1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 26]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Dark Knight Rises nog een keer gekeken. Moet zeggen dat ik hem beter kon volgen dan in de bios. Maar zo goed als TDK vind ik hem nog steeds niet niet. Vond het allemaal net iets te grootschalig en ook al vind ik Bane redelijk tof hij komt niet in de buurt van the Joker. Blijf wel Catwoman heel tof vinden in de film. En ik blijf hopen op film van Nolan samen met Hathaway. Maar dat zal wel niet gebeuren. Waar TDK een dikke 9 is. Blijven TDKR en Begins voor mij op een 8+ hangen
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Returns op een 8+?
    Zozo.
    Maar TDKR is toch mijn favoriet.
    1. TDKR
    2. Begins
    3 TDK.
    Ach fok ik weet het niet. Vind ze alle drie verschrikkelijk baas.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Loool. Begins natuurlijk. Haha.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528

    Een van de tofste openingsscenes van een film die ik ooit heb gezien imo.
    Deze quote: This 4 mins alone rapes the whole avengers movie :D
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Adam's Aebler (Adams Apples)
    Hot Fuzz
    A night in the museum
    50/50
    Cashback

    Een goede komedie vinden is inderdaad erg lastig, ik heb helemaal niks met dat standaard geneuzel zoals 21 jumpstreet.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Gewoon volgende maand naar Seven Psychopaths gaan in de bioscoop.
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    [​IMG]

    [​IMG]


    _O_
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    "Do you feel in charge?" _O_
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Skyfall
    Gisteravond dan ook eindelijk in de bios gezien. Best lange zit en kreeg op den duur wel een zere reet, maar verder prima film. Enige jammere was op het eind.
    Met je zaklamp in het donker lekker rond gaan lopen naar je schuilplaats, terwijl men iets verderop naar je op zoek is en de boel kapot knalt. Come'on...
     
  10. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Paranormal activity kun je toch geen films noemen 8) snap niet dat die bagger zelfs de biosscoop haalt!
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Was dat het enige punt waaraan je jezelf stoorde? 8) Maaaaaan.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De eerste vond ik verdomd goed...veel beter dan Westerse monster films

    [yt]gau1johnm2k[/yt]
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    \o/ Aahhhh vet! Eerste was echt een heerlijk komische monster film. Cool :D
     
  14. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    Spoilers?

    Zo in slow motion zie je pas hoe mis die klappen allemaal zijn. Had het liever niet gezien die gif! :9

    Jammer hoe Nolan met de film omging, had de potentie om een klassieker te worden.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Octopussy (198:cool:

    1983. Na 12 delen James Bond staat elke nieuwe film bijna garant voor een dikke miljoenenomzet. United Artists heeft goud in handen en met For Your Eyes Only hebben ze bewezen nog altijd op de goede weg te zijn. De keuze om John Glen als regisseur aan te stellen, vergezelt door Maibaum bleek weer een schot in de roos. Fans blij, producenten blij, meneer Broccoli blij. Dus logischerwijs kwam deel 13 er aan, te weten Octopussy.
    Wel wordt er besloten dat Roger Moore nu even wat te oud is om James Bond te spelen, en dus wordt er weer gezocht naar een nieuwe Bond. Na wat getwijfel rond namen als Timothy Dalton komt men uit bij James Brolin. Een risico, want Brolin is Amerikaan, en het is maar de vraag hoe de fans dat gaan accepteren.

    Maar toen was daar opeens die dekselse McClory. De man die de rechten van Bond had en de rechtzaken hierover ook had gewonnen, settlede 10 jaar geleden een rechtzaak waarin werd besloten dat hij zou mogen meewerken aan Thunderball als producent en over bepaalde 007 facetten eigendom zou krijgen (zoals Blofeld en SPECTRE, beiden ontsproten uit het brein van McClory). Daarnaast werd er besloten dat McClory hiervoor in ruil 10 jaar geen Bond film mocht uitbrengen. En toen was die 10 jaar dus bijna voorbij. McClory was zeker van plan om zijn recht uit te buiten en had hiervoor al voorbereidend werk getroffen. Hij was al begonnen met filmen in 1982 en had sterren gecast als Kim Basinger, Max von Sydow en uiteindelijk zelfs de hoofdprijs: Mr. Sean Connery himself. En vooral die laatste naam deed alle alarmbellen rinkelen bij United Artists. Net wanneer zij een gokje wilde wagen met Brolin komt er opeens een andere James Bond film met de oorspronkelijke Bond himself, genaamd Never Say Never Again. En allebei nog in hetzelfde jaar op het scherm.

    Enfin, er werd besloten het risico uit Octopussy te verwijderen en Roger Moore werd zelf teruggevraagd om nogmaals James Bond te spelen. En zodoende is het toch weer Roger die mag schitteren. Die arme Brolin…

    Zoals gezegd, met vrijwel exact hetzelfde team als FYEO mocht Octopussy het gaan opnemen tegen Never Say Never Again. Na zeer spectaculaire opening met een mini jet airplane (tevens een duidelijke aanwijzing dat deze film zich richt op de Cold War als thema), een klassieke Bondsong (alhoewel mij te pop song achtig) van Rita Coolidge mogen we gaan oordelen of dat een kans van slagen heeft.

    Het verhaal gaat over de kunstroof van een zeldzaam Fabergé ei. Nadat MI6 er achter is gekomen dat er een kopie van dit ei is opgedoken in Oost-Duitsland blijkt dat een echte versie wordt verkocht op een Londonse veiling. De koper van dit echte ei leidt Bond naar het mooie India, een mooie keuze om als locatie voor een Bond film te dienen. Helaas merk ik in India dat de film toch een iets andere richting op gaat dan FYEO. Waar Glen een wederom serieuze film had beloofd, vliegen de zeer flauwe woordgrapjes mij om de oren. Nu wil ik niet zeggen dat humor geen onderdeel van 007 is (integendeel), maar op een gegeven moment werd het echt even too much.

    De koper, Kamal Kan, is best een toffe villain. Het is geen stereotype domme crimineel die zonder motieven de wereld wil vernietigen (Blofeld anyone?), maar een slinkse smokkelaar. De film brengt ons uiteindelijk via een mysterieuze vrouw genaamd Octopussy weer in Oost-Duitsland aan. Het verhaal vernauwd zich hier wat en Maibaum heeft er duidelijk geen Jip en Janneke scriptje van gemaakt. Je moet redelijk wat opletten, maar nergens heb ik het gevoel dat het tempo te hoog ligt. Eerder vind ik het lastig om de aandacht erbij te houden omdat het verhaal niet overal goed wordt uitgewerkt en een zekere spanningsboog mist. Daarnaast word ik een paar keer compleet uit de film gehaald door stompzinnigheden als 007 als Tarzan in de jungle of de alligator-submarine. Dat James Bond films een knipoog horen te hebben is zeker waar (neem bijv. de jojo-cirkelzaag :D), maar in Octopussy pakt het gewoon verkeerd uit en is het vaak sfeerverlagend in mijn optiek.

    Uiteindelijk gaan we van een Fabergé eitje naar een heuse atoombom en ben ik het spoor wel een beetje bijster hoe het allemaal zo heeft kunnen lopen. Het einde is nogal chaotisch en abrupt, en ik moet dan ook bekennen dat Octopussy niet heeft kunnen leveren wat het had beloofd en wat ik had verwacht. Dat is toch wel jammer.

    TLDR warning

    Ranglijst
    Code:
    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. From Russia With Love [7.6] 1963
    4. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    5. Goldfinger [7.5] 1964
    6. Dr. No [7.2] 1962
    7. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    8. Live and Let Die [7.1] 1973
    9. Octopussy [7.0] 1983
    10. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    11. You Only Live Twice [6.8] 1967
    12. Moonraker [6.8] 1979
    13. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Looper

    Prima film. Concept is leuk bedacht en de uitwerking is goed gedaan. Middenstuk is misschien een beetje je sloom. Maar ach.

    7.3/10
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Is die nu al te downen.
    Shit moet hier nog uitkomen. 8)
    Edit: Lawless ook. Mijn dag kan niet meer stuk :D
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Draaide al sinds september in de USA. Wacht dan nog even op een 1080p, wel lekker. :+
    Zelfde met Taken 2, al sinds begin oktober te zien in sommige landen. Fuck die shit dus.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Meh. Is een film die het niet echt van het grafische moet hebben eigenlijk. Paar toekomst dingetjes komen er langs maar niet veel. DVD kwaliteit is prima te doen. :)
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Kijk Looper wel in de bios.

    Doe ik nog eens wat met m'n leven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina