1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet een Elite lijst, maar een black list...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 5 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kosmonaut XIV

    Kosmonaut XIV xbox schopt aars

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is, dat als je iemand écht wil naaien, je het pakje niet op eigen adres laat komen hé. Ik zou gewoon een postbus huren of het naar iemand anders laten opsturen en het zelf achteraf ophalen/uit postbus stelen, ... Als je iemand wil naaien is het redelijk gemakkelijk. I-net blijft lekker anoniem en easy om te misbruiken. X-Bazar draait om vertrouwen, maar met 10.000+ members is het niet echt (meer) veilig. ( persoonlijk heb ik niemand ooit genaaid :) )
     
  2. hutkofer

    hutkofer Guest

    Idd, je hebt mij zelf een keer gratis games gegeven :) (Nogmaals thx, hij heeft er veel plezier mee:))

    Maar ik denk niet dat het hier zover gaat...Met computers enzo gaat dat wel zo, maar met games?
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Je krijgt toch iemands echte naam en woonplaats, zet je die er gewoon bij en zijn nickname, die persoon moet nu heel moeilijk gaa ndoen om iemand te 'naaien'
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Mja, mensen horen ook geen fietsen te jatten en in te breken maar het gebeurt toch. Zou de staat dan fietssloten voor elke fietser moeten kopen?

    Iemands n.a.w. gegevens mag je niet zonder toestemming publiceren. Wet op bescherming van persoonsgegevens ofzowiets. Voor het publiceren van iemands gegevens ben je dus strafbaar :)
    Daarnaast zijn er genoeg mensen waarvan kennissen, vrienden en zelfs famillie er niet wakker van liggen dat ze mensen oplichten en kunnen ze makelijk verschillende adressen en postcodes en ook namen gebruiken.
     
  5. hutkofer

    hutkofer Guest

    Dan vragen we toch toestemming? Maar dan nemen we onze knuppels mee
    :+

    Sorry, dit is een uitgeluld actie ;)
     
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Zon lijst is idd fraude gevoelig, maar ja beter iets dan niets. Btw iemand vragen of ie zijn game als eerste wilt sturen werkt ook niet. Dat wilt namelijk iedereen. Ikzelf stuur liever ook niet als eerste ( tenzij ik ruil met een moderator ). En als je iemand vraagt of hij eerst wilt sturen, geef je ook weer aanleiding voor die persoon om te denken dat jij hem op wilt lichten.
     
  7. Kosmonaut XIV

    Kosmonaut XIV xbox schopt aars

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien toch een elite-list met een soort hiërarchie bv. mensen met +10 goede deals, + 5 goede deals etc. (Waarvoor wrs dan een aparte mod nodig zal zijn :), maarja das niet mijn probleem) Maar dan kan je nog gaan foefelen ...
     
  8. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Als die blacklist er komt, dan weet ik nog wel 1...
    DJ Lugs, past daar prachtig tussen, heeft al meerdere mensen hier genaaid
     
  9. hutkofer

    hutkofer Guest

    Ik ook, Ben.

    Hij heeft 3 mensen van XBW genaaid, (waarvan ik het weet, wie weet meer).
     
  10. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    eduart8888 ofzo, weet niet meer hoeveel 8en die gast in z'n naam had..
     
  11. BattleAxe

    BattleAxe Xbox Promo Team

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Sun Zize heeft mijn game nog steeds niet gestuurd en reageert niet op pm's, inmiddels al 1.5 week aan het wachten.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Veiligheid heb je zelf in de hand. Handel alleen met users die al langer op XBW zitten en al meerdere deals hebben gemaakt bijvoorbeeld. Zijn genoeg mensen met betrouwbare users in hun signature. Voordat je wat koopt of ruilt check je gewoon of diegeen niet even dezelfde dag heeft geregistreerd en loop je even na wat voor posts er zijn gemaakt door hem/haar in Xbazar. Lijkt me veel betrouwbaarder dan een lijstje. Ik doe het in ieder geval al sinds de eerste keer dat ik Xbazar gebruik. Users die meer deals hebben gemaakt zijn over het algemeen ook veel 'proffesioneler', en ik vind mezelf ook redelijk proffesioneel en betrouwbaar. Mocht er bijvoorbeeld iets kwijt raken dan stuur ik 100% die game terug of maak een andere deal met de persoon in kwestie.

    Ik moedig iedereen dan ook aan om zulke dingen in Signatures en/of profielen te zetten. Wie je vertrouwd en wie niet. Dat maakt zoeken makkelijker, als iedereen dat doet kun je zo zien wie er allemaal goede deals met wie hebben gemaakt.
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zorg ervoor dat alle deals die ik maak in mijn sig terechtkomen....helaas is door V3 mijn sig verdwenen en ben maar opnieuw begonnen.
    Ik ben nu ook in een twijfelachtige deal terechtgekomen en ben nu al een week aan het wachten op Ninja Gaiden. Ik heb wel alle gegevens van die jongen enheb hem ook gebeld, maar dan krijg je een antwoord als: ik heb hem op de bus gedaan met 4 postzegels en het was naar dit adres (volgens mij heeft hij nog niet eerder geruild, maar ik dacht: zo ben ik natuurlijk ook begonnen). Niet zo moeilijk om een adres op te zeggen, dat je met PM hebt gekregen, geen bewijs dus. Ik probeer zo nog even te bellen en kijken of ik papa of mama aan de lijn kan krijgen en hoop dat ik het zo op kan lossen.
    Het probleem is je kunt zo weinig doen. Ik heb de neiging om te zeggen dat hij mijn game maar terug moet sturen, want ik vind het niet zo leuk om een vreemd persoon €60 kado te geven (zo'n kado geef ik mijn beste vrienden niet eens). Aan de andere kant kan het ook de post zijn, hoewel ik al iets van 20 deals achter de rug heb en dit nog nooit is voorgekomen.......Wat ook vervelend is dat mensen zich niet aan een afspraak houden. Als ik een ruil maak (en dat weten de mensen met wie ik heb geruild) vind ik het fijn om te weten wanneer de game op de bus is gedaan (weet je ong. wanneer je het kunt verwachten) en of de game goed ontvangen is. Ook dit wordt genegeerd.
    Misschien is het een idee om een apart onderdeel in het forum op te nemen waar mensen kunnen vragen of iemand betrouwbaar is. Je gebruikt dan eerst de zoekfunctie om te kijken of de persoon er al tussen staat of anders post je een naam en dan kunnen mensen zeggen of deze persoon betrouwbaar is. Ook dit is fraude gevoelig, maar als 10 man/vrouw zeggen dat een persoon betrouwbaar is kun je hier wel van uitgaan, maar het is maar een ideetje.
    Voor de rest hoop ik dat de naaiers een keer enorm genaaid worden en dat mijn deal alsnog goed afloopt...
     
  14. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja TPG kan ook een probleem zijn. Heb laatst anderhalve week moeten wachten op mijn games. Dit was met een deal van Graveheart en dus wist ik dat het in dit geval wel aan TPG moest liggen. Was trouwens wel de eerste keer dat ik zo lang heb moeten wachten, normaal levert TPG binnen 1 a 2 dagen. Vreemde was dat ik op dat moment ook nog op games wachtte uit een andere deal ( zelfde dag gepost) en ook die kwamen pas na anderhalve week. Duidelijk dus een storing bij TPG. Gelukkig zijn ze alsnog aangekomen ( alle 3 de pakketjes :) ). Bij een deal een week later waren ze er gelukkig wel al na 1 dag.Maar wil hiermee zeggen dat het niet altijd aan de verstuurder ligt. Enigste optie die echt zekerheid geeft is aangetekend sturen, maar ja dit kost weer extra.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denkdat er wel iets moet komen vanuit het forum om dit tegen te gaan, het is een probleem dat veel mensen raakt. Hoe het opgelost wordt zou ik echt niet weten, maar na veel overleg kan er misschien een systeem komen.
    Of zoals ik in min vorige post zei mischien een apart onderdeel van het forum waar je navraag kunt doen.
    Voor nu is het vooral een vertrouwensafspraak, die helaas door sommige niet nagekomen wordt.
     
  16. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Er moet inderdaad een systeem komen, maar als we het gaan doen doen we het goed. Een soort Ebay systeem lijkt mij het best.
     
  17. hutkofer

    hutkofer Guest

    Jah, met positive en negatiefe stemmen dus.
    Maar dat is het zelfde verhaal, kan vervalst worden, net als op Ebay.
     
  18. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    He hutkofer, over blacklist gesproken. waar blijft mijn Manhunt. Ik heb hem nu nog niet binnnen!!
     
  19. hutkofer

    hutkofer Guest

    Mail me dan, en zet het niet op een forum :eek:

    Maargod, niet erg..een game komt niet de zelfde dag van verzending aan, dus zal hij vandaag wel komen :) (In ieder geval bedankt, ik heb Driv3r wel ontvangen! _O_ )
     
  20. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke , maar de afspraak was dat je hem vrijdag zou verzenden en niet gisteren. Ik hoop maar dat hij aankomt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina