Tour de France

Discussie in 'Algemeen' gestart door carina, 9 aug 2003.

1. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Bij de Free Record Shop ligt het spel Tour de France voor 19,99.
    Ik heb nog nooit iets over het spel gelezen. Wie weet er iets van dit spel? Het gaat natuurlijk over de Tour de France. Maar is het leuk? Hoe ziet het eruit?

Ik hoor het wel.

2. Eckse_boer

Eckse_boer Life is a Fable.....

Leuk Bevonden:
    0
    Jah nou weet je. Ik heb ergens een review gelezen. Ik weet niet meer waar. Maar die was niet erg positief. Tis erg eentonig en je moet constant in een bepaald tempo knopjes drukken. Ik dacht dat het een 4 ofzow scoorde. Het was in ieder geval een dikke onvoldoende. Ik zou um nie kopen als ik jou was tenzij je een wielrenfanaat ben. :p

3. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel schijnt even leuk te zijn en daarna een mooie opvulling voor de kast te zijn.8)

4. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem weleens op de pc gespeeld.
    en er is echt geen bal aan.

5. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    nie meej eens

ik heb het spel zelf ook en ben er niet mee eens wat de andere 2 zeggen, ok het is geen top spel, maar waarom staat er dan in de power unlimited!!!! een 6 en als bijschrift best leuk dit wielrenspel!

mijn mening over dit spel zou zijn:

vrij leuk, na een tijdje vrij verslavend, maar je moet er wel een beetje van houden en veel variatie is er niet, maar speel plezier wel, als je wielerfanaat bent ok dan zou ik het een kansje wagen, sinds het het enige goeie wielren spel is die ik op de xbox heb gezien(jammer!), maar niet iets om echt naar uit te kijken.

Daarna een kritische review van mij:
    :p :p
    Tour de France.
    je kan eerst practice doen waarbij je alles leert, maar echt veel uitleg zit er niet in het is meer oefenen van situaties die je kan krijgen.
    daarnaast heb je arcade, waarbij je meteen een ronde kan rijde, en ze zijn niet bij plaats benoemand maar bij soort, dus countryside 1 en 2 en mountain 1 en 2 etc..

dan heb je de Tour de france zelf nog waarbij je als beginnende wierenner jezelf opwerkt naar overwinnaar van de tour, dit kan enige tijd duren en mocht wel wat meer uitleg hebben.

*oja nog iets dat mij opviel, het heeft een klein beetje het principe van gran turismo, het is van konami weet niet of dat iets ermee te maken heeft, maar je hebt een soort van practice die meej tijden te maken hebben en je kan je fiets upgraden/tunen enz.

verder heb je 2player optie en kan je je scoren op het internet vergelijken, maar ik weet niet zeker of datr nog kan of dat dat nog moet komen, maar je krijgt wel aan het einde van de tour de france mode een paswoord die je zou moeten in kunnen voeren.

o ja en had ik het al gehad over het vrij goed uitgebalenceerde systeem van de wind, het word aangegeven met paars waar de wind achter een rijder zich bevind, als je er in gaat word die groen en pak je dus wat extra energie mee en kan je uitrusten.

groote minpunten:
    Tour de france in meerdere kopgroepen???
    -als je een tour etappe rijd begin je niet echt voor aan en ik heb nog nooit een peleton gezien(misschien te veel rijders?), wat ik zeer jammer vind, want zo is het alleen maar rijden rijden en goed inschatten wanneer je je energie verbruikt en wanneer je dat ene groepje passseert en die andere inhaalt.
    -geen rabobank!!, dit team ontbreekt.
    -af en toe slechte AI, maar je maatjes van je team(als je ze tegenkomt) gaan express extra hard rijden zodat ze voor jou de wind kunnen opvangen. Min gevallen in de AI ventjes die op je in rijden, of in een keer remmen.

verder mijn cijfers:
    graphics:6.5
    vrij gewoontjes, maar nog geen happeringen gezien, kan ook niet anders als je je graphics niet al te hoog houdt

gameplay:6.2
    wel een leuke game voor tussendoor en zeker nu die 20 euro is, voor de "wieler fan".

replay:6
    ligt eraan of je echt de tour wilt winnen en of je meej zijn 2en wilt rijden, anders schat ik het niet echt hoog.

overall:
    6.0

een leuke game voor wieler fans of van gamers die wat anders vinden en voor 20 euro wel aan nemelijk te zeggen, geen goeie game maar ook niet slecht. En van dat button bashen is er geen sprake van, alleen rustig drukken om de rijder te laten sprinten, dus geen sydney of track en field.

sorry als het te lang was, maar ik denk dat je zo wel genoeg weet en anders kan je pm'en .

Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  6. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk trouwens dat niet iedereen het een leuk spel zou vinden, maar ik vond het wel een leuk tussendoortje :)

maar inderdaad iets voor in je kast, maar wel jammer dat ze het niet uitgebreider hebben gedaan, konami en de tour(europa) de france kuch, hebben ze special mensen laten over komen naar hier om de tour te bekijken, ik denk het niet.

7. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Als je geinterresseerd ben in de tour dan is het zeker geen slechte koop. Ik heb het ook gedaan en heb zeker geen spijt, heb het al 3x doorgespeeld.

8. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    REVIEW

hier een review die ik tegen kwam, zelf twijfel ik er ook over deze game te kopen...

9. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt niet echt geweldig deze game. Ik was helemaal enthousiast toen ik hoorde dat er een tour de france spel was. Toch jammer. Ik heb de tour dit jaar compleet gevolgd en zelfs een etappe in het echt gezien in Frankrijk waar ik op vakantie in de buurt was :D Nouja ik hoop dus dat er nog een echt sterke tourgame gaat uitkomen, al weet ik (bijna) zeker dat die hoop vergeefs is...

10. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Allemaal bedankt voor de reacties. Misschien een game om te huren als ie er is?

11. eelco3

eelco3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel zelf ook, en ik vind het een geweldig spel, ik ben namelijk zelf wieler fan. Er zitten inderdaad wat dingen in waar je met je hoofd niet bij kan, zoals met 80 kph naar beneden donderen en in een keer tegen NIKS aan klappen waardoor je helemaal naar de kl*t* gaat (dus niet verder kan rijden). Desalwelteplus het is en blijft een leuk spel. Het is alleen jammer dat als je de 5 jaar in de tour heb gereden dat het spel gewoon afgelopen is, en dat je met die zelfde renner niet nog een keer die 5 jaar opnieuw kan doen. Maarja wat hebbie te verliezen, die 20 euro (19,99 euro ) kan ik daarvoor wel lije.

Groet Eelco

12. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ja dat crashen is uiterst frustrerend. Maar gelukkig heeft het me er niet van weerhouden om in de 3e carreer kampioen te worden!!

13. vassilli

vassilli Guest

Ehhmm ik had over dit spel gehoord. Dat je maar op een knopje hoeft te duwen. Of is dit een ander tour de france spel?

Deel Deze Pagina