1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Interessante discussie dit, serieus.
     
  2. Se7eN

    Se7eN Lionel Andrés Messi

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een link waar ik het eerste deel van de documentaire Wild Madagascar kan bekijken? Op de website van BBC kan ik het niet bekijken wat het is niet beschikbaar in mijn regio.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat zul je moeten doen via torrents of nieuwsgroepen. E01 staat al online.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd die moet je ook wel in HD kijken anders is het zonde.
    Ben momenteel ook even aan het wachten op een 720p van de laatste Human Planet
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    [yt]_dmPchuXIXQ[/yt]

    Ik heb gisteren dit helemaal zitten kijken t/m part 5, en het is toch wel een eye-opener. In ieder geval, als alles wat ze zeggen klopt. Ik vraag me wel af waar ze die feiten vandaan halen...
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Andere documentaires :+

    Welke versie heb je trouwens gekeken?
     
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    De versie op youtube, met die 5 delen. Ik heb daarna ook nog Zeitgesit: Moving Forward gekeken, maar die vond ik iets minder. Misschien begreep ik het gewoon niet helemaal, maar ik vond het nogal langdradig, en dat hele wereldmodel wat voorgesteld werd vond ik een klein beetje... naïef...
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Geen idee welke dat is. Maar op de vimeo van Peter Joseph staat de versie met wat fouten eruitgehaald.

    edit:

    Ik bedoel trouwens deze, op die van Peter Joseph staat alleen wat over de movement.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  9. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was van Zeitgeist: The Movie (Deel I) en de stuk die jij heb zitten kijken gaat over de "monetaire systeem"
    Zeitgeist: Addendum (Deel II) Wordt het "monetaire systeem" een stuk uitgebreider uitgelegd hoe het systeem in elkaar zit.

    Hier kan je Zeitgeist: Addendum kijken met nederlandse ondertiteling.

    http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431#

    En dan vraag je waarschijnlijk af, waarom leer je dat niet op school? Omdat het hele systeem corrupt is.
    Ik raad je ook de "Why We Are In So Much Debt I: Concepts" video aan als je meer begrip wil hebben over de monetaire systeem.

     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2011
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Heb net Addendum gekeken... Echt een enorm goede documentaire.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Toevallig trouwens dat de economic hitman ook in de docu zit die ik vandaag heb gepost. :+
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dat verhaal van die economic hitmen kende ik al van dit filmpje:

    [yt]n7Fzm1hEiDQ[/yt]
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja volgens mij zei ik ook toen dat het van Zeitgeist kwam.
     
  14. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Schijnbaar is het van een radio interview, maar exact hetzelfde praatje zit in een hele hoop dingen. Als je erop gaat zoeken kom je ook een aantal van die talkshows tegen waar die dude in heeft gezeten, en overal zegt hij eigenlijk hetzelfde, alleen met een net iets andere intonatie:+.
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Zo, Zeitgeist: The Movie net even gekeken...

    O.O
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Madagascar grotendeels gekeken. Wat een toffe beelden! _O_

    Nog een feitje waar ik net achter kwam. Die baas van Jurassic Park is gespeeld door de broer van David Attenborough. :+
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hebben jullie trouwens ooit 'Het grote complot' gezien? Ik had er in eerste instantie niet zoveel van verwacht. Maar er doen best grote namen er aan mee. Onder andere Dries van Acht die lang geleden ooit Minister President is geweest.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Net Boy Interrupted gezien op NL2. Gaat over een jongen die een bipolaire stoornis heeft en op zijn 15e zelfmoord pleegt. De ouders (die ook deze docu hebben gemaakt) zijn filmmakers en hebben daardoor vanaf dag één erg veel home videos gemaakt. Zo kom je erachter dat hij als jongen van vijf al over zelfmoord praatte en geobsedeerd was door de dood.
     
  19. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Van het weekend Best Worst Movie gezien, een docu gemaakt over de film Troll 2 die lange tijd op nummer 1 stond bij imdb's top 100 worst movies. 20 jaar nadat ie uitkwam wordt het opeens een hype en daar gaat deze docu over. Is erg leuk om te zien hoe bijna de hele cast doorheeft dat ze in de slechtste film ooit hebben gespeeld maar de regisseur juist niet en die trekt de campy sfeer rond de film helemaal niet.

    Leuke feelgood docu!

    [yt]5tFgZ6DmXmw[/yt]
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Problem, Hollywood?

    edit:

    The Cardgame
    [yt]ZE4qbKGt89w&f[/yt]

    Ik denk dat iedere Nederlander wel een spuughekel aan creditcards heeft en er alleen gebruik van maakt wanneer het strikt nodig is. Deze docu laat zien hoe dom sommige Amerikaanse burgers zijn(oorspronkelijk niet zo bedoeld maar zo komt het bij mij wel over) en de slimme marketing trucjes die creditcard en krediet maatschappijen gebruiken om mensen zoveel mogelijk in de schuld te werken.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011

Deel Deze Pagina