1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky XBW Reviews

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 29 mrt 2013.

  1. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Payday 2 +
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=170322

    [​IMG]
    IK HEB DE VERSCHILLENDE ONDERDELEN V/D REVIEW IN SPOILERS GEPLAATST OMDAT DE REVIEW ERG LANG IS :+

    De crew van Payday The Heist: Dallas, Hoxton, Wolf en Chains zijn terug in Payday 2! Ze zijn weer klaar om een hoop geld te verdienen met gevarieerde en zeer lastige klussen. Via deze review wil ik mensen kennis laten nemen met deze topgame.

    Algemeen

    Zodra je de game opstart krijg je een korte tutorial. Deze tutorial geeft jou snel de basics om dit spel te kunnen spelen. De tutorial speelt zich af in de safehouse waarin de crew zich schuil houdt. Nadat je dit hebt voltooid, dan kun je gelijk aan de slag.

    Vervolgens kom je weer terug op het hoofdmenu en mag je kiezen in welke class je jezelf gaat upgraden. Je kan kiezen uit Mastermind, Enforcer, Technician en Ghost. De Mastermind is een control freak. Hij kan goed de civilians onder controle houden en heeft hele handige skills die goed van pas kunnen komen. De Enforcer is echt de man die nodig is als alles uit de hand dreigt te lopen. De Technician is iemand die goed is met gadgets en openmaken van kluizen. En de Ghost is zoals je waarschijnlijk als merkt degene die goed is in stealth. Je kan ook een combi van de classes maken, zodat je meer een allrounder wordt.

    In plaats van de traditionele manier dat je een missie aanklikt dat je wilt doen heeft Payday een iets andere manier. Je kiest eerst of je het spel online of offline wilt spelen. Het gedeelte waarin je missies kunt kiezen heet Crimenet. Je krijgt een kaart van Washington te zien en je ziet dan verschillende klussen op de map verschijnen. Je kunt in 1 oogopslag zien hoeveel je verdient aan de klus en wat de moeilijkheidsgraad is. Het is dus zo dat er random missies spawnen om er zo voor te zorgen dat je niet constant dezelfde missies doet.

    Bij het behalen van de missies krijg je een overzicht van de opbrengsten van de klus. Veelal geld van de opdrachtgever en eigen loot dat je hebt meegenomen. Dat geld wordt op je offshore account gezet en ongeveer 5% van dat bedrag kun je besteden. Je offshore account is gewoon een manier om jezelf in de statistieken te laten zien hoeveel geld je hebt verdient. Verder verdien je XP en bij elk level omhoog ontvang je een skill point en die kun je gebruiken om je character te verbeteren. Je hebt dan verschillende upgrades, bijvoorbeeld meerdere ammo bags of meer touwen om meer mensen vast te binden. De upgrades kost skillpoints + een X bedrag. De skills kun je ook nog ACEn voor een bonus. Dit kost eerst 3 skill punten en later zelfs 8 punten. Op een gegeven moment gaat het levelen echter wel langzaam en daarmee duurt het ook langer voordat je een nieuwe skill hebt en dat kan frustrerend zijn.

    Het geld dat je vrij mag besteden (spending cash) kun je gebruiken om uiteraard wapens te kopen. Je hebt een mooie collectie wapens waar je uit mag kiezen. Deze kun je ook costumizen. Verder heb je ook nog de mogelijkheid om maskers te kopen en naar je eigen stijl in te richten. Dit is een erg toffe feature, want je creëert een originele masker. Er zijn volgens de makers van de game wel meer dan 15 miljoen mogelijkheden. Maar aan het costumizen zit wel een probleem: de wapen attachments, maskers en kleuren moet je eerst unlocken. Als je een missie voltooid mag je een kaart kiezen waar je een random bonus krijgt, zoals een laser op je wapen en op dat moment is die attachment pas beschikbaar. Je kan dit niet kopen, alleen maar unlocken. Nog een raar iets is dat je ook nog dik moet betalen om een attachment op je wapen te zetten. Zo wou ik een silencer op mijn shotgun zetten en dat kostte mij 200K. Dat is echt bizar voor een silencer dat je in het echt zonder enige kosten of moeite op een wapen zet.

    Tot zover de algemene informatie!

    Graphics, gameplay & soundtrack

    Zo, en nu naar het echte werk: de graphics en de gameplay!

    De graphics van dit spel is prima voor een game anno 2013. De omgevingen van de verschillende locaties zien er mooi uit en ook divers. Het is namelijk zo dat de game nooit helemaal hetzelfde is. De ene keer staat op een willekeurige locatie een politie auto bij een hotdog kraampje en de andere keer niet. Dit is ook zo met videocamera’s en bewakers. Dit zorgt ervoor dat de game nooit helemaal hetzelfde is.

    De missies zijn ook divers en zorgen ervoor dat je variaties hebt. De ene keer sta je in een bank geruisloos de kluis te kraken en op andere missies zit je in te breken bij iemand om hem te kunnen beschuldigen. Je kan bij de missies zelf kiezen hoe je het doet. Loop ik de bank in en schiet ik mensen neer die weerstand bieden of probeer ik geruisloos de missie te voltooien? De keuze is helemaal aan jezelf. Als je een klus doet dat meerdere dagen duurt dan heeft de uitslag van vorige missies weer gevolgen voor de komende missies (dagen). Indien je met een flinke schietpartij een missie behaald dan is de kans groot dat je op de volgende dag aangevallen wordt door de politie tijdens een andere missie. Indien je een missie zonder ontdekt wordt haalt, dan heb je waarschijnlijk ook geen last van de politie in de resterende dagen en dat is ook een toffe feature! Zo had ik een missie moeten doen waarbij je schilderijen moet stelen. De eerste keren werd je steeds ontdekt en werden de daaropvolgende missies ook lastiger. Toen ik deze missie zonder ontdekt had gehaald kon ik gewoon zonder geambushed te worden de 2de missie halen.

    De vijanden waar je tegen vecht zijn gevarieerd van normale cops tot FBI en bulldozers (soort juggernauts) aan toe. Vooral als je op hoog niveau speelt zijn de verschillende special enemies uitdagend.
    Er zijn tal van wapens in deze game, van shotguns tot assault rifles, pistolen en SMG’s. De makers van Payday hebben goed aandacht besteedt aan de wapengeluiden en omgeving. De wapens klinken erg goed. Helemaal vet klinkt dit wanneer je verder op staat en een teammaat schiet en dan hoor je echo’s. Wel moet ik zeggen dat de shotguns en de AK’s erg sterk zijn t.o.v. de andere wapens.

    Ook de soundtrack mag er wezen! Payday heeft inspiratie opgedaan aan onder andere de spannende actiefilm HEAT (Must see!). De muziek begint lekker rustig met een deuntje op de achtergrond. Echter, zodra je in actie moet komen wordt de muziek opzwepend en dit past goed bij de game.

    Conclusie:
    Payday 2 is een geweldige coöp shooter game die mij zeer verraste. De opbouw van de game is leuk en is ook zeer uitdagend. Samen met de opzwepende muziek is deze game erg verslavend. Ten opzichte van de voorganger van Payday 2 zijn er nieuwe en verbeterde elementen toegevoegd zoals stealth en meer uitgebreide costumize mogelijkheden. Verder is het erg tof dat de game telkens weer iets anders is dan normaal, zodat je nooit missies op dezelfde manier speelt. De enige dingen wat ik minder vond was dat de game offline niet boeiend is. Daarnaast zijn upgrades van wapens erg duur en het vervelendste is nog dat je deze attachments en maskers eerst moet unlocken. Verder moet je er wel rekening mee houden dat er weinig stealth aan toekomt tot je ongeveer level 20 bent. De minpunten die ik benoemd heb zijn kleine puntjes die de algemene beoordeling van de game weinig beïnvloedt. Al met al moet zeggen dat de game echt een aanrader is als je een toffe en epische coöp shooter zoekt!

    Pluspunten:
    - Sterke coöp game
    - Goede soundtrack
    - Uitdagend
    - Verslavend
    - Willekeurige elementen

    Minpunten:
    - Minder boeiend offline
    - Wapen upgrades zijn erg duur!
    - Wapen upgrades moet je eerst unlocken
    - Weinig stealth op het begin van de game
    - Skillpunten krijgen duurt steeds langer
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo, dat is nog eens een review. :D
     
  3. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    haha ja! ik heb ook flink wat tijd genomen om dit te schrijven. Kom er zelfs nu achter dat ik bepaalde dingen heb gemist :) Heb al redelijk wat reviews geschreven. Denk wel dat dit mijn langste is tot nu toe :+ Maar ja, ik vind het hartstikke leuk om reviews te schrijven om anderen iets aan te bevelen of juist niet.

    Op bol.com heb ik ook verscheidene reviews geschreven in de loop der tijd.
    Linkje
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  4. daniel.moreno

    daniel.moreno Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Castlevania Lords of Shadow +

    Wat een game, compleet weggeblazen. De graphics, het verhaal en de manier waarop het vertelt wordt (Patrick Stewart ftw) Naar mijn mening de beste singleplayer ervaring die er te krijgen is op de 360.

    Nu wachten op deel 2.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dusss.... is dat een +? :+ Of is het niet de bedoeling dat ik het ook in de startpost verwerk? :p
    *toegevoegd.
     
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Tip: als je redacteur bent is het misschien wel handig om 'mijn' in plaats van 'me' te gaan gebruiken :+

    Zeker weten _O_
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou, het is geen goede review, en je hebt er geen eindbeoordeling bij gezet, maar zal ik jou dan als een plusje bij Castlevania zetten? :+
     
  9. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een poging voor een review van gta ? :p
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dark Souls +

    Zo op de valreep één van de vetste game-ervaringen van deze generatie.

    De snelle afwisselingen tussen euforie en tegenslag doen de gamer weer terugkeren naar de roots van het gamen en zorgt voor een old school-beleving. Want tegenslag is er zeker: Dark Souls is meedogenloos. Gigantische vijanden die enorm veel damage doen maar wel lomp zijn kan je makkelijk bevechten door je wendbaarheid te benutten, maar wat doet Dark Souls dan? Die dumpt deze vijanden in kleine kut tunneltjes, op richeltjes, in het donker, of in het donker op een richel. Verder moet je niet raar opkijken als je ineens door een chest wordt opgegeten en je weer een heel stuk opnieuw kan doen. Af en toe word je er gek van, maar bovenal blijf je doorspelen. De verslavingsfactor is groot.

    Het combatsysteem is eigenlijk vrij vernieuwend en werkt gewoon uitstekend. Na een tijdje weet je precies hoe je tegenstanders aan moet pakken. Het draait om timing, om het herkennen van aanvalspatronen van je tegenstander en om het zuinig zijn in je aanvallen. Eindbazen zijn dan na een aantal pogingen allemaal goed te doen, waar je de eerste keer volledig geowned wordt.

    De graphic design en sfeer van Dark Souls zijn bovendien nog een speciale vermelding waard. De werelden waar je doorheen reist (overigens allemaal verbonden met elkaar en dat zonder laadtijden) zijn echt fantastisch. Je staat je regelmatig te vergapen aan de epische fantastierijke omgevingen. De sfeer geeft je echt het gevoel van een adventure, zo één die ik nog niet heb gevoeld de laatste jaren. Vijanden staan al gelijk 1-0 voor als je ze ziet, zo intimiderend als ze eruit zien.

    Dark Souls staat vooral bekend om zijn moeilijkheidsgraad (die ik mee vind vallen overigens, als je geduld hebt en bereid bent na te denken dan kan je hem echt wel uitspelen), maar is overall gewoon een vette game-ervaring die ik iedereen zou willen aanraden.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Toegevoegd. Blijkbaar een erg matige game. ;)

    Jij mag ook. :+
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Rayman Legends +

    Als Rayman Origins het eerste koude biertje na een week hard werken is dan is Rayman Legends de tweede. Nog steeds lekker maar nooit zo lekker als die eerste. Game zit vol met content en speelt heerlijk weg maar de levels uit Origins (die dus ook in Legends zitten) blijven op alle vlakken beter. Niettemin een uitermate toffe platformer!
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beetje laat deze keer, maar; review is toegevoegd. :p
     
  14. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat dit topic weer actief moet worden, dus bij deze de eerste (!) GTA V review

    Grand Theft Auto V: +

    Een algemeen bekend geweldig spel met een fantastische wereld, een geweldig verhaal en veel te doen. Ook zijn de graphics verbluffend en is de multiplayer, GTA Online, onwijs lachen (hoewel die ook zn tekortkomingen heeft).
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Max Payne 3: +

    Mooie oldskool shooter met geweldige oneliners van Max _O_
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    ““Sao Paulo is like Bagdad with G-strings”

    :cool:
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Geweldig :D

    I'd killed more cops than cholesterol :+

    Shit! Had ik het al een keer vermelden, nouja.. Dan maar 2 + :+
     
  19. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    The Walking Dead seizoen 1: +

    Sterk en meeslepend verhaal! zeker de moeite waard om te proberen. Vanaf episode 1 wil je doorspelen tot het eind.

    Rage: +

    Leuke game waar je jezelf uren mee kunt vermaken, alleen het verhaal is heel beperkt en het einde is lomp

    From Dust: +

    Een mooie en uitdagende game, vanaf het begin af aan al tof.
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Bioshock: Infinite: +/-

    Gameplay lijkt met het deel alleen maar minder en laagdrempeliger te worden. Toch een grote afknapper. Die powers hoefde je niet eens slim te gebruiken. Het verhaal is wel geweldig en dat verhaal alleen al spoort aan tot een replay.

    Tomb Raider: +

    Prachtige filmische ervaring en mysterieus sfeertje.

    Walking Dead: +

    Vergeet die zombies, deze game draait om mensen, hun relaties en de keuzes die je maakt in een crisis situatie. Dat concept komt geweldig uit de verf door de uitstekende dialogen en perfecte voice-acting. Je waant je echt in een interactieve film.

    Fez: +

    De creativiteit en originaliteit spatten werkelijk van de game af, wat weer eens wat anders is dan de zoveelste Assassin's Creed of Call of Duty. Het level design (2D maar toch ook weer 3D) en de soundtrack voelen daarnaast echt nostalgisch (maar toch ook weer vernieuwend) aan. Leuk spel

    Metal Gear Rising: Revengeance: +/-

    Een hack 'n slash in het Metal Gear-universum, helemaal in mijn straatje. Super awesome gameplay gecombineerd met het cheesy emotionele van Metal Gear (op een gegeven moment ben je maar op halve kracht omdat je de gedachten van je tegenstanders hoort die 'ik heb een gezin ik wil niet dood' roepen). Helaas duurt de game maar 6 (!) uur, waarvan een groot deel nog opgaat aan de extreem irritante eindbaas.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014

Deel Deze Pagina