Tour de France Centianary

Discussie in 'Algemeen' gestart door DutchBastard, 26 jul 2003.

1. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet of de Speciale 100 jaar Tour de France game die op de PS2 is verschenen ook uitkomt op de groene doos???

2. GiovanniG

GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

Leuk Bevonden:
    0
    is al uit, kijk maar op www.freerecordshop.nl kan je hem halen voor 20 euro, schijnt een vreselijk kutspel te zijn!

3. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem een keer op de ps2 gehuurd nou zo een spel steek je liever nie in je xbox

4. jvdl

jvdl JvdL1982

Leuk Bevonden:
    0
    ken je beter het ps spel cycling manager 3
    halen die is wel leuk

5. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel bij freerecordshop is van een jaar geleden en de nieuwe editie komt niet op de xbox.
    Dit komt omdat konami geen spellen meer maakt voor de xbox:'-(

Laatst bewerkt: 26 jul 2003
  6. MrX_Cuci

MrX_Cuci Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Konami niks meer voor de Xbox maakt is onzin, we krijgen zelfs een exclusive van Konami namelijk: Dance Dance Revolution Ultramix, deze wordt verwacht in Oktober 2003. Silent Scope Complete komt ook nog op onze Xbox, dit zijn alle delen van Silent Scope plus deel 3....YES!!! Teenage Mutant Ninja Turtles en NBA Starting Five komen ook nog, dus geen fabeltjes in de wereld brengen he!!

Cheers,
    MrX_Cuci

Laatst bewerkt: 26 jul 2003
  7. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    bullshit.. is gewoon een nieuwe game die net uit is... het is dezelfde game als de PS2 versie.... oude licenties kan best.. heb ik geen verstand van, maar het is wel gewoon een nieuwe game. Ik snap alleen niet dat hij zo goedkoop is... hij zal wel heel erg zuigen dan

8. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Die bij de Free Record Shop (€20) is echt niet nieuw, die is echt van vorig jaar hoor....

check die release date die erbij staat maar (25-06-2002)

9. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Altijd leuk om gelijk te krijgen:D

10. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    ok.. laat ik het zo zeggen.. hij is voor Free Record Shop nieuw.. want vorig jaar hadden we em niet op voorraad.... beide een beetje gelijk (jij iets meer :))

11. H3in

H3in Ja idd

Leuk Bevonden:
    0
    als het spel ongeveer het zelfde is als cym3 dan wil je dit spel abosoluut.... NIET

12. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Tis toch een bagger spel....geef mij maar cycling manager 3 voor pc:cool:

13. H3in

H3in Ja idd

Leuk Bevonden:
    0
    lol dat spel is toch zo dom man
    je bent bijna bij de finish nog minder dan 1 kilometer en je ligt aan kop.... maar opeens gaat die kerel langzaamer rijden |:-

14. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Volges mij zijn wielrenspellen altijd dom, gewoon een beetje 200 km lang op die knopjes rammen en als eerste aankomen :confused:

15. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zijn een heleboel spellen dom en hebben maar 1 doel, jou vermaken, en als je van wielrennen houdt maar het regent kan je in ieder geval dat schijfje in je Xbox proppen.... HALO is ook niet meer dan een beetje heen en weer rennen en op een knop rammen om aliens te killen.....

Maar om even terug te komen op mijn vraag. Ik geloof dat ik eruit ben; De oude PS2 versie is sinds kort te koop bij FRS voor €20,- (ik heb hem al, en geloof me er zijn betere spelletjes... maar goed het houdt me weer ff bezig en staat leuk in de kast...)

Thx all!! See ya in MM3...

Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  16. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  17. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Het is nu een paar dagen later en ik kom weer ff met een update van mijn ervaringen met het spel;

Ik moet zeggen dat ondanks enkele bugs in de TdF mode het spel me best wel bezig kan houden. Ik moest me er gisteravond zelfs toe zetten om ff MM3 over LIVE te gaan spelen. Het spel loopt grafisch gezien mijlen achter op elk spel dat voor de Xbox is gemaakt (hebben jullie ook 36 hoekige wielen op je fiets...).

Met de gameplay zit het dus wel goed. De gameplay is erg goed in balans. Al die mensen die het een button-basher noemen hebben het duidelijk nog nooit gespeelt, want op die manier haal je die fel begeerde gele trui nooit. Je moet je stamina metertje echt goed in de gaten houden houden en tactisch rijden. Tactiek is ook belangrijk als het gaat over de keuze trainen/wedstrijdje fietsen. Wanneer je veel traint kost je dat een hoop geld en zal je af en toe een maandje moeten rusten. Als je alleen maar wedstrijden fietst lukt het je zeer niet om de beste wielrenners te verslaan, maar als je de juiste tactiek gebruikt zou je zo af en toe best een race kunnen winnen waardoor je weer een hoop cash binnenkrijgt waarmee je je fiets weer kan tunen waardoor het gemis aan training weer een beetje (of helemaal) goed gemaakt wordt, kortom; keuzes, keuzes en nog eens keuzes. Ik denk dan ook dat dit het element is dat mij zo lang boeit.

Vervelend aan de game zijn zoals eerder genoemd de echt trieste graphics en enkele bugs in de TdF mode, zo rij je op een berg en ineens lig je zonder reden op de grond, of nog erger, je rijdt gewoon onder het wegdek door... De graphics wen je nog wel aan maar die bugs zijn gewoonweg klote.

Mijn conclusie na drie dagen spelen;
    Het is een leuk spel als je in real life ook van fietsen houdt. Ben jij ook zo'n gek die in Juli drie weken voor de TV gaat zitten, dan is de game het aanschaffen zeker waard. Voor iedereen die niet echt van fietsen houdt denk ik dat de game te weinig te bieden heeft, ook al kost de game slechts €20,- bij de FreeRecordShop.

18. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het spel Tour de France echt heel leuk. Heb hem gisteren gekocht en hem deze 2 dagen echt bijna de hele tijd gespeeld. Echt leuk voor tour fans.

19. hazuuh

hazuuh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel nog niet maar ik ben ook een hele groten tour (wielren) gek dus toen ik hoorde dat dit spel ook voor xbox erwas (ik dacht alleen voor de ps2 |:- |:- ) was ik meteen onder de indruk en ben gaan zoeken naar screenschots... en heb er een paar gevonden op de volgende site:

http://www.jeuxvideo.com/articles/0000/00002303_test.htm

Het zijn er niet veel maar wel een paar om een beetje een indruk van het spel te krijgen :9 :)

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    dit spel waar deze thread overgaat is inmiddels al 2 jaar oud,weet iemand of dit jaar een nieuwe editie komt?

Deel Deze Pagina