1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky XBW Reviews

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 29 mrt 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je mag ze nu ook posten hoor. :+ Of bewaar je hete voor de stille periodes in dit topic? ;)
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Blue Dragon +/-

    Leuke klassieke jRPG. Één van de weinige echte turnbased RPG's op de 360 met over het algemeen goede muziek. Sommige characters zijn erg irritant en dat je de camera maar op één manier kan inverten is heel vervelend voor mensen zoals ik, die alleen verticaal willen inverten. Op een gegeven moment worden de gevechten wat langdradig maar overall een prima middenmoot jRPG. Niet zo goed als Lost Oddysey en ToV maar beter dan bijvoorbeeld Infinite Undiscovery.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Schaamteloze dubbelpost voor de mini-reviews.

    COD 4 Moderen Warfare +
    De COD game die voor een grote verandering zorgde. Zowel de SP als de MP is erg sterk.

    COD Modern Warfare 2 +
    Voor mij persoonlijk nog net iets sterker dan deel 1. Indrukwekkendere SP en de MP heeft mij ook vele uren kunnen bekoren. De must have van de moderne COD games als je het mij vraagt.

    COD Black Ops +/-
    SP was best interessant, maar het mist voor mij toch de finesse die Inifinity Ward wel weet mee te geven. Ook wist de MP mij niet lang genoeg te bekoren. Hou je van zombies, dan is dit wel een aanrader.

    COD MW3 -
    Helaas wist deel 3 niet de hoge verwachtingen waar te maken. SP was minder indrukwekkend als die van deel 2 en doordat de MP (te) weinig vernieuwend was, was ik er snel klaar mee.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoppa, weer toegevoegd. Was wel lastig screenshots te vinden, bij de CoD games weet ik nooit meer zeker wat bij welke game hoort. :+
     
  5. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    De laatste tijd veel uitgespeeld:

    +: The Darkness 2: De game heeft een geweldige sfeer, een enorm goed verhaal en een memorabele set karakters. De gameplay is enorm verbeterd sinds deeltje 1, vooral de shooting mechanics. Een must play voor iedereen.

    +: Spec ops: The Line. Het eerste kwart van de game is niet zo bijzonder. De game is erg generiek en het schieten is niet echt vloeiend dankzij de lading aim acceleration die toegevoegd is op de console. De overige 3 kwart van de game zijn daarentegen fantastisch. Deze game word echt gedragen door haar verhaal en bepaalde keuzes die je moet maken. Aan het einde werd ik echt weggeblazen door deze game.

    + Binary Domain: Deze game is echt een geweldige game. Om te beginnen is de gameplay heel erg goed. Het coversysteem werkt erg goed en de shooting mechanics zijn vloeiend: het schiet dus lekker weg. het verhaal is verrassend goed, evenals de (soms cheesy) karakters. De robots waar je het tegenop neemt knallen op de meest gruwelijke manieren uit elkaar wanneer je ze neermaait. Als je een been eraf maait komen ze naar je toe kruipen, schiet je hun hoofd eraf schieten ze in het rond als een kip zonder kop. Geweldige game die ik iedereen aan kan raden.

    + Crysis 1: Deze game blies me helemaal weg. De graphics zijn goed voor een xbla game, het verhaal is erg goed en de gameplay fantastisch. Je kan overal guns blazing doorheen rennen, maar je kan ook stealth gebruiken. De pacing is nagenoeg perfect: dikke gevechten worden afgewisseld met rustmomentjes. De game is gebouwd rondom mysterie in de eerste helft en vette actie in de tweede helft van de game. Echt een aanrader dus.
     
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    +1 maar dan voor de hele game! Wat een geweldige ervaring was dit. Verhaaltechnisch echt indrukwekkend. Tofste (SP)TPS die ik op de 360 heb gespeeld
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Wait whut?

    Kan wel betere bedenken die spec ops over treffen SP.
     
  8. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Laat eens wat horen :+

    Ik denk eerder dat het ondergewaardeerde + de goede singleplayer van de game, de game heel goed maakt :)
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Red Dead Redemption en Deus Ex zijn ook tof qua SP.
     
  10. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik bedoelde eigenlijk van de minder grote games, maar tis al goed :p
     
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Het verhaal van Spec Ops: The Line slokt je echt op en ik heb een flink aantal wtf momenten gehad (op de goede manier). Daar valt het einde ook echt onder overigens! Daarnaast is de game niet te lang en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar korte SP ervaringen die je echt meesleuren, daarmee is Spec Ops met zijn ca. 10 uurtjes een topper! Lange games verliezen op een gegeven moment altijd mijn interesse helaas. RDR vind ik overigens onder een ander genre vallen, maar zoals je kan zien in mijn mini review van die game was ik er ook niet zo stuk van. Deus Ex heeft mij ook niet gepakt, waarom weet ik niet, misschien nog een keer de kans geven. Hij ligt al lang stof te happen in mijn kast.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    weer bijgewerkt. woohoo
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit kan ik gaan cross posten met het Vita topic:

    Limbo: +/- Het begon zo goed, in dat bos. Creepy, sfeervol. Geen lastig gedoe.
    Dan kom je in...de fabriek. Weg sfeer, hallo domme puzzels waar ik geen zin in heb.
    Irritante is dat het bos (het stuk wat je altijd het meeste ziet, en wat de demo ook is) nog niet eens een kwart lijkt te zijn van de game.

    Als je zin hebt in een platformer met puzzels om op te lossen, dan is dit best een aanrader. Maar bij mij overheerste de teleurstelling dat ik zo snel uit dat bos gerukt werd, en dus deed ik die puzzels met veel minder plezier. Was de Trial & Error gameplay opeens minder leuk etc.

    Ik heb de game in vrij korte bursts gespeeld, dus misschien dat mijn kijk op de lengte daardoor iets verkeerd is, maar het mocht van mij ook wat korter zijn.
    Al zal dat ook komen door het gebrek aan sfeer op het laatste.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Forza Horizon +
    Ik keek al een tijdje uit naar deze titel en het was het waard. Grafisch prachtig, auto's rijden iets minder fijn dan de grote broer Forza Motorsport maar dat mocht de pret niet drukken. Uren vermaakt omdat er zoveel te doen is in de game. Helaas door een rare bug lukte het mij niet om de laatste schuurvondst te krijgen. Ik ben dan ook echt benieuwd hoe ze alles straks uit gaan werken in een next gen titel hopelijk stoppen ze er verschillende weertypes in en stemmen ze het iets beter af qua besturing (realisme) op Forza Motorsport. Over-all een top game met prachtige afwisselde landschappen en het festival is ook vet uitgewerkt. Een dikke + dus!

    Dishonored +
    Apart grafisch stijltje met een sfeervolle setting, wel wat aan de korte kant maar de replay waarde is daarintegen wel erg goed gedaan. Ik ga hem zelf nog een keer uitspelen op de 'sneaky' manier zonder al te veel kills te maken. Het level in dat badhuis (House of Pleasure) vond ik echt gaaf, jammer dat ze niet meer zulke levels erin hadden gestopt. Soms aardig pittig maar ook weer niet te erg, in een deel 2 (als die er gaat komen) zou ik wel graag willen zien dat de vijanden iets slimmer gemaakt worden, daarnaast waren de latere levels echt een stuk minder boeiend (grafisch niet alleen maar ook qua setting). Toch hier ook een + voor.

    Split/Second +
    Ik had deze game al een hele poos terug gekocht alleen doordat er een beschadiging op een of andere manier op de disc zat (die niet waarneembaar was) kon ik nooit de laatste levels spelen. Nu opnieuw gekocht en wat blijft dit toch een gave titel, helaas is Black Rock Studios niet meer want ik had graag nog een Pure 2 of Split/Second 2 gezien. Soms wel aardig frusterend als je op het laatste moment je auto' crasht en je weer opnieuw moet beginnen want de tegenstanders zitten je behoorlijk op de hielen. Ik moet nu alleen nog wat achievements halen en proberen alles op goud te krijgen. Het valt mij trouwens op dat veel van de games die ik tof vind niet goed verkopen en dus geen vervolg krijgen of dat het op een andere manier geen nieuw deel krijgt. Denk hierbij aan titels als Rallisport Challenge, Midtown Madness en Blur (ShenMue hoef ik niet meer te noemen denk ik en valt ook niet in het race genre :+) BALEN!
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Fable 3: +/- De technische kant van de game is vreselijk. Zelden een game gespeeld met zo een slechte framerate. Besturing is heel erg lomp, animaties zijn niet bepaald soepel. Menu's werken te traag. Bah. Gameplay wordt snel repetitief. De semi-open wereld is te gesloten om leuk te kunnen verkennen.
    Maar toch heeft de game een bepaalde charme en humor wat je niet veel terug vindt in andere games. Alleen dat maakt het al waard. Er zitten wat originele missies tussen (save the princess!), je hebt John Cleese als je butler... Als je Engelse humor kunt waarderen (en wie kan dat nou niet), dan is dit voor een zacht prijsje wel een aanrader. Wil je een diepe RPG ervaring dan zou ik even verder kijken...
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Brothers: A Tale of Two Sons: +
    [​IMG]

    Het verhaal, de graphics/stijl, de muziek, de wereld _O_ Ergens wil ik de vergelijking trekken met Journey. Die andere korte game wat meer een 'ervaring' is dan een hardcore game. Hetzelfde heb je hier. In zekere zin 'basic' gameplay (al kun je hier wel af gaan), met een grote focus op het verhaal, emoties op te wekken. Dit wordt heel effectief gedaan. Heb er echt van genoten.

    Ja, de game is relatief kort. Maar het is lang genoeg.
    Geen leaderboards, geen MP alleen jij en de 2 broers.

    Nu al gelijk een van de beste XBLA games.

    Dit was de trailer die me overhaalde het te kopen. Hopelijk haalt ie nog wat andere mensen over.
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Door dit filmpje ben ik ook over gehaald! Toffe verhaal en gameplay! :thumbsup Mijn hersens kunnen het af en toe niet aan, welke trigger ik los moet laten en dat ik kleine broertje steeds de verkeerde kant opstuur. :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik probeerde er iig altijd voor te zorgen dat het kleine broertje rechts in het scherm was en grote boer links. :+ Dan ligt het tenminste gelijk met de gebruikte sticks. Anders exploderen mijn hersenen.

    [​IMG]
     
  19. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Helemaal mee eens! Ik heb toevallig ook recentelijk Journey gespeeld en ik snap dat je die vergelijking wil maken.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben productief bezig!
    Spec Ops: The Line: +
    [​IMG]

    Een game waar je veel van hoort doordat het een geniaal verhaal zou hebben.
    Dat is een beetje overdreven. Maar het is een beter verhaal dan je in 99% van de andere shooters vindt. Dat is eigenlijk zowel een compliment voor Spec Ops en een belediging voor de andere shooters, haha :p
    Misschien ben ik niet gemakkelijk geshockeerd? De game draait bv ook om de gruwelen wat men in een oorlogsgebied doormaakt en de keuzes die je daarbij moet maken. En hoewel ik me er 100% bewust van ben hoe vreselijk het allemaal is, heb ik nergens met open mond zitten kijken. Misschien als je nog niet wist hoe vreselijk een oorlog kan zijn, dat je dan geshockeerd raakt. :+
    Maar wel een prima verhaal, en goed gebracht door onze goede vrind Nathan Drake.

    Qua gameplay is het ook dik in orde. Alle wapens voelen prima aan en nergens zit je met de controls te worstelen. Al had ik soms wel een dodge willen hebben. Voelde me niet altijd mobiel genoeg.

    Dubai is een goede, unieke locatie wat voor een aantal leuke levels zorgt. Zo kom je nog wel eens leuke art en kleurrijke locaties tegen. De verloren pracht en praal van Dubai.
    Er had wel wat meer gedaan kunnen worden met het zand element. Hoewel het nu ook prima was, had ik gewoon het gevoel dat er meer in had gezeten.

    Zeker de moeite waard dus.
     

Deel Deze Pagina