nie meej eens
ik heb het spel zelf ook en ben er niet mee eens wat de andere 2 zeggen, ok het is geen top spel, maar waarom staat er dan in de power unlimited!!!! een 6 en als bijschrift best leuk dit wielrenspel!
mijn mening over dit spel zou zijn:
vrij leuk, na een tijdje vrij verslavend, maar je moet er wel een beetje van houden en veel variatie is er niet, maar speel plezier wel, als je wielerfanaat bent ok dan zou ik het een kansje wagen, sinds het het enige goeie wielren spel is die ik op de xbox heb gezien(jammer!), maar niet iets om echt naar uit te kijken.
Daarna een kritische review van mij:
Tour de France.
je kan eerst practice doen waarbij je alles leert, maar echt veel uitleg zit er niet in het is meer oefenen van situaties die je kan krijgen.
daarnaast heb je arcade, waarbij je meteen een ronde kan rijde, en ze zijn niet bij plaats benoemand maar bij soort, dus countryside 1 en 2 en mountain 1 en 2 etc..
dan heb je de Tour de france zelf nog waarbij je als beginnende wierenner jezelf opwerkt naar overwinnaar van de tour, dit kan enige tijd duren en mocht wel wat meer uitleg hebben.
*oja nog iets dat mij opviel, het heeft een klein beetje het principe van gran turismo, het is van konami weet niet of dat iets ermee te maken heeft, maar je hebt een soort van practice die meej tijden te maken hebben en je kan je fiets upgraden/tunen enz.
verder heb je 2player optie en kan je je scoren op het internet vergelijken, maar ik weet niet zeker of datr nog kan of dat dat nog moet komen, maar je krijgt wel aan het einde van de tour de france mode een paswoord die je zou moeten in kunnen voeren.
o ja en had ik het al gehad over het vrij goed uitgebalenceerde systeem van de wind, het word aangegeven met paars waar de wind achter een rijder zich bevind, als je er in gaat word die groen en pak je dus wat extra energie mee en kan je uitrusten.
groote minpunten:
Tour de france in meerdere kopgroepen???
-als je een tour etappe rijd begin je niet echt voor aan en ik heb nog nooit een peleton gezien(misschien te veel rijders?), wat ik zeer jammer vind, want zo is het alleen maar rijden rijden en goed inschatten wanneer je je energie verbruikt en wanneer je dat ene groepje passseert en die andere inhaalt.
-geen rabobank!!, dit team ontbreekt.
-af en toe slechte AI, maar je maatjes van je team(als je ze tegenkomt) gaan express extra hard rijden zodat ze voor jou de wind kunnen opvangen. Min gevallen in de AI ventjes die op je in rijden, of in een keer remmen.
verder mijn cijfers:
graphics:6.5
vrij gewoontjes, maar nog geen happeringen gezien, kan ook niet anders als je je graphics niet al te hoog houdt
gameplay:6.2
wel een leuke game voor tussendoor en zeker nu die 20 euro is, voor de "wieler fan".
replay:6
ligt eraan of je echt de tour wilt winnen en of je meej zijn 2en wilt rijden, anders schat ik het niet echt hoog.
overall:
6.0
een leuke game voor wieler fans of van gamers die wat anders vinden en voor 20 euro wel aan nemelijk te zeggen, geen goeie game maar ook niet slecht. En van dat button bashen is er geen sprake van, alleen rustig drukken om de rijder te laten sprinten, dus geen sydney of track en field.
sorry als het te lang was, maar ik denk dat je zo wel genoeg weet en anders kan je pm'en .
Laatst bewerkt: 9 aug 2003