1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het is zeker een heel mooie film, ik vind hem alleen onbegrijpelijk. Hoe kán je dat nou doen? Aaarrgh! Zat mezelf echt op te vreten.
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Had er geen hoge verwachting van vantevoren. Maar film heeft me aangenaam verrast. Film kon me wel vasthouden. Vond em erg goed :thumbs:
    8/10
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Wel apart en op zich wel tof dat Shia in nu allemaal kleinere producties zit ipv de Transformers shit en die keuze volgens mij bewust heeft gemaakt.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Opzich logisch wel. Hij wil ook wel eens in aanmerking komen voor een filmprijs :D Dan moet je af en toe ook es wat anders dan een Indiana Jones of Transformers doen.

    Toffe film :thumbs:
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nu Amazing Spider Men I kijken. Ben benieuwd!
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Kutfilm.

    Ben ik overigens gek of is die CGI in Age of Extinction Spot slechter dan alle TF films tot nu toe?
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Licence to Kill (1989)

    Na de redelijk grote turnover van de Bond reeks met de vorige Bondfilm, The Living Daylights, was het logische vervolg dat het volgende deel in dezelfde lijn der verwachtingen zou liggen. Dat betekende dus dat John Glen zijn 5e Bondfilm mag gaan regisseren, samen met wederom Timothy Dalton. Maibaum en Wilson zijn weer voor het script aan de slag gegaan, dus hopelijk een succes. Persoonlijk vond ik The Living Daylights een net wat te warrig verhaal te hebben en was overall niet heel erg memorabel.
    Wel was Bond duidelijk wat meer de serieuzere kant opgegaan, wat dus zoals gezegd ook te verwachten is in Licence to Kill.

    Maibaum en Wilson zijn namelijk het script gaan schrijven om zo goed mogelijk aan Dalton te passen. Ik vind dat wel tof, dat deden ze ook altijd met de Moore films. Dat waren wat licht komische films, terwijl de Daltons veel en veel donkerder en serieuzer zijn. Nu heb ik helaas nooit de boeken van Fleming gelezen, maar volgens de lezers was de Bond uit de boeken dus meer zoals Dalton dan als Moore. Ikzelf vond de charismatische combo van Connery altijd wel tof, maar alles vind ik al beter dan Moore. Dat waren gewoon niet mijn type Bond films.

    Zodra de openingstune begint te spelen na de fameuze barrelscené zit ik er al weer helemaal in. Ik moet echt vaker Bondfilms kijken :D. Het 007 gevoel is terug. De intro begint wat onrustig met een stuk of 3 verhalen, maar uiteindelijk wordt het een en ander duidelijk. Wat volgt is een heerlijk stukje Bond. De intro's moeten altijd bomvol spektakel zitten en Licence to Kill levert af. Uiteindelijk wordt er vanuit een helikopter een vliegtuig binnengehengeld en parachuteren ze naar een bruiloft. Awesome. De overgang naar de title song is lekker soepel. Die is trouwens best aardig, Gladys Knight heeft een lekker souly nummer wat lekker 80s/90s aanvoelt. Ik moet wel zeggen dat na zoveel jaar de Maurice Binder stukken gewoon echt oud zijn. Ik heb het wel gezien, ze lijken allemaal op elkaar en amper meer vernieuwend. In de 60s was het nog wel geinig maar het is nu 1989 en het lijkt alsof het in elkaar is gezet door een havo studentje (no offence naar havo uiteraard). Gelukkig zitten er wel naakte chicks in. Jeuj.

    Enige wat verder opvalt is dat good old John Barry de muziek niet gedaan heeft. Na 11 films is dat toch best opmerkelijk. De beste man was echter ziek en schijnbaar ook gefrusteerd na wat gehanes met A-ha over de rechten van de vorige film. Maar ach, Michael Kamen is zijn vervanger en dat is met recht één van mijn favoriete composers. En ik kan nu al verklappen, die soundtrack is echt geweldig. Het doet het werk van Barry beetje voorkomen als kinderachtige riedeltjes, terwijl de muziek in Licence to Kill zo in een blockbuster kan uit de 21e eeuw. Echt heel vet.

    Het verhaal van Licence to Kill is allemaal wat simpeler. Ditmaal geen badguy die world domination wilt, maar gewoon een simpele drugsbaron die miljoenen wilt verdienen. Het is dus allemaal wat geloofwaardiger dan geheime organisaties die kernbommen jatten etc. Wel grappig om te zien dat een 21-jarige Benicio Del Torres ook een rolletje heeft als badguy (best wel geniaal rolletje trouwens). De badguy past dus ook weer wat beter in het meer donkere thema en wordt gespeeld door Robert Davi en is echt een geniale badguy. Hij is echt cold blooded en als hij Felix Leiter bijna vermoord zint Bond op wraak. Dat ziet de MI6 echter niet zitten en daarom wordt hij ontslagen.

    Het tempo van de film ligt ook lekker hoog. Er zitten echt veel spectaculaire scenes in, van het waterskiën achter een vliegtuig tot het vechten met een opgezet zwaardvis. Tof en o zo typisch Bond, maar hier heb je nog een soort van realistisch gevoel ook. De actie is wat strakker, zo nu en dan wat gruwelijker. Zo zitten er paar geinige death scenes in die in eerdere Bonds totaal niet zouden passen. De scenes met de haaien is trouwens zoiets wat mij als kind onwijs is bij gebleven. Ik wist alleen niet dat het in deze film zat. Ook de decompresser scene is vet.

    Alhoewel de film dus wat serieuzer is, is Licence to Kill op juiste momenten ook echt wel grappig. Q heeft meer screentime dan ooit, waardoor ik zelfs een paar keer heb moeten lachen.
    Enige minpuntje is dat de Bondgirl gewoon geen sex appeal heeft. Ja, wellicht paste dat ook beter in de 'nieuwe' Bond, maar ik wil wel een lekkere chick hoor. Dit is 3x niks.

    Maar uiteindelijk is Licence to Kill echt goed. De actie is echt fantastisch, denk dat dit de Bond is met de tofste actiescenes. Vooral de hele eindscène is 1 groot ontploffing etc. Dat is in weinig Bondfilms, laat staan andere films uit die tijd, geëvenaard. Het serieuze aspect spreekt me wel aan, maar de film wordt nergens te algemeen: het blijft een op en top Bondfilm. Ik snap de lage waardering voor deze echt niet, want dit is nu één van mijn favoriete.

    7,8 fuck ik kan deze niet hoger geven dan Thunderball

    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. Licence to Kill [7.8] 1989
    4. From Russia With Love [7.6] 1963
    5. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    6. Goldfinger [7.5] 1964
    7. Dr. No [7.2] 1962
    8. A View to a Kill [7.2] 1983
    9. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    10. Live and Let Die [7.1] 1973
    11. Octopussy [7.0] 1983
    12. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    13. The Living Daylights [6.8] 1987
    14. You Only Live Twice [6.8] 1967
    15. Moonraker [6.8] 1979
    16. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Hij was vermakelijk, maar die van Sam Raimi zijn verhaaltechnisch wel een stuk beter. Trouwer aan de comics las ik en dat klopt met het beeld wat ik van de comics heb en de originele tekenfilmserie uit de jaren 90.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol Anchorman 2 komt niet naar Nederland..
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Haha jij bent dus ook nog bezig. :D Ik zit momenteel al een tijdje vast in Octopussy. Weer zo'n film die eigenlijk helemaal nergens over gaat. Als je meer 007 films kijkt gaat het extra veel opvallen dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Evil villain wil (een deel van) de wereld veroveren/kapot maken en Bond gaat hem stoppen, wat sowieso lukt, en in dat proces reist hij door minimaal 3 landen, wordt ie een keer gevangen door de slechterik en heeft ie seks met 1 á 2 mooie dames. Het spannende is er inmiddels wel een beetje vanaf bij mij moet ik zeggen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja die Moore Bond films vind ik echt het minst. Moore sowieso de minste Bond...

    Na Octopussy komt nog A View To A Kill, die is dan nog best grappig. :+
    Ik zat zelf ook lang 'vast' bij Moonraker.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Is dat niet het plot van 90% van de actiefilms in het algemeen? :+
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben het trouwens wel eens met je over dat je On Her Majesty's Secret Service bovenaan plaatst, dat vond ik ook een erg goede Bond film. Vooral omdat dat geen "standaard" film was, mede doordat ie ging trouwen in die film. Alleen het einde vond ik een beetje raar.

    En dan doel ik op Bond's reactie toen z'n vrouw doodgeschoten werd.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja maar bij Bond films is het altijd wel extreem hoor qua opbouw :+
    Eerst openingsscene, dan de intro, dan de film. In de film zitten altijd 2 verschillende actiescenes, 1 romantische scene met de Bondgirl, 1 scene waarbij Bond de Bondvillain ontmoet. Die scene bestaat altijd uit dat de villain Bond kan vermoorden, maar hij liever gaat uitwijden over zijn vaste wens naar world domination. Daardoor kan Bond altijd ontsnappen, wat uiteindelijk leidt naar de allerlaatste actiescene die altijd ongeveer een halfuur duurt en altijd het meest spectaculair is. Na afloop van de ontsnapping belandt Bond altijd bij z'n Bondgirl die hij vervolgens altijd batst.

    Als je er over nadenkt klinkt het nogal saai :+
     
  15. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Misschien ook maar is een ''Bond'' marathon doen. =P
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Kick-ass 2. Wel geinig, maar niks bijzonders echt. The Motherfucker liet mij wel af en toe lachen.

    6.5/10
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Feuten: het feestje
    Wat een bende jongens. Ongelofelijk.
    0/10
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    :lol:

    Ik had ook niks anders verwacht van die film.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sowieso gewoon geen Nederlandse films kijken. Zonde van je tijd. :)
     

Deel Deze Pagina