1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 26]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pieteralberts

    pieteralberts Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    "I heard a rumor you were bitten by a king cobra? Chuck: The rumor is true. It was 5 days of horrible pain. Then the cobra died."

    Oh snap, The Expendables 2 is zo gigantisch fout. Sowieso al die scenes met Chuck, goddamn. Zo slecht dat het geweldig is, Van Damme was ook bedroevend geniaal. 8)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Jammer dat we niet konden zien dat Stallone even chop, chop deed.
     
  4. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Het was niet meer goed te maken. :'-(
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Skyfall
    Wat een film! Topper! De intro was echt ijzersterk en het moment dat Adele begint te zingen was in de bios echt wel een kippenvelmomentje! Spannende film, bouwde lekker op, wat exotische plaatsen. Paar mooie vrouwen, wat dipjes, toffe referenties naar de oude Bonds en dan. De binnenkomst van de badguy, wat een acteur, geweldig! Hele ontmoeting tussen Bond en Silva was echt geniaal. Uiteindelijk eindigt het in mijn ogen geweldig, na een leuk kat en muis spel. Toppertje. Geschreven in een waas :D 9/10
     
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Skyfall
    Slecht. Actie viel tegen, verhaal kon me niet boeien, nergens werd het spannend. Eerste helft van de film was nog wel te doen, maar tijdens de tweede helft had ik moeite mijn ogen open te houden. Oh en de villain was gewoon lachwekkend. :emo:
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Bizar die verschillen.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Phone Booth
    Deze film laat zien dat je met 'weinig' geld (en opzich een simpel concept) een super spannende film neer kan zetten, toppertje. 9/10
     
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Tsja, je moet Bond films wel een klein beetje met een korreltje zout nemen, de clichés zullen altijd wel terugkomen. Sommige vinden dat tof, sommige totaal niet. Ik vond 'm een 7+ waard, da's best hoog voor iemand die niet echt een fan is. Ik had een tijd geleden wel aardig wat Bond films gezien.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Total Rekall gezien. Geinige hersenloze actiefilm. Bij geen enkele scene had ik een oh ja moment naar de eerste film. Tussen de 6 en de 7. Leuk voor tussendoor als je in the mood bent.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik had die Oh ja momenten juist best wel vaak. Moet zeggen dat de film me niet eens tegen viel (verwachtingen waren ook laag bij mij)

    Vond de sets in 'the Colony' erg mooi gemaakt. Beetje tussen Ghost in the Shell en Bladerunner in, erg mooi design.

    Rest was wat minder, stoorde me ook aan de overdreven lens flare de hele tijd. Film heeft een beetje last van Mass Effect 3 syndroom :+

    Maar al met al wel vermakelijk. Kate beckinsale blijft natuurlijk altijd leuk om naar te kijken dus dat is sowieso een plusje waard. Zou het ook wel een 7tje geven al snap ik niet waarom ze nou perse Total Recall moesten remaken. Met deze acteurs, deze regisseur en dit budget kun je toch ook zelf iets leuks verzinnen

    er zijn nog genoeg leuke boeken/verhalen in dit genre niet verfilmd.
     
  12. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Net expendables 2 gezien...

    Leuke film! gewoon lekker zak chips er bij verstand op 0, volume omhoog van je home cinema set en knallen maar!

    Dat stukje met arnold en bruce in die smart, my shoe is bigger then this car haha geweldig moest echt wel even lachen
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    End of Watch
    Holy fuck.
    Fuck Skyfall. Als je een zeer beperkte portemonnee hebt deze maand en je moet naar een film, laat het dan deze zijn. De film heeft een diepe indruk op me achtergelaten, zat echt op sommige momenten op het puntje van m'n stoel.


    _O_
    9/10
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Moonraker (1979)

    Na het niet bijster legendarische 'The Spy Who Loved Me' mag regisseur Lewis Gilbert nogmaals aantreden om een James Bond film te regisseren. Omdat hij eerder al 'You Only Live Twice' had gedaan, die mij totaal niet beviel, was het toch een kleine teleurstelling om de beste man weer aan het werk te zien. Er rust nogal een zware druk op z'n schouders want de omzet van de laatste James Bond films doen het allemaal niet erg best en er moet serieus wat geld het laatje inkomen. Hij krijgt een slordige 34 miljoen dollar mee om het te proberen. Ik had liever gezien dat ze wat goede story writers meestuurde, want Wood heeft vooralsnog ook niet echt wat gepresteerd (op film gebied dan). Liever zie ik een Maibaum!

    Maar uiteraard begin je gewoon vol goede moed aan de film. De opening is dan ook redelijk spectaculair, met een goede parachute scene wat de toon gelijk zet. Ook zien we dat Jaws weer terug is, en ik weet echt niet of ik daar nou blij mee moet zijn...

    Gelukkig begint de opening sequence al snel. Het is al snel duidelijk dat we weer een klassieke Bond song hebben, ditmaal met wederom Shirley Bassey. Helaas komt de song nooit echt tot een hoogtepunt, maar het voldoet. Maar ik moet zeggen dat John Barry toch wel de goede toon raakt. Dat mag ook wel, want Barry behoort zo langzamerhand ook tot het 007-meubilair. Over veteranen gesproken, wie anders dan Maurice Binder verzorgt de beelden bij de intro. Ook dat is op en top classic Bond, maar vernieuwend zoals in zijn eerdere werk is het al een tijdje niet meer.

    007 belandt al snel in de USA, waar hij moet achterhalen wat er precies is gebeurd met een gejatte Spaceshuttle genaamd 'Moonraker'. Hij komt daarbij al snel terecht bij ene Drax, een kerel die eigenlijk in alles uitstraalt een ware Bond villain te zijn. Jammer dat de kaarten al zo snel geschud zijn. Het is sowieso onbegrijpelijk waarom Drax niet gewoon Bond te vriend houdt, aangezien hij totaal niet verdacht is. Nee, daarentegen besluit Drax om Bond maar te elimineren. Tja dat is natuurlijk vrij kansloos en onbegrijpelijk. Uiteindelijk blijkt dat Drax een soort Ark van Noach wil creeëren in de ruimte. Tsja...

    Maar goed, gelukkig verlaten we het 'exotische' Amerika al snel en belanden we in Italië waar we, hoe kan het ook anders, een toffe achtervolging krijgen door de smalle grachten van Venetië. Best spectaculair met een redelijk grappig einde. Sowieso valt op dat Moonraker wat meer de comedy kant op wil, in tegenstelling tot bijv. de Young films en de scripts van Maibaum. Ik vind het allemaal wel best, maar je moet een beetje fan zijn van de redelijk flauwe humor die naar voren komt. Van de kant van Q kan ik dit helemaal waarderen, altijd al een goede acteur gevonden die goed geschreven is in vrijwel al z'n 007 appearances.

    Het valt sowieso op dat 007 deze editie flink aan z'n airmiles werkt. Voordat we het doorhebben zitten we alweer in Brazilië, waar we een best saaie liftscene zien met Jaws. Het valt maar weer eens op wat voor een geniaal slechte acteur die Jaws is, duidelijk gecast om andere redenen :p. De vechtscenes van Moore zien er toch redelijke crap uit, en alle 70's geluidseffectjes maken het allemaal niet geloofwaardiger.

    Uiteindelijk beland Bond vanuit Rio nog in de Amazone waar we een toffe achtervolging zien met heuse mortieren in de ruimte. Was natuurlijk wel te verwachten gezien de titel. En daar gaat het toch wel flink mis met de film. Het was al redelijke screwball comedy de gehele film lang, maar de gevechten en de chaos in outer space zijn eigenlijk gewoon lachwekkend, en dat wil je toch niet zien in een James Bond. Het einde is ronduit kut en had er gewoon uit moeten worden gelaten. Het deed me een beetje denken aan de eindscene uit You'll Only Live Twice. Waarom schoot niemand op Bond terwijl hij een geel uniform droeg btw?

    Tel daarbij op dat het verhaal sowieso al niet echt best was, er onbegrijpelijke dingen inzitten (Jaws en dat meisje?) en de Bondbabe niet echt eyecandy is, en we moeten concluderen dat Lewis wederom is gefaalt in het maken van een écht goede 007 film. Dit komt in de buurt van Diamonds Are Forever. Het wordt tijd dat 007 weer een beetje de richting ingaat van films als From Russia With Love and OHMSS. Hopelijk lukt dat volgende keer beter...

    Ranglijst:
    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. From Russia With Love [7.6] 1963
    4. Goldfinger [7.5] 1964
    5. Dr. No [7.2] 1962
    6. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    7. Live and Let Die [7.1] 1973
    8. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    9. You Only Live Twice [6.8] 1967
    10. Moonraker [6.8] 1979
    11. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vond je You Only Live Twice echt beter dan Diamonds Are Forever? Dan verschillen we toch van mening. Of heb je er een hele punt bij opgeteld vanwege de Bond girl in YOLT? :+
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Minder slecht is beter verwoord :+

    Maarja zo'n ranglijst is sowieso onmogelijk op te stellen als er een jaar tussenzit :+

    For Your Eyes Only (1981)

    Ondanks het succes van Moonraker in financiële zin, kwam er vanuit de Bond fanbase steeds meer klachten over de richting waarin de Bond-films trokken. Zij deelde eigenlijk hetzelfde gevoel als ik had bij Moonraker. Het draait allemaal om actie, en de humor in de films krijgen een te grote boventoon waardoor de films zo nu en dan zichzelf niet serieus lijken te nemen. Een ware doorn in het oog, en thank God hebben de producenten van 007 geluisterd naar de fans. Dat zou vaker moeten gebeuren!

    Er wordt besloten dat Lewis na 3 redelijk slechte Bondfilms het veld moet ruimen. Er wordt gekozen voor een compleet nieuwe regisseur, te weten John Glen, die met recht een complete rookie mag worden genoemd. Nog nooit een film geregisseerd en dan opeens een James Bond film mogen doen. Moet toch een jongensdroom zijn sinds Glen al meewerkte als editor aan Bondfilms als On Her Majesty's Secret Service, The Spy Who Loved Me en Moonraker.
    Daarnaast hebben de producenten gekozen om Richard Maibaum weer aan te trekken als schrijver, wat ik alleen maar toejuich aangezien de man betrokken was bij de echt goede Bondfilms. Hij krijgt hierbij 'hulp' van Michael Wilson, de stiefzoon van Broccoli. Dat dit duo nog vele Bondfilms samen zouden schrijven doet al vermoeden dat het een goed huwelijk is. Zij krijgen van de fans en producenten mee dat For Your Eyes Only weer een wat meer serieuze Bondfilm moet worden.

    Er zijn dus een paar oude bekenden opgerakeld, wat nieuwe gezichten en er zijn ook wat mensen verdwenen. John Barry doet helaas niet meer de soundtrack en wordt vervangen door Bill Conti. Nu zal deze naam weinig mensen zeggen, en is dit de eerste Bond film van Conti, maar als ik zeg Rocky, weet iedereen hoe die soundtrack klinkt. Met Conti is dus wel een flinke naam (in tegenstelling tot bv. Glen), dus ook dat stemt mij tevreden.

    De Bond intro knalt dan ook al direct lekker van het scherm. We zien een hele vette helikopter vlucht waarin Bond al meerdere malen de dood in de ogen kijkt. Uiteindelijk rekent hij af met Ernest Blofeld, wie eigenlijk helemaal niet bij naam wordt genoemd. Dat komt omdat het productieteam geen rechten meer heeft op Blofeld (en SPECTRE), en dus is dit meer een soort knipoog naar McClory, die de rechtzaak over de rechten uiteindelijk won. Stukje heeft dan verder ook vrij weinig met de film zelf te maken. Dat maakt het einde trouwens niet minder mooi, echt een goeie intro!

    De Bondsong zelf (ook van Conti) is weinig memorabel. De muziek in de intro vond ik trouwens erg goed, met erg veel blazers maakt Conti er een zeer catchy Bond-tune van. I like!
    Maurice Binder doet weer z'n dingetje, maar verder valt er weinig op in de intro. Wel valt op dat Ken Adam (van die geweldige decors) ontbreekt. Ach, hopelijk betekent dat alleen dat de film dan wat serieuzer is en geen space-decors heeft. Verder ziet mijn oog dat er een speciaal team is voor 'Underwater', 'Aerial' en 'Ski'. Ik heb er zin in!

    En gelukkig lijken alle positieve symptomen ook tot het goede resultaat. De film gaat over een gezonken boot van de Britse marine waar een zeer waardevolle codeermachine aan boord was. Je snapt het, als dit in verkeerde handen komt is de complete wereld weer in gevaar. Oftewel, niets nieuws onder de zon voor onze Britse geheime agent. Verhaal is dus wat meer down-to-earth en speelt zich voornamelijk af in Italië en de Italiaanse alpen.
    De soundtrack is echt een love or hate. Soms heeft Conti goede momenten, maar meer dan vaak zit hij er compleet naast. Vooral het gebruik van alle synthesizers is duidelijk een verkeerde keuze gebleken. Dit komt vooral naar voren in de zwembad scene. Uit de achtervolging in de gele Eend (geweldige scene btw) zit muziek die totaal niet bij Bond past. Nergens hoor je de bekende Bond-tunes, wat toch wel zonde is. Dit zou de scene toch nog iets beter maken. Later zien we bijvoorbeeld de onderwater scene met de onderzeeër Neptunus, en daar zit wel weer die typische Bond muziek in.

    Ook wordt langzaam duidelijk dat alhoewel For Your Eyes Only een serieuze Bond film is, het karakter van de serie al wat meer verschuift van stealth naar actie. Alhoewel dit echt voor dik spektakel zorgt met een geweldige ski achtervolging op een bobsleebaan, zie ik toch nog het liefste die zorgvuldige Bond uit de 60's die liever de actie ontweek om tot zijn doel te komen. Maar ach, het is natuurlijk wel een logisch gevolg als je kijkt naar de budgetten en de bioscoopbezoeken. Bond is een echte blockbuster. Vind wel tof dat de actie in de film ook gerelateerd is aan de lokale cultuur.

    In de film wordt ook weer duidelijk dat we goede scriptwriters aan het roer hebben staan. Het verhaal is erg leuk en er zit zelfs een leuke plottwist in, zoals het eigenlijk hoort. Toch hebben Maibaum en Wilson wat rare keuzes gemaakt, met als dieptepunt de rol van schaatster Bibi. Wat dit irritante kutkind in de film deed is mij echt een compleet raadsel, vooral gezien het feit dat men met For Your Eyes Only een wat serieuzere film wilde maken. Haar rol is namelijk ook compleet overbodig aangezien ze totaal geen toevoeging heeft voor het verhaal.

    De finale van de film is wederom een sterk staaltje stuntwerk wat het einde ook het echte hoogtepunt maakt van de film. Toen uiteindelijk de credits over het scherm rolde had ik echt niet door dat de film alweer 2 uur bezig was, en dat is een positief teken uiteraard. For Your Eyes Only heeft namelijk alle ingrediënten die ik zoek in een Bond film. Goed verhaal, goede sfeer en sterke actie. Helaas schiet de soundtrack dan wat tekort en is de Bondgirl ook geen dikke 10, maar het feit dat we na jaren weer een goede Bond film hebben is voor mij al goed genoeg. Hopelijk blijft dit team van Glen, Maibaum en Wilson nog even samen... ;)

    Ranglijst
    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. From Russia With Love [7.6] 1963
    4. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    5. Goldfinger [7.5] 1964
    6. Dr. No [7.2] 1962
    7. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    8. Live and Let Die [7.1] 1973
    9. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    10. You Only Live Twice [6.8] 1967
    11. Moonraker [6.8] 1979
    12. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Hobo with a Shotgun
    Meesterwerkje! Prachtige opening met idem muziek (leek verdacht veel op die uit de intro van Cannibal Holocaust _O_). Even later verschijnt er een dude met een putdeksel om zijn nek en je weet al meteen wat je van deze film kan verwachten. Hauer is een baas en vanaf het moment dat hij zijn shotgun krijgt kan de film al niet meer stuk. Verder klopt alles gewoon: geweld en gore, Drake en zijn zonen, die gasten van 'The Plague', het kleurgebruik _O_.

    Binnenkort maar de blu-ray aanschaffen en nog eens herzien, misschien dat hij dan zelfs een plekje in mijn top 10 krijgt! :)
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hm, ik vond hem niet zo goed eigenlijk. Het hielp niet dat ik de film met mijn super sarcastische vrienden keek, maar toch was ie niet super. Een review op IMDb had het goede woord gevonden om hem te beschrijven: preposterous mediocrity.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoe vond je de muziek van de film die je hier gepost hebt? Het stuk heet Lay me Doone, als ik het zo goed spel.

    Het nummer zit ook in de film We Were Soldiers, ook een dikke aanrader imo. Zitten een paar gruwelijke scenes ook in die film.

    Misschien dat ik inderdaad end of watch wel een keer ga zien.
     
  20. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Sfeertje was wel apart ja, die belichting inderdaad, maar viel het je niet op dat het allemaal echt pijnlijk slecht was geacteerd? Ik had echt het gevoel alsof ik naar een basisschool toneelstuk zat te kijken af en toe. Naja, over de film zelf was me niks meer bijgebleven, maar ik was niet echt onder de indruk. Ik kan me alleen maar heel veel vage shit herinneren. Zal wel een cult-dingetje zijn. :+

    End Of Watch had me ook aangenaam verrast!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina