Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    De mensen die hun keuze baseren op de controller zijn volgens mij allemaal nieuwe generatie. Zij komen niet uit de tijd van de NES, SNES, megadrive toen controllers nog een stuk plastic waren met een paar knoppen. Oog voor ergonomisch design was toen nog een droom. Maarja boeien, lekker spelen toen hoor! :+

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Lol wut? Ik heb een NES, SNES, Dreamcast, N64, Gamecube en nog veel meer in bezit gehad. De Dreamcast controller was overigens de beste. Maar ik vind de Xbox controller qua indeling gewoon het fijnste. Dat bepaald dan mede mijn keuze voor een nieuwe console. Simple as that. :)

Het is ook gewoon een raar argument. Omdat we vroeger op controllers speelden die ergonomisch niet goed waren, moeten we nu ook maar gewoon wennen aan controllers die mensen niet fijn vinden?

Dit dus. :) www.scufgaming.com. :D

Laatst bewerkt: 18 aug 2013
  3. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Was op de PS3 wel een deal breaker voor mij.
    De sticks zaten te dicht tegen elkaar aan ,waardoor continu mijn duimen elkaar
    raakten.
    Heel irritant.

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Het is gewoon zo dat je die nieuwe controller niet af kunt schrijven op de placement van de pookjes omdat de vorm van de controller een grote rol gaat spelen bij het wel of niet fijn aanvoelen van het geheel. Nu al afschrijven is kortzichtig en getuigt van weinig objectiviteit. Ik vond de DS3 ook simpelweg kut, net als zijn voorgangers. Maar dit is overduidelijk een ander ding. Ik zeg alleen maar dat er even moet worden gewacht met de negativiteit en de conclusies tot je daadwerkelijk een ervaring met het ding hebt om conclusies uit te trekken. Vind je het dan een kut ding, prima.

5. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Heb het ook over de ps3 versie.
    Ik heb een maandje een ps gehad en kon met geen mogelijkheid fatsoenlijk
    een shooter als KZ spelen.
    Controller en online vond ik niks.

Laatst bewerkt: 18 aug 2013
  6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nieuwe info van Cboat, even gepikt van tweakers, Cboat zet het op een aparte (maar logische) neer.

7. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ja gewoon bikkelen :+
    En ik geloof nog steeds dat het een kwestie van wennen is. Ik weet nog dat ik timesplitters speelde jaren gelden op de ps2. Dat was geloof ik een van de eerste multiplayer shooters op de ps2. En ik dacht echt nooouu dit is toch niet speelbaar. Constant die duimen die wegslippen op de sticks. Kramp in de handen. En uiteindelijk vind ik de dual shock gewoon goed, geen kramp meer oid. De xbox contoller is veel beter voor shooter ofcourse, maar de dual shock rond uit kut vinden kan ik niet begrijpen. Er spelen meer dan 100 miljoen mensen mee. Dus met de ergonomie zit het wel goed.
    oh en als je duimen tegen elkaar aan komen dan hou je de controller al verkeerd vast. Het is de bedoeling dat je de topjes van je duimen op de sticks plaatst, dan kunnen ze elkaar ook nooit kruizen ;)

8. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Zal de ds4 tijdens de GC eens uitproberen ;)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Deed jij niet hetzelfde mbt tot de Kinect. :+

Makes sense allemaal.
    Beetje jaar dat die alleen zegt "no chance for early October release" lijkt me logisch want hij is voor november aangekondigd. :)
    PS4 dus eind Oktober gok ik. En dan de One 3/4 weken later ofzo.

10. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Mocht er een kinectless sku aangekondigd worden voor 350 euro of minder heb ik de 2 consoles samen veel sneller dan verwacht:thumbs:

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee, want het verschil met Kinect is dat mijn kritiek op het ding niet weggenomen kan worden door verbeteringen aan te brengen. Het komt intrinsiek tekort door de opzet. Ik zei dat ik het niks vind en niets zal vinden omdat je te beperkt bent in je mogelijkheden. Daarbij was mijn grootste punt dat je geen volwaardige game, een game waarin je vrij kunt rondlopen, kunt spelen met louter een Kinect. Dat is een wezenlijke tekortkoming die niet ongedaan kan worden gemaakt. Bij de DS controllers kunnen design changes wel een grote verbetering met zich meebrengen.

12. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Kincetloze Xbox One gaat hier dan zeker ook komen

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ze hebben geen keus.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie geen verschil eigenlijk.
    Maar ach.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik wacht gewoon lekker met de One. Ga gewoon eerst genieten van de Ps4.

En als Microsoft na een half jaartje of zo eindelijk weet wat ze willen, koop ik een One.

Voorlopig niet, de circus blijft maar doorgaan... Echt Microsoft..... Schande.... Wanneer gaan er is een keer koppen rollen?

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit: is fake.

17. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Dat zeker. De One komt er ook pas na een jaar ofzo.

@ Hybrid

Wie is die gozer?

Bevestigt ie het ook lekker...

Edit:

Oh, dacht al

18. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Het probleem is gewoon dat ik eigenlijk gewoon Halo wil spelen. Gelukkig is het geen launchtitel en is de kans dat er tegen die tijd een kinectloze sku uitkomt redelijk groot. Cboat zit er zelden naast.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    CBOAT threads zijn altijd awersome haha.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Grootste reden die mij uiteindelijk voor de PS4 heeft doen kiezen, zijn de first party games. Als ik naar de afgelopen jaren kijk, dan levert Sony gewoon veel meer en beter.

Heb echt lang getwijfeld tussen de One en de PS4, maar het vertrouwen in de first party games van Sony en het feit dat Msoft gewoon voor de zoveelste keer enorm loopt te kutten, hebben mij voor de PS4 doen kiezen. Hebgewoon echt veel meer vertrouwen in de PS4. Vertrouwen dat ik vanaf dag 1 niet in de One heb gehad, iets dat puur te wijten is aan het geklooi van Msoft.

Deel Deze Pagina