1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 30 nov 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Child of Light lijkt me tof
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Battlefield 4 +
    Battlefield zoals vanouds. Heerlijk met 64 man nu. Wel verdomd veel moeilijker (lees: je moet veel meer op je tellen letten), maar ook wel veel meer een grootschalig gevecht. Campaign nu ook uitgespeeld en dat is gewoon alleen maar cutscenes. Ach daar koop je de game ook niet voor.

    Infamous Second Son +
    Toffe game. Had meer kunnen en misschien ook wel moeten zijn, maar ik heb mij heel erg vermaakt met de powers en lekker als een baas alles kapot maken.
     
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    inFamous Second Son +
    De krachten zijn gruwelijk en dat is ook de enige reden waarom inFamous nooit echt verveeld. Graphics wise ziet het er ook goed uit. Wel had ik er iets meer van verwacht. De missies worden na een tijdje best repetitief (maar dat heb je in bijna elke open world game), het is ook best lame dat die dup enemies er steeds hetzelfde uitzien :+ ,vind het ook jammer dat Seattle zo leeg oogt. Oke, als het in real life was zouden er ook weinig mensen op straat rondlopen. Maar ik zie het toch een beetje als een gemiste kans. Met de kracht van de PS4 hadden ze hier meer van kunnen maken. Maar desondanks heb ik genoten van inFamous en kan ik hem iedereen aanraden.

    Hopelijk worden de minpunten in de toekomst aangepakt.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Alles weer bijgewerkt. inFamous is nu na Killzone de game met de meeste reviews. Al is meer niet beter, want Killzone komt er een stuk slechter af. :+
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Warframe +/-
    Tja de game leek mij erg tof en opzich heeft het ook wel wat. Lijkt een beetje op de Mass Effect 3 MP. Alleen is alles zo vaag en onduidelijk. Wel een leuke co-op game denk ik.

    Mercenary Kings -
    Vond het eerste level maar enorm saai. Daarna afgezet en nooit meer aangeraakt. Keek er eerst erg naar uit, maar misschien was mijn verwachting daardoor ook niet reëel.
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Rayman Legends ++

    Spel nog niet uitgespeeld (ben ongeveer op de helft).

    Maar damn wat een verslavende goede platformer (zo heb ik ze lang niet gespeeld). Heb Rayman Origins nooit gespeeld (wel de oude 3D Rayman's).

    De visuele stijl van Rayman Legends is fantastisch, die muzikale eindlevels zijn ook best grappig.

    Sommige levels/challenges zijn best pittig. Maar niet frustrerend moeilijk. Heb vandaag letterlijk een challenge meer dan 20x moeten over doen om goud te halen.

    En het grappige is dat het me niet eens stoorde. Je hebt wel van die games waarbij je je controller naar buiten wil gooien. Maar bij Rayman blijf ik lachen :cool:

    Mijn vriendin is ook verslaafd aan de game geraakt. Moet soms letterlijk de controller uit haar hand trekken.

    Heeft de game dan geen enkele minpunten ? Nah tot nu toe in ieder geval niet.

    De latere levels zullen wel een stuk pittiger worden. Dus ben wel benieuwd of mijn controller heel gaat blijven. Tot nu toe is het in ieder geval goed gelukt. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2014
  7. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Even weer wat reviews van uitgespeelde games:

    Killzone Shadow Fall: -
    Zodra je het gevoel hebt een game te MOETEN uitspelen terwijl je eigenlijk geen zin meer hebt weet je dat je de game niet positief kan beoordelen. Bij Killzone had ik dit tijdens het eerste level al omdat ik het spel verkeerd speelde en telkens dood ging. In het 2e hoofdstuk kreeg ik het door en ging ik niet meer kapot maar tijdens hoofdstuk 5 of 6 vond ik het allemaal toch wel erg saai worden.
    Grafisch is het wel echt een prachtige game, de omgevingen zijn soms immens en alles animeert supermooi. Voor mij is het dus duidelijk dat een game meer moet zijn dan graphics en dat is deze Killzone niet.

    [​IMG]

    Skylanders:confused:wap Force: +
    Mijn eerste kennismaking met Skylanders. Het leek mij altijd een veel te dure hobby maar nu had ik de game toch maar meegenomen bij een 3-2 actie en dit is absoluut geen verkeerde keus. Een paar dagen later pikte ik uit de aanbiedingsbakken bij de Bart Smit nog een aantal extra figuurtjes op. Achteraf gezien ben ik daar blij mee want om de Platinum te halen moet je de game op nightmare mode uitspelen. Iets wat haast niet te doen is met 3 skylanders. Voor deze game geldt dus echt: 'Hoe meer, hoe beter'.
    Skylander poppetjes hebben elementen, vuur, water, life, enzovoorts... Via deze elementen kan je geheime gebieden vrijspelen en extra minigames unlocken. Voor de mainstory is dit uiteraard niet nodig.

    Conclusie: Superleuke kiddy action adventure game met genoeg afwisseling om te blijven boeien.

    [​IMG]

    Infamous Second Son: +
    Net als iedereen die mij voorgegaan is krijgt Infamous van mij een dikke voldoende. Veel sites stellen dat het 'wel een goede game, maar niet de game waar we op wachten' is. Ik weet het niet, maar als dit nog niet next-gen is dan staat ons nog heel veel moois te wachten! De besturing werkt superfijn, de 60fps zie je duidelijk naar voren komen want alles loopt heel vloeiend in elkaar. De superpowers zijn nice. Het enige minpuntje is dat er misschien wat meer variatie in had gekund maar voor mij is dit 1 van de beste next-gen games tot nu toe!

    [​IMG]
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    • 21 games
    • 57 reviews
     
  9. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Niet slecht! Zie dat ik er al 12 heb geschreven. 8)

    Next up: Lego: The Movie, everything is awesooooome :9
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Trials Fusion ++

    Het is mijn eerste Trials, ik kan het dus niet vergelijken met voorgaande edities, welke volgens sommigen beter zijn dan het nieuwste deel. Dat boeit me verder niet, dit is mijn eerste Trials en I'm loving it. Het is by far mijn meest gespeelde game, het is een game waar ik van hou. Ik hou ervan om 2 uur op een baan bezig te zijn om die ene seconde sneller te kunnen zijn en een tijd in de top 100 te behalen. Het uitzoeken wat je waar het beste kunt doen, het is echt helemaal top. Het ziet er ook nog eens onzettend tof uit, het is echt genieten.

    Als ik 1 potje PES 2014 speel dan ben ik gefrustreerd, hier kan ik rustig 200x proberen een expertbaan foutloos uit te rijden. Voor mij gevoel klopt het gewoon, ik vind het jammer dat ik niet meer vrienden heb die deze game spelen. Leukste game op de PS4 tot op heden.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Strike Suit Zero: Director's Cut +/-

    Ben eindelijk toegekomen aan Strike Suit Zero Director's Cut en helaas is hij niet zo goed als verwacht. Probleem met deze titel is dat hij teveel focused op de verhaal elementen en "minder" op de space combat. Nou ja, space combat genoeg, maar de intensiteit van de gevechten wordt ingeperkt door het verhaal. Pas de laatste paar missies gaan echt alle trossen los en heb je pas het gevoel in grootschalige gevechten mee te doen. Too little, too late. En het verhaal zelf? Erg zwak en weinig inspirerend. SSZ Infinity deed dit een stuk beter door gewoon op de gevechten te focusen (die goed zijn), waarbij je tussen de rondes door geld kon investeren in jouw eigen vloot. Moeilijker, maar ook epischer. Graphics zijn wel best goed, vooral in de grote gevechten. Voor 20 dollar (15 euro?) vind ik hem gevoelsmatig aan de dure kant. Ik had het totale pakketje (normale campaign + DLC missies) uitgespeeld in 8 uur. Aardige titel, maar geen volledige aanbeveling.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Need for Speed: Rivals + tot ++

    Nagenoeg uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik, ondanks de lauwe reacties hier, prettig ben verrast door deze titel! Ja, het is NFS. Ja, je crosst wederom een beetje rond in een semi-open wereld en ook de politie zit weer achter je aan met EMPs, wegblokkades en heli's. Het is niet revolutionair, eerder een evolutie. So what? Ik vind hem prima wegspelen. Graphics zijn goed, nagenoeg geen framerate problemen. Lighting effecten zijn zelfs *erg* goed. Geen neppe bloom effecten in deze game, gewoon natuurlijke HD lighting. Mooiste moment: droog onweer barst los boven de woestijn en je ziet het licht van de bliksem over de grond kaatsen. Wel erg irritant: word je aangehouden, dan raak je alle speed points (cash) kwijt. Dankje game dat alle tijd voor niets was. Oh, en in de winkel kostte deze titel 69 euro's.... SAY WHAT? Gelukkig heb ik deze titel voor een iets zachter prijsje kunnen opduikelen. Hoop niet dat deze prijs een trend gaat worden. Verder aanbevolen voor de gamers die gewoon een goede arcade racer zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2014
  13. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze mijn bijdrage aan het review topic. Alle games die ik tot nu toe heb uitgespeeld:

    Killzone Shadow Fall --

    Het enige positieve dat ik kan zeggen over Killzone Shadow Fall is dat het er heel mooi uitziet. De campaign heeft wel wat interessante ideeën, zeker in de eerste paar missies, maar met name in de tweede helft valt het geheel als een kaartenhuis in elkaar. De levels zijn saai en vooral op het gebied van combatdesign laat de game flink wat te wensen over. In de latere levels krijg je voortdurend te maken met een schijnbaar onuitputtelijke stroom vijanden die op je af worden gestuurd. Het was een ware worsteling om dit spel uit te spelen en op het moment dat ik het uitspeelde verwijderde ik de game direct van de harde schijf van mijn PS4.

    Assassins’s Creed IV: Black Flag +/-

    Na het teleurstellende AC III was ik behoorlijk sceptisch over dit vierde genummerde deel. Ik hoorde echter een hoop positieve verhalen over AC IV, waarna ik deze game toch samen met mijn PS4 kocht. Helaas was ook AC IV voor mij een teleurstelling. Het was niet het piraten thema dat mij stoorde, maar het gegeven dat Ubisoft alle gameplay problemen van AC III niet heeft opgelost. Het piraten thema zorgt er wel voor dat een hoop ergernissen uit de weg worden gegaan, maar ze zijn er nog steeds. Waarom zitten er nog steeds ‘eavesdrop’ missies in (in dit deel zelfs met een boot)? Waarom is het sluipen nog steeds zo tergend (je kunt nog steeds niet zelf bukken)? Het varen en vechten met de Jackdaw werkt even goed als dat het deed in AC III, alleen gaat het upgraden aanzienlijk langzamer (wat voor situaties kan zorgen dat de game je verteld dat je beter eerst de Jackdaw zou moeten upgraden alvorens je een bepaalde missie kan starten). Kortom, voor mij was Black Flag geen verbetering t.o.v AC III, hopelijk dat AC: Unity wel een echte stap vooruit is.

    NBA 2k14 +/-

    Als basketballiefhebber zou ik enorm blij moeten worden van NBA 2k14. De game ziet er geweldig uit, speelt goed als vanouds en is behoorlijk uitgebreid. Toch heb ik gemengde gevoelens over deze game. Ik heb het sinds ik mijn PS4 kocht begin januari veel gespeeld, maar ik blijf het 2k kwalijk nemen dat ze de game steeds meer om microtransactions bouwen. Het begon in NBA 2k13 (het was toen al dubieus, hoewel er geen reviewer over viel) en in NBA 2k14 wordt het concept nog verder uitgewerkt. Wil je een sleeve kopen? Prima, kost 5000 VC. Wil je in MyGM de rotation van je team wijzigen? Prima, kost 1000 VC. Daarbij komt nog dat (sinds NBA 2k1:cool: allerlei custumization opties in de MyPlayer mode die voorheen gewoon in de editor zaten, je deze nu moet ‘kopen’ met VC. En VC verdien je weliswaar met het spelen, maar voor steeds meer dingen heb je dusdanig veel VC nodig dat je of eindeloos moet gaan ‘grinden’ of geld moet neerleggen voor meer VC.

    Battlefield 4 +/-


    Battlefield 4 is de beste multiplayer shooter voor de PS4… mits alles naar behoren werkt. Op de momenten dat het werkt, dat wil zeggen dat de verbinding stabiel is, je in een squad zit waarbij niet iedereen als een blind paard zijn eigen pad zoekt en de teams aan elkaar gewaagd zijn, dan is Battlefield 4 een game om in te lijsten. Als het niet werkt, dan is het enkel een bak frustratie.

    Call of Duty Ghosts –-

    Triest om te zien dat Infinity Ward, ontwikkelaar van CoD 4: Modern Warfare, is afgegleden tot dit niveau. De singleplayer campaign in saai en voorspelbaar en de game ziet er niet uit. Over de multiplayer kan ik kort zijn: tot aan Black Ops II speelde ik de multiplayer van Call of Duty altijd met veel plezier. De MP in Ghosts is kut.

    Tomb Raider: Definitive Edition +

    Hier kan ik kort over zijn: ik had deze game vorig jaar al gespeeld op de PS3 en het bleek één van mijn favoriete games te zijn van 2013. De definitive edition speelt net zo goed, alleen ziet het er een stuk beter uit. Het verschil met de PS3 versie is groter dan ik had verwacht en ik durf zelfs te stellen dat Tomb Raider nog steeds één van de mooiste games is die je voor de PS4 kunt kopen.

    inFAMOUS: Second Son +/-

    Grafisch gezien de mooiste game op de PS4. De sfeer en de setting (Seattle) deed me een beetje denken aan de TV serie Dark Angel (maar dan wat kleurrijker). Helaas is inFamous Second Son bij lange na niet zo leuk als zijn voorganger. De game voelt aan als een haastklus, de missies zijn vrij inspiratieloos en de game is echt veel te kort. Bovendien zijn de vier verschillende powers die je tot je beschikking hebt lang niet zo leuk als die enkele (elektriciteit) uit de eerdere delen. Het bewegen door de stad gaat niet echt soepel, het hoeft echt niet zo over de top te zijn als in Saints Row 4, maar Delsin is simpelweg te traag.

    Wolfenstein: The New Order ++

    Wat mij betreft vooralsnog dé game van het jaar. Wolfenstein is een heerlijke ouderwets shooter die niet alleen lekker wegknalt, maar ook nog eens een interessante wereld weet te creëren. De game doet mij het meest denken aan een bizarre mix van Inglorius Bastards, Iron Sky en Rage (de game uit 2011). Waar ik met door de singleplayer van Killzone Shadow Fall moest worstelen, speelde ik dit met veel plezier uit waarna ik onmiddellijk opnieuw begon.
     
  14. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Wolvenstein +

    Wat zal ik zeggen. Strakke verhalende shooter die je 16 chapters laat genieten. Door een keuze moment in de verhaallijn kan je sowieso voor een 2e ronde en er zijn ook zat collectibles. Geen multiplayer maar totaal niet gemist.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Wolfenstein: The New Order +
    Prima vermakelijke game met veel humor. Je ziet dat het soms goed is om je als maker enkel en alleen op een singleplayer te richten. Deze game heeft daar genoeg aan.

    [​IMG]

    Air Conflicts: Vietnam (Ultimate Edition) -
    Schiet gewoon heel veel te kort. Vooral in grafisch opzicht ziet het er niet uit en de camerastandpunten bezorgen je hoofdpijn en het gevoel dat je epilepsie hebt. Waarom ik deze game heb? Moest em reviewen...

    [​IMG]

    Murdered: Soul Suspect +-
    Ik vind het echt een cool spel! Ik hou wel van dit soort scripted cinematic games. TOt nu toe nog geen wapen getrokken en vooral simpele puzzels opgelost maar heel het sfeertje en het concept is cool! Ik zou er geen 60 euro aan uitgeven maar als je em keer ziet liggen voor een leuk prijsje en je wilt even wat anders is het echt een aanrader! Qua game is het een beetje Heavy Rain achtig al haalt hij bij lange na dat niveau niet, hij is namelijk niet zo uitgebreid en diepgaand als HR.

    Ik heb er, met guides omdat ik alle collectibles in 1 keer wilde pakken, 10 a 11 uur over gedaan. Doe je dit niet dan heb je em met zo'n 7-8 uur wel uit denk ik. Dat is wel een dik minpunt, daarom moet ik met pijn in m'n hard toch een +- geven.

    + Sfeer
    + Weer eens wat anders
    + Rustig gamen

    - Kort
    - Scripted (Boeit mij niet maar veel mensen vinden dat een vies woord tegenwoordig)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Straks weer eens updaten!

    Assassin's Creed IV: Black Flag: +/- Ik vind Ass Creed na al die jaren nog steeds leuk; het freerunnen, hoge gebouwen beklimmen. Het piratenthema was awesome. Lekker op bootjes rondvaren.
    Maar toen ik voor de triljardste keer iemand moest tailen knapte er iets in me. :+ Game uit de PS4 gedaan en gewoon doorverkocht.
    Core gameplay is nog steeds leuk, maar de objectives zijn een lachertje geworden, niet normaal meer. Zelfs in een fucking boot zit je nog mensen te tailen.

    En ik blijf het zeggen; die optional mission objectives zijn vreselijk. ipv me meer opties te geven in hoe je een missie moet benaderen voel ik me verplicht ze te doen en haalt het juist het plezier uit die paar missies waar je niemand zit te tailen. Ze beperken me veel meer dan de good old AC games zonder die dingen deden.

    Maar het is beter dan ACIII, er zijn een aantal side activities die wel leuk zijn. Dus daarom geen min.
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Awesomenauts Assemble : +

    [​IMG]
    Men neme DOTA of League of Legends en mixen dat met Metal Slug.

    Zo kun je AA het beste omschrijven.

    [​IMG]

    De bedoeling is net als bij andere MOBA’s dat je met een team de basis van het andere team sloopt. Deze game heeft teams van 3 en voordat je bij de basis van de tegenstander kunt komen moet je eerst een zooitje turrets slopen.
    Dit doe je niet alleen met je 2 teamgenoten maar ook met robotjes die om de zoveel tijd door de AI vanuit je basis richting de andere basis worden gestuurd, op hetzelfde moment gebeurt dit ook bij je tegenstander trouwens.

    Deze robotjes moet je als ‘’schild’’ gebruiken want zonder word je afgeslacht door de turrets. Er zijn 15 verschillende ‘’Awesomenauts’’ om uit te kiezen die ieder hun eigen vaardigheden hebben.

    Naast dat ze allemaal een standaard attack hebben (melee of ranged) hebben ze ook allemaal 2 specials, deze speel je vrij door solar uit te geven, een munteenheid zeg maar. Dit verdien je door muntjes op te pakken, robots/turrets/awesomenauts te doden.
    Terug in je basis kun je dan die vaardigheden kopen die ook nog een verschillende levels hebben, een voorbeeld is dat Sherrif Lonestar een stier kan loslaten die vijanden naar achteren duwt, dit kan heel erg handig zijn. Hoe hoger het level hoe sterker/groter de stier en je kunt bv ook ervoor kiezen om de stier te laten ontploffen als ie is uitgerend voor extra schade aan de vijand.

    [​IMG]

    Al met al is deze game naar mijn mening een van de allerleukste multiplayer games OOIT!

    Enige minpunt dat ik me kan bedenken is dat je heel erg afhankelijk bent van je team, als je bv tegen een team van 3 vrienden speelt terwijl jij met 2 randoms in een team zit kan het al erg lastig worden om te winnen, laat staan als je eerst nog met 1-2 bots (AI Awesomenauts die je team opvullen totdat er menselijke spelers joinen) in de game zat. Soms kom je ook weleens in een game terecht die eigenlijk al verloren is.

    Misschien nog een leuk detail, de game is gemaakt in Utrecht. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2014
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Nog leuker is dat de medeoprichter van Ronimo Games (Jasper Koning) naast mij is opgegroeid. Vroeger altijd al bezig met Click & Play.
     
  19. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Fez +-
    Het is een beetje mwuah. Het ene moment heb je het gevoel dat je iets leuks aan het doen bent en het andere moment ben je het eigenlijk wel weer zat. De puzzels zijn te moeilijk (in ieder geval in mijn geval, of ik ben te lui) om zonder walkthrough te doen dus nadat je je eerste playthrough hebt gedaan rushte ik er nog even doorheen met een cheat zodat ik kon vliegen (anders zou het me wel heel veel tijd kosten). In totaal heb ik er zo'n 8 uur aan besteed om de 100% te halen, met walkthrough.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    DulleNL vindt dit leuk.
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vond Fez persoonlijk ook tegenvallen.
    Wellicht iets te hoge verwachtingen.
     

Deel Deze Pagina