveel mogelijk server-side te doen want dat kost hen geen geld).

Anyway, het is moeilijk voor te stellen dat TN de online verknalt maar momenteel is dat voor de meeste spelers het geval. Gelukkig niet iedereen, er zijn ook een paar mensen die geen/nauwelijks lag hebben, ik zit net een stream te kijken van 2 man waarbij het wel goed werkt maar bij andere matches in de lobby zie je gewoon characters verspringen naar andere posities of zware slow down. Ik speel DOA4 al bijna 6 jaar online dus ja voor mij is de online heeel belangrijk, is die niet minimaal DOA4 kwaliteit is dan heeft het voor mij gewoon weinig zin, dan blijf ik wel DOA4 spelen. Single player ben ik na een paar uurtjes wel klaar mee en de paar keer dat ik met vrienden offline wat speel is de moeite niet waard. Begrijp me niet verkeerd, ik heb 14.500 matches online gespeeld dus het mag duidelijk zijn dat dit mijn favo spel is maar dan moet het wel speelbaar zijn.

Laatst bewerkt: 23 sep 2012
  8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met DOA Ultimate en DOA 4 tezamen heb ik ook zo'n 6500 matches online gespeeld. Ik vind online ook het belangrijkst, maar het spel is officieel nog niet eens uit. Met DOA 4 waren ook zo veel matches onspeelbaar, maar er waren er ook genoeg die als een zonnetje liepen. Ik zou me niet zo druk maken voordat de Europese release is. Het lijkt me als je tegen Nederlanders, Belgen, Engelsen, Duitsers etc. speelt, dat je gewoon lagvrij moet kunnen spelen. Amerika is zo'n groot land, die spelers kunnen net zo goed duizenden kilometers van elkaar verwijderd zijn. Dan is lag meer begrijpelijk.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Inmiddels de game maar ff besteld. Voeg me maar toe als je tegen me online wil spelen :D. En wie weet in een vid item wil voorkomen.

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat online de nieuwe DOA een stuk beter zal draaien. Wat ik mij herinner was DOA4 ook één van de eerste fighting games online, vandaar de laggy performance.

11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja waarschijnlijk reageerde ik wat voorbarig, omdat de eerste play sessies van de mensen op FSD nogal laggy waren (met een paar uitzonderingen). Ik zag vandaag nog een stream met online multiplayer en dat liep al een stuk beter, binnen europa zal het wel goed te doen zijn (DOA4 achtig waar ik tevreden mee ben).

Iedereen's favoriete baas :)

Om Alhpa 152 te unlocken heb je 300 titles nodig (vd 524)

Alle outfits van de dames (spoilers & NSFW):

0:00 Kasumi & Ayane
    1:43 Mila & Christie
    3:23 Tina & La Mariposa/Lisa
    5:22 Sarah & Pai
    6:01 Hitomi & Kokoro
    7:42 Leifang & Helena
    9:22 Alpha-152
    9:54 Eyeballing Leifang

Het is nog niet helemaal zeker of dit ook wel alle costumes zijn, de VF characters hebben er maar 2 momenteel. Exclusief CE & Pre-Order costumes dan. Hopelijk hebben ze nog wat gemist want sommige hebben wel weinig te kiezen. DLC zal nog wel volgen.

Not counting swimsuits, these are the amount of costumes:
    - Kasumi 6
    - Ayane 6
    - Leifang 8
    - Kokoro 6
    - Christie 5
    - Tina 6
    - Lisa / La Mariposa 6
    - Helena 5
    - Hitomi 6
    - Mila 6
    - Sarah 2
    - Pai 2
    - Alpha152 3 (just color swaps)

- Hayabusa 4
    - Hayate 4
    - Bayman 5
    - Eliot 5
    - Brad 5
    - Akira 2
    - Gen Fu 2
    - Zack 4
    - Rig 4
    - Jann Lee 5
    - Bass 4

Collecting costumes is done in following ways:
    - Beat story mode to get 2 Kasumi-specific costumes.
    - Beat Arcade / Time attack / Survival [solo or in tag, but Survival is only solo] mode. Note that if you beat Arcade on rookie difficulty, you have to choose higher difficulty for next costume.

How To Unlock Rare Swimsuits:
    * Tina : Arcade/Solo/Legend
    * Christie : Time Attack/Solo/Legend
    * Lisa : Survival/Solo/Legend
    Difficulty modes: Champ -> True Fighter -> Master -> Legend

Je speelt altijd tegen die personages in de laatste match en hebt dan 30% kans dat je hun swimsuit vrij speelt.

Swimsuits in actie (Christie vs Lisa), zeker NSFW!

Zei TeamNinja niet iets over vrouwen en DOA5 ? ik had toen het idee dat ze het tegenovergestelde van bovenstaande bedoelde. Niet echt handig voor de geloofwaardigheid vd serie wat betreft diepgang. Wat sexy outfits is leuk maar dit hoort meer thuis in die andere DOA game, imo.

Character Unlocks:
    * Akira: Beat him in Story Mode.
    * Sarah: Beat her in Story Mode.
    * Gen Fu: Beat Eliot's Story Mode.
    * Pai: 100 titles
    * Alpha 152 : 300 titles

Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Desondank zie ik veel coole outfits... en dat zonder DLC? Ongekend in deze tijd. 8)

Love the new combat suit van Katsumi.

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Vind het behoorlijk dom dat wederom de costumes oneven zijn verdeeld, waarom krijgen sommigen 6 terwijl anderen er 4 krijgen?

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ze hadden ook 1 costume kunnen geven en de rest via DLC (Capcom anyone?).
    Dus ik ben positief verrast over het aantal costumes.
    Vind ik wel netjes van ze.

Ik heb gister ook wat beelden gezien van de online gameplay. Dat zag er prima uit.

DOA Ultimate was de eerste.
    DOA4 was de tweede.
    Daarna kwam de rest pas.

Ik lees inderdaad regelmatig dat mensen DOA4 laggy vonden. Het gebeurde inderdaad wel eens (heb je met ieder spel wel), maar ik vond het 95 procent van de tijd goed speelbaar.

15. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aantal costumes is best okay, het had me niet verbaasd als er minder outfits waren en dat DLC een noodzaak zou zijn. Op zich is het verschil met DOA4 niet zo groot, wat meer color swaps deze keer en sommige characters hebben maar 2 outfits.
    Volgens mij had DOA altijd meer costumes voor de vrouwen dan voor de mannen, dus dat is ook niet onverwacht (wel jammer). Er zijn wel een aantal costumes die ik graag zou terug zien, voornamelijk Jann Lee's gele Bruce Lee trainings pak en Zack's zilveren teletubby pakje.

Kokoro en Hitomi hebben beide maar 1 aardige outfit wat mij betreft, hopelijk komt er nog wat DLC voor hen. Sarah & Pai met maar 2 costumes is wel treurig, CE DLC geeft ze in elk geval een 3de outfit. Akira + Genfu verdienen ook minimaal een derde outfit. De rest van de characters heeft wel wat aardige costumes.

Mila vind ik helemaal niks aan, costumes niet, character niet en ook de fighting stijl niet. Ze heeft wat veel low catch-grabs en haalt daarmee de snelheid uit het spel. Net zoals Alpha 152 trouwens, haar grabs + floating teleports halen ook de flow uit de game. Maar Alpha vind ik verder wel interessant qua mechanics, ik neem aan dat ze haar damage flink hebben aangepast. Ze is erg unsafe dus goed af te straffen op block, heeft meen ik niet zo veel moves en ze hoeft dus geen probleem te zijn.

16. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Bedoel je hier in de serie (dus Ultimate, 4, Dimensions, 5)? of van alle fighters, want ik geloof dat MK nog voor DOA4 uitkwam met online. Eigenlijk zou DOA4 de eerste worden op de Nextgen maar die werd uitgesteld of MK werd naar voren gehaald. De eerste online fighter was Super Street Fighter II X op de Dreamcast trouwens (Japan only), gevolgd door SF Alpha 3 (ook DC). Daarvoor was er op de SNES/Genesis ook al SSF2 online te spelen met extra hardware : XBand

95%? of je speelde alleen met mensen uit de NL/BE/DE of jouw standaard voor 'goed speelbaar' verschilt flink met die van mij. Ik zou zeggen dan zo'n 65% speelbaar is, waarvan 25% goed speelbaar en misschien 10% lag-'free'. Het was niet slecht maar DOA4s online was zeker niet goed te noemen en tegenwoordig verwacht men toch wat meer.

Edit: ik heb eens gekeken naar het aantal costumes in DOA 4 en 5, voor de characters die in beide delen te vinden zijn, zet dat even in deze post.

Code:
    	     DOA4	DOA5
    Ayane	 	6	6
    Christie	4	5
    Helena		5	5
    Hitomi		8	6
    Kasumi		7	6
    Kokoro		7	6
    Lisa		5	6
    Leifang		7	8
    Tina		5	6

Bass		4	4
    Bayman		3	5
    Brad Wong	3	5
    Elliot		4	5
    Genfu		4	2
    Hayabusa	4	4
    Hayate		4	4
    Jann Lee	4	5
    Zack		4	4
    		88	92

Dus aantal costumes is zeker netjes.

Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  17. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Heb de CE bij 12game.com besteld, iemand ervaring met de site? Of ze precies optijd leveren?

18. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    http://www.budgetgaming.nl/shopsurvey/winkel-50.html
    8.7; lees feedback daar, ziet okay uit. maar ze plaatsen geen games meer bij budgetgaming.nl geloof ik.. kan geen games, behalve Skyrim CE, van ze vinden.
    Maar ik zou em daar ook bestellen had ik geen tegoed bon van e-plaza (wat snel op moet!)

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De 360 kwam uit in december 2005. Dead Or Alive 4 kwam in januari 2006. Ik heb geen Mortal Kombat gezien in de tijd.

Ik heb het wel over een tijd dat het gebruikelijk was dat men online begon te spelen. In mijn optiek begon dat pas goed op de oude Xbox. Dus voor mijn gevoel is Ultimate de eerste in februari/maart 2005 (weet niet meer precies).

Dan zal mijn standaard wel lager liggen, maar ik vond het bijna altijd goed speelbaar.

20. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja sorry, ik haalde wat door elkaar:

Xbox/PS2 Mortal Kombat Deception, 4 oktober 2004
    Xbox Dead Or Alive Ultimate, 26 oktober 2004 US (3 nov 2004 JPN, 18 feb 2005 EU)

Eigenlijk zou DOA Ultimate de eerste zijn (na de DC/SNES/GEN fighters) maar uiteindelijk mocht Midway met de eer strijken.

Deel Deze Pagina