1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 30 nov 2013.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    In ieder geval niet boeiend genoeg om mij langer dan twee matches vast te houden.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is toch zo? Heb iedere Killzone gespeeld alleen de laatste niet. Het zijn leuke games maar hoogstaand zijn ze nooit echt geweest imo. :)

    Hmm wel jammer dan.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Even een kleine toevoeging voor mijn Flower reviewtje: Ik heb nu ook de Vita versie gespeeld. En damnnn, de PS4 motion sensor/gyroscoop/sixaxis is zó veel beter geworden dan de PS3 sixaxis en dus de Vita versie. Of ze moeten de gevoeligheid voor de Vita heel laag hebben gezet. Maar ik kan lang niet zo soepel rond dwarrelen als ik kan in de PS4 versie. Scherpe bochten maken zit er ook niet in.

    Dat is een aspect van de controller wat ik vaak vergeet dat het er uberhaupt nog is, maar wel mooi om nu te merken dat ook dat zoveel beter is geworden.
     
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Jullie hebben gelijk, dit is een topic waar ik al veel aan heb gehad. Dus ben ik moreel verplicht ook iets toe te voegen vind ik :). Dus even snel mijn 2 reviews:

    NBA 2k14: +
    Mijn eerste NBA 2k aankoop was 2k12, voornamelijk aangekocht uit totale onvrede over de footie games (PES/FIFA), welke naar mijn mening steeds maar slechter worden. Basketbal altijd wel een interessante sport gevonden, maar aangezien het in Nederland niet wordt uitgezonden wist ik er weinig van.
    Wat een verademing was dat spel, geweldige career-modus, en ook de assocation-modus (seizoen + alle managerzaken die erbij horen) kon me erg lang boeien. Enkele jaren later heb ik bijna alle belangrijke basketbalwedstrijden, playoff-series etc van de laatste 20 jaar gezien. Ik heb een leaguepass gekocht om wedstrijden te kunnen bekijken, volg zowat elke samenvatting en al het nieuws over de NBA. Na het vele bekijken van oude wedstrijden vond ik de Phoenix-tijd van Nash en Stoudemire erg tof, en bij mijn eerste careermodus in nba 2k12 moest ik Nash opvolgen bij de Suns en leerde ik de spelers kennen. Dus de Suns hebben wel mijn voorkeur, al ben ik meer een overall NBA fan.

    Ok, stukje geschiedenis, nu naar NBA 2k14:
    De careermodus is voornamelijk hetzelfde gebleven, en zit nog steeds goed in elkaar. Wat ik minder vind is de wel erg cheesy verhaallijn die ook zorgt voor enkele gescripte wedstrijden (hoeveel je ook voorstond, die ene wedstrijd sta je met 10 seconden voor het einde ineens achter, en jij hebt de bal in je handen). Maar als je daar doorheen kijkt is het nog steeds erg leuk om te spelen, en een geweldige modus om het spel te leren kennen.

    De MyGM modus lijkt erg uitgebreid, je hebt meer randzaken waar je je mee bezig moet houden. Ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe goed dit is uitgewerkt, aangezien ik nog niet erg ver in het seizoen ben. Persoonlijk vind ik deze sim-elementen altijd erg leuk, dus ben benieuwd!

    Verder: De sterk uitgebreide virtual currency vind ik gewoon kut, het nodigt uit om bij te kopen. Nu weet ik dat dát ook de bedoeling is van de makers, maar het voelt dan toch dat je iets tekortkomt als je dat niet doet.

    Eindconclusie: NBA 2k14 zit nog steeds ijzersterk in elkaar, maar vernieuwt erg weinig.

    Battlefield 4: +
    Enkel de multiplayer gespeeld, waar toch 99% van de mensen deze titel voor koopt. Ik ben zo'n speler die maar enkele uren per week kan gamen, en daar ook totaal niet goed in is. Iemand die dus permanent onderaan de scoreborden hangt. Dat vind ik totaal niet erg, zolang ik maar wel op 1 of andere manier toch lol in het spelletje heb.

    Na bijna 10 uur spelen heb ik een k/d ratio van 0.4, en verlies ik meer potjes dan dat ik er win. Toch gaat het nog niet vervelen, aangezien er zoveel gebeurt in de wereld om je heen. Ik waag me niet aan vliegtuigen/helicopters aangezien ik dat nog nooit gedaan heb en zo iedereen mee de dood in sleur, maar probeer via support en assault wat kills te scoren, te reviven, ammo/healthpacks weg te gooien, en objectives te volgen. Hierdoor weet ik soms toch midden in de scoreboards te belanden terwijl ik minder kills heb dan mijn teamgenoten. En dat is zo volgens iedereen geloof ik vooral het idee van de Battlefield-multiplayer.

    Verder moet ik nog wel veel leren, want soms ben ik echt al dood voordat ik zowat gespawned ben, en 8x dood voordat ik ook maar iemand gezien heb. Maar tot nu toe vermaak ik me prima :). Soms spawn ik lekker bij iemand in z'n tank of heli, en knal op alles wat los en vast zit :p.
     
  5. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Tomb Raider (definitive edition): dikke vette +

    Ik heb de game niet op de vorige consoles gespeeld dus dit was voor mij een compleet nieuwe ervaring, en wat voor 1!! Grafisch zeer indrukwekkend, alles gaat zo soepel en snel terwijl je niet het idee hebt dat je overal komt door R2 ingedrukt te houden (zoals bij AC). Wat mij betreft misschien(!!) wel de beste game voor de PS4 tot nu toe.

    Na mijn playthrough zat ik op 90%, had een klein beetje moeite gedaan om collectibles te zoeken maar niet al te veel. Uiteindelijk was het ook nog leuk genoeg om de rest er bij te zoeken.

    Toch nog wat kleine kanttekeningetjes: Van mij mogen ze wat meer (en moeilijkere) tombes erin gooien. Ook mag het verhaal wel wat langer zijn. De multiplayer is vermakelijk maar ook hier wat weinig game modes.

    [​IMG]
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu komen we langzaam ergens! :+
    Toegevoegd.

    En zo te zien heb ik Fifa nog niet beoordeeld.

    FIFA 14: +/- Haat/liefde verhouding met deze game. Ik blijf het steeds spelen, en ik doe dat echt niet altijd met tegenzin. Maar er zijn en blijven te veel kleine irritaties wat de ervaring omlaag halen. Te vaak lijkt de game niet precies te doen wat je wilt. Te zachte passes geven terwijl de power balk vol was, een paar extra stapjes zetten ipv snel schieten terwijl ik al lang op de schieten knop had gedrukt. Je weet wel, dat soort dingetjes. Te vaak een gevoel van onmacht. En niet alleen als ik verlies! Ik zit te vaak te vechten tegen de controls en de game zelf ipv tegen de tegenstander.
    Fifa 15 moet flinke stappen gaan maken op ieder gebied.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ook al heb ik geen PS4, toch een review :+

    Killzone -

    Saaie, generieke shooter. Grafisch doet het me ook erg weinig. Ik heb niet alle missies gespeeld maar genoeg gezien en gespeeld om te concluderen dat dit (in ieder geval voor mij) geen goede game is.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Killzone Shadow Fall: -
    Nee aardige Nederlanders, dit is niet echt een product waar je heel trots op kunt zijn. In principe doet het weinig echt fout, maar echt bijzonder is dit niet. Het probleem is vooral dat de game geen eigen gezicht heeft, de voorgaande titels wel. Generiek, dat is het. Verhaal technisch saai, personages enorm saai, gameplay gigantisch saai, saaaai. Ziet er af en toe leuk uit, maar dat is het. Guerilla, kom eens met wat anders dan Killzone.

    Knack: +/-

    Platformers zijn er weinig, dus als er dan toch een verschijnt dan is het hoe dan ook bijzonder. Game ziet er leuk uit en speelt ook niet slecht. Probleem bij Knack is dat uiteindelijk echt een techdemo is, maar zonder echt iets te showen. De gameplay is vooral al snel erg repetitief, zonde. Had meer in kunnen zitten.

    NBA 2K14: +
    Lang leven basketbal, voetbal is saai. Als een game er voor kan zorgen dat je opeens een sport helemaal fantastisch gaat vinden dan doet het wat goed. Door het tijdsverschil kijk ik vooralsnog niet veel echt wedstrijden, maar mijn interesse in basketbal is gigantisch toegenomen. Genoeg over dat, want de NBA franchise van 2K is al jaren dé koning op het gebied van sportgames. 2K14 is nu al tof, maar de toekomst gaat nog veel meer brengen! _O_
     
  9. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Fifa 14: +
    Toch wel een erg vette game. Ik had sinds Fifa 11 geen Fifa meer gespeeld, ik vond het verrekte irritant dat ze heel het verdedigingssysteem om hadden gegooid. Ik speelde altijd op wereldklasse en verloor nu op semi pro met Chelsea van Zulte Waregem. Dat was het moment dat ik er klaar mee was. Een paar jaar later heeft EA dit systeem verder geoptimaliseerd en warempel, het lukt weer als vanouds! Er zitten nog vodoende leermomentjes in maar dit spel is toch wel dikke fun met vrienden. Wel jammer dat je niet maar samen op de bank online kan spelen.
    [​IMG]

    Thief: +
    Als je van het genre houdt (geduld hebt) dan is de game het dubbel en dwars waard. Na de storyline is er ook nog zat te spelen en te onderzoeken, zeker als je voor trophies/achievements wilt gaan.

    Het sfeertje is super, de stad is gaaf (wel wat klein misschien) en de gameplay is erg nice. Als je je stoort aan kleine dingen kan dat de pret gaan drukken. De framerate is (bij mij in 2 gevallen) bij cutscenes soms te traag waardoor het beeld hapert. De laadtijden zijn lang en de handelingen om van gebied naar gebied te gaan erg repetitief. Het voelt ook niet echt next-gen.

    Mocht je hier doorheen kunnen prikken is het echt een geweldige game die je in staat stelt een spel te spelen op de manier die jij wilt! Met geweld of, zoals een echt dief betaamd, stil en sneaky.

    Deze game staat in ieder geval is samen met Tomb Raider tot nu toe mijn favo next gen game.
    [​IMG]
     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Tomb Raider Definitive Edition: +

    Ondanks dat de game al een hele tijd te spelen is op de PS3 geeft de PS4 toch wel meer voldoening. Het loopt een stuk smoother en je ziet ook daadwerkelijk de verschillen wel duidelijk tussen beide versies. Daarnaast is het gewoon een super game met een sterk verhaal. De (mp) dlc zit er ook nog inbegrepen ook al speel ik dit spel eigenlijk niet online maar puur voor de sp. Had hem al op PS3 uitgespeeld maar PS4 versie ga ik zonder moeite weer uitspelen en vast ook nog wel voor platinum. Aanrader mocht je de game uberhaupt nog niet hebben gespeeld!
    [​IMG]
     
  11. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    inFAMOUS: Second Son: +

    Heerlijke game. Heb me er echt goed mee vermaakt. Grafisch ziet het er fantastisch uit. Gameplay werkt soepel en is gewoon ontzettend fun. Verhaal is oké, side missions zijn mwah. Heb de vorige delen niet gespeeld dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik zou deze game aan iedere PS4-bezitter kunnen aanraden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2014
  12. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    InFAMOUS Second Son +-

    Grafisch dik in orde en erg soepele besturing. Het spelen met je krachten is zeker in de eerste uren erg vermakelijk. Minpunten vind ik echter de story line, niet echt bijzonder. De sidequests stellen heel weinig voor en bevatten totaal geen verhaal of leuke characters. Mensen op straat hebben geen leuke gesprekken zoals bv. in GTA. Game is erg kort, incl. de sidequests, en van een NextGen Exclusive mogen we toch iets meer verwachten als enkel betere grafix. Wel een vermakelijke game, maar zeker niet de topper waarop ik hoopte.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo, alles is toegevoegd.
    Ik was eerst blijkbaar vergeten Fiasco zijn post te verwerken, dus dat is nu ook maar gelijk gedaan. :+
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jezus Wizz, jij bent streng voor je games. :+ Ik zie in de What's New feed op PSN dat je 1 ster hebt gegeven aan Contrast, maar 2 aan Resogun en hierboven kan er net een +/- af bij inFamous.
    Wat vind je wél leuk? :p
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou denk ik op hetzelfde uitkomen

    [​IMG]

    Tomb Raider def ed +

    Ik heb het origineel nooit gespeeld op de vorige generatie en heb dit spel gekocht vanwege de vele positieve kritieken hier op het forum en de mooie actie van MM waar je het spel voor 30,- kon aanschaffen. Het spel speelt lekker weg en doet behoorlijk denken aan Uncharted. De graphics zien er zeer redelijk uit, al had ik eerlijk gezegd meer verwacht. Het mooie zit hem wat mij betreft in de details. Als Lara ergens onderdoor kruipt, of een stap naar beneden zet, een fakkel aansteekt etc wordt je als speler getrakteerd op bijpassende animaties die samen met de 60fps zorgen voor een soepel geheel.

    Toch zijn er ook genoeg minpunten te noemen: ik werd knettergestoord van de verzamelwoede die SE heeft losgelaten op het spel. GPS caches, relics, documents, materialen etc liggen echt overal verspreid, je struikelt er nog net niet over. Dit mag wel een stuk minder. Verder speelt het spel wel echt als een last-gen spel. Het doet weinig dingen nieuw. De multiplayer was helaas niet te proberen, er was nl niemand online.

    Toch nog net een +
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar ja, jij hebt tenminste TR met veel pijn en moeite ene plusje weten te geven. :+
    Resogun trouwens ook, dus... dat staat niet gelijk aan 2 sterren. :p

    Wat betekend het nou dat het 'last-gen' speelt? Wat is 'next-gen' Wat heb jij dan voor ogen wat ze anders hadden moeten doen?
    Nee, dat is geen kritiek, maar dat is een punt wat vast ook wel bij inFamous is genoemd. Ik heb gewoon geen idee wat men nou precies wilt van die games. Misschien kun jij het uitleggen.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Denk dat mensen nieuwe gameplay elementen bedoelen die je niet zag vorige generatie.

    Veel titels die last gen worden bestempeld zijn een vervolg op een last gen deel en hebben dezelfde gameplay.

    Voorbeelden van destijds games die echt als next gen aanvoelden bij Xbox 360:
    Cod 4, Gears of War en Oblivion.

    Perfect dark zero is typisch voorbeeld van wat destijds als last gen aanvoelde.

    Het blijft een vage omschrijving maar mensen willen graag vernieuwing.

    Meer spelers in een spel, meer verwoestbare omgevingen, keuzemogelijkheden of gameplay ideeën. Voor mij geeft de eerste trailer van The Division een goed beeld van wat next gen aanvoelt.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor mij is het nu heel moeilijk te bedenken wat de volgende stap gaat zijn. Misschien ben ik niet creatief genoeg. :+
    Maar BF4 past dan iig (voor consoles) mooi in je beschrijving. Meer spelers (64!), meer destructie.

    The Division, hoezeer ik er ook naar uitkijk, is voor mij alleen op grafisch vlak echt next-gen. Gameplay is een normale TPS en de MP is een combo van Dark Souls/Journey-achtige mechanics als ik het goed heb begrepen. Dat is top! Maar niet next-gen.

    PDZ was destijds imo ook niet last-gen, maar gewoon een slechte game. :+ CoD4 was door zijn MP perks en XP balkjes revolutionair, maar qua gameplay wijkt het niet veel af van CoD2 @ launch.
    Oblivion was een mooiere Morrowind?

    Als ik hier toch ben
    inFamous: Second Son: +
    Yup, 'last-gen' game. Maar wat voor een. Prachtige graphics, awesome powers, perfecte controls.
    Sure, er is nauwelijks een interessant verhaal. Maar de geweldige voice acting en de leuke humor houden dat perfect overeind. Delsin is duizend keer beter dan Cole.

    Ik kan nu al niet wachten om te zien wat ze doen met inFamous 4!
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Infamous Second Son +

    Als ik echt heel eerlijk ben, dan verdiend de game eigenlijk niet meer dan een +-. Puur en alleen de eyecandy en de vette powers maken het tot een redelijk leuke ervaring voor mij. Ook is het mijn eerste PS4 game, en dat vind ik dan wel speciaal. De game is verder eigenlijk best saai en vooral leeg.

    TombRaider +

    Wauw, wat een werk hebben ze erin gestoken. Het ziet er fenomenaal uit, en het speelt net dat stukje soepeler. Omdat ik (nog steeds) vind dat de game zich op een gegeven moment teveel richt op schietwerk en wel heel erg op Uncharted op een eiland gaat lijken kan ik het spel niet meer geven.

    NBA 2K14 ++

    Sjees, wat een game, wat een graphics. Die shit is vet yo. De game zuigt je helemaal mee, je zit snel in die vibe en de alley oops vliegen je om de oren. Prachtig mooie game, de presentatie maakt het helemaal af. Voetbalgames kunnen hier heel, heel veel van leren. Zo moet die shit dus.

    Metal Gear Solid Ground Zeroes ++

    Beste MGS qua besturing ooit. Soepel en logisch. Die sfeer is briljant, de mogelijkheden eindeloos. Het is een MGS, maar het is nog nooit zo soepel en snel geweest. Maar je kunt ook nog altijd oldskool sluipend je ding doen. Het is alleen niet meteen over als je gesnapt wordt. Het klopt gewoon. Ik weet, het is een veredelde demo, maar kom op, deze shit is best episch. Ik heb er meer uren ingestoken dan in Infamous, nuff said lijkt me. Ik kan eigenlijk niet meer wachten op de full game, want dit smaakt naar meer. Sam wie?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Cod 4 was echt next gen. Cod 2 had 3 of 4 wapens om te kiezen met 1 standaard granaat.

    Cod 4 bedacht load outs met wapen attachments. Veel wapens en verschillende soorten granaten. Perks uiteraard en killstreaks. Dat noem ik echt gameplay vernieuwingen. En vergeet het lobby systeem met de matchmaking en ingame chat niet.
     

Deel Deze Pagina