Alternatief voor de Black List

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door SILVER_bullit, 14 jun 2004.

1. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zat te denken, als er nou geen Black List wordt toegestaan, waarom doen we dan niet het tegenovergestelde, dus een lijst met alle dealers die goed dealen (dus betrouwbaar zijn).
    Op deze manier kwets je niemand en ben je toch goed geinformeerd voordat je met iemand dealt waar je nog niet eerder mee hebt gedeald.

2. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die hebben ze eerst gehad, maar is te fraudegevoelig, daarom hebben ze hem weggehaald.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dan heb je toch precies hetzelfde als met een blacklist? Iedereen kan zichzelf toch opgeven (of elkaar)?

4. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Sjit da-Z-, daar had ik nog niet over nagedacht...!!!

Edit: Kan deze dicht dus, sorry voor de forumvervuiling... *schaamt zich diep*

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Bij deals heb je niets aan lijsten met namen; je moet gewoon op je eigen intuitie vertrouwen.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Maar wat zijn dan de nadelen van een black-list? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat mensen mekaar voor de "lol" opgeven.

7. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja maar dacht je ervan als je nog nooit een deal hebt gemaakt?
    Dan ziet die persoon jouw als iemand die slechte deals maakt omdat je niet op die lijst staat! Das ook niet echt de bedoeling lijkt mij..

8. Re4p0r

Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

Leuk Bevonden:
    0
    omfg.. sorry hoor.. maar vind dit een "erg onnodige thread.." :{
    Volgens mij zei Silver Bullit, dat deze thread dicht kan..! ;)

9. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Als die persoon voor de 1e keer deal maakt en het gaat goed is er niets aan de hand. Gaat hij de fout in door zijn spel niet op te sturen of door niet te betalen, zet je hem op de black-list zodat iedereen weet dat hij niet te vertrouwen is. Komt hij niet op zo'n black-list kan hij lekker doorgaan met oplichten. Zolang je niet voor de "lol" mensen op de black-list zet is het zeker geen slecht idee.

en volgens mij vroeg hij niet om domme reacties :confused:

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  10. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Idd onnodig, dus hij mag dicht hoor. Jammer dat er geen waterdicht systeem voor is om mislukte deals te voorkomen _0/

11. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien een status naast je naam met aantal klachten over iemand wat weergegeven wordt ;) Desnoods alleen in xbazard zichtbaar, of aantal goede waarderingen. Een knopje dat alleen verschijnt in xbazar waarmee je iemand goed of slecht commentaar kan geven. Dit komt dan iedere keer voorbij een mod die kijkt of de reden gegrond is.

12. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Lol, vriend dat had ik je ook alwel kunnen vertellen! Is al meerdere keren besproken, zelfs in topics waar jij hebt gepost! |:-

13. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker in V4:cool:8)

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het tegenovergestelde van de blacklist zou best kunnen..
    Zolang mensen maar niet op zichzelf kunnen stemmen, en iedereen maar 1 keer op iedereen kan stemmen..
    Maja tis allemaal erg veel werk, het is beter om te kijken naar iemand zijn sig met alle goede deals erin :)

15. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Op een vertrouwenslijst komen is vrij makkelijk. Je maakt 2 accounts en je stuurt met je ene account een pm naar een mod om jezelf op die lijst te zetten (je geeft dus de naam van je 2e account). Ook kan je gewoon aan iemand vragen of hij/zij het wil vragen aan een mod. Dat in tegen stelling tot een black-list waar niemand vrijwillig op wil komen te staan. Daar kom je alleen op te staan als je echt iemand hebt opgelicht, of als iemand je behoorlijk naait. Maar ik ga ervan uit dat onze mede xbw leden elkaar hier niet zo zullen naaien.

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is net zo fraudegevoelig en als mods dus elke reden moeten achtergaan zijn deze ook nog wel even bezig, dus dat is onhaalbaar. Want een reden kan iedereen wel uit zn duim zuigen.

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Er moet iets komen waar je kan zien dat een aanbieder/vragen een oplichter is. Niet dat hij/zij te vertrouwen is. Dat is volgens mij veel minder fraude gevoelig.

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Bewezen oplichters zijn zowieso al niet welkom op XBW. :)

19. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Nee echt! 8)

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    hmmm...... dankzij mijn niet oplettendheid zou het dan wel zijn dat ik geen van die oplichters ken. Toch handig om daar een lijstje van te maken ;)O-)_0/

Deel Deze Pagina