1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat is het resultaat, maar volgens mij probeert hij iets anders. :p
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb gisteren American Hustle gezien, toffe film, maar ik snap iets niet:

    Waarom gaan ze achter die burgemeester aan? Die gozer is echt ongeveer de aardigste gast die er bestaat en hij had op het moment dat ze achter hem aan gingen nog niets gedaan wat niet volgens de wet is toch?
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gisteren nog een keertje Quantum of Solace gekeken en da's toch wel een aardig verschil als je daarvoor Skyfall hebt gekeken. Meer diepgang en actie. Skyfall mist echt het bond-sausje, maar goed da's persoonlijk!
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    QoS is crap. Hij naait die chick niet. Dus geen bondfilm
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Tomorrow Never Dies (1997
    Na GoldenEye, wat iedereen toch wel gerust stelde dat 007 nog steeds op de goede weg zit na een 6 jaar lange break, kunnen we weer in volle vaart verder. Martin Campbell heeft aangegeven geen 2 Bondfilms achter elkaar te doen dus er wordt gezocht naar een nieuwe regisseur. Die wordt gevonden in Roger Spottiswoode. Een regisseur met een vrij dun CV en eigenlijk geen topfilms op z’n naam. Het is dan niet heel verwonderlijk dat hij verder borduurt op de weg die Campbell is ingeslagen. Dikke actie, wat oneliners en hoog tempo. Gelukkig is Eric Serra vervangen door David Arnold. Die doet dat echt perfect. Gebruikt enkel klassieke stukken maar weet de Bond feeling goed te vangen en de irritante synthesizers en andere techno nummers te mijden. Met recht één van de betere Bond soundtracks!

    Verder zijn de gelijkenissen met GoldenEye best groot. De intro is echt geweldig met een heerlijke straaljager scene en weer een op-en-top Bond stunt met vliegstoelen. Weldra knallen we de title song in, van Sheryl Crow. Ik vind dit echt een heel leuk nummer, maar toch is het absoluut geen Bond nummer. Eigenlijk best vreemd, want dit nummer zou ik zo nog eens op kunnen zetten. De main title design van Kleinman is best kut. Maurice Binder is inmiddels overleden en Kleinman wil teveel aan de stijl van Binder vasthouden. Het resultaat is niet heel denderend.

    James Bond keert terug naar het Verre Oosten en dus is de Bondgirl ditmaal een Oosterse vechtchick. Schijnt een aardige martial arts ster te zijn in Azië, maar dat uit zich logischerwijs in vooral wat karatetrapjes (of zoals Carver het zegt, hii haaa… pathetic). Qua acteren vind ik het weinig overtuigends. Dat is eigenlijk het grootste minpunt aan Tomorrow Never Dies: de karakters. De rol van Paris Carver had zoveel meer ingezeten… Een love interest van 007 komt niet heel vaak voor, maar dit was wel erg vlakjes. De scene met de stockings was trouwens wel smullen. Heerlijke Bondgirl.
    Ook de rol van Stamper was saai, die badguy moet wel één van de minste zijn uit de gehele Bondreeks. Iets teveel parodie. Carver zelf is niet heel slecht, soort kruising tussen Steve Jobs en Rupert Murdoch, maar mist de echte evilheid die andere villains zo goed maakte. Tot slot is de rol van Daphne beetje onbegrijpelijk, gare rol.

    Het verhaal is ditmaal redelijk losstaand van de originele 007 verhalen van Fleming (die zijn inmiddels ‘op’, oftewel al reeds verfilmd). Toch is het idee van een mediamagnaat die een oorlog wil veroorzaken wat hem een monopolie verschaft op het gebied van wereldnieuws en alle primeurs een aardig 007 verhaal. Er zit wel een redelijke plothole in (Carver lanceert een kernbom naar de markt waar hij 100 jaar monopolie op het nieuws wilt.. Niet heel handig?) maar dat nemen we maar voor lief.

    De film zelf is echter best te pruimen. Er zit genoeg memorabele actie in, daar ligt het zeker niet aan. De scené met de BMW motor is tof en de scené met de bestuurbare BMW ook. Alleen jammer dat het BMW is, want hé, Bond is wel Brits ja. Er kan zelfs worden gezegd dat de actie een beetje too much is. Het tempo ligt in TND echt mega hoog, in mijn ogen een beetje te hoog. Er is niet heel veel ruimte meer voor intrige en dialogen, terwijl de film toch bijna 2 uur duurt. De mensen die roepen dat Bond een beetje teveel de actie kant opgaat en bijna een soort van Die Hard worden hebben ergens wel een punt. Toch blijven de films in mijn ogen nog redelijk uniek dankzij de oneliners, vaste recepten (Q-branche, Bondgirl, badguy, etc etc) en typische net-niet-of-net-wel over the top actie.

    TND is in dat rijtje gewoon een prima Bond film, niets meer en niets minder. De status van klassieker zal deze echter nooit halen.

    7.0

    1. On Her Majesty's Secret Service [8.1] 1969
    2. Thunderball [7.8] 1965
    3. Licence to Kill [7.8] 1989
    4. From Russia With Love [7.6] 1963
    5. For Your Eyes Only [7.5] 1979
    6. Goldfinger [7.5] 1964
    7. Dr. No [7.2] 1962
    8. A View to a Kill [7.2] 1983
    8. GoldenEye [7.2] 1995
    9. The Man With The Golden Gun [7.1] 1974
    10. Live and Let Die [7.1] 1973
    11. Tomorrow Never Dies [7.0]
    12. Octopussy [7.0] 1983
    13. The Spy Who Loved Me [6.9] 1977
    14. The Living Daylights [6.8] 1987
    15. You Only Live Twice [6.8] 1967
    16. Moonraker [6.8] 1979
    17. Diamonds Are Forever [6.4] 1971
     
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Als je zulke reviews neerzet, wil ik altijd weer verder met mijn Bond marathon. Diamonds Are Forever is aan de beurt!
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Wie vind jij de beste Bond Tyrant?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Brosnan of Connery, blijft lastig.
    Connery heeft de benchmark gezet, maar Brosnan is wel de Bond die ik mij als kind herinner.

    Maarja die films van Bond zijn altijd wel kwalitatief wat minder dus dat speelt ook weer mee :p
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Last of the Mohicans: Waarom heb ik die film niet eerder gezien? Meesterwerk, duurt alleen een beetje kort en misschien iets teveel dezelfde soort locaties. Acteerwerk is erg sterk, verhaal zelf ook al, ondanks de korte kant. En de aanloop naar de onafhankelijkheidsoorlog, die voel je gewoon. Zal deels wel komen door een film als The Patriot, of een game als Assassins Creed III, die ik me beide nog goed herinner. In ieder geval zeker het kijken waard en beslist niet saai. Mijn ouders hadden me al eens gewaarschuwd dat de film best gruwelijk was, maar het stukje wat zij denk ik bedoelen zie je al van mijlen ver aankomen en valt bovendien reuze mee. Cijfer: 7.5/10.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ik ben nu nummer 10 aan het kijken... Live and let die! :p
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beste blijf ik altijd nog Goldfinger vinden. :)
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Roger Moore is trouwens toch ook wel een goede Bond. Ook altijd mooie humor bij hem. :)
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Roger Moore heeft toch iets speciaals idd. Misschien ook wel nostalgie voor mij. Zijn films keek ik al toen ik echt jong was. Daarna kwam pas Brosnan. :+
    Moet zeggen Moonraker blijft ook tof. Was niet de beste maar de sfeer in de ruimte was awesome.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Moore vond ik niet heel tof eigenlijk.
    Maarja nogmaals, het is lastig om de Bond te beoordelen buiten z'n rol om. Jij zegt dat Moore grappig was, maar dat was gewoon z'n rol natuurlijk... Dus dan was Bond ten tijde van Moore gewoon wat grappiger geschreven.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat wel, maar hij kon het gewoon goed uitdrukken. Ik vind persoonlijk Brosnan juist niet echt geweldig. Opzich prima acteur, maar als bond niet zo. En het zal ook vast gedeeltelijk komen waar je mee opgroeit.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Net een klein half uurtje Lincoln gezien met o.a. Daniel Day Lewis en Sally Field. Overgoten met een overdosis Amerikanisme. Je maakt als filmmaker ook totaal geen eerlijke kans als zo'n film zo belachelijk veel nominaties krijgt. Ga hem ook niet verder kijken. =(
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Juist, dat had ik dus ook man. Twee vrienden die met me mee waren naar de bios zeiden na afloop ''Nou...het duurde me wel iets te lang.'' Terwijl ik nog makkelijk een uur of langer had kunnen kijken, heb echt genoten.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Same here. Snap echt niet dat sommige mensen dat hebben. Maja, extended cut gaat 4u duren toch? Of is dat alweer ontkracht.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha, zo dan, 4 uur? De normale was 3 uur toch?
     
  20. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Hij duurde sowieso al 3,5 uur voordat ie werd ingekort tot 3 uur. Dus die 4 uur zou best kunnen
     

Deel Deze Pagina