1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    The Lego Movie
    Beste computer animatie-film ooit. Bam. Misschien niet diepgaand met achterliggende gedachtes zoals andere grote animatie films, maar anderhalf uur totaal kapot gaan van het lachen (hele zaal gewoon echt non stop) dan doe je wat goed. Beelden, muziek, humor, voice actors: alles is top notch. Daarnaast zijn alle personages die je tegenkomt echt geniaal en dat zijn er echt machtig veel. 9 _O_

    Gandalf/Dumbledore gedeelte en Shaq. TRANEN! :lol:
     
  2. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Inside Llewyn Davis

    Een prachtige film, gecomplimenteerd met fraaie muziek. Ik heb een zwak voor dit soort films, net zoals Her. De Coen brothers leveren hier kwaliteit af.

    8.3/10
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    The Internship en We're the Millers gezien.

    Beide gewoon zeer vermakelijke komedies vond ik. :)
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik zit nu The Wolf of Wallstreet te kijken. Rookpauze. Wat een geniale film. Ik wil dat hij nog 5 uur doorgaat _O_
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ga niet naar I Frankenstein. Je gaat echt een hekel krijgen aan Eckhart, als je dat al niet hebt. Zo nep die vent. Visueel ook zwaar een tegenvaller en 3D is nog erger dan in de Clash films met Sam Worthington. En het is 90 minuten saai film kijken. 4/10 van mij! Nighy viel ook zwaar tegen, die is in 5 minuten van een doorsnee Underworld film nog beter. Zijn rol is gewoon kut en het verhaal om de hele film heen ook. Je krijgt bij deze film echt het gevoel: Waar ging dit nou over??? Ook al leggen ze het nog wel redelijk uit, dat gevoel krijg je niet.
     
  6. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Zo kut dat ze dat mooie originele verhaal van Frankenstein zo enorm verkrachten. Uit principe ga ik niet naar die troep.

    Zelf American Hustle gezien eergisteren. Degelijke film, maar nergens 'geweldig', wat mij betreft. Acteerprestaties zijn prima, maar wel eenzijdig. Als ik mocht kiezen tussen Wolf en American Hustle als het gaat om Best Picture oscar wordt het toch Wolf. Al moet ik 'Her' nog zien, en denk ik dat die het voor mij persoonlijk gaat worden. Dat is tig keer origineler dan de eerder genoemde films.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Van alle grotere films verdiend AE nog het minst om er in te spelen. En visueel is het echt een drama. Sowieso het hemel/hel gedeelte kan zoveel beter. Als je alleen al eens naar onderstaand nummer luistert en goed naar het plaatje blijft kijken, misschien ervaar je dan wat ik bedoel. Wel even het beeld uitschuiven.



    Op zo'n manier zou het uitgewerkt moeten worden. Veel grootser en epischer en minder bekendere acteurs, die voor zo'n film standaard Hanks niveau zouden kunnen neerzetten. Ik zal mijn hele leven blijven dromen van zo'n film, of beter, trilogie! _O__O__O__O__O_
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Iemand die Only Lovers Left Alive heeft gezien/of gaat kijken? Eerste keer dat ik een trailer zag was het echt puur: 'Ha gaaaaay vampierenfilm met Loki!'. Maar blijkt dus toch wel iets aparts te zijn en positief ontvangen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    GoldenEye (1995)

    En toen was het effe stil. De laatste twee Bondfilms waren een gemiddeld succes, maar vooral in de Amerikaanse markt boekte men wat tegenvallende resultaten. Toch was de wens om met Dalton nog door te gaan. Maar helaas overleed Richard Maibaum in 1991, de scriptwriter van vrijwel elke Bond film waaronder mijn meest favoriete. Ik ben van mening dat Maibaum wellicht nog een groter aandeel heeft in de populariteit van 007 dan Ian Fleming zelf. Dit groot gemis was lastig om op te vangen.
    Daarnaast had de productiemaatschappij nog flinke schulden vanwege ietwat tegenvallende resultaten van de vorige 2 Bondfilms en vooral het dure Moonraker wat miljoenen had gekost. Per slot van rekening kwam er ook nog een flinke ruzie over de rechten van James Bond, wat uiteindelijk er toe leidde dat GoldenEye pas 6 jaar na Licence to Kill zou verschijnen.

    Zonder Dalton overigens, die vond het allemaal wat te lang duren en hield de eer voor zichzelf. Zo kwam men uit bij Brosnan. Iedereen heeft z'n eigen favoriete Bond, en het is lastig om niet je oordeel over de films door te spiegelen op Bond zelf, maar Brosnan is mijn favo Bond. Heeft de charisma, looks, talks en alles wat ik van de geheime agent verwacht. Daarnaast spelen nostalgische gevoelens natuurlijk ook wel mee aangezien de Brosnan Bondfilms de films zijn waarmee ik ben opgegroeid.

    De film begint prima. Wel mis ik de oorspronkelijke Bond muziek een beetje. John Barry doet inmiddels niet meer mee en Eric Serra neemt hem over. Geen fan van. Er zitten ook allemaal schijt irritante geluidseffectjes door. In de intro zien we Bond met een heuse AK47 aan de slag gaan. Dit zegt veel over de weg waar Bond is ingeslagen. Dikkere actie en meer spectaculaire actiescenes. Minder stealth en handguns dus. De stunt met het vliegtuigje waarmee de intro wordt afgesloten is wel een beetje vergezocht moet ik zeggen, zelfs voor Bond maatstaven.

    De intro song is door U2 geschreven en dat zegt al genoeg over de wanstaltige muziek die ze normaliter maken. Gewoon een slechte song, één van de minste uit de reeks. Wel hoog Russisch gehalte in de intro, terwijl dit de eerste film is sinds het IJzeren Gordijn is gevallen. Oh well.

    Het verhaal is lekker typisch Bond. Een Russische misdaadorganisatie genaamd Janus jat een high-tech EMP wapen wat ze afvuren op Engeland, secondes nadat ze de bank willen overvallen om alle sporen te wissen. Het is wel typisch dat Bond dit ontdekt omdat hij toevallig even iemand laat checken door MI6. Sowieso wel grappig die intel, MI6 kent de organisatie maar toevallig maar 1 lid... Degene die Bond net ontdekt heeft. Ok...

    Het verhaal wordt nog wat leuker na de plottwist, waar we ook meteen in de meest geniale Bond scene ooit komen: de tank achtervolging in Rusland. Holy shit, echt geniaal. De 007 bleef een beetje achterwege in de hele scene, totdat die tank opeens die muur uit komt zetten :D. Memorabel 007 momentje.

    De Bond girl is trouwens best nice, Famke Janssen is helemaal fucking geniaal en Sean Bean doet het ook prima, maar zal niet echt een villain spelen die in je top lijstje komt. De eindscene van GoldenEye is weer traditioneel een spectaculair slotstuk, mooie locatie en ditto actie.

    Al met al is GoldenEye best tof. Het zet de wat serieuzere lijn van de Dalton films door, al zitten er wel meer (cheesy) woordgrapjes in die soms een beetje too much worden. Het is jammer dat qua muziek dit gewoon een dikke tegenvaller is, maar verder een film met Brosnan aan het roer dat naar meer smaakt. Ben benieuwd!

    7.2

    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. Licence to Kill [7.8] 1989
    4. From Russia With Love [7.6] 1963
    5. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    6. Goldfinger [7.5] 1964
    7. Dr. No [7.2] 1962
    8. A View to a Kill [7.2] 1983
    8. GoldenEye [7.2] 1995
    9. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    10. Live and Let Die [7.1] 1973
    11. Octopussy [7.0] 1983
    12. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    13. The Living Daylights [6.8] 1987
    14. You Only Live Twice [6.8] 1967
    15. Moonraker [6.8] 1979
    16. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Shiiiiiittt heb zo veel zin in die film.

    American Hustle
    Een typische oscar film: zwaar overrated dus.
    6.5/10
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Argo van dit jaar.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Is dat positief of negatief?
    Argo vond ik zwaar goed.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Argo vond ik "Een typische oscar film: zwaar overrated dus."
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Argo kwam zo ontzettend traag op gang.. ouders en vriendin lagen al te pitten na een half uur en toen heb ik hem maar uitgezet :+.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nu Last of the Mohicans aan het zien. Fucking meesterwerk. Grote doorbraak voor Lewis. _O_
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Bij American Hustle eerder het gevoel dat het weer een Silver Linings Playbook is, zo enorm overgewaardeerd imo. Beste van O. Russel blijft Three Kings imo. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Argo en Silver Linings Playbook respectievelijk kut en niet bijzonder, maar American Hustle vond ik dan wel gewoon goed. Misschien dat het ook kwam omdat ik nul verwachtingen had. Tja, en Oscars zeggen sowieso niets natuurlijk.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    De cast en de soundtrack waren dan wel weer meesterlijk.

    Waar de F is Shia Labuf mee bezig btw?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zorgen dat iedereen vergeet wat hij ooit deed, zodat hij straks een nieuwe start kan maken?
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Eerder het tegenovergestelde, extreem wanhopig proberen om een beetje aandacht te krijgen

    wat een flapdrol
     

Deel Deze Pagina